Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 15 listopada 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
adrian.gOffline
Temat postu: zagadka w drzewku  PostWysłany: 08-11-2019 - 20:30
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2014
Posty: 33

Status: Offline
Witajcie,

Postanowiłem w końcu zająć się jedną z gałęzi mojego drzewa którą z braku pomysłów do tej pory pomijałem.
Niestety sprawa dotyczy XXw przez co akta są zbyt młode żeby znalazły się w archiwum

Podstawowa informacja wyjściowa to akt urodzenia mojej prababci - znajduje się na nim adnotacja o jej śmierci więc to ten właściwy - Bronisława Bilicka ur 5.6.1925 w Grądach córka Jana Bilickiego i Janiny z Rucińskich
Druga informacja to nagrobek jej rodziców - Janina Bilicka żyła lat 37 zm 17.6.1932 i Jan Bilicki żył lat 59 zm 15.3.1945

Odnalazłem akty zgonu
- Jan Bilicki zm 15.3.1945, syn Michała i Anieli z Lewandowskich, lat 59 urodzony w Podlesiu
- Janina Bilicka zm 10.6.1932, córka Tomasza i Michaliny z Czajkowskich lat 36 urodzona w Ameryce, żona Jana Bilickiego - tutaj akt niby pasuje, rok różnicy wieku, data zgonu 7 dni wcześniej niż na nagrobku no można by uznać ludzkie błędy. Brak jest jedynie nazwiska panieńskiego. W akcie jest informacja że przebywała w Sierpcu i Babcia (a wnuczka Janiny) coś takiego wspominała ale nic więcej nie wie.

Odnalazłem też akt urodzenia Jana Bilickiego - ur. 2.1.1886 w Podlesiu, syn Michała i Anieli Lewandowskiej

I teraz zaczynają sie zagadki
Odnalazłem akt ślubu Jana Bilickiego i Janiny Rucińskiej z 28.12.1912
- Jan Bilicki lat 25 (1887) ur w Grądach syn Jana i Franciszki Cynkowskiej i Janina Rucińska lat 18 (1895) ur w Wilmington w Ameryce, córka Tomasza i Michaliny Czajkowskiej - zgadza się więc miejsce urodzenia Janiny (Ameryka) i imiona jej rodziców. Nie zgadzają się za to dane Jana Bilickiego - rok starszy, inni rodzice i miejsce urodzenia.

Sprawdziłem księgę urodzeń 1887 i znalazłem akt urodzenia Jana Bilickiego, ur w Grondach, syna Jana i Franciszki Cynkowskiej - jest to więc Jan który bierze ślub z Janiną w 1912 roku

Zakładam więc że dysponuję więc aktem zgonu i urodzenia mojego przodka - Jana Bilickiego syna Michała i Anieli z Lewandowskich - wychodząc od podstawowej informacji daty zgonu i wieku z nagrobka bo zgadzają się rodzice i daty zgonu i urodzenia

Matką mojej prababci Bronisławy była Janina Rucińska - zgrubnie zgadza się wiek i data śmierci ale bierze ona ślub z innym Janem Bilickim niż ten którego uznają za swojego.

Jest więc sytuacja że odnalazłem dwóch Janów Bilickich - pierwszy pasujący do aktu urodzenia prababci i danych z nagrobka i i drugi który nie pasuje ale bierze ślub z pasującą do reszty Janiną Rucińską


Co mi możecie doradzić? Jak jeszcze zweryfikować? Uderzające jest podobieństwo imion nazwisk i dat zgonu chociaż wygląda że coś tu jest nie tak

_________________
Pozdrawiam

Adrian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: zagadka w drzewku  PostWysłany: 08-11-2019 - 20:37
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18926
Skąd: Warszawa
Status: Offline
akt zgonu z marca 45 to jedyne źródło danych , które tworzą alter ego Jana?



wystąp o korektę i z głowy;)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: zagadka w drzewku  PostWysłany: 08-11-2019 - 20:58
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 694
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
akty zgonów są najmniej wiarygodne, dla pewności sprawdź z kim się ożenił Jan s.Michała urodzony w Podlesiu
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
adrian.gOffline
Temat postu: zagadka w drzewku  PostWysłany: 08-11-2019 - 21:39
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2014
Posty: 33

Status: Offline
Włodku,
znalazłem akty urodzenia dwóch Janów Bilickich więc to nie alter ego Smile Jeden z nich to na 99% mój przodek, drugi z nich żeni się z na 70% moją przodkinią, sprawa jest zawiła nie wiem czy dobrze opisałem sytuacją

Basiu,
Niestety w akcie zgonu Jana syna Michała jest tylko informacja że był wdowcem (co zgadza się z nagrobkami), parafia Gójsk jest zindeksowana w genetece jednak ani tam ani w pobliskich parafiach nie znalazłem jego aktu ślubu. Nie wspomniałem jeszcze że syn Michała umiera w grądach czyli tam gdzie Janina i Jan syn Jana biorą ślub

_________________
Pozdrawiam

Adrian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2019 - 21:49
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18926
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale "mój przodek" to raczej na wyjściu nie na wejściu informacja
chyba, że masz równolegle inne źródła świadczące o tym, że dane młodego z aktu małżeństwa są nieprawdziwe

wg AM z 1912

Jan Bilicki syn Jana i Franciszki dd Cynkowskiej małżonków Bilickich etc etc
daj link do kopii

są podstawy poza AZ by powyższe kwestionować?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2019 - 22:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 694
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Michał Bilicki miał żonę Emilię (nie Anielę)Lawendowską wg.aktu ślubu z 1883
jego brat Jan Bilicki miał żonę Franciszkę Cackowską nie Cynkowską wg.aktu ślubu z 1882
więc jak widać akty zgonu nie są wiarygodne, chyba, że to twoje "przejęzyczenie"
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gordziejuk_tanyiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-11-2019 - 22:17
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2012
Posty: 104

Status: Offline
Adrianie, poszukałabym na twoim miejscu ślubu Janiny (wdowy po Janie synie Jana ) z Janem synem Michała. Gdzieś pomiędzy 1916-1924. Jeżeli takiego nie ma w parafii w tych latach, to jest bardziej prawdopodobne, że informacje o rodzicach w akcie zgonu Jana są błędne.
Może ci się uda odszukać rodzinę pierwszego dziecka Janiny. Natalia urodziła się w 1913 i w 1940 wyszła za Jana Ziółkowskiego 35/1940. Może rodzina Natalii ma jakieś dodatkowe informacje.
Powodzenia
Ola
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.059688 sekund(y)