Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 05 czerwca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
TrotwoodOffline
Temat postu: Wrocławek, departament kaliski Księstwa Warszawskiego  PostWysłany: 21-05-2020 - 23:31
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2011
Posty: 107
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Akt ślubu z 1816 roku z Warszawy.
Panna rodem z Wrocławka, departament kaliski.
Ktoś ma jakieś pojęcie, o jaką dzisiejszą miejscowość może chodzić? Pomylenie z Włocławkiem raczej nie wchodzi w grę, za daleko od departamentu kaliskiego.
Alegata niestety nie zachowały się.
https://szukajwarchiwach.pl/72/186/0/-/ ... /#tabSkany

_________________
Marcin S.
Drzewo genealogiczne: www.drzewko.naszagenealogia.pl

Poszukuję:
*Wojciech Synderczyk ~1765 Małopolska
*Jakub Cichy ~1774 kraj morawsko-śląski
*Julianna Rydzik ~1833 Małopolska
*Michał Leśko 1880 Koniuszki Nan.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2020 - 23:34
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20725
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale sprawdzałeś, że się nie zachowały do tego małżeństwa z 1816 z warszawskiego IV cyrkułu w jednostce 57 czy szerzej?
aneksy z cyrkułów do dziś są średnio rozpoznane, wymieszane etc

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TrotwoodOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2020 - 00:24
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2011
Posty: 107
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Nie widziałem księgi fizycznie. Z AP dostałem odpowiedź, że do aktu nr 115/1816 aneksy nie zachowały się. Nie wiem, jakie roczniki sprawdzili i czy w ogóle...

_________________
Marcin S.
Drzewo genealogiczne: www.drzewko.naszagenealogia.pl

Poszukuję:
*Wojciech Synderczyk ~1765 Małopolska
*Jakub Cichy ~1774 kraj morawsko-śląski
*Julianna Rydzik ~1833 Małopolska
*Michał Leśko 1880 Koniuszki Nan.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2020 - 00:33
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20725
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zrobiłeś co teraz mogłeś zrobić
warto jednak mieć gdzieś z tyłu głowy prace nad aneksami z tego okresu - j.w. bywają niespodzianki (tzn po pierwszym przejrzeniu już się można spodziewać misz-maszu), może delikatniej - bywały , a nie sądzę by już porządek zrobili
rozszywać pewnie nie będą, więc pozostaje zrobić kopie (ciężka praca) i na logicznych jednostkach dokonywać wyłączeń
jeśli dobrze widzę
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... P/k079.jpg
to z aktu znania dane, więc taka sobie wiarygodność, nieścisłości systemowe wręcz

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gradOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2020 - 09:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 27-08-2012
Posty: 156

Status: Offline
Dzień dobry
No może i daleko, ale pasuje Włocławek. Nazwa Wrocław i Włocławek były bardzo często mylone. O Włocławku mówiono więc Wrocławek. Ostatnio taka historia miała miejsce w latach 90-tych jak Japończycy chcieli fabrykę wybudować pod Wrocławiem. Z ministerstwa zaś pytanie poszło do władz ówczesnego województwa włocławskiego. Ci ostatni nawet planowali na fabrykę poświęcić lotnisko w Kruszynie, ale się Japończycy zorientowali i fabryka w mieście nad Wisłą nie powstała. Takie pomyłki mają miejsce już od średniowiecza. Kiedyś na ten temat pracę seminaryjną pisałem.
Pozdrawiam
Sławek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_KaczmarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2020 - 13:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-11-2007
Posty: 237

Status: Offline
Dzięń dobry,
Podobnie , jak kolega Sławek, też myślę , że chodzi o Włocławek. Te dwa miasta Włocławek i Wrocław, są często mylone, nawet w obecnych czasach.
Warto przejrzeć Genetekę ,woj.kujawsko-pomorskie ,bo osób o nazwisku Szynkler jest bardzo dużo. Jest tam nawet Karolina Szynkler ur. 1788 w Par.Zgłowiączka ,może to własnie ta ?: https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... te=&exac=1
Wiek odbiega od podanego w akcie , ale różnie z tym bywało.
Włocławek nie ma zindeksowanych lat urodzeń 1776 -1808 , ale pewnie w archiwum one będą.

Życzę powodzenia w poszukiwaniach.

Irena


Ostatnio zmieniony przez Irena_Kaczmarek dnia 22-05-2020 - 14:38, w całości zmieniany 3 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ElaKOffline
Temat postu: Re: Wrocławek, departament kaliski Księstwa Warszawskiego  PostWysłany: 22-05-2020 - 14:09
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2011
Posty: 36

Status: Offline
Trotwood napisał:
Pomylenie z Włocławkiem raczej nie wchodzi w grę, za daleko od departamentu kaliskiego.


W Diecezji Kujawsko- Kaliskiej w tym okresie nie istniała żadna miejscowość
o nazwie zbliżonej do Wrocławka - jedynie Włocławek. Info z "Tryptyku Wielkopolskiego" autorstwa W. Jędraszewskiego. A jakie powiązania Włocławka z Gubernią Kaliską wyjaśnia https://www.diecezja.wloclawek.pl/pl,page,ksztaltowanie_sie_diecezji_wloclawskiej,2,10,101.html#tresc_strony punkt 3.

Pozdrawiam Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TrotwoodOffline
Temat postu: Re: Wrocławek, departament kaliski Księstwa Warszawskiego  PostWysłany: 23-05-2020 - 13:02
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2011
Posty: 107
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To wszystko ma sens, dziękuję. Rzeczywiście poszukiwania trzeba prowadzić w pierwszej kolejności we Włocławku.

_________________
Marcin S.
Drzewo genealogiczne: www.drzewko.naszagenealogia.pl

Poszukuję:
*Wojciech Synderczyk ~1765 Małopolska
*Jakub Cichy ~1774 kraj morawsko-śląski
*Julianna Rydzik ~1833 Małopolska
*Michał Leśko 1880 Koniuszki Nan.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.060856 sekund(y)