Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 04 marca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
ArturXZOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 01:50


Dołączył: 29-12-2020
Posty: 5

Status: Offline
Witajcie! Mam prośbę o odczytanie brakujących danych i poprawienie mojej pierwszej próby w tej dziedzinie. Przede wszystkim szukam ojca Szymona. Tekla była wtedy żoną gospodarza, który dziecko okazał, Franciszka Tomaszewskiego. Ale go za syna nie uznał i nazwiska swego nie dał. Dziwne też jest, że sama Tekla ma tu aż 40 lat. I pada nazwisko Piasecki, które towarzyszy też potem dorosłemu Szymonowi Białobrzeskiemu. Które nazwisko Tekli to jej nazwisko rodowe, a które po pierwszym mężu? A jak brak ojca, to czemu? Będę wdzięczny nie tylko za odcyfrowanie aktu, ale też przybliżenie wszelkich okoliczności, jakie mogły w tamtym czasie wpłynąć na sytuację Tekli i jej syna Szymona.


Skan:
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 25-128.jpg

AKT:
Roku Tysiąc Osiemset Dwudziestego Trzeciego, dnia trzydziestego października o godzinie (...) rano Przed Nami (...) Urzędnikiem Stanu Cywilnego Gminy (...) Błońskim (Błońskiem?) województwie Mazowieckim, stawił się Franciszek Tomaszeski (Tomaszewski?) lat dwadzieścia dwa liczący gospodarz w Wilkowie mieszkający i okazał nam dziecię płci męskiej, które zrodziło się (w domu iego?) pod numerem dwudziestem (...) dziewiątem (miesiąca?) (...) o godzinie trzeciej (...) Tekli Białobrze(w)skiej (i) Piaseckiej lat (czterdzieści?) mającej (...) Szymon (...) dziecięcia (...) Benedykta (Karolaka?) lat trzydzieści trzy liczącego i Wojciecha (Dominiaka?) lat trzydzieści pięć liczącego, gospodarzy w Wilkowie zamieszkałych. Akt niniejszy (...) stawającym przez (...) podpisany został. Stawający piśmiennie (...) Głuski Urzędnik Stanu Cywilnego Gminy (...)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szablewski_POffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 02:40
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2020
Posty: 89

Status: Offline
Kurcze, co za dziwaczna, niecodzienna, ciekawa i jednocześnie tragiczna sytuacja!
Tekla z domu jest Białobrzeska.
Syn mimo, że urodzony 3 lata po ślubie (sic!) nie jest uznany przez ojca. Nie wiem czy Kodex Napoleona to regulował (jak widać- pewnie nie), ale dzisiaj byłby uznany za syna a priori. Także musiała tam być z tego gruba drama i sprawa powszechnie znana, że dziecko kogoś innego.
Ojciec do końca nie jest znany, bo Szymon w akcie zgonu ma ojca NN.

Nazwisko Piasecki to pewnie nazwisko wcześniejszego męża Tekli.

Ale serio- przejrzałem w życiu setki-tysiące aktów i takiej dramy nie spotkałem. Jestem ciekaw komentarzy innych genealogów.

ed. ale dziwie się, ze obeszło się bez jakiegoś komentarza. Np. ostatnio widziałem akt zgłoszenia dziecka z... ojca bigamisty i ksiadz-urzędnik opisał całą sytuację (tj. "ojciec dziecka i małżonek matki wprowadził w błąd społeczność miejscowości zatajając związek z żyjącą jeszcze pierwszą żoną"), a tutaj bez komentarza- Szymon dostaje nazwisko po matce plus "alias" Piasecki i tyle. No szkoda, bo intrygująca sytuacja.

_________________
Paweł
Mam przodków z okolic Warty (Sieradzkie) i Pleszewa (Kaliskie) - także jakby co - PW Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
majkussOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 02:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-08-2012
Posty: 272

Status: Offline
Odczytanie to najłatwiejsza część. Wyjaśnienie losów Tekli i jej związków wydaje się o wiele trudniejsze. Czyją żoną i w jakim czasie była Tekla? Czy była jedna Tekla Białoszczanka/Białobrzeska(to jej nazwisko panieńskie)? Dlaczego małżeństwo 1814 zawarte zostało niezgodnie z prawem? Czy ślub z 1820 jest powtórzeniem tego z 1814? Kim był dla Tekli Łukasz Piasecki?

Roku Tysiąc Osiemset Dwudziestego Trzeciego, dnia trzydziestego października o godzinie iedynasty rano Przed Nami Proboszczem Głuskim Urzędnikiem Stanu Cywilnego Gminy Głuskiey Powiecie Błońskiem województwie Mazowieckim, stawił się Franciszek Tomaszeski lat dwadzieścia dwa liczący gospodarz w Wilkowie mieszkający i okazał nam dziecię płci męskiej, które zrodziło się w domu iego pod numerem dwudziestem szostem na dniu dwudziestem dziewiątem miesiąca i roku bieżących o godzinie trzeciej rano oświadczając iż jest spłodzone z Tekli BiałobrzeSZCZANKI Piaseckiej lat czterdzieści mającej i nadał dziecku imię Szymon. Po uczynieniu powyższego oświadczenia i okazania dziecięcia w przytomności Benedykta Koblaka lat trzydzieści trzy liczącego i Wojciecha Dominiaka lat trzydzieści pięć liczącego, gospodarzy w Wilkowie zamieszkałych. Akt niniejszy urodzenia po przeczytaniu oniegoż stawającym przez nas podpisany został. Stawający pisać nie umieją. Ksiądz Leon Szleszyński Proboszcz Głuski Urzędnik Stanu Cywilnego Gminy Głuskiej

_________________
Pozdrawiam,
Maciej Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ArturXZOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 03:41


Dołączył: 29-12-2020
Posty: 5

Status: Offline
Dziękuję za całość aktu! Smile

Jest córką Kazimierza Białobrzeskiego i Marianny zd Szewczak. Z drzewa jakie sobie układam, mam jej trzy małżeństwa i tego NN. 1814 to Franciszek Kapela (nie wiedziałem że nielegalne). 1820 to Franciszek Tomaszewski. I jest Łukasz Piasecki, z którym ma syna Walentego, urodzonego w roku 1811. Więc Piasecki to mąż pierwszy, sprzed 1811. Zgon osoby o takich danych w Genetece to rok 1831 dopiero. Bigamia, rozwód? Raczej to inny Łukasz Piasecki, choć też z Wilkowa.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szablewski_POffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 04:10
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2020
Posty: 89

Status: Offline
Jakie jest prawdopodobieństwo by było dwóch Łukaszów Piaseckich i dwie Tekle Białobrzeskie w tej samej miejscowości?
W akcie 31 stoi- umiera mąż Tekli Białobrzeskiej w roku 1831 (sic!)

30/1820 w akcie małżeństwa z Franciszkiem Tomaszewskim stoi, że małżeństwo Tekli z Kapelą było nieprawnie zawiązane w roku 1814 (przyczyną wg mnie mogła być bigamia Kapeli).

W ogóle podsumujmy sobie:
Tekla wychodzi za Łukasza Piaseckiego gdzieś koło roku 1810 (gdzie jest akt?)
1811 rodzi się Walenty Piasecki syn Łukasza i Tekli

Tekla wychodzi za Franciszka Kapelę w roku 1814 jako panna (sic!?)
małżeństwo z niewiadomych powodów nielegalne
1816 rodzi się Jan Kapela (umiera 1817)
1818 rodzi się Stanisław Kapela syn Franciszka i Tekli (umiera 1818)

Tekla wychodzi za Franciszka Tomaszewskiego w roku 1820 legalnie
1822 rodzi się jej córka Albertyna Tomaszewska (lat 28 ma Tekla)
1823 rodzi się jej syn Szymon Białobrzeski - Piasecki (LOL) zgłoszony przez Franciszka Tomaszewskiego (Tekla nagle ma lat 40)

w roku 1831 umiera Łukasz Piasecki mąż Tekli Białobrzeskiej (lol i sic!)

w roku 1854 umiera Tekla Białobrzeska (jako Tomaszewska)

NIGDY się z takim galimatiasem nie spotkałem, pomocy! Smile

_________________
Paweł
Mam przodków z okolic Warty (Sieradzkie) i Pleszewa (Kaliskie) - także jakby co - PW Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
majkussOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 04:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-08-2012
Posty: 272

Status: Offline
Przy akcie ślubu z 1814 zapisano, że Tekla jest panną.
Zmarły w 1831 Łukasz Piasecki pozostawia owdowiałą Teklę z Białobrzeskich.
W 1838 roku w Wilkowie umiera jeszcze Teresa z Szewczaków Białobrzeska. Teściowa Franciszka Tomaszewskiego, a matka pozostałych, zamężnych córek: Franciszki, Marianny i Tekli.

Moim zdaniem były tam 2 Tekle z Białobrzeskich. Siostry? Może na chrzcie obie otrzymały imię Tekla, a później jedna z nich używała też czasami innego imienia (może Franciszka?). Np. w domu nazywana Franciszką, a ochrzczona Teklą. W odpisie aktu chrztu złożonym przy ślubie pokazała, że jest Teklą, więc później tak ją ksiądz zapisywał.
Może księgi z Młodzieszyna mogłyby więcej wyjaśnić. Tylko czy zachowały się z tego okresu?

_________________
Pozdrawiam,
Maciej Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ArturXZOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 05:43


Dołączył: 29-12-2020
Posty: 5

Status: Offline
Prawdopodobieństwo dwóch par o takich samych imionach i nazwiskach w małej przecież wsi? Raczej bardzo małe.

Powiedzmy sobie. Który 19-letni kawaler bierze za żonę 37-letnią wdowę? No, tylko gdy posażna. A sądząc z jej losów raczej taka nie była.

Może ta 40-letnia kobieta, której dziecko okazał Franciszek Tomaszewski, to nie jego żona, a mieszkająca u niego stara krewna, albo i teściowa?

No to dlaczego w akcie nie podano kim dla niego jest Tekla, jakie jest pokrewieństwo FT22 z T40? Tak se zaszła, tak se przyszła, tak se powiła? Jaki był powód pominięcia związku obojga?

Pytanie, z jakich przyczyn (wówczas) 39-latka zaszła w ciążę. Chyba nie dobrowolnie. Neutral

Albo w akcie to wcale nie 40 lat... Te 40 lat komplikuje wszytko. Albo ułatwi?


Problem dostępnych mi źródeł, a bazuję na Genetece, jest taki, że są/mogą być niekompletne. I ustalenie losu Tekli. Oraz ojcostwa Szymona może być niemożliwe. Wyżej jest ojciec Tekli, Kazimierz. A kto jest ojcem ojca Szymona...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Jaro_ChudzikOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-12-2020 - 09:39
Sympatyk


Dołączył: 23-02-2020
Posty: 172

Status: Offline
Szablewski_P napisał:
Jakie jest prawdopodobieństwo by było dwóch Łukaszów Piaseckich i dwie Tekle Białobrzeskie w tej samej miejscowości?
W akcie 31 stoi- umiera mąż Tekli Białobrzeskiej w roku 1831 (sic!)

30/1820 w akcie małżeństwa z Franciszkiem Tomaszewskim stoi, że małżeństwo Tekli z Kapelą było nieprawnie zawiązane w roku 1814 (przyczyną wg mnie mogła być bigamia Kapeli).

W ogóle podsumujmy sobie:
Tekla wychodzi za Łukasza Piaseckiego gdzieś koło roku 1810 (gdzie jest akt?)
1811 rodzi się Walenty Piasecki syn Łukasza i Tekli

Tekla wychodzi za Franciszka Kapelę w roku 1814 jako panna (sic!?)
małżeństwo z niewiadomych powodów nielegalne
1816 rodzi się Jan Kapela (umiera 1817)
1818 rodzi się Stanisław Kapela syn Franciszka i Tekli (umiera 1818)

Tekla wychodzi za Franciszka Tomaszewskiego w roku 1820 legalnie
1822 rodzi się jej córka Albertyna Tomaszewska (lat 28 ma Tekla)
1823 rodzi się jej syn Szymon Białobrzeski - Piasecki (LOL) zgłoszony przez Franciszka Tomaszewskiego (Tekla nagle ma lat 40)

w roku 1831 umiera Łukasz Piasecki mąż Tekli Białobrzeskiej (lol i sic!)

w roku 1854 umiera Tekla Białobrzeska (jako Tomaszewska)

NIGDY się z takim galimatiasem nie spotkałem, pomocy! Smile


Wypowiadam się wyłącznie jako przedstawionych analityk danych. Mam odmienną interpretację: małżeństwo z 1814 roku było nieważne z powodu bigamii Tekli, która fałszywie podała się za pannę. Jej małżeństwo z 1820 roku z Franciszkiem Tomaszewskim było nieważne z bardzo podobnego powodu (tym razem Tekla fałszywie podała się za osobę stanu wolnego - nie wiem, czy za pannę, czy za wdowę), skoro jej legalny mąż - Łukasz Piasecki zmarł dopiero w 1831 roku.
Byłbym zdziwiony, że gdyby ktoś chciał uznać za wiarygodne pochodzące - zapewne - od Tekli dane dotyczące jej wieku, które zostały wpisane w metryki narodzin jej dzieci. Mr. Green
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kasia20015Offline
Temat postu: Potrzebuję pomocy rozczytaniem aktu małżeństwa  PostWysłany: 01-01-2021 - 13:49
Sympatyk


Dołączył: 09-03-2019
Posty: 14

Status: Offline
Dzień dobry, najpierw chciałabym życzyć szczęśliwego nowego roku

Potrzebuje pomocy w odczytaniu aktu małżeństwa Wojciecha jaroszyńskiego i julianny Zawodnik niestety nie wiem w jakim języku jest i czy wogule da się rozczytać ale wole poprosić niż stracić
Akt małżeństwa
Nr aktu 17
Rodzice Wojciecha franciszek jaroszyński i Anastazja Samulak
Rodzice julianny jan Zawodnik i Elżbieta Dąbrowska
Rok 1845


GÓRY DZIĘKUJĘ 🍀


https://szukajwarchiwach.pl/58/127/0/1/ ... 5#tabSkany
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Potrzebuję pomocy rozczytaniem aktu małżeństwa  PostWysłany: 01-01-2021 - 16:19
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1585
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
https://szukajwarchiwach.pl/58/127/0/1/ ... rvisxIldFA
Działo się we wsi Brzuzy, dnia 26.09.1845, o godz.10 tej rano, Wiadomo czynnimy, iż na dniu dzisiejszym, w obecności Marcina Michalskiego l.40 i Piotra Dąbroskiego l.30 (obóch) przyjaciół Nowożeńców i włościan ze wsi Wólki, zawarte zostało religijne małżeństwo między Wojciechem Jaroszyńskim, młodzianem, mającym lat 20, synem Franciszka i Anastazji Samulaków (opuszczono literę "z") w Wulce na służbie będącym, urodzonym w Świrżach (dopisek na marginesie) z Julianną Zawodni, panną, l.19 mającą, córką Jana i Elżbiety Dąbrowskiej, przy rodzicach w Wulce zamieszkałą, w Brzuzy urodzoną, małżeństwo to poprzedziły 3 zapowiedzi, w dniach 14, 21, 28 września rb. w parafii Brzóza, jako też zezwolenie ustne z obóch stron osób obecnych Aktowi Małżeństwa dane było, tamowanie żadne nie zaszło, ani też umowy przedślubnej żadnej nie uczyniono.Akt ten stawającym, a pisać nie umiejącym, przeczytany i podpisany został ks./-/

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-01-2021 - 13:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2623

Status: Offline
Chrzest Apolonii Scholastyki, córki Tomasza Raciborskiego i Józefy Boreckiej/Boruckiej w 1815 w Warszawie.
Chciałabym mieć pełny tekst, ale charakter pisma jest przeozdobny...
Najbardziej interesuje mnie zawód Tomasza, bo był już szynk trzymającym, furmanką bawiącym się a na Lubelszczyźnie będzie kominiarzem.

Warszawa ASC Cyrkuł VI 1815/54
Roku 1815 dnia 11 miesiąca lutego o godzinie 9/10 rano słowo
przed nami urzędnikiem stanu cywilnego gminy szóstej miasta stołecznego w powiecie i departamencie słowo
stawił się Tomasz Raciborski ojciec lat 36 liczący, trudniący się służbą
u Jaśnie? Hrabi? słowo Janie? w domu pod liczbą 2881* dwa-trzy słowa ulicy Szczyglej cyrkułu naszego?
i okazał nam dziecię płci żeńskiej, które urodziło się w domu jego pod słowo słowo ulicy i cyrkule słowo
na dniu 10 miesiąca lutego roku bieżącego o godzinie 10 w nocy.
słowa
jego i Józefy Boruckiej lat 26 liczącej jego małżonki i że życzeniem jego jest nadać imiona Apolonia Scholastyka. Po uczynieniu powyższego oświadczenia słowaxx
w przytomności/jegomości? Bartłomieja Majewskiego lat 62 liczącego majstra profesji rzeźnickiej w aststencji xxxxx
Szczyglej? coś tam pod liczbą 1857? xxx cyrkule xxx
Pawła Kotupskiego lat 30 liczącego majstra profesji rzeźnickiej zamieszkałego w domu pod liczbą xxxx ulicy Szczyglej w cyrkule

Link do aktu
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ska ... 91d3773ffc

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-01-2021 - 13:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1585
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Warszawa ASC Cyrkuł VI 1815/54
Roku 1815 dnia 11 miesiąca lutego o godzinie 9/10 rano słowo może w Warszawie
przed nami urzędnikiem stanu cywilnego gminy szóstej miasta stołecznego Warszawy w powiecie i departamencie słowo warszawskim
stawił się Tomasz Raciborski ojciec lat 36 liczący, trudniący się służbą,
u Jaśnie? Hrabi? [ to nie te słowa tylko - zamieszkały słowo Janie?[ to nie Janie tylko szawie] czyli " zamieszkały w Warszawie w domu pod liczbą 2881*
https://praktykowaniegenealogii.wordpre ... zawy-1877/
przy ulicy Szczyglej cyrkułu szóstego (problem w tym, że wg tej taryfy ul.Szczygla zaczynała się od nr.2888)
i okazał nam dziecię płci żeńskiej, które urodziło się w domu jego pod liczbą i przy ulicy i cyrkule jako wyżej
na dniu 10 miesiąca lutego roku bieżącego o godzinie 10 w nocy, oświadczając, że jest spłodzone z niego i
Józefy Boruckiej lat 26 liczącej jego małżonki i że życzeniem jego jest nadać imiona Apolonia Scholastyka. Po uczynieniu powyższego oświadczenia i okazaniu dziecięcia w przytomności Bartłomieja Majewskiego lat 62 liczącego majstra profesji rzeźnickiej zamieszkałego w Warszawie w domu pod liczbą 1587 przy ulicy Brackiej? w cyrkule V (też mi się te numery z taryfą nie zgadzają, ale to taryfa z 1877 poszukaj wcześniejszych) tudzież Pawła Kotupskiego lat 30 liczącego majstra profesji rzeźnickiej zamieszkałego w domu pod liczbą 1881 przy ulicy Szczyglej w cyrkule VI, świadkowie obydwaj wymienieni w akcie niniejszym urodzenia, (coś tu jest nie gramatycznie) po przeczytaniu onego stawiającym, podpisaliśmy, ojciec pisać nie umie
końcówka jakaś dziwna, ale już się okropnie zmęczyłam Sad

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-01-2021 - 14:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2623

Status: Offline
Basiu, jesteś cudotwórczynią!
Masz jakieś specjalne okulary do takich zakrętasów? Różowe? Smile
Dziękuję kwiat

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-01-2021 - 14:47
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1585
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
mam talent do odczytywania hieroglifów Smile okulary zdejmuję, jestem na minusie i w pracy przy komputerze mi przeszkadzają

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KucharroOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-01-2021 - 16:27
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-02-2010
Posty: 85

Status: Offline
Witam

Potrzebuję pomocy w odczytaniu miejsca urodzenia Klary ze Szczygielskich Lawendowskiej. Jak dla mnie, to Kormaczew albo Kormaczewo, ale takie miejscowości chyba nie istnieją.

https://szukajwarchiwach.pl/50/140/0/-/ ... sxej3Bu_sw

Cezary
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.331482 sekund(y)