Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 20 stycznia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Tomasz_MierzejekOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 03-06-2019 - 09:00
Sympatyk


Dołączył: 25-12-2018
Posty: 593

Status: Offline
Więc przepraszam. Postaram się poszukać lecz przy poprzednim poszukiwaniu aktu niestety go nie widziałem.

_________________
TomekM

Pozdrawiam i dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ObidkaOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 03-06-2019 - 14:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2017
Posty: 157
Skąd: mazowieckie
Status: Offline
Dziwne, link, który podałam prowadził do aktu ślubu nr 53: Franciszek Tański i Marianna Wróbel. U mnie otwiera się na tym właśnie ślubie. Ale jeśli nie, to rzeczywiście trzeba poszukać w danym roku.
Powodzenia
Baśka

_________________
Nazwiska w kręgu zainteresowań: Obidzińscy, Rutkowscy, Goździewscy, Trętowscy, Ponikiewscy, Szczepkowscy, Gutowscy. Miejsca: okolice Ciechanowa i Różana.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_MierzejekOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 03-06-2019 - 14:33
Sympatyk


Dołączył: 25-12-2018
Posty: 593

Status: Offline
Dziękuję wszystkim za pomoc. Naprawiłem błąd. Teraz juz otwierają mi się skany M a nie Z tak jak wcześniej. Dziękuję.

_________________
TomekM

Pozdrawiam i dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ArtsanonOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 30-09-2019 - 21:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-03-2018
Posty: 64
Skąd: Ottawa
Status: Offline
Bardzo proszę o sprawdzenie w WGM, Jadwiga Rembertowska. Erazm Rembertowski jest moim 4X pradziadkiem, jego syn Jan miał dzieci o imionach Marianna, Jan, Henryka, Helena i inne. Chciałabym potwierdzić, czy to ta sama rodzina.

Dziękuję z góry.

_________________
______________
Pozdrawiam,
Dorota


Ostatnio zmieniony przez Artsanon dnia 01-10-2019 - 08:36, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BozennaOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 30-09-2019 - 23:17
Sympatyk


Dołączył: 07-08-2006
Posty: 1905
Skąd: Francja
Status: Offline
Doroto,
Trudno powiedziec, gdyz Jadwiga Rembertowska urodzila sie okolo 1610-ego roku.
Jej mezem byl Krzysztof Dunin Karwicki.
Te dane pochodza z herbarza Bonieckiego.
Marek Minakowski nie polaczyl Jadwigi z Erazmem, ktory urodzil sie okolo 1780-ego roku.
Prawie 200 lat dzieli te dwie rodziny.
Pozdrawiam,
Bozenna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ArtsanonOffline
Temat postu: Re: Chorzele  PostWysłany: 01-10-2019 - 08:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-03-2018
Posty: 64
Skąd: Ottawa
Status: Offline
Bardzo ci dziękuję, Bozenno.
Smile
D.

_________________
______________
Pozdrawiam,
Dorota
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AlicjaSurmackaOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 02-10-2019 - 17:54
Sympatyk


Dołączył: 12-07-2007
Posty: 869
Skąd: Radomsko
Status: Offline
Witam,
Dzięki "genetece" zupełnie przypadkiem odkryłam, że prababka Marianna Nimfa Surmacka z d. Wilczyńska miała jeszcze jedną siostrę Celsę (prapradziadek miał fantazję przy nadawaniu imion),
Celsa Kunegunda ur. 28.07.1850 roku akt 177 w Olkuszu poślubiła w 09.07.1893 roku akt 63 w Proszowicach Macieja Tarko wdowca 6 lat od niej młodszego syna Tomasza i Rozalii Motyka ze wsi Wierzbno parafia Proszowice. Maciej Tarko był nauczycielem w szkole początkowej proszowickiej i wdowcem po Stanisławie z d. Olszewskiej zmarłej w Wierzbnie parafii Koniusza 03.03.1891 roku. Syn zmarłych w parafii Prandocin rodziców. Celsa w dniu swojego ślubu zamieszkiwała w Prandocinie. Maciej Tarko z pierwszą żoną Stanisławą z d. Olszewską miał 4 dzieci : w 1882 roku akt 49 ur. Onufry Stefan, 1884 roku akt 44 ur. Wiktor, który w 1914 roku w Sosnowcu poślubił Cecylię Mariannę Święcicką. w 1889 roku akt 64 ur. Feliks, który również w Sosnowcu w 1914 roku poślubił Juliannę Małgorzatę Zborowską.
W 1891 roku urodziła się Aleksandra akt 36 i najprawdopodobniej przy porodzie zmarła 38 letnia Stanisława Tarko akt 18 córka Ludwika i Józefy z d. Heller urodzona w Będzinie. Wnioskuję z tego, że Celsa z Maciejem Tarko przeprowadziła się do Sosnowca.
Synowie wdowca poślubili kobiety w 1914 roku w Sosnowcu ale w Sosnowcu na dostępnych wyszukiwarkach cmentarnych brak jest Celsy . Z WGM dowiedziałam się, że Celsa Tarko zmarła w 1924 roku. A jej mąż w 1935 roku. Czy mógłby mi ktoś sprawdzić gdzie zmarli Celsa i Maciej Tarko ?


Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Hanna_IwonaOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 09:04
Sympatyk


Dołączył: 07-12-2011
Posty: 344

Status: Offline
. Czy mógłby mi ktoś sprawdzić gdzie zmarli Celsa i Maciej Tarko

Alicjo brak takiej informacji.


Pozdrawiam
Hanna Iwona
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AlicjaSurmackaOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 21:40
Sympatyk


Dołączył: 12-07-2007
Posty: 869
Skąd: Radomsko
Status: Offline
Dzięki za sprawdzenie; Wniosek z tego taki, że muszę napisać do P. Minakowskiego bo przecież daty są podane a przy okazji opiszę całą rodzinę Wilczyńskich.

http://www.sejm-wielki.pl/b/sw.881667

Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_PizońOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 21:55
Sympatyk


Dołączył: 17-12-2007
Posty: 234

Status: Offline
Gdzie ma Pani podane daty?
Jest tylko dokładna data ślubu miedzy Celsą, a Maciejem. Daty urodzenia są podane w przybliżeniu (pewnie na podstawie wieku z aktu ślubu).
Dat śmierci nie ma podanych.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AlicjaSurmackaOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 22:07
Sympatyk


Dołączył: 12-07-2007
Posty: 869
Skąd: Radomsko
Status: Offline
Faktycznie teraz dopiero zwróciłam uwagę, że przy Celsie Kunegundzie Wilczyńskiej podano rodzeństwo. Data (1852-1924) to data urodzin i zgonu brata Juliana Wilczyńskiego urodzonego w Olkuszu, ślub w Kielcach a zmarł w Warszawie. oraz prababki - Marianna Nimfa urodzona 24.10.1861 roku zgłoszona 01.12.1863 roku akt 255 w Pilicy, poślubiła w Kielcach w 1881 roku Józefa Surmackiego. Zmarła w Radomsku 22.05.1929 roku. Czworo dzieci urodzonych w Proszowicach: Zofia Kazimiera (1883- 17.11.1919 Wa-wa- siostra zgromadzenia Wincentego&Paulo) Jan (1887-1949)Władysław (1888-1942) Juliusz (1892-1942)
Alicja


Ostatnio zmieniony przez AlicjaSurmacka dnia 05-10-2019 - 22:26, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_PizońOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 22:16
Sympatyk


Dołączył: 17-12-2007
Posty: 234

Status: Offline
Chyba się Pani coś pomyliło.
Mam wykupiony dostęp do tej strony.
Celsa Kunegunda Wilczyńska urodzona prawdopodobnie w roku 1850.
Daty o których Pani pisze to datu urodzenia i śmierci brata Celsy - Juliana Franciszka(urodził się 13.02.1852 w Olkuszy, a zmarł 21.05.1924 w Warszawie). A rok 1935 jako rok śmierci Macieja pomyliła Pani pewnie z rokiem śmierci żony Juliana.

Tutaj link do zdjęcia drzewa:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/84612fa26402cfa0

Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AlicjaSurmackaOffline
Temat postu: Tarko Wilczyńska  PostWysłany: 05-10-2019 - 22:43
Sympatyk


Dołączył: 12-07-2007
Posty: 869
Skąd: Radomsko
Status: Offline
Trochę namieszałam
Dzięki za link do części tego drzewa. Faktycznie mam je od lat z dokładnymi danymi tyle, że dotyczyły one prababki i jej brata Juliana Franciszka Wilczyńskiego a nie było tam Celsy i Balbiny. Kilkanaście lat temu wspomnienia o rodzinie Juliana Wilczyńskiego: synu Stanisławie i córce Zofii Berger opisała mi Alina Surmacka Szcześniak z USA. Zresztą Zofię Berger poznałam osobiście. Corocznie odwiedzam ich groby na warszawskich Starych Powązkach.

Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
drown244Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2019 - 17:41
Sympatyk


Dołączył: 13-10-2019
Posty: 11

Status: Offline
Witam
Czy może ktoś z Państwa sprawdzić te osoby:
Barwicki:
Andrzej (1), Błażej (1), Franciszka (1), Jerzy (1), Joanna (1), Marianna (1), Pelagia (1)?
Także interesuje mnie Antoni Pacak.

Pozdrawiam
Igor
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_MierzejekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2019 - 21:01
Sympatyk


Dołączył: 25-12-2018
Posty: 593

Status: Offline
Panie Igorze proszę na priv

_________________
TomekM

Pozdrawiam i dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.065555 sekund(y)