Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 28 lipca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Janina z Grundgandów Kulwieciowa - tajemnicza osoba  PostWysłany: 28-12-2019 - 12:55
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
Witam serdecznie,

pomyślcie proszę ze mną, bo nie mogę wyjść dalej.

Otóż mam w drzewie:

Janinę z Grundgandów Kulwieciową i zdobyte na jej temat informacje:

córka Henryka Grundganda (lekarza) urodzona 26-03-1924r
miała siostrę Mirosławę po mężu Merson.
inż. chemik, w 1939 otrzymała dyplom i zaczęła pracować jako chemik w Gazowni Warszawskiej
przed wojną i na jej początku mieszkała w Warszawie przy ul. Łowickiej 53 m 3
przez okres wojny i okupacji była sanitariuszką, w 1944 utworzyła szpitalik w swoim mieszkaniu, pseudonim "Hortensja"
żona Jana Kulwiecia (nic o nim nie wiem), ponoć mąż z nią nie mieszkał w czasie wojny, wyszła za mąż w 1942, 07-12-1943 urodziła córkę Annę
podczas wojny zajmowała się pomocą dla Żydów, Pomagała np. w zdobywaniu dokumentów aryjskich.
w 1944 zabrano ją z córką do obozu
Sprawiedliwa wśród Narodów Świata
od 1943 r zamieszkała na ul. Noakowskiego
od 1945 pracowała w cukiernictwie
od 1947 była dyrektorem cukrowni Mełno
od 1953 w Warszawie

Zapisy łączą ją z Janem Kulwieciem (który był jej mężem) oraz Stanisławem Kulwieciem , z którymi współpracowała w konspiracji podczas wojny.

Myślę, że mogło chodzić o tego Stanisława:

Stanisław Witold Kulwieć syn Kazimierza Jakuba Kulwiecia
student SGGW, założyciel Sparty, akt. 1922-28, inż. leśnik SGGW, pracownik Nadleśnictwa Pilawa w Chojnowie . Aresztowany we wrześniu 1944 - osadzony w Grójcu. Styczeń 1945 przewieziony do obozu w Gross-Rosen. Luty 1945 przewieziony do obozu Mittelbau (Sangerhausen-Dora). 2 marca 1945 deportowany z obozu koncentracyjnego Mittelbau/ komando Ellrich do obozu Koncentracyjnego Mittelbau/komando Boelcke koszary-Nordhausen) Doc.ID 2540466, 2540480, 2644655. Uwaga: Przypisek „B“ za numerem więźnia oznacza Bergen-Belsen. W dniu 8 maarca 1945r. więźniowie komanda Boelcke Kaserne zostali deportowani do obozu koncentracyjnego Bergen-Belsen" Nie wiadomo czy przeżył wojnę.

Jan Kulwieć - mąż Janiny stanowi zagadkę.

Mam w drzewie kilku Janów Kulwieciów, ale nie można ich dopasować do zdarzeń. Albo żyją na Litwie i z okresu wojennego mam jakieś zapisy ich działalności na tych terenach, więc raczej nie pojawiają się nagle w Warszawie. Albo w tym okresie są żonaci i rodzą im się dzieci w innych związkach. Nie zakładam podwójnego życia.
W kilku notatkach w sieci znalazłam powiązanie Janiny z Janem synem Wacława, ale według moich danych nie wchodzi w grę jako mąż Janiny i ojciec Anny

Jan Stanisław Kulwieć - syn Wacława i Marii z Mszczonowskich
urodzony w Warszawie w 1902r
Uczestnik wojny 1920. Absolwent SPRArt. w Grudziądzu. Ppor. Mianowany od 1 I 1929 z przydziałem do 1 dyonu pociągów panc. Był urzędnikiem Banku Rolnego w Warszawie. Odznaczony medalami 1918–1921 i 10-lecia, (CAW, AP 3571; MiD WIH, L.W. 015/1 z 1940.)
Zamordowany w 1940 r. w Katyniu.


Stanisław Witold Kulwieć miał też bardzo dalekiego kuzyna Jana Wacława syna Ignacego
i ten Jan urodził się w 1906r w Warszawie. Mógłby być ewentualnie mężem Janiny, zmarł w Gdańsku w 1966 i pochowany jest w grobie z Janiną Piekarską p.v. Kulwieć, ale ta Janina zmarła 30-06-1988 i to nie pasuje do daty śmierci Janiny z Grundgandów, która podobno zmarła w sierpniu 1987r. Ale może data zgonu na nagrobku jest błędna, albo dane w necie niepoprawne?
Juz nic nie wiem.

Głównie szukam - aktu urodzenia Janiny z Grundgandów, oraz aktu ślubu z Janem Kulwieciem i oczywiście wszystkich informacji mogących mnie przyblizyć do rozwikłania zagadki kim byli Ci ludzie i jak/czy sa ze mną powiązani rodzinnie.

Ale nawet nie wiem w jakim wyznaniu szukać - zydowskim, katolickim, a może protestanckim???? Żadnych przesłanek nie znalazłam.

Kulwiecie na pewno byli katolikami i zakładając, że ślub odbył sie w 1942 r, to nawet gdyby Janina była Żydówką, to zapewne dla bezpieczeństwa ślub byłby w parafii katolickiej.
Zakładając, że była to parafia panny młodej (okolice ul. Łowickiej w Warszawie), to nie umiem tej parafii określić.

Dodatkowo szukam kontaktu do Pani Ewy Teleżyńskiej, piszącej o zagładzie Żydów.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Janina z Grundgandów Kulwieciowa - tajemnicza osoba  PostWysłany: 28-12-2019 - 13:09
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a co z dostępnych kopii sprawdziłaś?

i dlaczego (skoro akceptujesz pozostałe informacje) to odrzucasz 1914, a piszesz 1924 jako rok urodzenia?

PS
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... &x=0&y=173
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =159&y=640
siostry ślub (jej nazwisko po meżu znamy, więc potwierdzamy rodziców, w tym Janiny
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 2495&y=740
czyli
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0

http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 6/0194.jpg
Henryk: lubliński Kalwin
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 6/0198.jpg

ślub: Nieporęt
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 6/0195.jpg


a indeks z Przemienienia w genetece jest)
reszta ew. po tym jak napiszesz co sama sprawdziłaśSmile

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 14:51
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 1022

Status: Offline
Małgorzato, dzień dobry.

Obecnie cała ulica Łowicka na Mokotowie w Warszawie należy do rzymskokatolickiej parafii św. Andrzeja Boboli [ 02-532 Warszawa, ul. Rakowiecka 61 ]. Parafia św. Andrzeja Boboli erygowana była 20 grudnia 1952 roku przez abp. Stefana Wyszyńskiego z części parafii św. Michała Archanioła na Mokotowie i św. Szczepana na Mokotowie. Dekret erekcyjny wszedł w życie 1 stycznia 1953 roku.
Zatem, powinnaś poszukać metryki ślubu w parafii św. Michała Archanioła na Mokotowie lub św. Szczepana na Mokotowie w Warszawie.
Parafia św. Szczepana na Mokotowie w Warszawie została erygowana 1 stycznia 1949 roku przez wikariusza kapitulnego bp. Zygmunta Choromańskiego z części parafii św. Michała Archanioła na Mokotowie. Dekret erekcyjny wszedł w życie 2 marca 1949 r.
Parafia św. Michała Archanioła na Mokotowie w Warszawie.
8 września 1853 roku poświęcono kamień węgielny pod budowę nowego kościoła na Mokotowie. Konsekracji kościoła pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny dokonał 8 września 1856 roku ks. abp A. M. Fijałkowski. Dnia 20 listopada 1917 roku ks. abp Aleksander Kakowski wydał dekret ustanawiający parafię św. Michała Archanioła, pierwszą na Mokotowie. Zatem, na Mokotowie w Warszawie do roku 1949 była tylko jedna parafia rzymskokatolicka, to jest parafia pod wezwaniem św. Michała. Tak więc i ulica Łowicka jak i cały Mokotów do roku 1949 przynależał do wspomnianej parafii. Nie pozostaje nic innego jak poszukać metryki ślubu z roku 1942 w księgach parafii pod wezwaniem św. Michała na Mokotowie w Warszawie.
Dane kontaktowe do parafii znajdziesz pod linkiem: http://parafiamichal.pl/kontakt/

Pozdrawiam – Roman.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 15:05
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a skorowidze (w tym ślubów) w naszym serwisie, tak jak cześć ksiąg ASC
nie ma potrzeby kontaktować się z kancelarią parafialną
więcej - jest to niewskazane
digitalizacja i publikacja ma oszczędzać nie tylko księgi ale i czas (także czas dysponentów)
przynależność adresu się zgadza
co nie znaczy, że małżeństwo było tam zawarte (jeśli było)

matka Henryka?
https://cemetery.jewish.org.pl/id_5064/ ... dhand.html

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 15:32
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
Włodku, serdecznie dziękuję.
Niczego nie odrzuciłam, tylko zwykły błąd się wkradł. Miałam zapisane (info z sieci), że Janina urodziła się w 1914r, a jako, że ja niedowidzę, to nie zauważyłam, że w poście wyżej wpisałam 1924r.
Jestem Ci wdzięczna za linki. Sama sprawdzałam w genetece nazwisko Grungand i nic mi sie nie pokazywało. Nie wpadłam na to żeby wpisać Grundhand.
Wszystkie dane mam pozbierane z sieci, bez żadnych dokumentów potwierdzających.
Teraz musze zdobyć tylko akt ślubu Janiny z Janem, o ile takowy istnieje, bo może to tylko okupacyjna przykrywka i ślubu jako takiego nie było!?
U Św. Michała w latach 1939-1944 nie ma, aktów śłubów z tych lat z Przemienienia nie ma on-line (chyba?), więc chyba muszę pogłowkować i/lub poczekać aż przypadkiem mi się ten ślub objawi.
Tym niemniej jestem Ci ogromnie wdzięczna za przybliżenie Janiny, może uda mi sie zdobyć jakoś jej akt zgonu, to może tam coś więcej znajdę. Tylko nie wiem czy go otrzymam, bo nijak pokrewieństwa ani powinowactwa nie będe mogła udowodnić.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 15:33
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Przemienienia nie ma,
nie aktów a parafii nie ma - zlikwidowana 1918
patrz gdzie siostra mieszkała
sprawdź może małżeństwa , które są (choć nie z 1942)

ojciec Henryka?
http://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/kar ... xix-wieku/

Henryk zm. 1953?
Izydor (chrzestny, świadek) - późniejszy sędzia (Lublin, Kielce)?
https://szukajwarchiwach.pl/35/22/0/5.2 ... =15&page=1

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 16:35
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
A to nie jest ten kościół Kapucynów, który jest przy Miodowej? Myślałam, że to jest kościół Przemienienia Panskiego, a więc i parafia.
Człowiek jest, jak widać, bardzo omylny.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 16:40
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
kościół a parafia to są różne byty
bywają powiązane
no i jeszcze jedno
na pewno diakrytyczne w oryginale
nie Kulwiec Jan i Stanisław a Kulwieć?
jak taki rozstrzał w dacie urodzenia (a ponoć ze słów zainteresowanej ) to może i ' dodali..jak i "g/h" cyryliczne
choć dr Henryk przez "g" w 1936 zam Łowicka 53 nr tel 42 827
dotrzyj do oryginalnego zapisu
takie spisane fragmentu, publikowane w sieci....do dla socjologów z PANu:)
FB (szare domy) wręcz KULWEC...ale nie wiem co bardziej pierwotne, a co bliżej jedna pani drugiej pani
https://www.facebook.com/szaredomy/phot ... 576292293/
i namiary na kolejne dzieci Karola? adresy?
meldunkowe z Łowickiej 53 są od 45 (czyli jak spis warszawski 45)
za to Stanisław KulwieC to Krucza 6..a z Kruczej 6 to jakieś księgi meldunkowe są, tylko nie pomnę z jakiego okresu

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 16:58
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
Jeśli chodzi o nazwisko KULWIEC/KULWIEĆ to jest jedno i to samo czyli dokładnie ta sama rodzina. Mój dziadek był Zygmunt KULWIEĆ, a jego rodzony brat przez większość życia KULWIEC.
Ich ojciec Piotr urodził sie jako KUlwieć, a na nagrobku ma Kulwiec. Tak, że to nie ma znaczenia.
Ja z przyzwyczajenia zapisuję wszystkich jako Kulwieciów, choć notuję sobie miejsca (dokumenty, a nie zapisy w sieci), w których zapisywali się inaczej (nawet Kulwitz!).

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 17:14
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
dla Ciebie - może nie ma
ale jednak jakieś ma ..choćby która gałąź plus techniczne (miewa dla baz), nie wspominając o identyfikacji etc
jeśli w bazie zapisali "ć" chociaż we wspomnieniach był "c" to jedna rzecz
inna - ten Jan (był, a go nie było bo "na wojnie"), potem brat (?) Stanisław, data urodzenia Janiny..Jan może tylko był do papierów? wtedy Janinie mniej zależało czy "c" czy "ć"
mówimy o naprawdę nieodległych czasach, nie o XVIII i XIX wieku i ni eo dziedziczeniu nazwisk, a identyfikacji konkretnej osoby/osób
Jana i Stanisława K.
relacja istotna w oryginale, bo jak znała Jana tylko z papierów to różnica łatwowytłumaczalna
https://cmentarze.um.warszawa.pl/pomnik ... m_id=12505
Stanisław
Stefania
i ?
a Zofia Padowicz (tzn jej pozostała rodzina) ew. do sprawdzenia
U Stanisława jak najbardziej w otwartym zakresie
M Stanisława (ze Stefanią?) tez może być do namierzenia
więc i rodzice (więc i może rodzice Jana), a może wyjście na U Jana (i ew. dopisek o M lub zgonie)
ta Hoża to z 1936 roku

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 17:35
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 1022

Status: Offline
Małgorzato, dobry wieczór.

Pani Ewa Teleżyńska – Sawicka jest prezesem Fundacji Ochrony Pamięci Obozu Zagłady w Treblince. Fundacja mieści się pod adresem: 00-090 Warszawa, ul. Tłomackie 3 / 5. Adres poczty elektronicznej: fundacja@pamiectreblinki.org

Roman.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 17:54
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
Włodku - Stanisław Jerzy Kulwieć, ten z linku do cmentarza to brat rodzony Jana Stanisława Kulwiecia, który został zamordowany w Charkowie.

Może faktycznie ten Jan, który pojechał na wojnę w 1939r i nie wrócił, był "użyty" jako przykrywka i został zapisany jako mąz fikcyjnie. Co prawda Janina (mimo nazwiska panieńskiego) Żydówką nie była, ale czy to było pewne, że jakaś niemiecka władza sie nia nie zainteresuje? A to przy działalności konspiracyjnej nie było potrzebne. To może faktycznie użyto Kulwiecia jako przykrywki?

Na Powązkach Stanisław pochowany został z żoną Stefanią z Chudzyńskich oraz córką Zofią Padowicz oraz kimś jeszcze zmarłym w 1987r. Co prawda Janina ponoć zmarła w sierpniu 1987, a ten ktoś w maju 1987, ale może byłaby to Janina pochowana w grobie Stanisława!?

Romku - bardzo dziękuję.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 18:05
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Jan i Jan' na razie na boku pozostawmy

Stanisław (Jerzy, znane miejsce pochówku) i Stanisław' (brat Jana? szwagier Janiny? tez z relacji z ŻIH) wydają się bardziej, mocniej osadzalni, tj więcej twardych informacji można zdaje się zgromadzić, porównać

coś niecoś, albo dużo więcej niż coś niecoś o Stanisławie wiesz

coś o Stanisławie' jest

porównaj, dotrzyj do reszty informacji pozwalających albo ich utożsamić, albo jednoznacznie wykluczyć że Stanisław=Stanisław'

czy Stanisław miał żonę, dzieci, rodzinę w 1941-1942-1943, gdy Janina była przy nadziei (i nie mieszkała z Janem), za to miała (jak relacje wskazują) kontakty jakieś ze Stanisławem' ?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 18:48
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1217

Status: Offline
No właśnie juz porównywałam i wydaje mi się, że Stanisław Jerzy mógłby byc tym Stanisławem współpracującym z Janiną.
Co prawda nie wiem czy mógłby być ojcem dziecka Janiny, ale to nie jest mi na razie potrzebne. W roku 1943 miałby lat 55, więc biologicznie jest całkowicie mozliwe, że tym ojcem mógłby być.
Rodzinę swoja, żonę i dziecko miał, ale to jakby nie jest przeszkodą w posiadaniu drugiej kobiety i dziecka.

Faktem jest, że ożenił sie w 1919r i ok. roku 1920 urodziła sie córka Zofia, która w 1943 r była juz dorosła. Nie mam żadnych informacji aby żył z żoną w separacji, albo cos w tym rodzaju. Zmarł w 1960 (w ŻW zamieszczono kondolencje dla córki Zofii od jej współpracowników), żona Stefania zmarła w 1968 r, pochowani sa we wspólnym grobie.
Innych danych nie mam niestety.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 19:11
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25001
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nawet nie tyle biologiczne ojcostwo
co "matkowanie" ciężarnej, zaopiekowanie się (niekoniecznie z powodu ojcostwa) nowonarodzonym
jeśli wiedział, że można użyć zm. Jana w zbożnym celu...
adresy Stanisława' (pewnie obecne w relacjach Janiny i "ocalonych") mogą pomóc wydatnie
jeśli Stanisław'=Stanisław
to brat Stanisława' wychodzi na tożsamość Jana, brata Stanisława

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.286824 sekund(y)