Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 05 czerwca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
roza.kruzaOffline
Temat postu: ur.Konstancja a zm.Konstanry  PostWysłany: 08-05-2020 - 13:53
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2011
Posty: 150

Status: Offline
Witam
oto akt urodzenia i zgonu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d1f5b2fe79503c98
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7c3ab16a54b59566
Ciekawi mnie ,jaka jest Wasza opinia
kto się urodził i zmarł
pozdrawiam
Róża
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
labarnerieOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-05-2020 - 15:07
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2013
Posty: 320
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
1) Konstancja urodzona 23.02.; dzień zgłoszenia = dzień chrztu = 12/24.02.

2) Konstanty zmarł 25.02. w wieku 8 dni; dzień zgłoszenia to 14/26.02., a więc powinien urodzić się 17.02.

Sprawdziłabym, czy aby nie ma urodzenia Konstantego (może zaszła pomyłka odnośnie rodziców Konstantego wpisanych w akcie zgonu) oraz jakie imiona zostały zapisane w skorowidzu.

Z tego co widzę w indeksach (jeśli są poprawne) to były dwie pary małżonków:
Walenty Kujawa i Franciszka Niesko(ó)rska
Walenty Kujawa i Franciszka Jaskółka - chyba, że to też pomyłka i powinno być Niesko(ó)rska - i pewnie tak jest., choć w akcie zapisano faktycznie Jaskółka.

Jest też, ale to nieco wcześniej, Walenty Kujawa i Agnieszka Świderek, ale to raczej nie dotyczy ich.

Skłaniam się ku temu, że jest jedna para małżonków, a skryba / zgłaszający pomylili się w którymś z tych aktów.

_________________
Pozdrawiam i nieśmiało zapraszam do mojego świata (blog historyczno-genealogiczny):
http://kasiaurbanskaparanoje.blogspot.com

Kasia Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
roza.kruzaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-05-2020 - 15:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2011
Posty: 150

Status: Offline
Witam
Czy możesz mi przetłumaczyć kto zgłosił śmierć Konstantego
Róża

Jaskółka to pomyłka,na pewno Nieskórska, dziecko ur.z Jaskółki umiera już z Nieskórskiej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
labarnerieOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-05-2020 - 15:48
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2013
Posty: 320
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Tak skryba "machnął się" jeśli chodzi o tą Jaskółkę.

Śmierć zgłosił Marian Flanc i Józef Radgowski, a więc ci sami, którzy byli przy zgłoszeniu narodzin Konstancji.

Ewidentnie jest błąd, tym bardziej, że w akcie urodzenia powinno być "w obecności ... i Józefa Radgowskiego", a jest Józefa Radgowska ...

No mylił się, jak widać nie raz i nie dwa Wink i już pewnie nie dojdzie się, czy dziecko było płci męskiej, czy żeńskiej. Na bank przepisywał w księgi z raptularza!

_________________
Pozdrawiam i nieśmiało zapraszam do mojego świata (blog historyczno-genealogiczny):
http://kasiaurbanskaparanoje.blogspot.com

Kasia Smile


Ostatnio zmieniony przez labarnerie dnia 08-05-2020 - 16:00, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
roza.kruzaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-05-2020 - 15:57
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2011
Posty: 150

Status: Offline
Dziękuję, Walenty to pradziadek mojego męża, tam w rodzinie było dużo dzieci ale większość umarła w dzieciństwie. To pozostanie tajemnicą,tak bywa.
Jeszcze raz dziękuję
pozdrawiam
Róża
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
labarnerieOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-05-2020 - 16:00
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-03-2013
Posty: 320
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Jeszcze mnie naszła taka myśl, że oba akty spisane są inną ręką (utrzymujący księgi tylko je podpisał, zapewne bez czytania). Dlatego nikt (z trzech osób) nie wychwycił pomyłki.

_________________
Pozdrawiam i nieśmiało zapraszam do mojego świata (blog historyczno-genealogiczny):
http://kasiaurbanskaparanoje.blogspot.com

Kasia Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.062923 sekund(y)