Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 13 grudnia 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-09-2020 - 23:04
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 2398
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Wojskowe Biuro Historyczne
zamówienie 1.09.
wycena 16.09
paczka pocztą 23.09

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bsodziakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-10-2020 - 15:07
Sympatyk


Dołączył: 18-07-2016
Posty: 185

Status: Offline
Czy ktoś zamawiał kwerendę w AP Łomża ostatnio? Wycenili mi kwerendę na 1h, czas oczekiwania na wyniki ok. 3 miesięcy (!). Faktycznie tyle im to zajmuje?

_________________
Szymon
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-10-2020 - 17:02
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
jeśli system wachtowy tj dwie niezależne, w miarę równe ekipy
minus jakieś ubytki...może być...
nie wiem jak jest teraz z oczekiwaniem na możliwość skorzystania z pracowni w APach
były w miarę krótkie terminy
teraz (powakacyjnie) chyba trzeba dłużej czekać
nie mówiąc o kwestii zamawiania z wyprzedzeniem - tj na miejscy jak coś wyjdzie w trackie, to chyba marna szansa na "domówienie" jednostki ( z tych rzadziej chodzących)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Mariusz_FormanowiczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-10-2020 - 18:01
Sympatyk


Dołączył: 23-02-2009
Posty: 56
Skąd: Wielkopolska
Status: Offline
Zamówieni na skany 2 jedn. złożyłem w AP Lublin w maju b.r. Skany otrzymałem pod koniec sierpnia.

Genealogia jest nauką cierpliwości Smile

Pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-10-2020 - 18:14
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 1128
Skąd: Utrecht
Status: Offline
To ja wyjdę trochę poza granice

Archiwum Ziemskie w Opawie (Czechy). Wprawdzie kwerenda dotyczyła 2 stron, ale i tak mnie zaskoczyli:
1,5 godziny od wysłania maila, włączając w to wymianę maili pomiędzy pracownikami w samym archiwum Smile

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Nicpoń_ElzbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-10-2020 - 19:35
Sympatyk


Dołączył: 08-07-2019
Posty: 60

Status: Offline
Dzień dobry
AP Łódź - 7 dni i trzeba podkreślić tu drobiazgową, wyczerpująca odpowiedź
AP Piotrków - 7 dni
Archiwum parafialne Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Piotrkowie Tryb. - 1 dzień
Archiwum Akt Dawnych - 2 dni i również obszerna odpowiedź
Elżbieta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
brulionOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2022 - 11:53
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 02-07-2012
Posty: 40

Status: Offline
AP Siedlce - 15 dni przy podaniu dokładnego adresu aktu, o którego kopię prosiłam. Niestety prośbę odrzucono ze względu na zły stan księgi
(parafia Huszlew, rok 1831).

Kasia Nawrocka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-02-2022 - 21:32
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
AP Wrocław
2022-02-23 zamówienie skanu
2022-02-24 wycena i potwierdzenie przelewu
2022-02-28 realizacja (kopie na maila)
3 dni robocze (nie znałem sygnatury jednostki i numeru strony/karty)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jartOffline
Temat postu: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 14-09-2022 - 19:28
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2011
Posty: 1082

Status: Offline
Dzień dobry

Chciałbym zapytać (i uczulić) czy spotkaliście się z następującym zjawiskiem:

Zamawiam w jednym z archiwów kwerendę na dany temat. Traf chce że poszukiwania są prowadzone - i wyniki uzyskane - z zasobu który nie jest udostępniany (możliwe tylko poszukiwania przez pracowników archiwum w ramach zleconej kwerendy).
- Archiwum przesyła "zamówione materiały w formie skanów" - bez słowa opisu, sygnatur itp. Nie wiadomo wprost co to, skąd pochodzą, co przedstawiają. Dostajemy tylko skany, cała treść towarzyszącego maila to (cytat dokładny) to: "Przesyłam w załączniku skany zamówionych przez Pana dokumentów". W momencie gdy zamawiamy sporo i kilka różnych zagadnień wynikających z siebie - takie podejście może być problematyczne (nie wiemy co dany skan przedstawia - możemy się tylko domyślać).

Czy to standard w przypadku nie udostępnianego zasobu? (brak sygnatur, opisu, czegokolwiek)?
Czy - asekuracyjnie - w każdym piśmie trzeba zwierać fraze podobną do: "proszę o podanie sygnatur/opisu odnalezionych jednostek w odniesieniu do nazw przesyłanych plików/kopii elektronicznych"?

Sytuacja w której otrzymałem "tylko skany" - bez słowa opisu lub sygnatur lub jakiegokolwiek komentarza przydarzyła mi się dwukrotnie w przypadku tego samego archiwum (w jednym z przypadków była to złożona kwerenda, której wynikli przedstawione w ten sposób były mało wartościowe).

Czy to ewenement czy ogólniejszy problem?

_________________
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 14-09-2022 - 19:39
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33700
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek

Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy. W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.

P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jartOffline
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 14-09-2022 - 19:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2011
Posty: 1082

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek

- dokładnie. Wynik negatywny to tez wynik.

Czy mail dopominający się o te informacje - i następny (już do "wszystkich świętych" - skuteczny) można uznac za reklamację? Smile

Sroczyński_Włodzimierz napisał:

Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy.

- to - jako tako - zrozumiałe

Sroczyński_Włodzimierz napisał:
W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.

- (rozstrzał/skala) no, to już mniej (zrozumiałe)

Sroczyński_Włodzimierz napisał:

P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych

Nie wiem, nie badałem, w moim i przywołanym przypadku nie wiem - chyba nie.

I żeby nie było - oprócz archiwów które odpowiadają: "masz co chciałeś", są takie które piszą: "masz co chciałeś, znaleźliśmy to tutaj i tutaj (sygnatury), materiał przedstawia to i tamto. Więcej na ten temat można zaleźć tu i tu. Po więcej informacji trzeba się zgłosić tam i tam." Można?

_________________
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GalanTetianaOffline
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 04-04-2023 - 10:56
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2023
Posty: 17

Status: Offline
Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
stony76Offline
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 04-04-2023 - 14:15
Sympatyk


Dołączył: 18-03-2021
Posty: 109

Status: Offline
GalanTetiana napisał:
Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.


Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.

Podam inny przykład. Wysłałem odpowiednie zgłoszenie przez formularz na stronie Archiwum Diecezjalnego w Łowiczu w połowie lutego i do dzisiaj (04.04) nie zostało zrealizowane. W połowie marca zadzwoniłem i zapytałem kiedy mogę się spodziewać realizacji zamówienia, okazało się że jest jeden jegomość który obsługuje sam to archiwum, pracuje 1-2 dni w tygodniu i zapewniał mnie że zamówienie zostanie zrealizowane, bo jest ich duża ilość. Niestety nie umiał podać terminu.

_________________
Marcin Stosio
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GalanTetianaOffline
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 04-04-2023 - 18:30
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2023
Posty: 17

Status: Offline
stony76 napisał:

Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.


problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
stony76Offline
Temat postu: Re: Standard obsługi/usługi w AP  PostWysłany: 04-04-2023 - 21:53
Sympatyk


Dołączył: 18-03-2021
Posty: 109

Status: Offline
GalanTetiana napisał:
stony76 napisał:

Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.


problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon


To być może trzeba jeszcze raz napisać pismo (e-maila), lub czekać na odpowiedź.

_________________
Marcin Stosio
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.401739 sekund(y)