Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 22:41 niedziela, 19 maja 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2018 - 15:04
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18042
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie ma usc w śródmieściu, jest USC Warszawa i baza jak w wielu innych USC - "technika" z info wprowadzanymi przy wydaniu kiedyś odpisem
o kryterium przechowywania już w wątku było - seria dowodu i częściowo numer nie miejsca zamieszkania, wydania vzy cokolwiek innego

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Orlik_Ala
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2018 - 15:28
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 05-09-2016
Posty: 198

Arku, ustalenia z dnia dzisiejszego: babcia mieszkała wprawdzie na Pradze Północ (dawny Targówek), ale dowód osobisty miała wydany na Pradze Południe. Obdzwoniłam dzisiaj wszystkie WOMy na Pragach, koperta o znanym mi numerze SJ....- jeśli jest - to jest na Pradze Południe. Ale w tej chwili mają tam remont archiwum i żadnej informacji w tym zakresie nie udzielają. Może po nowym roku coś się dowiem... Dziękuję Ci za zainteresowanie i chęć pomocy Smile

_________________
Pozdrawiam, Ala
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2018 - 16:27
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18042
Skąd: Warszawa
Status: Offline
SJ (kwestia też numerów) chyba i na Mokotowie się zdarzało przechowywać

[edit] był PS ale skasowałem - nic do tematu wątku nie wnosił

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz


Ostatnio zmieniony przez Sroczyński_Włodzimierz dnia 08-11-2018 - 17:27, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
lukas_07Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2018 - 16:28
Sympatyk


Dołączył: 17-10-2013
Posty: 93

Status: Offline
Orlik_Ala napisał:
Od roku bezskutecznie poszukuję aktu zgonu mojego dziadka. Znam prawdopodobną datę zgonu (1952), ale nie wiem, w jakiej miejscowości umarł ani gdzie i przez kogo został pochowany.

Przyszło mi do głowy, że być może kopia aktu została dołączona do koperty dowodowej mojej babci. Babcia zmarła w 1986 roku.
Problem w tym, że w zeszłym roku w urzędzie Warszawa Targówek odmówiono mi (ustnie) jakichkolwiek informacji na temat tej koperty, nawet tego, czy w ogóle zachowała się. Brak interesu prawnego - urzędniczka w ogóle nie chciała rozmawiać.
Szukałam wtedy metryk chrztu babci i jej ślubu z dziadkiem (oba zdarzenia w Rosji). Argumentowałam, że potrzebne mi są do postępowania spadkowego w Rosji. Powiedziano mi, że o dostęp do koperty może wystąpić sąd.
Próbowałam jeszcze w urzędzie W-wa Praga Północ (poprzednie miejsce zamieszkania). W odpowiedzi na wysłany w tej sprawie mail zadzwoniła do mnie urzędniczka i poinformowała mnie o numerze odtworzonego w 1952 aktu małżeństwa. Urzędniczka na jakiejś podstawie znała ten numer, więc mam nikłą nadzieję, że koperta jednak zachowała się. Zamierzam pisemnie wystąpić o udostępnienie mi zawartości tej koperty.
Czy mogę prosić osoby, które skutecznie występowały o dostęp do zawartości kopert dowodowych o pomoc, wskazówkę jak argumentować? Zależy mi nie tyle na całej zawartości koperty, ale najbardziej na tym akcie zgonu dziadka (lub choćby informacji o miejscu wystawienia i numerze tego aktu). Boję się napisać coś, co w przyszłości mogłoby przekreślić szansę na powodzenie sprawy, dlatego proszę o wasze sugestie.

Alu,
Zwróć się do USC o wydanie kserokopii albo samodzielne wykonanie fotokopii tego aktu małżeństwa dziadków z 1952 roku. W akcie może być przypisek z informacją o zgonie współmałżonka. W kopercie dowodowej nigdy odpisu aktu zgonu wspolmałżonka nie widziałem natomiast spotkałem się z adnotacjami dokonywanymi przez urząd na wnioskach o wydanie dowodu osobistego typu. „ stwierdza się zgodność podanych danych z aktem małżeństwa nr i USC, który akt sporządził”. W przypadku wdowy/ wdowca byl podany również nr aktu zgonu i USC, który go sporządził.
Pozdrawiam
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Orlik_Ala
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2018 - 20:48
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 05-09-2016
Posty: 198

Włodku, masz rację, urzędniczka pytała mnie o pełny numer dowodu i na podstawie pierwszych cyfr występujących po numerze serii skierowała mnie właśnie na Pragę Południe.

Łukaszu, mam kserokopię tego odtworzonego aktu, niestety nie ma tam żadnych dopisków.
Adnotacja, o jakiej wspominasz byłaby dla mnie bardzo satysfakcjonująca. Miałam nadzieję, że taka adnotacja będzie na metryczce, ale nie było. Metryczka jest z 1963 roku, dotyczy drugiego z kolei wydanego babci dowodu. Po pierwszym dowodzie ślad zaginął, zachował się tylko jego numer.
Tak więc w tej chwili sprawa utknęła na ustalaniu, czy koperta w ogóle jest.
Myślałam, że to będzie prostsze Wink

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi Smile

_________________
Pozdrawiam, Ala
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kasia_MarchlińskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-11-2018 - 12:30
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-06-2015
Posty: 555

Status: Offline
Mi się udało określić miejsce i parafię zgonu w ZUS. ZUS zwykle wystawia jakąś zapomogę pogrzebową? Nie jestem pewna jak, ale udało mi się wydobyć dane zgonu właśnie z ZUS.

Kaśka

_________________
Kasia Marchlińska
Poszukuję informacji o nazwiskach: Papi, Geysmer, Kimens, Perks, Szwarcenburg-Czerny, Sosnowski, Czerny, Moszczyński-Pętkowski, Rychtarski, de Rozprza Faygel, Lippoman, Sonne, Gotti, Gałęzowski.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Katarzyna_TesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-11-2018 - 20:43
Sympatyk


Dołączył: 10-09-2018
Posty: 70

Status: Offline
Witam
Mam pytanie czy istnieją koperty dowodowe z miasta Rypin od r. 1962 i 1964?

Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-11-2018 - 16:31
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 59

Status: Offline
Witam
Proszę zapytać w USC Rypin albo napisać e-maila do Archiwum Państwowego we Włocławku.
Ja bym zaczął od USC - miłe panie, bezproblemowy kontakt telefoniczny czy też e-mailowy.

Zaznaczę, że nie wiem czy są ponieważ kontaktowałem się w sprawie aktów cywilnych.

Pozdrawiam
Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Katarzyna_TesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-11-2018 - 17:54
Sympatyk


Dołączył: 10-09-2018
Posty: 70

Status: Offline
Dobry wieczór
Dziękuję za informację.
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-02-2019 - 10:43
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18042
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Niektóre warszawskie dzielnice zasygnalizowały rozpoczęcie procesu przekazywania kopert dowodowych do Archiwum Państwowego w Warszawie. Może potrwać i trzy lata (to co zgłoszone, pozostałe dłużej)
ale wniosek (jak dla mnie taki):
jeśli komuś się spieszy (np z Pragi Północ) to działać teraz (proces przekazywania może mocno zakłócić udostępniane)
jeśli się nie spieszy - poczekać na AP (będzie zinwentaryzowane, tj chociaż protokół jeśli nie inwentarz), hurtem w jednym miejscu, za darmo (bez opłaty 31 zł lub wykazywania za co to 31 zł)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2019 - 15:41
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 605
Skąd: Płock
Status: Offline
Włodku masz może informacje kiedy Praga Płd i Mokotów przekażą koperty do APW?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2019 - 16:40
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18042
Skąd: Warszawa
Status: Offline
kiedy przekażą nie mam info dot. żadnej dzielnicy
kiedy zaczną przekazywać albo ściślej - mają zamiar zacząć w tym roku..niestety nie Praga Płd
co nie znaczy "nie noszą się z zamiarem" a raczej "nie pytałem"
trzeba sprawdzać (niezobowiązująco, telefonicznie) w urzędach dzielnicowych
co ma ten plus, że jeśli się nie noszą z zamiarem to może na skutek zainteresowania zaczną o tym myśleć

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Jaworska_DorotaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-04-2019 - 00:33
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2019
Posty: 62

Status: Offline
Witam
Pytanie : czy nie mając interesu prawnego otrzymam kserokopię
dokumentu z koperty dowodowej ?
Pozdrawiam.
Dorota

Skopiowane ze strony Urzędu w Stargardzie :

UZYSKANIE KSEROKOPII DOKUMENTU Z KOPERTY DOWODOWEJ

Wymagane dokumenty

"Wniosek o wydanie kserokopii dokumentu z koperty dowodowej"

Opłata

5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony

Termin

Od ręki.

Uwagi

Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu z koperty dowodowej składa się w organie, który wydał ostatni dowód osobisty.
Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu winien być - zgodnie z art. 73 § 2 kpa uzasadniony wykazanym interesem prawnym. Przy składaniu wniosku należy zatem przedłożyć dokument uzasadniający wniosek, np. pismo Fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie, ZUS, Urzędu Wojewódzkiego, itp. - zawierające żądanie przedłożenia wymaganego dokumentu w przypadku złożenia wniosku drogą korespondencyjną lub faksem należy załączyć kserokopie w/wskazanych pism).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.065938 sekund(y)