Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 21 listopada 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2019 - 20:26
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18953
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie wiadomo przed sprawdzeniem, ale:
a. spora zbieżność
b. to właśnie między innymi z hipu raczej będzie wynikaćSmile
tj dla stestowania hipotez o powiązaniach i relacjach rodzinnych warto wykorzystać ww źródła

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JSOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-02-2019 - 14:29
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2019
Posty: 33

Status: Offline
Bea,

co do Anny to:
- nie ma pewnosci czy to ta Anna. W pozniejszych ASC Andrzeja wystepuje żona Anna Dekurowska, Dekudowska, a z czasem Dekadowska. Z akt tych wynika tez, ze urodzila sie w latach 1820-22. Gdy trafilem wiec w Warszawie na Anne Eleonore Dekutowska ur w 1821 przyjalem, ze to wlasnie ta. Moge jednak sie mylic.

- jesli to ta Anna to miala czworo rodzenstwa:
1821 ur Anna Eleonora - Waw cyrkul III - zam Nowolipie 2457, ojciec cieśla
1828 ur Wincenty Józef - Waw par. św. Andrzeja - zam Nowolipie 2457, ojciec cieśla
1830 ur Teofilia Józefa - Waw par. św. Andrzeja - zam Nowolipie 2466, ojciec cieśla
1832 ur Józefa Karolina - Waw par. Nawiedzenia NMP - zam Warszawa, ojciec cieśla
1832 zm Józef - Waw par. św. Andrzeja - zam Warszawa, ojciec cieśla

Caly czas, jak widac mieszkaja w Warszawie. Oczywiscie do 1832. Co dzialo sie potem i gdzie mieszkali w 1838-39, kiedy to pewnie Andrzej bral slub z Anna nie wiadomo.

Mozliwe jest tez ze to nie ta Anna. W Warszawie pojawia sie nazwisko Dekudowska, ale troche pozniej (1880-1935). Tu zadengo zwiazku na razie nie widze. W woj. mazowieckim pojawiaja sie Dekudowscy w Sokolowie Podlaski, ale to tez znacznie pozniej (ok 1900).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JSOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-03-2019 - 16:21
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2019
Posty: 33

Status: Offline
Znalazlem jakiegos Andrzeja Zajdlica, (również Saydlitz, Zejdlic) ktory mieszkal w par. Dierzbice, miejscowosc Wiewierz.
Na Genetyce jest akt urodzenia jego corek Wiktorii (1864), Julianny (1865) i Magdaleny (1865), akt slubu syna Kazimierza (1879) oraz akt zgonu Andrzeja (1867). Wynika z nich, ze byl mezem Eleonory Weber. W akcie zgonu jest info, ze mial 52 lata, wiec to by oznaczalo, ze ur sie ok 1815 ("moj" Andrzej ur sie ok 1813).

Teoretycznie jest mozliwe, ze po urodzeniu sie jego syna Aleksandra Mariana Edwarda (1856 w Warszawie) jego zona Anna Dekutowska zmarla, a potem Andrzej ozenil sie powtornie z Eleonora Weber i wyjechal z Warszawy do Dzierzbic.

Zeby sie jednak o tym przekonac trzeba by obejrzec te akty z Dzierzbic. Moze sa tam jakies dodatkowe informacje. W Genetyce jednak skanow nie ma.

Czy gdzies indziej mozna znalezc skany metryk z lat 1856-1867 w Dzierzbic?


Ostatnio zmieniony przez Piotr_JS dnia 25-03-2019 - 10:22, w całości zmieniany 3 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-03-2019 - 16:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1995

Status: Offline
Dzierzbice, Wewierz - skany raczej nie.
Dokumenty - i to nie ze wszystkich lat - chyba tylko w AP
https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JSOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-10-2019 - 10:37
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2019
Posty: 33

Status: Offline
Witam wszystkich serdecznie,

uzupelniam post, bo udalo sie poczynic nowe odkrycia, ktore oczywiscie postawily nastepne pytania i nierozwiazane zagadki Smile

Znalazlem akt zgonu Andrzeja de Seydlitz w ... Czestochowie (par.sw. Zygmunta akt nr 430/1889)
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410

Wynika z niego, ze rodzicami Andrzeja byl Jakub i Karolina małżonkowie Seydlitz.
Data urodzenia wychodzi 1812, ale niestety nie ma informacji o miejscu urodzenia. W dalszym ciagu nie bardzo wiadomo, gdzie szukac. Najlepszym rozwiazaniem byloby znalezienie aktu malzenstwa Andrzeja z Anna Dekudowska. Na pewno przed 1840, bo wtedy urodzil sie ich syn Antoni (w Warszawie).

Znalazlem w Czestochowie rowniez akt zgonu Anny de Seydlitz zd Dekudowska zony owego Andrzeja (par.sw. Zygmunta akt nr 66/1887)
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410

Nie ma w nim wprawdzie imion i nazwisk rodzicow, ale jest podane, ze urodzila sie we wsi Łukowie, a wiec nie jest to raczej ta Anna Eleonora Dekutowska, ktora urodzila sie w Warszawie (patrz powyzej).
Znalazlem wies Łukowo koło Oborników (36 km na polnoc od Poznania) oraz druga kolo Wagrowca.

Czy sa gdzies dostepne akta z tamtejszych parafii (lata 1821-1839)?

Oczywiscie moze sie okazac, ze to nie to Łukowo, ale od czegos trzeba zaczac.
Obecna koncepcja poszukiwan jest taka:
1821 Anna Dekudowska (lub Dekutowska) rodzi sie w Łukowie.
1835-39 Andrzej i Anna biora slub (tez w okolicach Łukowa) i przeprowadzają sie do Warszawy, gdzie w 1840 rodzi sie ich syn Antoni Józef.

Bede wdzieczny za wszelkie wasze uwagi i sugestie.

pozdrawiam
Piotrek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
herkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-10-2019 - 19:50
Sympatyk


Dołączył: 04-01-2013
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Piotrze

Co do pytania z wątku https://genealodzy.pl/forum-genealogicz ... 8472.phtml
to niestety z tego co ja wiem nie zachowały się księgi ludności miasta Warszawy.
Warto jednak sprawdzić księgi z Częstochowy bo choć praca to żmudna to może przynieść efekt.

Zastanawiają mnie losy pozostałych dzieci. Chociażby dwóch synów ur. w Warszawie.
Zakładam, że sprawdzałeś różne parafie warszawskie w poszukiwaniu aktu ślubu oraz urodzeń i zgonów dzieci.

Pozdrawiam
Krzysiek

_________________
poszukuję metryki urodzenia Teofili Skolimowskiej ur. ok. 1825r w parafii Mordy(?), córki Wincentego i Marianny.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
RutarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-10-2019 - 21:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-07-2012
Posty: 742

Status: Offline
Witam,

w trakcie indeksacji aktów zgonu ze Szpitala Ujazdowskiego natknąłem się na zgon Adama Zeydlitz l.23 żołnierz pułku ósmego piechoty liniowej rodem z Józefowa obwód Warszawski, stanu szlacheckiego akt 436/1827
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =268&y=158
może jakaś rodzina.

Pozdrawiam,

Artur
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JSOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-10-2019 - 09:15
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2019
Posty: 33

Status: Offline
Krzysku,
co do dzieci to:
- tak, sprawdzalem wiekszosc parafii warszawskich (te zwiazane z Andrzejem i synem Aleksandrem). Oczywiscie moglem cos przeoczyc
- znalazlem tylko akt zgonu Antoniego (par. Nawiedzenia NMP 891/1842 http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 06&y=2119)
- Andrzej chyba sporo jezdzil po okolicy (taka praca), bo kolejne metryki pojawiaja sie w roznych parafiach. Kolejne dziecie moga wiec byc zupelnie gdzie indziej. Przerwa miedzy 1842, a 1855 jest dosc dluga. W tamtych czasach przewaznie dziecie rodzily sie co 2-3 lata Smile, tak wiec mozna spodziewac sie tu jeszcze kilku.
- Andrzej nie byl jakos specjalnie pedantyczny przy rejestracji dzieci. Antoniego ochrzcil dopiero dwa lata po urodzeniu z powodu "zatrudnień rządowych ojca" (Mlociny 41/1842 http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =0&y=1184)


Co do spisu ludnosci w Czestochowie to
- masz racje, sprawdzenie go jest chyba absolutnie konieczne. Nie wiem tylko czy dam rade kiedys przyjechac do Archiwum Panstwowego w Czestochowie. Moze z czasem to zeskanuja Smile. Mysle, ze wielu genealogom przydalyby sie te dane.




Atrurze,
wielkie dzieki. Przyznam, ze tego aktu jeszcze nie mialem. Musze dokladnie przejrzec par sw Aleksandra. Spora szansa, ze to jakas rodzina.
Przyjrze sie tez par. w Jozefowie (tylko w Genetyce chyba nie ma akt ur z tej parafii)


pozdrawiam
Piotrek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.073017 sekund(y)