Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 04:59 niedziela, 22 września 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
NikosK08Offline
Temat postu: Co to za pieczątka?  PostWysłany: 17-08-2019 - 12:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2018
Posty: 172

Status: Offline
Witam
Podejrzewam, że to zdjęcie może pochodzić z jakiegoś dokumentu. Dowód osobisty? Legitymacja członkowska?
https://www.myheritage.pl/FP/fullSizePh ... side=front

Znajdują się na nim odbitki dwóch pieczątek (napis "INTE" I "MINIS"). Zastanawiam się, do jakiej instytucji należy ta pieczęć. Może to pomogłoby mi wskazać, jaki to rodzaj dokumenty i kiedy mniej więcej mogło powstać zdjęcie.

Dodam tylko, że zdjęcie może przedstawiać Adama Kwapiszewskiego (ur. 1875r.) - szewca zamieszkałego w Łodzi.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki!
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2019 - 12:25
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1291
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
W dowodzie mojej babci z 1928 jest pieczęć (czerwona) z napisem: Rzeczpospolita Polska Starostwo Mławskie.
A w twoim przypadku chyba chodzi o słowo: ministerstwo...
Może książeczka wojskowa ?


[edit]
zaintrygowałeś mnie Wink
sprawdziłam po googlach jak wyglądały książeczki wojskowe i paszporty w II RP - wszędzie pieczątki z tuszem. Takie wytłaczane mam tylko za czasów PRL. A Adam kiedy zmarł ?

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2019 - 13:15
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18694
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale to polski dokument był?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2019 - 13:27
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1291
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
no właśnie tego nie wiadomo - skoro w albumie ze zdjęciami jest tylko ta fotografia, nie wiadomo od czego odklejona

ale mnie pasuje na polską instytucję

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2019 - 13:30
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18694
Skąd: Warszawa
Status: Offline
inte [rnal affairs ](ministry of)?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NikosK08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2019 - 13:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2018
Posty: 172

Status: Offline
Bea napisał:

zaintrygowałeś mnie Wink
sprawdziłam po googlach jak wyglądały książeczki wojskowe i paszporty w II RP - wszędzie pieczątki z tuszem. Takie wytłaczane mam tylko za czasów PRL. A Adam kiedy zmarł ?


Niestety, tego nie wiem. Ostatni dokument w którym występuje Adam to karta meldunkowa ze spisu Łodzi z ok. 1922r.


Dokument raczej powinien być polski.

-------
Pozdrawiam
Nikos
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jotzetOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-08-2019 - 01:37
Sympatyk


Dołączył: 06-09-2008
Posty: 146

Status: Offline
Znalazłem w swoim zbiorku zdjęć jedno, mogące być może coś wyjaśnić. Oto poniżej zdjęcie ze służbowej legitymacji wysokiego urzędnika Ministerstwa Skarbu z lat dwudziestych, Józefa Zielińskiego. Był także generalnym prokurentem PWPW. (Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych).
Na stemplu widnieją fragmenty napisu MINISTERSTWO SKARBU. [ERSTWO SKA]
Na Twoim miejscu przeczytałbym - co jest napisane na drugiej stronie zdjęcia. Z reguły można się czegoś dowiedzieć nawet jak tekstu brak np rodzaj papieru, znaki firmowe itd.
Swoją drogą trudno dać wiarę aby szewc zajęty ciężką przecież swoją pracą miał czas na zajęcia w ministerstwie...
Janusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-08-2019 - 05:33
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 3917
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Bea napisał:
W dowodzie mojej babci z 1928 jest pieczęć (czerwona) z napisem: Rzeczpospolita Polska Starostwo Mławskie.

W dowodach moich dziadka i babci (z 1922 i 1926) na zdjęciach są 2 odciski pieczęci tuszem fioletowym: Rzeczpospolita Polska, Komisarz Rządu na m. Wilno. W dowodzie mojej ciotki (z 1934) jeden odcisk pieczęci jest tuszem fioletowym i drugi odcisku suchej pieczęci (czyli wytłoczenie): Magistrat m. st. Warszawy.
Nie wiem, czy ministerstwo zajmowało się wystawianiem dowodów, robiły to chyba jednostki administracji terytorialnej.
Bea napisał:
A w twoim przypadku chyba chodzi o słowo: ministerstwo...

Sroczyński_Włodzimierz napisał:
inte[rnal affairs](ministry of)?

Albo coś podobnego: Ministere de l'Intérieur (Francja); Ministero dell'Interno (Włochy); Ministerio del Interior (Hiszpania); Ministério do Interior (Portugalia). Przed „inte…” chyba nie ma jednak apostrofu, więc raczej w grę wchodziłyby te 2 ostatnie przypadki.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NikosK08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-08-2019 - 16:17
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2018
Posty: 172

Status: Offline
jotzet napisał:

Na Twoim miejscu przeczytałbym - co jest napisane na drugiej stronie zdjęcia. Z reguły można się czegoś dowiedzieć nawet jak tekstu brak np rodzaj papieru, znaki firmowe itd.
Swoją drogą trudno dać wiarę aby szewc zajęty ciężką przecież swoją pracą miał czas na zajęcia w ministerstwie...
Janusz

Niestety, nie mam przy sobie oryginału zdjęcia. Przyniosla je jakiś czas temu krewna. Nazajutrz miała już wyjechać, fotografii było dużo, ledwo nadążyłem z ich skanowaniem. Dopiero potem mogłem je już na spokojnie przejrzeć.
Zdaje mi się, że niestety na odwrocie nic nie było, ale głowy nie dam.


Andrzej75 napisał:

Sroczyński_Włodzimierz napisał:
inte[rnal affairs](ministry of)?

Albo coś podobnego: Ministere de l'Intérieur (Francja); Ministero dell'Interno (Włochy); Ministerio del Interior (Hiszpania); Ministério do Interior (Portugalia). Przed „inte…” chyba nie ma jednak apostrofu, więc raczej w grę wchodziłyby te 2 ostatnie przypadki.


Naprawdę ciekawe. Chociaż przez to podejrzenie zagranicznych pieczątek, zaczynam mieć wątpliwości, czy na zdjęciu rzeczywiście może być uwieczniony Adam. Jakoś wątpię, żeby żonaty szewc z Łodzi, miał powody, by wybierać się za granicę...
Posiadam zdjęcie siostry Adama, Michaliny. Uznałem, że mężczyzna z tego zdjęcia jest do niej bardzo podobny. A z pewnością nie jest to żaden z jej synów.

A tu dla porównania zdjęcia
https://www.myheritage.pl/FP/fullSizePh ... side=front
https://www.myheritage.pl/FP/fullSizePh ... side=front
Adam utrzymywał kontakt z Michaliną, był nawet chrzestnym jednej z jej córek.

------
Pozdrawiam
Nikos
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 20-08-2019 - 17:45
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1291
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
jotzet napisał:
(...) szewc (...) miał czas na zajęcia w ministerstwie...


hehehehhe, może w sumie nie było by źle, wszak szewc pracuje z pasją Wink

Ale może książeczki wojskowe albo dokumenty do odznaczeń były wydawane nie przez lokalne urzędy tylko przez ministerstwo (te od wojny) ?


@NikosK08 - a krewna nie wie, czy ów Adam przeżył wojnę ? Może zadzwoń i się dopytaj. Albo wyślij MMS ze zdjęciem z pytaniem czy to na pewno Adam i czy przeżył wojnę ?

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NikosK08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-08-2019 - 11:49
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2018
Posty: 172

Status: Offline
Bea napisał:

@NikosK08 - a krewna nie wie, czy ów Adam przeżył wojnę ? Może zadzwoń i się dopytaj. Albo wyślij MMS ze zdjęciem z pytaniem czy to na pewno Adam i czy przeżył wojnę ?


Jednak obyło się bez dzwonienia do krewnej. Przed chwilą odnalazłem akt ślubu Adama, w którym znajduje się notatka w języku niemieckim, że zmarł 1 czerwca 1942r.
Czyli jeżeli pieczęć jest z czasów PRL-u, to teoria z Adamem upada...
Teorię, że na zdjęciu znajduje się Adam wysnułem akurat sam. Wink Michalina miała czterech braci, ale pierwszy zmarł jako dziecko, drugi odszedł również dosyć młodo, trzeci (mój przodek) mieszkał na wsi i raczej nie utrzymywał kontaktów z siostrą. Adam był jej najmłodszym bratem, mieszkał w Łodzi i najbardziej pasował...
---
Pozdrawiam
Nikos
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.069635 sekund(y)