Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 20 stycznia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
MarcinKoziolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-10-2018 - 06:01


Dołączył: 06-09-2018
Posty: 7

Status: Offline
Dziękuję za pomoc Grażyno, przekazałem Twoje ustalenia koledze. Pozdrawiam, Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krystynagrudzienOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-10-2018 - 23:38
Sympatyk


Dołączył: 14-11-2014
Posty: 16

Status: Offline
Nagórzanki w Woj. Świętokrzyskie https://www.fotosik.pl/zdjecie/b9365b63bfab4ddf Wyjechał do Ameryki to był brat mojego dziadka. Krystyna.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Węcławowicz_IzydorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-10-2018 - 00:38
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2014
Posty: 12

Status: Offline
Pani Grażyno!
Tak konkretnie Pani pracuje /posty powyżej/, że postanowiłem zwrócić się do Pani.
Poszukuję przyjaciela mojej Mamy - oboje z tego samego rocznika i mieszkali nie daleko od siebie na obecnej Białorusi. Chodzi o :
JAN OPANOWICZ ur. 1914 w folwarku Stawiszcze /Ziemia Oszmiańska/. Adres międzywojenny: gm. Traby; pow. Wołożyn; woj. nowogródzkie.
Został On zmobilizowany do II Armii Wojska Polskiego w 1944 roku. Ostatni list od Niego do żony określa, że wyrusza z Armią w kierunku Katowic. Dalej żadnej wieści ani od Niego ani od wojska.
To,że nie dostała rodzina żadnego oficjalnego zawiadomienia to niejako zrozumiałe bo nie zdążyli na pierwszą repatriację w 1946 roku i do Polski przyjechali dopiero w 1956 roku.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-10-2018 - 17:15
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2565
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Szanowny Izydorze,
Bardzo mi przykro ale nie odnajduje tej osoby w zadnych dostepnych zrodlach.
Sprawdzilam rozne warianty nazwiska, szukalam po miejscowosciach, nie tylko
tych ktore podales ale i innych. Przynaleznosc administracyjna zmieniala sie,
nie tylko w miedzywojniu ale i w czasie wojny.
Na rosyjskich listach strat nie ma, jest kilka osob z Trab.
Nie ma tez takiego poleglego na terenie Niemiec na czas obecny.

W tej sprawie moze byc pomocne CAW (Centralne Archiwum Wojskowe) obecnie
Wojskowe Biuro Historyczne.

Dla przykladu nie Opanowicz a Apanowicz ale tez Oszmiana.
Lista nazwisk żołnierzy i oficerów, których depozyty są przechowywane w CAW
Apanowicz Aleksander
11.11.1910
Łuczniki, p. Oszmiana
http://caw.wp.mil.pl/pl/101.html
Wojskowe Biuro Historyczne.
http://wbh.wp.mil.pl/pl/index.html

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Węcławowicz_IzydorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-10-2018 - 00:49
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2014
Posty: 12

Status: Offline
Bardzo a bardzo dziękuję z błyskawiczną odpowiedź. Będę walczył dalej jak cokolwiek znajdę to powiadomię Panią o źródle. Szukanie w źródłach rosyjskich chyba nie celowe bo przecież był żołnierzem w II Armii Wojska Polskiego a dowodził nimi Gen. Karol Świerczewski, którego zadaniem chyba było wygubić jak najwięcej podległych mu żołnierzy ponieważ w większości byli to żołnierze Armii Krajowej. Operacja próby buńczucznego zdobycia Drezna kosztowała II Armię blisko 20 000 strat a było tylko kilka dni działań.
Pozdrawiam !
Izydor
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MarcinKoziolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2019 - 20:10


Dołączył: 06-09-2018
Posty: 7

Status: Offline
Pani Grazyno

Jakiś czas temu pytałem o pomoc w odnalezieniu Pana Niedzielskiego- wskazowka którą nam pani udostępniła okazala sie byc niezwykle pomocną, trafiła Pani w setno sprawy. Potomek Pana Niedzielskiego poszedł zasugerowanym przez Pani tropem i kilka miesięcy temu udało się odnaleźć a nawet odwiedzić grób dziadka we Wiedniu. We wtorek spotykam się z nim osobiście, dam Pani znać jak udało się rozwikłać zagadkę. Jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek7Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 12:49
Sympatyk


Dołączył: 19-12-2019
Posty: 10

Status: Offline
Pomogl by mi ktos z osoba ponizej. Rozumiem ze ungarn mowi ze byl Wegrem, Trencsem, Tornyos to miejsce urdozenia (odnalazlem ta osobe na famillysearch) verw to ranny, sluzyl w 1. kompanii piechoty, ale jak sprawdzic w jakiej bitwie zostal ranny i w jakim byl pulku czy dywizji? Rekord pochodzi ze spisu rannych i poleglych z 1916 roku.

Mikutel Johann, Infst., IR. Nr. 71,1. Komp., Ungarn, Trencsem, Tornyos, 1878; verw.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 13:08
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2565
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Chyba tu znajdziesz odpowiedz bo nawet nazwy miejscowosci sie zgadzaja.
http://www.mlorenz.at/Bewaffnete_Macht/ ... rie_01.htm

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek7Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 13:34
Sympatyk


Dołączył: 19-12-2019
Posty: 10

Status: Offline
Grazyna_Gabi napisał:
Chyba tu znajdziesz odpowiedz bo nawet nazwy miejscowosci sie zgadzaja.
http://www.mlorenz.at/Bewaffnete_Macht/ ... rie_01.htm

Grazyna


Bardzo pani dziekuje, dowiedzialem sie ze podlegali oni pod 14. Dywizje Piechoty Wegierskiej. W rodzinie przodkow wspomniego Johanna Mikutela sa Grzegorz, Michal, Elzbieta, Katarzyna. Osoby o identycznych imionach i nazwiskach pojawiaja sie kolo roku 1800 w parafii Trabskiej (Oszmiana)! Przejrzalem wpisy z tej parafii sprzed 1800 roku i nie ma tam wzmianek o narodzinach tych osob, sa jedynie swiadkami lub biora slub. Jakie sa szanse ze przybyli oni cesarstwa Habsburgow? Znane sa panstwu takie migracje z okolic obecnych terenow Slowackich na kresy pod koniec XVIII wieku?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 14:27
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2565
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Nie mam pojecia czy az tak dalekie wedrowki byly, nalezy szukac.
Na listach represjonowanych sa 3 osoby o tym nazwisku:

Mikulec Antoni syn Michala, ur. 1888, zyl w rej. Buzułuk, wies Elszanka, nauczyciel.
Микутель Антон Михайлович
Родился в 1888 г. Учитель в школе. Проживал: Бузулукский р-н, с. Елшанка.
Приговорен: Комиссия НКВД и прокуратурой СССР 31 августа 1937 г.
Приговор: ВМН Реабилитирован в августе 1973 г.
Источник: Книга памяти Оренбургской обл.

Mikulec Waclaw syn Stanislawa z pow. Molodeczno, wies Szaszki.
Микутель Вацлав Станиславович
Родился в 1923 г., д. Шашки, Юратишский р-н, Молодечненская обл.; поляк; образование начальное; единоличное сельское хозяйство. Проживал: Молодечненская обл., Юратишский р-н, д. Шашки.
Арестован 12 февраля 1945 г.
Приговорен: , обв.: 24-80 УК БССР - бандпособник.
Приговор: освоб. 03.08.45 Реабилитирован 3 августа 1945 г. УНКВД Молодечненской обл.
Источник: Белорусский "Мемориал"

Mikulec Platon syn Teodora, ur. 1901 i mieszkajacy w Великий Новгород.
Микутель Платон Федорович
Родился в 1901 г., Новгородская обл.; Проживал: Новгородская обл..
Приговорен: Верховный суд МАССР 11 сентября 1942 г., обв.: по ст. 58-14 УК РСФСР.
Приговор: 10 лет Реабилитирован 31 августа 1992 г.
Источник: Книга памяти Республики Мордовия

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
agaowlOffline
Temat postu: POMOCY, szukam miejsca pochówku pradziadka  PostWysłany: 03-01-2020 - 15:55


Dołączył: 03-01-2020
Posty: 3

Status: Offline
Dzień dobry, mój pradziadek ANDRZEJ Płaneta. Moze widnieć też jako PLANETA ANDREAS, ANDRAS...

N tej stronie http://des.genealogy.net/ou1wk/search/index znalazłam kilka informacji ale niestety nie za bardzo zgadza mi się data urodzenia.
Reszta zgadza się idealnie w 100%

Prosze o pomoc gdzie szukać dalej, bo wg tego wpisu został ranny.

Prawdopodobnie służył w Galicyjskim 10 Pułku Piechoty czyli armia austro-węgierska
Jednostka wchodziła w skład 48 Brygady Piechoty należącej do 24 Dywizji Piechoty.

Nie mam pojęcia gdzie szukać dalej...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 16:34
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1767

Status: Offline
Andreas Planeta służył w armii Austriacko-Węg.
szukaj ,tu również na liście:
Andras Planeta,
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0028/

https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... %29/2/-/-/

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
agaowlOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 17:16


Dołączył: 03-01-2020
Posty: 3

Status: Offline
Pobłocka_Elżbieta dziękuję, widziałam ten skan, ale zupełnie nie wiem jak go odczytać.

Oprócz tego znalazłam go jeszcze tutaj
http://des.genealogy.net/search/index?l ... asc&max=50

po wpisaniu PLANETA wyskakuje jako pierwszy z imieniem Andreas, ale niestety też te skróty nic mi nie mówią.

Jedyne co widzę że w dacie urodzenia prawdopodobnie jest czeski błąd zamiast 1879 widnieje 1897:)

Wg archiwum zmarł 22.07.1916
i wpis pod linkiem u Ciebie w książce z 12.08.1916 mogłby to potwierdzać??

Wiem tylko że verw. znaczy ranny, prawda?

Jak dostać się do tej strony 444? Może tam jest więcej szczgółów?jakiś pomysł?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 18:30
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2565
Skąd: Hamburg
Status: Offline
444 - to jest numer listy strat
oto ona - juz ja masz przeciez
http://des.genealogy.net/search/show/18116414
Datum 1916-07-22
Nachname Planeta
Vorname Andreas
Offizier/Mannschaft Mannschaft
Charge Inft.
Truppenkörper LIR 25
Unterabteilung 10. Komp.
Land Galizien
Bezirk Brzesko
Heimatort Dębno
Geburtsjahr 1897
Status verw.
Urodzony w 1897 w Debnie, Brzesko, Galicja, ranny przed data 1916-07-22.
Jednostka: 25 pulk piechoty, 10 komp.

i ten:
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0028/
Urodzony 1879 w Tordasin (moze chodzi o Tordas), Wegry. Jednostka - LIR 1, komp. 7,
ranny w 1917.

To sa dwie rozne osoby.

Dobrze wiedziec gdzie urodzony.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
agaowlOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2020 - 18:42


Dołączył: 03-01-2020
Posty: 3

Status: Offline
Troszke to dziwne, ze aż taka zbieżność.

Ustalę datę urodzenia pradziadka i może uda mi się znaleźć więcej informacji.

Odnośnie tego pierwszego wpisu jak znaleźć coś więcej w sprawie tego pułku? Jak dowiedzieć się gdzie został ranny, czy zmarł w jakimś szpitalu może?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.075974 sekund(y)