Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 19:44 poniedziałek, 22 kwietnia 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
włodzimiestOffline
Temat postu: Filipscy, skąd przybyli?  PostWysłany: 14-04-2019 - 14:57
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-06-2008
Posty: 213

Status: Offline
T:"Skąd Filipscy przybyli?"

Sukiennicy Filipscy, osiedli w Nowym Mieście nad Pilicą pod koniec XVIII wieku. W kilku metrykach zapisano miejsce urodzenia/pochodzenia braci – Józefa i Jana Filipskich - i ich matki Franciszki Filipskiej z d. Krol v. Braun: BERNSTAD W MORAVII KRAJU AUSTRIACKIM. Ale próżno szukać m. Bernstadt na Morawach. Jest Bernstad [obecnie Bierutów] na Dolnym Śląsku, Bernstadt w Badenii-Wirtembergii, Bernstadt w Saksonii... Z jakiej miejscowości zatem Filipscy przybyli? Czy może to być np. Moravský Beroun [Bärn – niemiecka nazwa MB]?
Włodek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 15:13
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17885
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a jak wyznanie (w czasach bardziej odległych od zgonu)
zawód zajęcie statys
raczej bym na początek do Bierutowa czyli "do Podebriadów" się kierował

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ewa_marciniakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 16:53
Sympatyk


Dołączył: 20-01-2016
Posty: 68

Status: Offline
no to starciłam posta - jeszcze raz w skrócie:

w tej metryce widzę taki tekst: " ...urodzony w Mieście Bonesztad w Księstwie Morawij należącem do Cesarstwa Austryackiego...", co nie koniecznie przybliża rozwiązanie, bo przejrzałam również publikację "Die” Markgrafschaft Mähren: topographisch, statistisch und historisch" z 1846 (pod linkiem https://books.google.cz/books?id=Q0lRAAAAcAAJ&printsec=frontcover&hl=cs#v=onepage&q&f=false) zawierającą w cz. VI indeks miejscowości i nic ciekawego nie odkryłam.

Przepraszam, jeśli mącę

Pozdrawiam, e.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 18:43
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 3249
Skąd: Wrocław
Status: Offline
ewa_marciniak napisał:
w tej metryce widzę taki tekst: " ...urodzony w Mieście Bonesztad

Ja też tak samo odczytuję nazwę miasta. W żadnym wypadku nie napisano tam „Bernstad”.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ewa_marciniakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 19:37
Sympatyk


Dołączył: 20-01-2016
Posty: 68

Status: Offline
O! Super! To chyba znaczy, że nazwa miasta została zapisana ze słuchu. No ale opisanie Moraw, które podałam wyżej nie podaje żadnej miejscowości na "B", która mogłaby brzmieć jak "Bonesztad", a jeśli dobrze zrozumiałam to w cz. VI (ostatniej) indeks zawiera miejscowości z wszystkich tomów. Chyba,że to nie ten czas i nie to opracowanie.

ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 20:14
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 3249
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Chodzi o Potštát (Bodenstadt).
W tej parafii występuje rodzina Philip (Karol i Franciszka).
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... an=8#scan7
W 1781 r. jest ślub wdowy po Karolu, Franciszki Phillip, z Ignacym Potocznim.
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =55#scan54
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =10#scan11
Wychodzi więc na to, że Anna (zwana Filipską) była tak naprawdę z domu Potoczna, czyli była przyrodnią siostrą Józefa (tak jak to pisała Basia w tym wątku).
Akt ślubu Karola Philipa i Franciszki z domu König (czyli w tłumaczeniu — Król) (1762) jest tutaj:
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 95#scan194
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 3&scan=189

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
włodzimiestOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2019 - 20:17
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-06-2008
Posty: 213

Status: Offline
tu wyraźnie Bernstadt:


tu syn w/w Franciszki Józef potw. urodzenia na Morawach:
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
włodzimiestOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2019 - 07:24
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-06-2008
Posty: 213

Status: Offline
ewa_marciniak napisał:
no to starciłam posta - jeszcze raz w skrócie:


mój wczorajszy, wieczorny też "wcięło", więc ponownie: bardzo dziękuję Andrzejowi za rozwiązanie za jednym zamachem dwóch zagadek - tej o pochodzeniu Filipskich i o Annie Potocznej z sąsiedniego wątku. Wielki podziw! Jeszcze nie wierzę, ze to jest naprawdę Shocked Najważniejsze, że nie będzie grubego błędu w drzewie Filipskich, że być może uda się głębiej zbadać rodzinę Filipskich, rodzinę mojej babci Zosi; chyba nie miała świadomości swoich korzeni...
Dziękuję również Ewie, Włodkowi, za udział w dyskusji, sugestie...
Andrzeju - chapeau bas!

Włodek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gosia_21_33Offline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2019 - 21:15
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2014
Posty: 80

Status: Offline
Witam,

z podanych linków do ślubów i urodzeń z lat 1740-86 przejrzałam wszystkie dokumenty Filipskich .
Z dzieci Karola i Franciszki są tylko dwaj Janowie . nie ma aktu urodzenia Józefa .
W akcie ślubu Karola pojawia się ojciec Jakub , ale w żadnej innej metryce ani ślubów ani urodzeń imię Jakub nie występuje . Nie znalazłam też żadnego rodzeństwa Franciszka .

Nie udało mi się tylko znaleźć jednego aktu ślubu :

1767 – Augustyn Filip + Joanna Wiktoria Rosner –str 192 ?

W akcie ślubu Karola i Franciszki pojawia się świadek Brauner , mógł to być ktoś z rodziny Franciszki , bo w późniejszych latach w Nowym Mieście przy Franciszce pojawia się nazwisko Braun i to rachej nie może być zbieg okoliczności .

Nie za bardzo potrafię na tej stronie wyszukać inne księgi z tej parafii , czy zachowały się jeszcze starsze metryki sprzed 1744 roku i po 1786 roku ?

Czy zachowały się metryki zgonów z lat 1744-86 ? Jeśli tak i ktoś z Państwa potrafi je znaleźć to poproszę o podanie linków do ksiąg.

pozdrawiam

Małgorzata ( również związana z tą rodziną Filipskich )
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
włodzimiestOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2019 - 21:32
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-06-2008
Posty: 213

Status: Offline
Małgorzato, wróciłem stamtąd przed chwilą, ale musieliśmy się minąć, bo nikogo nie zauważyłem Smile
U mnie baaardzo kiepsko poszło, bo po omacku udało mi się znaleźć dwóch synów Karola i Franciszki: Jana Nepomucena 1776 i Jana Pawła Maksymiliana 1777. Dalej nie idę, nie potrafię, głowa mnie rozbolała... Crying or Very sad

do próśb Gosi dołączam: czy są tam rejestry zgonów? (Karol Phillip, po 1777, przed 1781)
Włodek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2019 - 21:45
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 3249
Skąd: Wrocław
Status: Offline
gosia_21_33 napisał:
Nie za bardzo potrafię na tej stronie wyszukać inne księgi z tej parafii , czy zachowały się jeszcze starsze metryki sprzed 1744 roku i po 1786 roku ?

Na tej stronie:
http://digi.archives.cz/da/searchlink?fcDb=10041
trzeba wpisać w okienku wyszukiwania „Potštát” i po naciśnięciu przycisku Vyhledat (Szukaj) pokażą się wszystkie księgi.
N to są urodzenia, O to małżeństwa, a Z to zgony. I-N, I-O, I-Z to odpowiednie indeksy.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.066391 sekund(y)