Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

05:23 sobota, 16 grudnia 2017


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Frąckowiak_MagdalenaOffline
Temat postu: Fotografie - datowanie zdjęć  PostWysłany: 02-07-2010 - 10:34
Sympatyk


Dołączył: 13-06-2010
Posty: 18

Status: Offline
Bardzo proszę o pomoc w datowaniu (niestety) zniszczonego zdjęcia ,które ostatnio znalazłam Smile

http://picasaweb.google.com/10789725042 ... 7238075458

_________________
Poszukuje nazwisk: Frąckowiak, Dymel, Majdecki
oraz
Kumar, Stempor, Burysz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakozakOffline
Temat postu: Prośba o datowanie zniszczonego zdjęcia.  PostWysłany: 02-07-2010 - 11:54
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1377
Skąd: Górny Śląsk
Status: Offline
Taki sposób wiązania krawatów mam na zdjęciach z roku 1919, 1922.

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów: - zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz, - chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670, - chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817, - zgonu Antoni Podczaski pomiędzy 1897, a 1902
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
struslavOffline
Temat postu: Czy możliwe jest datowanie tych zdjęć?  PostWysłany: 25-09-2010 - 21:33
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2009
Posty: 152

Status: Offline
Witam,

pytanie jak w temacie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3f ... 04364.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c74 ... a34d0.html

Pozdrawiam, Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczerbiński
Temat postu: Czy możliwe jest datowanie tych zdjęć?  PostWysłany: 26-09-2010 - 17:48
Sympatyk


Dołączył: 19-10-2007
Posty: 780
Skąd: Zielona Góra
Witam!
Ja bym powiedział, że zdjęcie tego Pana jest z ok 1950 r. z czasów prezydentury Bieruta. On też miał taki strzyżony waski wąsik, ale mogę się mylić. Może na odwrocie zdjęcia coś napisano. Pozdrawiam Jerzy Szczerbiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
struslavOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-09-2010 - 20:09
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2009
Posty: 152

Status: Offline
Mój dziadek też nosił taki wąsik, a urodził się w 1897 r. Oba zdjęcia mają bardzo mało cech charakterystycznych, ale może wiązanie krawata jest typowe dla jakiegoś okresu? Jak myślicie?

Pozdrawiam, Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NikołajOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-09-2010 - 20:50
Członek PTG


Dołączył: 01-01-2009
Posty: 158

Status: Offline
Witam.

Na marginesie: mój dziadek też miał taki wąsik przez krótki czas, ale na przełomie lat 40. i 50. Ten wąs był dość popularny, nawet po wojnie, ale raczej nie na wsi, a w miastach.
Biorąc pod uwagę prezentowaną modę myślę, że tu będą ważne również krój marynarki i kołnierzyk koszuli. Jak widzę kołnierz marynarki jest tej samej szerokości co klapy, i nie jest to krój typowy dla mody lat 30. i wcześniejszych, na podstawie trudności w zaopatrzeniu wykluczać można też lata wojny i tuż po niej, tak do 1947 r. No, to zależy też od tego jak sytuowany był ten pan, jak zamożny, czy mógł sobie pozwolić na częste zmienianie garderoby, czy kierował się obecną wtedy modą, itp.
Jeśli chodzi o sposób wiązania krawata... mnie się wydaje, że to zależy od tego od kogo się tego nauczyło, ale też nie każdy wiąże się tak samo.

pozdrawiam - Mikołaj
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Aftanas_JerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-09-2010 - 23:02
Członek PTG


Dołączył: 15-04-2009
Posty: 3293

Status: Offline
Witam!
Sądząc po nielicznych cechach charakterystycznych stroju, oba zdjęcia datowałbym na lata przedwojenne. Przydałoby się trochę dodatkowych informacji o osobach. Jeździec jest ubrany niestarannie i niestosownie do jazdy konnej (kapelusz, kamizelka, krawat i do tego brudne gospodarskie buty z cholewami) - wszystko jest pozowane (te dwa konie, derka pod siodłem, tło- ściana jakby stodoły), z chęcią podkreślenia statusu (może to rządca w majątku na Kresach, bogaty chłop...).

_________________
Serdeczne pozdrowienia
Jerzy Aftanas
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
struslavOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-09-2010 - 10:06
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2009
Posty: 152

Status: Offline
Jedyna dodatkowa informacja jest taka, że te zdjęcia pochodzą rzeczywiście z Kresów, prawdopodobnie z pow. Podhajce, woj. Tarnopol. O osobach nic nie wiem i właśnie na podstawie datowania będę się starał odszyfrować czy to członkowie rodziny. Osobiście też skłaniam się ku datom przedwojennym. Pozdrawiam, Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu: Z ktorego roku zdjecie?  PostWysłany: 07-01-2011 - 20:23
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1129

Status: Offline
Witam!
Mam pytanie, kiedy zostalo zrobione ponizsze zdjecie? czy mozliwe, ze w 1879?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6df ... f10ee.html

Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szymański_WojciechOffline
Temat postu: Z ktorego roku zdjecie?  PostWysłany: 08-01-2011 - 10:45
Sympatyk


Dołączył: 04-05-2010
Posty: 240

Status: Offline
Witam i potwierdzam możliwość takiej daty zdjęcia. Dla pewności warto jednak sprawdzić w jakiś materiałach z epoki tę modę damską. Polecałbym np. jakieś czasopismo z tego okresu. Jeśli zdjęcie zostało wykonane gdzieś na ziemiach polskich to dobrym źródłem mogą być odpowiednie roczniki "Tygodnika Ilustrowanego" . Na marginesie - to zdjęcie państwa młodych ze świadkami (?) i świadek płci żeńskiej to zapewne młodsza siostra nowo poślubionej.

Pozdrawiam
W. Szymański
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu: Z ktorego roku zdjecie?  PostWysłany: 08-01-2011 - 12:23
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1129

Status: Offline
Dziękuję za odp.
Mam podejrzenia że to zdjęcie ślubne moich praprapradziadków. Wszystko mi pasuje, nawet to że panna młoda miała siostrę.
martwi mnie jedynie treść aktu ślubu, w którym nie ma słowa świadek, a zwrotw obecności i są to dwaj mężczyźni. Czy mozliwe że ksiądz nie zapisał świadków? W akatch chrztów zapisywano chrzestnych i świadków, chyba że to błąd księdza...
Załączam ponizej treść aktu. Dziękuję i pozdrawiam,
Kamil

Nr 8. Rzeczniów, Ignacy Gordon, młodzian z Ludwiką Marczewską, panną
Działo się w Rzeczniowie dwudziestego siódmego maja/ósmego czerwca tysiąc osiemset siedemdziesiątego dziewiątego roku. Oświadczam, że w obecności Tomasza Tracza i Marcina Borka, pełnoletnich włościan z Rzeczniowa zawarto w dniu dzisiejszym religijny związek małżeński między Ignacym Gordonem, dwudziestoletnim kawalerem, kowalem, urodzonym w mieście Ostrowiec i tam z rodzicami mieszkający, synem Stanisława i Katarzyny z Cichocińskich małżonków Gordonów – i Ludwiką Marczewską, szesnastoletnią panną urodzoną w Rzeczniowie i w tejże wsi z rodzicami mieszkająca, córką Franciszka Marczewskiego, dzierżawcy szynku (karczmy) z jadłem w Rzeczniowie i jego żony Wiktorii ze Sztalów. Małżeństwo to poprzedziły trzy zapowiedzi ogłoszone w tutejszym i ostrowieckim kościele parafialnym kolejno: osiemnastego; dwudziestego maja i pierwszego czerwca /wg nowego czasu/ bieżącego roku. Pozwolenie na zawarcie małżeństwa obecni osobiście przy ślubnym akcie rodzice nowożeńców oświadczyli ustnie. Nowożeńcy oświadczają, że umowy przedślubnej nie zawarli. Akt ten obecnym niepiśmiennym przeczytałem i podpisałem.
Ksiądz Stawski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Aftanas_JerzyOffline
Temat postu: Z ktorego roku zdjecie?  PostWysłany: 08-01-2011 - 13:16
Członek PTG


Dołączył: 15-04-2009
Posty: 3293

Status: Offline
Witam!
Jest to zdjęcie z okresu przełomu wieku (raczej po 1900 r.). O tym świadczy strój mężczyzn, który nie mógł wyprzedzać mody europejskiej o 20 lat (i to jeszcze na prowincji Europy i na wsi). Proponuję pooglądać sobie w internecie pliki za zdjęciami z tamtych lat lub z ilustrowaną historią mody.

_________________
Serdeczne pozdrowienia
Jerzy Aftanas
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MonikaS7Offline
Temat postu: Kiedy zrobiono zdjęcie?  PostWysłany: 08-01-2011 - 13:46
Sympatyk


Dołączył: 19-02-2010
Posty: 310

Status: Offline
Witam,

mam prośbę o interpretację poniższego zdjęcia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b66 ... 08dc0.html

Nie wiem w którym roku zostało wykonane. Mężczyzna ma na sobie mundur - wojskowy, leśnik, kolejarz? A kobieta jest w stroju ludowym - może ktoś będzie wiedział z jakiego terenu?

Pozdrawiam
Monika
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek1973
Temat postu: Z ktorego roku zdjecie?  PostWysłany: 08-01-2011 - 13:51
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2009
Posty: 1850

Na zdjęciu widać pana młodego ze swoim drużbą i pannę młoda z ze swoją druhną. Ze świadkami wymienionymi w akcie, te osoby nie miały zazwyczaj wiele wspólnego.

t
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jotzetOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-01-2011 - 18:33
Sympatyk


Dołączył: 06-09-2008
Posty: 134

Status: Offline
Pod względem technicznym starannie wykonane zdjęcie. Osoby ustawione czytelnie. Eklektyczny fotel wskazuje raczej na przełom XIX i XX wieku. Dziwne zatem, że brak loga pracowni fotograficznej, chyba że znajduje się na odwrocie w formie pieczątki? Może jakaś dedykacja?.. Ktoś jednak majstrował przy tym zdjęciu. Jest zaburzona proporcja przestrzeni ponad głowami modeli, do przestrzeni poniżej ich kończyn. Żaden szanujący się fotograf w swoim atelier nie "amputuje" kawałka stopy wraz z obuwiem i sporą częścią welona ślubnego panny młodej. Być może, iż ktoś obciął dół, bo na przykład zdjęcie było za duże i nie mieściło się w albumie?
Janusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.068761 sekund(y)