Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 07 kwietnia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sołtys_PawełOffline
Temat postu: Akt ślubu - Franciszek Sikora i Katarzyna Zięba - 1922 - OK  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:16
Sympatyk


Dołączył: 10-02-2020
Posty: 15

Status: Offline
Witam!

Proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie mojego tłumaczenia jednego z zapisów oraz o pomoc w rozczytaniu innego zapisu z metryki nr. 16, ślubu Franciszka Sikory i Katarzyny Zięby. Parafia Majdan (Królewski), woj. podkarpackie (obecnie).

1. Dopisek o zapowiedziach: czy skrót: "p. Pent." po numerach XV, XVI, XVII należy tłumaczyć jako "post Pentecostem" po Zesłaniu Ducha Świętego? Oczywiście jeżeli napisano wcześniej że chodzi o 15., 16. i 17. niedzielę (Dmcis) - co założyłem.

2. Ostatnie zdanie na stronie: Nie mogę odczytać pierwszego wyrazu. Nastepnie chyba napisano:
"in visitatione decanali 8/11 922
x. R. {?} V. decanus".
Czy chodzi o jakąś wizytację dziekana w parafii?

Poniżej link do zdjęcia strony z księgi ślubów:
https://images90.fotosik.pl/320/9baa9570f133caf1.jpg

Pozdrawiam,
Paweł Sołtys


Ostatnio zmieniony przez Sołtys_Paweł dnia 19-02-2020 - 19:51, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Akt ślubu - Franciszek Sikora i Katarzyna Zięba - 1922  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:47
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5038
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Ad 1. Tak jest.
Ad 2. To jest adnotacja zupełnie niepowiązana z poprzedzającym ją aktem małżeństwa: „productum in visitatione decanali” (okazano podczas wizytacji dziekańskiej). W trakcie takiej wizytacji dziekan sprawdza, czy księgi metrykalne są odpowiednio prowadzone.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sołtys_PawełOffline
Temat postu: Akt ślubu - Franciszek Sikora i Katarzyna Zięba - 1922  PostWysłany: 19-02-2020 - 19:37
Sympatyk


Dołączył: 10-02-2020
Posty: 15

Status: Offline
Dziękuję za odpowiedź!

Chociaż jedną rzecz udało mi się rozszyfrować (ad. 1).

ad. 2 Teraz rozumiem ten zapisek. Jeszcze dopytam czy w podpisie pod spodem: "x. R. {?} V. decanus" wyraz pomiędzy R. i V. może być również jakimś skrótem "uwielbiającym" dziekana czy też jego nazwiskiem? Ponieważ jeśli to nazwisko {Dannes?} to mógłbym spróbować się dowiedzieć kto był dziekanem dekanatu głogowskiego, do którego należała w tamtym czasie parafia Ostrowy Tuszowskie.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Re: Akt ślubu - Franciszek Sikora i Katarzyna Zięba - 1922  PostWysłany: 20-02-2020 - 04:03
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5038
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Sołtys_Paweł napisał:
Jeszcze dopytam czy w podpisie pod spodem: "x. R. {?} V. decanus" wyraz pomiędzy R. i V. może być również jakimś skrótem "uwielbiającym" dziekana czy też jego nazwiskiem?

To jest podpis wizytatora, x. Bauera — który przecież nie potrzebował sam siebie uwielbiać.
Sołtys_Paweł napisał:
kto był dziekanem dekanatu głogowskiego, do którego należała w tamtym czasie parafia Ostrowy Tuszowskie.

Ale wtedy Komorów był już chyba w par. Majdan.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sołtys_PawełOffline
Temat postu: Re: Akt ślubu - Franciszek Sikora i Katarzyna Zięba - 1922  PostWysłany: 20-02-2020 - 07:34
Sympatyk


Dołączył: 10-02-2020
Posty: 15

Status: Offline
A więc "Bauer". Z tym uwielbianiem oczywiście troche przesadziłem.

Tak to prawda: Komorów należał do parafii Majdan (Kolbuszowski, Królewski) od 1922 r. Natomiast do 1949 r. Parafia Majdan należała do dekanatu głogowskiego, z którego w tym roku został wyodrębniony dekanat raniżowski, w którym znalazła sie wlasnie parafia Majdan.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.060674 sekund(y)