Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 01:23 poniedziałek, 25 marca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2019 - 19:56
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
Kołodziejczyk_Anna napisał:
Bardzo proszę o sprawdzenie, czy wśród urzędników województwa ruskiego XVII i XVIII wieku występuje ktoś o nazwisku Katyński?


Brak.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kołodziejczyk_AnnaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2019 - 20:57
Sympatyk


Dołączył: 21-09-2015
Posty: 26

Status: Offline
Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź.
Dobrego wieczoru!

Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-02-2019 - 11:56
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
Proszę o sprawdzenie:
Teofil Bukar
Teofil Józef Bukar
województwo bełskie
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-02-2019 - 13:56
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
W bełskim brak. W kijowskim jest dwóch Bukarów wt. Adam, ojciec Seweryna (1773-1853), dziadek Teofila (zapewne ur. już po rozbiorach). Mogę rozpisać, jeśli pasują do czegoś.

Poza tym: Walerian Bukar, miecznik smoleński wzm. od 27.6.1697 do 12.3.1703.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-02-2019 - 15:09
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
dziękuję Oskarze, widocznie wykaz nie obejmuje podwojewodzych ani komorników,
Adam Bukar twierdził, że jest synem Teofila Józefa, a był też Teofil (1670) komornik bełski.
Od Adama Bukara historię urzędów znam.
Dziękuję
pozdrawiam
Basia S.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-02-2019 - 15:30
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
sbasiacz napisał:
nie obejmuje podwojewodzych ani komorników

Nie obejmuje niestety. Spisy podwojewodzich opublikowane (poza tymi, które się pojawiają w niektórych tomach UdR) kojarzę tylko woj. krakowskiego oraz przemyskich.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-02-2019 - 10:50
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
dziękuję i zapytam jeszcze o
Piotra Podhorodeńskiego podobno cześnika latyczowskiego
za sprawdzenie
z góry dziękuję
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2019 - 03:00
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
sbasiacz napisał:
Piotra Podhorodeńskiego podobno cześnika latyczowskiego


Piotr Podhorecki (nie Podhorodeński), cześnik latyczowski wzm. od 23.3.1733 do 15.7.1739

Poza tym:

Podhorodeński al. Podhorodyński, h. Korczak

Fryderyk Podhorodyński, podsędek chełmski wzm. od 22.8.1606 (prawdopodobnie wybrany 20.7.1605), zm. 19.1/13.5.1622, u Niesieckiego błędnie podstoli chełmski

Walerian Podhorodeński, rotmistrz królewski, nom. 19.5.1637 miecznik wołyński, zm. 21.2.1647, poch. u Augustianów w Zaturcach

Marcin Bożydar Podhorodeński, rzekomy cześnik dobrzyński, wyb. 7.5.1680 pisarz ziemski włodzimierski, zm. 11/30.7.1691, poch. w kaplicy Michała Archanioła u Dominikanów we Włodzimierzu Wołyńskim

Stefan Podhorodeński, nom. 28.8.1702 miecznik mielnicki

Władysław Podhorodeński, miecznik smoleński wzm. 15.9.1704

Józef Ludwik Władysław Bożydar Podhorodeński, miecznik smoleński wzm. 12.9.1733, nom. 6.4.1735 cześnik czernihowski, awans 10.7.1737 pisarz nowogrodzki siewierski, awans 15.1.1739 pisarz ziemski włodzimierski (wyb. 18.11.1739, złożył przysięgę 16.9.1739), awans 20.9.1765 kasztelan czernihowski, zrezygnował 1784, zm. po 17.7.1793 - jest w PSB

Mateusz Bożydar Podhorodeński, nom. 31.12.1738 miecznik nowogrodzki siewierski, awans 17.3.1769 wojski większy czernihowski, wkrótce zm. przed 19.4.1769

Józef Podhorodeński, nom. 16.1.1749 łowczy czernihowski, zrez. przed 12.11.1780

Tomasz Podhorodyński, nom. 6.12.1765 horodniczy czernihowski, zm. przed 20.12.1773

Maurycy Władysław Bożydar Podhorodeński, s. Ludwika; x Balbina Iwanowska; nom. 25.9.1783 miecznik włodzimierski, awans 18.10.1787 wojski większy wołyński, zm. po 23.1.1794

Józef Podhorodeński, 1790 starosta szmeltyński (urząd w Inflantach, czysto tytularny), zm. po 1804

Andrzej Podhorodeński, nom. 30.9.1793 wojski większy włodzimierski, 21.2.1794 wybrany sędzią ziemskim kowelskim (1 z 6, sąd działał do lata 1796)

Tadeusz Bożydar Podhorodeński, s. Maurycego, ur. ~1756 w woj. podolskim, 1.11.1773 kadet w Korpusie Artylerii Koronnej, 1775 podoficer, 8.2.1776 sztikjunkier, 19.2.1777 podporucznik, 28.7.1780 porucznik, 31.10.1785 dymisja z rangą kapitana

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2019 - 11:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
Oskarze, bardzo dziękuję za szczegółowe informacje, sądzę, że Twój Wykaz... jest w formie drukowanej, bo ja znalazłam tego cześnika w rękopisach Wacława Rulikowskiego w Bibliotece Ossolineum, są to lużne notatki heraldyczne, nazwisko odczytuję Horodyński ale tez Horodylski, napisał tam jeszcze, że "vide Akta dekretacyjne woj.wołyńskiego z 28.10.1785r."więc pewnie pomylił osoby i przypisał tytuł komu innemu, bo przecież "mój" Piotr nie mógł żyć w 1733 i być wzmiankowany w 1785. Tak sądzę
pozdrawiam serdecznie
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-02-2019 - 07:30
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
sbasiacz napisał:
Oskarze, bardzo dziękuję za szczegółowe informacje, sądzę, że Twój Wykaz... jest w formie drukowanej


Owszem, podaję za publikacjami (wymienione w pierwszym poście), kompilacja własna wynika gł. z porównań (staram się bezmyślnie nie przepisywać, ale sam do źródeł przecież tutaj nie sięgam). Tomy w serii Urzędnicy są jednak nierówne, i zdarza się (gł. dla urzędów mniej znaczących), że ktoś znajdzie coś źródłowo, co jest w nich pominięte Smile

sbasiacz napisał:
bo ja znalazłam tego cześnika w rękopisach Wacława Rulikowskiego w Bibliotece Ossolineum, są to lużne notatki heraldyczne, nazwisko odczytuję Horodyński ale tez Horodylski, napisał tam jeszcze, że "vide Akta dekretacyjne woj.wołyńskiego z 28.10.1785r."więc pewnie pomylił osoby i przypisał tytuł komu innemu, bo przecież "mój" Piotr nie mógł żyć w 1733 i być wzmiankowany w 1785. Tak sądzę

To był urząd tytularny (bez realnego znaczenia + dzierżony przez kilka osób), więc "twój" Piotr mógł być cześnikiem tzw. (termin we współczesnej historiografii) rzekomym - ot, albo gdzieś nieprawnie kupił, albo się podszywał. Im dalej od "lokalizacji" urzędu, tym zjawisko powszechniejsze (a poza tym szczyt przyjęło w XVIII w.). Albo też był tak naprawdę cześnikowicem (zdarzało się, że syn bez żadnego prawa przyjmował tytuł po ojcu), co w tym wypadku daje połączenie z ww. Podhoreckim.

PS. Źródło ogólne dla Podhoreckiego 1733/39 to zespół Castrensia Buscensia (księgi grodzkie buskie) w CDIA (Centralnym Państwowym Archiwum Historycznym w Lwowie) - Busk leżał w woj. bełzkim, czyli poza Podolem (tak samo jak twój - w wołyńskim).

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 18:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
Dziękuję za obszerną informację, a czy mógłbyś sprawdzić, czy tytuł miecznika smoleńskiego po Walerianie Bukarze, który jak pisałeś był wzmiankowany do 1703, ktoś inny otrzymał i kiedy?
Interesuje mnie też przeogromnie Michał Czarnołuski podobno miecznik czerwonogrodzki, był świadkiem na ślubie w 1763r. w Kiełczewicach i ojcem mojej 4xpra
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 22:09
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
sbasiacz napisał:
ktoś inny otrzymał i kiedy?

Nic to nie da, bo - jak wyżej - to był urząd czysto tytularny, a do tego "in partibus" - takowe dzierżyło (najczęściej po zwyczajnym... zakupie) zazwyczaj po kilka osób naraz - mniej lub bardziej uprawnionych.

sbasiacz napisał:
Interesuje mnie też przeogromnie Michał Czarnołuski podobno miecznik czerwonogrodzki, był świadkiem na ślubie w 1763r. w Kiełczewicach i ojcem mojej 4xpra

Takowego nie ma, w okresie 25.9.1748-10.12.1764 miecznikiem czerwonogrodzkim był Jan Antoni Kicki, a po nim Józef Humiecki. Nie można oczywiście wykluczyć nie do końca prawomocnego tytułowania się - urząd podolski, a dokument jeśli dobrze mniemam z lubelskiego.

Jest kilku innych Czarnołuskich h. Ciołek w okolicy:

Adam, 1649 pisarz grodzki kijowski, 1652 pisarz grodzki włodzimierski (do 1663); zarazem nom. 28.7.1658 wojski buski; zm. 1.4.1667/20.2.1668

Franciszek, rzekomy łowczy czernihowski wzm. 1686 przez Bonieckiego

Józef, sędzia grodzki włodzimierski, deputat do Trybunału Koronnego w 1750, nom. 7.9.1752 stolnik nowogrodzki-siewierski, zm. przed 23.5.1759

Adam, szambelan królewski 1783, nom. 17.5.1785 podstoli czernihowski (ostatni?, wzm. jeszcze 1794), nom. 11.1.1794 podczaszy dubieniecki, już 21.2.1794 wybór: sędzia ziemski włodzimierski (1 z 6), do 20.7.1796

Jan, konsyliarz Konfederacji Targowickiej w 1793, nom. 11.1.1794 łowczy kowelski, II 1794 wybór: sędzia ziemski łucki (jeden z kilku) wzm. jeszcze 25.5.1796 (w tym roku latem sąd rozwiązany)

W bełzkiem są także Orzeszko-Czarnołoscy h. Korab.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja


Ostatnio zmieniony przez Myszor_Oskar dnia 03-03-2019 - 22:16, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 22:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
Dziękuję i poproszę jeszcze o Stefana Trzcińskiego cześnika, ale nie mogę odczytać miejscowości (Ro..) również świadek na ślubie w Kiełczewicach w 1763
pozdrawiam
Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2019 - 18:34
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 378

Status: Offline
Dawno Cię nie było Oskarze Sad
Odnalazłam w Archiwum Radzimińskich Wacława Suryna podobno miecznika sanockiego, a w Volumen Quintum dwóch! mieczników smoleńskich Waleriana Bukara (o którym już pisałeś) i Marcina Karwickiego
jeśli będziesz mógł proszę o tych panów + Stefana Trzcińskiego z postu powyżej
serdecznie pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-03-2019 - 08:25
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 246

Status: Offline
sbasiacz napisał:
Dawno Cię nie było Oskarze Sad

Żyję, ale powiadomienia mailowe tutaj działają... no, czasem nie działają.

sbasiacz napisał:
Dziękuję i poproszę jeszcze o Stefana Trzcińskiego cześnika, ale nie mogę odczytać miejscowości (Ro..) również świadek na ślubie w Kiełczewicach w 1763


Niestety nic nie pasuje. Jest kilku Trzcińskich cześników jakichś w okolicach 1720-30 (których Stefan teoretycznie mógłby być synem-cześnikowicem), ale żaden z lokalizacją na Ro... lub zbliżoną.

sbasiacz napisał:
Odnalazłam w Archiwum Radzimińskich Wacława Suryna podobno miecznika sanockiego


W spisie mieczników sanockich - brak. Dla XVIII w. jest trochę dziurawy, ale raczej bym obstawiał że - rzekomy.

Kilkunastu Surynów-Putiatyczów jest w woj. kijowskim i czernihowskim.

Jest też kilku Surynów z urzędami smoleńskimi:

Eliasz Władysław Suryn (x Katarzyna, c. Jana Wielamina Niekraszewicza), chorąży kozacki, wójt smoleński nom. 7.6.1657, zm. po 13.6.1679

Krzysztof Suryn, podczaszy smoleński (sukcesja 20.3.1683, wzm. do 24.5.1701)

Suryn, sędzia grodzki smoleński nom. III 1732, wzm. do I 1733, prawdopodobnie zrezygnował wkrótce później

sbasiacz napisał:
a w Volumen Quintum dwóch! mieczników smoleńskich Waleriana Bukara (o którym już pisałeś) i Marcina Karwickiego jeśli będziesz mógł proszę o tych panów


Kazimierz Dunin-Karwicki, x Anna Pociejówna, c. Jarosława Pocieja chorążego nowogrodzkiego siewierskiego (nom. 28.2.1653, zm. 1667/71), 2v Mikołaj Wyganowski, podczaszy czernihowski; miecznik smoleński wzm. od 10.6.1666 do 1685

Marcin (albo Marcjan) Zbigniew Dunin-Karwicki, s. ww., 1x Marianna Kurowicka, 2x Dorota Chrzanowska 1v Węglińska; miecznik smoleński wzm. od 27.6.1697 do 1725 (chyba zm. ok. tego roku?)

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.070813 sekund(y)