Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 20:23 piątek, 22 marca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-02-2019 - 20:08
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2144
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Bozenko,
Jest tylko jeden z kilkoma imionami. Dokument z 14 czerwca 1915 wiec raczej nie Twoj.
Яроцкий Эдуард Андреевич-Антонович (Мечиславович)
Jarocki Edward Andrzej syn Antoniego (Mieczyslawa)
Tyle tych imion, ze nie wiem jak to rozumiec.
Zginal 3.06.1915? (ale tu jest znak ?), kolo wsi Miszewo Murowane.
Katolik, kawaler, z Opoczna. Tez OCHOTNIK .
Wstapil do armii jako ochotnik w styczniu 1915 r.
6-ta konno-artyleryjska dywizja.
(6-й конно-артиллерийский дивизион)
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_donesenie15864004/
https://pl.wikipedia.org/wiki/6_Dywizja ... osyjskiego

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BozennaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-02-2019 - 23:10
Sympatyk


Dołączył: 07-08-2006
Posty: 1821
Skąd: Francja
Status: Offline
Grazynko,
Brak slow ! Tyle lat poszukiwan.
To jest Edward Jarocki, brat mojego dziadka.
Nazywal sie Edward Andrzej Jarocki.
Urodzil sie 30.11.1895 roku w Opocznie.
Byl synem Antoniego Mieczyslawa, stad te podwojne imiona u niego i u jego ojca. Pamiec rodzinna o jego tragicznej smierci pomylila sie o jeden rok i o 26 km.
Bardzo goraco Ci dziekuje,
Bozenna


Ostatnio zmieniony przez Bozenna dnia 23-02-2019 - 23:43, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Potomek_WosinskichOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-02-2019 - 23:21
Sympatyk


Dołączył: 27-01-2019
Posty: 72

Status: Offline
Moi przodkowie nie walczyli w I wojnie światowej. Zazdroszczę wam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-02-2019 - 14:55
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2144
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Bozenna napisał:
Grazynko,
Brak slow ! Tyle lat poszukiwan.
To jest Edward Jarocki, brat mojego dziadka.
Nazywal sie Edward Andrzej Jarocki.
Urodzil sie 30.11.1895 roku w Opocznie.
Byl synem Antoniego Mieczyslawa, stad te podwojne imiona u niego i u jego ojca. Pamiec rodzinna o jego tragicznej smierci pomylila sie o jeden rok i o 26 km.
Bardzo goraco Ci dziekuje,
Bozenna

Jednak Twoj Laughing super. Tak mnie i nie tylko mnie ta ilosc imion skolowala,
ze mialam go pominac. Rosjanie indeksujacy te dokumenty tez zrobili blad
piszac trzy imiona dla ojca.Rolling Eyes
Raczej z dokumentu wszystko odczytalam oprocz podpisujacych:
pulkownik /podpis nieczytelny/ i porucznik /podpis nieczyteln/ z tej jednostki.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BozennaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-02-2019 - 16:44
Sympatyk


Dołączył: 07-08-2006
Posty: 1821
Skąd: Francja
Status: Offline
Grazynko,
Masz moja wdziecznosc.
Szukam tego biedaka od 12-tu lat.
Okresowo wpisuje pytania w roznych tematach.
Nigdzie nie bylo zadnej informacji.
To brat mojego dziadka.
Wszystko co zostalo po jego krotkim zyciu, to jego akt chrztu i jedno zdjecie.
Teraz jest data i miejsce, w ktorym zginal.
Moze odnajde akt zgonu, a moze grob na cmentarzu zolnierzy rosyjskich?
Pieknie Ci dziekuje.
Bozenna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzysiek1977Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 11:12
Sympatyk


Dołączył: 21-01-2017
Posty: 288

Status: Offline
Witam.Prosze o sprawdzenie poniższych osób: Urbaniak Jan,Urbaniak Wawrzyniec,Urbaniak Walenty, Paź Michał, Paź Andrzej, Paź Jan,Ząbek Józef, Ząbek Nikodem,Konias Walenty wieś Stale parafia Miechocin - Tarnobrzeg .Pierwsza ósemka prawdopodobnie zginęła Walenty Konias przeżył. Armia austrowegierska .Krzysiek.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kosinska_karolinaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 14:35
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-05-2011
Posty: 181

Status: Offline
Witaj Grażyno,

akurat w tym temacie jestem zielona.
Mój pradziadek podobno zginął podczas I wojny światowej i podobno nie żył jak mój dziadek się urodził.
Ale z metryki urodzenia mojego dziadka ,jaką uzyskałam z parafii Żuków koło Grodziska Mazowieckiego, wynika, że 27 pazdziernika 1918 był obecny przy zgłaszaniu urodzenia swojego syna. Jedyne co przez 10 lat udało mi się ustalić, to jego rodziców poprzez przeszukanie 20 lat urodzeń w parafii Grodzisk i znalezienie wspólnych rodziców dla 3 rodzeństwa.
Dane mojego pradziadka to: Jan Nowak ur 1893 r parafia Grodzisk Mazowiecki, syn Tomasza i Anny Wojciechowskiej.
Może coś uda Cię się znaleźć... Wystarczą mi linki, gdzie mam przeszukać, bo tych Janów, to może być sporo, a nie chciałabym Ci sprawiać kłopotu.

Pozdrawiam
Karolina
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
xtedek
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 14:52
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2016
Posty: 229

To i ja się podepnę pod prośby:

Szymon Ceranka, ur 1887 w Czarnocinie

Wiem, że w wojsku był pisarzem, może udałoby się znaleźć jakiekolwiek dokumenty?

_________________
Kamil Tetkowski

Zbieram informacje o wszystkich Tetkowskich!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BenanOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 16:34
Sympatyk


Dołączył: 12-12-2017
Posty: 31

Status: Offline
Grazyna_Gabi napisał:
Benan napisał:
Witam
Mam taką informację https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0021/
Czy na tej stronie digi.landesbibliothek znajdę jeszcze jakąś informację o Franzu Nalepie ?

Pozdrawiam
Ł. Banaś


Znajdziesz jesli masz wiecej danych o swoim przodku, ten wskazany
przez Ciebie:
Nalepa Franz Mannschaft Inft. IR. Nr. 24 1./6. Marschkomp. Galizien Krakau Dabie 1880 kriegsgef.
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0025/
http://des.genealogy.net/search/show/13975569
Urodzony w 1880 r. Dabie, Krakow - niewola Rosja 1915.

i jeszcze jeden, inna jednostka, ulan, - ranny przed data 1915-03-12,
urodzony Lanckorona 1891 - zginal 14.02.1916 r.
Nalepa Franz Mannschaft Ul. UR. Nr. 1 - verw.
http://des.genealogy.net/search/show/14417041
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0025/

nastepny,
urodzony 1884, Tarnowlecka Gorna ?, Tarnow - ranny, 1915, IR 20
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0024/

Franciszek. ur. 1894 Krakow - niewola Rosja, IR 13, 1916
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0024/

To chyba wszyscy

Pozdrawiam
Grazyna



Dziękuję serdecznie!
Pozdrawiam
Ł.Banaś
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 17:17
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2144
Skąd: Hamburg
Status: Offline
xtedek napisał:
To i ja się podepnę pod prośby:

Szymon Ceranka, ur 1887 w Czarnocinie

Wiem, że w wojsku był pisarzem, może udałoby się znaleźć jakiekolwiek dokumenty?

Na listach strat nie ma Szymona jako pisarz raczej nie uczestniczyl w walkach
wiec prozno go szukac.
Jest taka osoba: Wincenty, moze krewny?

Церанка Викентий Станиславович - Ceranka Wincenty s. Stanislawa, gub. piotrowska, pow. lodzki, ranny w 1914.
Jednostka - 183 pultuski pulk piechoty (183-й пехотный Пултуский полк )
Ранен/контужен, Место рождения: Петроковская губ., Лодзинский уезд, Место службы: 183-й пехотный Пултуский полк, Рядовой, Дата события: 23.08.1914
Картотека потерь
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 26page%3D1

Церанко Викентий Станиславович - Ceranka Wincenty s. Stanislawa, gub. piotrowska, pow. lodzki, wies Czarnocin, katolik. Ranny w 1914 pod Zamosciem.
Ранен/контужен, Выбыл: 17.08.1914, Место рождения: Петроковская губ., Воданский уезд, с. Чарноти, Место службы: 186-й Бултузский полк, Рядовой, Дата события: 14.09.1914
Картотека потерь
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 26page%3D1

Церанко Викентий - Ceranko Wincenty - ranny, lazaret Siniawa. 183 pultuski pulk piechoty. 1914
Ранен/контужен, Выбыл: под г. Синява; Холмский местный лазарет, Место службы: 183-й пехотный Пултуский полк, Рядовой, Дата события: 17.08.1914
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 26page%3D2

kosinska_karolina napisał:
Witaj Grażyno,

akurat w tym temacie jestem zielona.
Mój pradziadek podobno zginął podczas I wojny światowej i podobno nie żył jak mój dziadek się urodził.
Ale z metryki urodzenia mojego dziadka ,jaką uzyskałam z parafii Żuków koło Grodziska Mazowieckiego, wynika, że 27 pazdziernika 1918 był obecny przy zgłaszaniu urodzenia swojego syna. Jedyne co przez 10 lat udało mi się ustalić, to jego rodziców poprzez przeszukanie 20 lat urodzeń w parafii Grodzisk i znalezienie wspólnych rodziców dla 3 rodzeństwa.
Dane mojego pradziadka to: Jan Nowak ur 1893 r parafia Grodzisk Mazowiecki, syn Tomasza i Anny Wojciechowskiej.
Może coś uda Cię się znaleźć... Wystarczą mi linki, gdzie mam przeszukać, bo tych Janów, to może być sporo, a nie chciałabym Ci sprawiać kłopotu.

Pozdrawiam
Karolina

Wyszukiwarka w linku:
https://gwar.mil.ru/heroes/?last_name=% ... son&page=1
Szukalam ale Jana syna Tomasza nie znalazlam.

krzysiek1977 napisał:
Witam.Prosze o sprawdzenie poniższych osób: Urbaniak Jan,Urbaniak Wawrzyniec,Urbaniak Walenty, Paź Michał, Paź Andrzej, Paź Jan,Ząbek Józef, Ząbek Nikodem,Konias Walenty wieś Stale parafia Miechocin - Tarnobrzeg .Pierwsza ósemka prawdopodobnie zginęła Walenty Konias przeżył. Armia austrowegierska .Krzysiek.

Masz tyle nazwisk wiec musisz potrudzic sie sam:
tu:
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... 529/1/-/-/
lub tu:
http://des.genealogy.net/ou1wk/search
Z Twojego wykazu nie znalazlam nikogo.
Tylko jakiegos krewnego
Pas, Paz Franciszek
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0025/


Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzysiek1977Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2019 - 20:23
Sympatyk


Dołączył: 21-01-2017
Posty: 288

Status: Offline
Dziekuje za pomoc .Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mellonann8205Offline
Temat postu: Pułk ,,Rewelski'' podczas 1 wojny swiatowej  PostWysłany: 25-02-2019 - 20:36
Sympatyk


Dołączył: 05-12-2016
Posty: 27

Status: Offline
Poszukuje danych na temat ,,Pułku REWELSKI'' formowanego w MODLINIE do ktorego nalezał moj pradziadek piotr a słuzbe miał 3letnia w HELSINKACH W latach około1910- 1913. Szukam spisu zołniezy z okolic Wyszkowa ktorzy byli tam wcielani.BYŁA TO W MODLINIE 2 Dywizja Piechoty Imperium Rosyjskiego. podczas 1 wojny swiatowej powolany jako rezerwista poszedł na wojne 31.07.1914 i podczas wojny był w niewoli w Bułgarii. Nie wiem gdzie tego szukac, bo to przekazy s.p mojego dziadka z zapisków zeszytu.

2 temat podobny dotyczy ojca mojego pradziadka sluzacego w Armi Carskiej przy granicy w miejscowosci Chorzele w ,,strazy granicznej; 5 letnia słuzbe w latach 1875 do 1879 bo 1880 brał slub.
Prosze o pomoc.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
brzoalicjaOffline
Temat postu: Pułk ,,Rewelski  PostWysłany: 25-02-2019 - 23:08
Sympatyk


Dołączył: 22-02-2010
Posty: 85

Status: Offline
Dzień dobry,

Grażynko, bardzo proszę o sprawdzenie Mikołaja Wyszomierskiego ur.15/27.03.1876 w Buczynie Szlacheckim, parafia Skibniew Podawce syna Jakuba i Barbary.
Został wcielony prawdopodobnie w 1914. Do domu powrócił
po 5 latach. Informacje powzięte z przekazów rodzinnych.
Poszukuję potwierdzenia w dokumentach, lecz nigdzie nie mogę na nie trafić.
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję
Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
xtedek
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2019 - 08:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2016
Posty: 229

Grażyna serdecznie Ci dziękuję

Mam w drzewie dwóch Wincentych synów Stanisława, jeden ur 1882, drugi 1892. Jeden i drugi to krewni Szymona, jeden bliski (brat stryjeczny), drugi dalszy (wspólny ich pradziadek), postaram się ustalić który to z nich.

Mam do Ciebie nietypową prośbę. Bo widzę, że odwalasz tutaj kawał dobrej roboty. Może udałoby się napisać taką krótką ściągę-poradnik jak szukać śladów na tych zagranicznych stronach. Z rozdzieleniem na armie, twoje sposoby szukania, porady itd.
Przykładowo chcąc szukać tutaj: https://gwar.mil.ru/heroes/ trzeba wpisać dane cyrlicą, korzystasz tam z jakiejś klawiatury online? Może masz jakąś garść porad jak i gdzie i kogo szukać.

Mając taką wędkę satysfakcja z łowienia będzie większa a i postów tego typu mniej Smile

_________________
Kamil Tetkowski

Zbieram informacje o wszystkich Tetkowskich!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakub_zetOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2019 - 08:55
Sympatyk


Dołączył: 24-11-2013
Posty: 39

Status: Offline
Pozwolę sobie dołączyć do tematu.

Witam wszystkich forumowiczów.

Prosił bym o pomoc w odszukaniu informacji na temat mojego pradziadka.
Piotr Ciosmak urodzony w 1891r. w Lazorach, pow. biłgorajski s.Andrzeja i Anny. został powołany do służby wojskowej rosyjskiej z powodu wybuchu I wojny światowej.
I w zasadzie na tym moja wiedza się kończy...Wiem że jego ojciec pobierał zasiłek za niego w latach 1916-19.
Ani tego w jakim był pułku ani czy powrócił itp. to niestety nie wiem.
Liczę na pomoc albo jakieś wskazówki.

Z góry dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.080059 sekund(y)