Autor |
Wiadomość |
sbasiacz |
|
Temat postu:
Wysłany: 27-09-2020 - 23:04
|
|
Dołączył: 11-02-2015
Posty: 2398
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
|
|
Wojskowe Biuro Historyczne
zamówienie 1.09.
wycena 16.09
paczka pocztą 23.09 |
_________________ pozdrawiam
BasiaS
|
|
|
|
|
bsodziak |
|
Temat postu:
Wysłany: 01-10-2020 - 15:07
|
|
Dołączył: 18-07-2016
Posty: 185
Status: Offline
|
|
Czy ktoś zamawiał kwerendę w AP Łomża ostatnio? Wycenili mi kwerendę na 1h, czas oczekiwania na wyniki ok. 3 miesięcy (!). Faktycznie tyle im to zajmuje? |
_________________ Szymon
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-10-2020 - 17:02
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
jeśli system wachtowy tj dwie niezależne, w miarę równe ekipy
minus jakieś ubytki...może być...
nie wiem jak jest teraz z oczekiwaniem na możliwość skorzystania z pracowni w APach
były w miarę krótkie terminy
teraz (powakacyjnie) chyba trzeba dłużej czekać
nie mówiąc o kwestii zamawiania z wyprzedzeniem - tj na miejscy jak coś wyjdzie w trackie, to chyba marna szansa na "domówienie" jednostki ( z tych rzadziej chodzących) |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
Mariusz_Formanowicz |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-10-2020 - 18:01
|
|
Dołączył: 23-02-2009
Posty: 56
Skąd: Wielkopolska
Status: Offline
|
|
Zamówieni na skany 2 jedn. złożyłem w AP Lublin w maju b.r. Skany otrzymałem pod koniec sierpnia.
Genealogia jest nauką cierpliwości
Pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
diabolito |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-10-2020 - 18:14
|
|
Dołączył: 22-03-2019
Posty: 1128
Skąd: Utrecht
Status: Offline
|
|
To ja wyjdę trochę poza granice
Archiwum Ziemskie w Opawie (Czechy). Wprawdzie kwerenda dotyczyła 2 stron, ale i tak mnie zaskoczyli:
1,5 godziny od wysłania maila, włączając w to wymianę maili pomiędzy pracownikami w samym archiwum |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Robert
|
|
|
|
|
Nicpoń_Elzbieta |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-10-2020 - 19:35
|
|
Dołączył: 08-07-2019
Posty: 60
Status: Offline
|
|
Dzień dobry
AP Łódź - 7 dni i trzeba podkreślić tu drobiazgową, wyczerpująca odpowiedź
AP Piotrków - 7 dni
Archiwum parafialne Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Piotrkowie Tryb. - 1 dzień
Archiwum Akt Dawnych - 2 dni i również obszerna odpowiedź
Elżbieta |
|
|
|
|
|
brulion |
|
Temat postu:
Wysłany: 30-01-2022 - 11:53
|
|
Dołączył: 02-07-2012
Posty: 40
Status: Offline
|
|
AP Siedlce - 15 dni przy podaniu dokładnego adresu aktu, o którego kopię prosiłam. Niestety prośbę odrzucono ze względu na zły stan księgi
(parafia Huszlew, rok 1831).
Kasia Nawrocka |
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 28-02-2022 - 21:32
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
AP Wrocław
2022-02-23 zamówienie skanu
2022-02-24 wycena i potwierdzenie przelewu
2022-02-28 realizacja (kopie na maila)
3 dni robocze (nie znałem sygnatury jednostki i numeru strony/karty) |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
jart |
|
Temat postu: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 14-09-2022 - 19:28
|
|
Dołączył: 03-06-2011
Posty: 1082
Status: Offline
|
|
Dzień dobry
Chciałbym zapytać (i uczulić) czy spotkaliście się z następującym zjawiskiem:
Zamawiam w jednym z archiwów kwerendę na dany temat. Traf chce że poszukiwania są prowadzone - i wyniki uzyskane - z zasobu który nie jest udostępniany (możliwe tylko poszukiwania przez pracowników archiwum w ramach zleconej kwerendy).
- Archiwum przesyła "zamówione materiały w formie skanów" - bez słowa opisu, sygnatur itp. Nie wiadomo wprost co to, skąd pochodzą, co przedstawiają. Dostajemy tylko skany, cała treść towarzyszącego maila to (cytat dokładny) to: "Przesyłam w załączniku skany zamówionych przez Pana dokumentów". W momencie gdy zamawiamy sporo i kilka różnych zagadnień wynikających z siebie - takie podejście może być problematyczne (nie wiemy co dany skan przedstawia - możemy się tylko domyślać).
Czy to standard w przypadku nie udostępnianego zasobu? (brak sygnatur, opisu, czegokolwiek)?
Czy - asekuracyjnie - w każdym piśmie trzeba zwierać fraze podobną do: "proszę o podanie sygnatur/opisu odnalezionych jednostek w odniesieniu do nazw przesyłanych plików/kopii elektronicznych"?
Sytuacja w której otrzymałem "tylko skany" - bez słowa opisu lub sygnatur lub jakiegokolwiek komentarza przydarzyła mi się dwukrotnie w przypadku tego samego archiwum (w jednym z przypadków była to złożona kwerenda, której wynikli przedstawione w ten sposób były mało wartościowe).
Czy to ewenement czy ogólniejszy problem? |
_________________ pozdrawiam
Artur
Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 14-09-2022 - 19:39
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek
Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy. W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.
P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
jart |
|
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 14-09-2022 - 19:46
|
|
Dołączył: 03-06-2011
Posty: 1082
Status: Offline
|
|
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek
- dokładnie. Wynik negatywny to tez wynik.
Czy mail dopominający się o te informacje - i następny (już do "wszystkich świętych" - skuteczny) można uznac za reklamację?
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy.
- to - jako tako - zrozumiałe
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.
- (rozstrzał/skala) no, to już mniej (zrozumiałe)
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych
Nie wiem, nie badałem, w moim i przywołanym przypadku nie wiem - chyba nie.
I żeby nie było - oprócz archiwów które odpowiadają: "masz co chciałeś", są takie które piszą: "masz co chciałeś, znaleźliśmy to tutaj i tutaj (sygnatury), materiał przedstawia to i tamto. Więcej na ten temat można zaleźć tu i tu. Po więcej informacji trzeba się zgłosić tam i tam." Można? |
_________________ pozdrawiam
Artur
Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
|
|
|
|
|
GalanTetiana |
|
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 04-04-2023 - 10:56
|
|
Dołączył: 09-02-2023
Posty: 17
Status: Offline
|
|
Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję. |
|
|
|
|
|
stony76 |
|
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 04-04-2023 - 14:15
|
|
Dołączył: 18-03-2021
Posty: 109
Status: Offline
|
|
GalanTetiana napisał:
Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
Podam inny przykład. Wysłałem odpowiednie zgłoszenie przez formularz na stronie Archiwum Diecezjalnego w Łowiczu w połowie lutego i do dzisiaj (04.04) nie zostało zrealizowane. W połowie marca zadzwoniłem i zapytałem kiedy mogę się spodziewać realizacji zamówienia, okazało się że jest jeden jegomość który obsługuje sam to archiwum, pracuje 1-2 dni w tygodniu i zapewniał mnie że zamówienie zostanie zrealizowane, bo jest ich duża ilość. Niestety nie umiał podać terminu. |
_________________ Marcin Stosio
|
|
|
|
|
GalanTetiana |
|
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 04-04-2023 - 18:30
|
|
Dołączył: 09-02-2023
Posty: 17
Status: Offline
|
|
stony76 napisał:
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon |
|
|
|
|
|
stony76 |
|
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP
Wysłany: 04-04-2023 - 21:53
|
|
Dołączył: 18-03-2021
Posty: 109
Status: Offline
|
|
GalanTetiana napisał:
stony76 napisał:
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
To być może trzeba jeszcze raz napisać pismo (e-maila), lub czekać na odpowiedź. |
_________________ Marcin Stosio
|
|
|
|
|
|