Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 14 listopada 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Grazyna_GabiOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 15:53
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
JakubPłotka napisał:
Witam, chciałem zapytać o dokładną wyszukiwarkę(z datą urodzenia danego żołnierza) armii cesarstwa niemieckiego.
Pozdrawiam
Jakub

Oto ona
http://des.genealogy.net/eingabe-verlustlisten/search

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gorzolnikOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 16:54
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2017
Posty: 12

Status: Offline
Serdecznie dziękuję Pani Grażyno za pomoc Smile

Pani Irenie dziękuję za chęci i wysiłek, ale Pani Grażyna miała rację, że chodziło mi o armię pruską.

Pozdrawiam
Artur
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rasinska_ElaOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 17:39
Sympatyk


Dołączył: 25-11-2016
Posty: 68

Status: Offline
Szanowna Pani Grazynko,

chcialam skorzystac z Pani uprzejmosci i prosic o sprawdzenie dwoch nazwisk:

- Antoni Blajer, ur. ok. 1897 r. w Zawierciu (lub Kromolowie), wedlug rodzinnej legendy byl legionista i dostal sie do rosyjskiej niewoli niestety w zaden sposob nie udalo mi sie zweryfikowac tej legendy...

- Wladyslaw Lipczyk - ur. 1896 r. w Kromolowie, takze legionista, ulan - ale nie wiemy czy przezyl wojne.

Z gory serdeczne dzieki za pomoc!

Pozdrawiam,

Elzbieta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 18:25
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Elu,
Podaje informacje tylko z list strat IWS. Zawiercie bylo pod zaborem rosyjskim, wg tego
raczej powinni sluzyc w armii carskiej.

Antoniego - nie odnajduje w zadnej ( nawet przy roznej pisowni nazwiska).

Nie ma tez Wladyslawa Lipczyka.
Z Zawiercia jest tylko:
Липчик Станислав Константинович
Должность/Звание
рядовой
Воинская часть
2-й Кавказский пограничный полк
Место рождения
Петроковская губ., Гендинский уезд, г. Заверце
Причина выбытия
болен
Дата события
12.03.1917
Тип документа
Уведомление о приеме раненого
Lipczyk Stanislaw syn Konstantego, ur. Zawiercie, w 1917 r. z tureckiego frontu trafil do szpitala w Rostowie n.D. zapalenie wyrostka robaczkowego. Rk, kawaler, lat 26,
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 0%B0%D1%8F
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gospital23380950/
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gospital22113925/

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rasinska_ElaOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 19:22
Sympatyk


Dołączył: 25-11-2016
Posty: 68

Status: Offline
Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz!
Jestem pod wrazeniem Smile.
Oczywiscie armia carska bylaby najbardziej logiczna, ale rodzinna legenda mowi o wstapieniu do Legionow... Zreszta Wladyslaw Lipczyk zostal odznaczony za bitwe pod Rokitna, wiec chyba jakis okruch prawdy w tej calej historii jest. Skoro nie ma go na listach strat, smiem domyslac sie, ze wojne przezyl. To dla mnie bardzo cenna informacja, takze jeszcze raz ogromne dzieki Grazynko!

Pozdrawiam serdecznie,
Elzbieta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 19:57
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Elu,
Nie watpie, ze Wladyslaw bral udzial w wojnie, zreszta jest w wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szar%C5%B ... kitn%C4%85
Listy strat nie obejmuja spisu wszystkich zolnierzy lecz tylko tych ktorzy
zostali ranni, chorzy, zgineli, zagineli lub trafili do niewoli.
Wladyslaw przetrwal wojne bez szwanku Very Happy
Moze maja cos w CAW.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rasinska_ElaOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 12-10-2019 - 20:02
Sympatyk


Dołączył: 25-11-2016
Posty: 68

Status: Offline
Oczywiscie do CAW wybieram sie. I bede szukac dalej...
serdeczne pozdrowienia Grazynko i dzieki za te Twoja ogromna prace dla nas wszystkich!

Elzbieta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rysiuOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-10-2019 - 20:11
Sympatyk


Dołączył: 07-07-2006
Posty: 150

Status: Offline
Pani Grażyno Dziękuję za szybką odpowiedź.Rysiu.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tazbir_MarcinOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-10-2019 - 21:05
Sympatyk


Dołączył: 10-02-2019
Posty: 88
Skąd: Bytom
Status: Offline
Dzień dobry chciałbym sprawdzić czy w czasie wojny służył ojciec mojej praprababci.
Andrzej Drażniowski ur ok. 1873 roku w Wygnance (Czortków).

Otóż znalazłem zdjęcie mojej praprababci na której jest taki oto kawaler (zdjęcie nr 5):
https://drive.google.com/drive/folders/ ... TYw_rlEmaj

Komentarz do zdjęcia od jednego z pasjonatów:
Mundur wzór 1908 z krytymi guzikami, więc datowanie nie wcześniejsze. U pasa bagnet z temblakiem podoficerskim, dystynkcje kaprala. Jeśli zdjęcie zrobione w Stanisławowie to może 20 Pułk Piechoty Obrony Krajowej (k.k. Landwehr Infanterie-Regiment 20).

Znalazłem w internecie taką informacje z gazety:
https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/77944/ ... 25_007.pdf

L. dz. 2157/25. — Drażniowski Teodor, pluto­nowy b. 20 p. p. armji austr., ur. 1883 r. w Wygnance pow. Czortków i tam zamieszkały, syn Bazylego
i Anny z dom u Niewidoma, z zawodu rolnik, zaginął
w czasie wojny światowej pozostawiając żonę Paulinę
i 2 dzieci.


Teodor był bratem Andrzeja. Chciałbym wykluczyć pomyłkę. Jeżeli Andrzej nie walczył to zdjęcie przedstawia Teodora - jego brata. Jeżeli służył to z kolei obstawiałbym Andrzeja jako zdjęcie ojca.

Pozdrawiam,
Marcin Tazbir
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-10-2019 - 08:12
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Marcin,
Nie wiem czy ponizsze informacje pomoga w rozwiazaniu zagadkowego zdjecia bo nie odnajduje
sladu Teodora na listach strat.
Z Wygnanki sa:
1.Drazniowski Andrzej, ur. 1872 Wygnanka, LIR 20, niewola 1917, Kijow, Rosja.
2.Drazniowski Maksymilian, ur. 1874 Wygnanka, LIR 20, niewola 1917, Tjumen, Rosja.
3.Drazniowski Malsymilian, ur. 1874 Czortkow Stary, LIR 20, niewola 1917, Rosja.
Poz. 2 i 3 raczej dotyczy tej samej osoby.
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno? ... h&seite=12

4. Drazniowski Michal, ur. 1874 Wygnanka, Sch.R.36, ranny 1918.
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno? ... h&seite=14

5.Drazniowski Jozef, IR 95 - zginal 5-12.12.1914.
Brak szczegolowych informacji ale sadze, ze Jozef tez pochodzi z Wygnanki gdyz nazwisko
wystepuje tylko w tej okolicy. Innych Drazniowskich nie odnalazlam.
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0012/

Dodatkowo z prasy:
1908 r.
Sprzedaz nieruchomosci w Wygnance, Drazniowski, Stanislawow.
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno? ... ch&seite=7
1908 r.
Drazniowski Georg/Jerzy - pracownik kolei
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... &seite=769


Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł1960Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-10-2019 - 10:53
Sympatyk


Dołączył: 07-10-2013
Posty: 13

Status: Offline
Dzień dobry
pani Grażynko, proszę o wszelkie informacje o moim dziadku
Janie Baczyńskim ur,1893 roku. Nigdy go nie poznałem , wiem tylko
że służył w CK armii ..mieszkał w Samborze, gdzie podobno był punkt poboru do wojska..
Wojnę przeżył...ciekawi mnie gdzie służył, walczył...dziękuję każdą wiadomość.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-10-2019 - 12:04
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Pawel,
Baczynskich jest bardzo duzo, Janow tez.
Na listach nie ma Jana Baczynskiego ur. 1893 ur./zam w Samborze. Moze przetrwal wojne bez szwanku.

Jedyny Jan to:
Datum 1915-03-31
Nachname Baczinski
Vorname Johann
Offizier/Mannschaft Mannschaft
Charge Gefreiter
Truppenkörper k.k. LIR 33
Unterabteilung 2 Komp.
Land Galizien
Bezirk Sambor
Heimatort Wolablasowska
Geburtsjahr 1891
Czyli rocznik 1891, ur./zam Wola Błażowska, ranny 1915.
http://des.genealogy.net/search/show/12066232
Jedyna osoba z Sambora jest Stefan, ranny w 1914. Inne doniesienia mowia, ze byl z Baczyny (Stary Sambor)
a jego pelne nazwisko > Baczyński-Leszkowicz.
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno? ... ch&seite=6
http://des.genealogy.net/search/show/17358507
Wink

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 13-10-2019 - 21:20
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2492
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Krzysiek.f.72 napisał:
Zawracam się z prośbą o zapytanie,
czy jest możliwe ustalenie przodków, którzy brali udział w I wojnie światowej? oraz czy da się ustalić w jakiej jednostce służył mój pradziadek Leonard Kowalski s. Stanisława ur. 1871 r. w Stary Kobrzyniec (woj. kujawsko-pomorskie). Z przekazu ustnego dowiedziałem się że brał on udział wojnie z Japonią w Mandżurii. Przeżył i wrócił do domu.

Pozdrawiam
Krzysztof

Krzysztof,
wyglada na to, ze przegapilam Twoje zapytanie Rolling Eyes
Niestety nie uda sie ustalic w jakiej jednostce sluzyl Leonard a to dlatego, ze
nie ma tej osoby na listach strat. Kowalskich duzo ale z gub. plockiej tylko kilku.

Jest, moze krewny albo brat Leonarda:
Ковальский Стефан Станиславович
Должность/Звание
стрелок
Воинская часть
11-й стрелковый полк
Место рождения
Плоцкая губ., Рыпинский уезд, с. Шводжевия
Причина выбытия
пропал без вести
Дата события
08.12.1916
strzelec Kowalski Stefan syn Stanislawa, rk, ur. gub. plocka, pow. rypinski,
wies (chyba) Świeżawy, zaginal bez wiesci 8.12.1916.
Jednostka: Туркестанский 11-й стрелковый полк/Turkiestanski 11 pulk strzelecki.
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 0%B8%D0%B9
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1 ... 0%BB%D0%BA

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł1960Offline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 14-10-2019 - 10:46
Sympatyk


Dołączył: 07-10-2013
Posty: 13

Status: Offline
Dziękuję Pani Grażynko za odpowiedź.
Pozdrawiam..Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wiśniewski_AdamOffline
Temat postu: Re: pradziadkowie w armii carskiej  PostWysłany: 14-10-2019 - 19:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2011
Posty: 144

Status: Offline
Dzień dobry,
chciałbym dowiedzieć się czy jest jakaś informacja o tym co działo się z nimi w czasie wojny:
- Wiśniewski Jan ur 1890 Omięciny par Joniec, zam Zakroczym, s Kazimierza i Anny, był w niewoli
- Wiśniewski Józef ur Omięciny 1892 par Joniec, zam Zakroczym, s Kazimierza i Anny, nie wrócił z wojny, zaginął/zginął
- Wiśniewski Stanisław ur Starostwo 894 par Zakroczym, zam Zakroczym, s Kazimierza i Anny, wrócił ranny
- Dutczak Feliks, ur 1895 Michałów par Leszno, zam Zakroczym, s Stanisława i Franciszki, nie wrócił z wojny
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Adam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.074805 sekund(y)