Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 17 lutego 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
A.MichałowskiOffline
Temat postu: Targoszyce (Zawiercie)  PostWysłany: 15-12-2019 - 09:09
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2008
Posty: 633
Skąd: województwo śląskie
Status: Offline
Witam.

Na stronie www.family search.org w zakładce katalog,jest informacja,że
w latach 2015-2018,Mormoni zdigitalizowali z zasobu Archiwum w Katowicach,zespół "Targoszyce (Zawiercie), Civil registration, 1808-1909,
sygn.PL_12_895_0_0_1 do 041",który jest dostępny na mikrofilmach w
Salt Lake City.
Kiedy pytałem w Archiwum Katowickim otrzymałem informację,że nie
mają takich materiałów i poradzono mi zwrócić się w tej sprawie do Archi-
wum Diecezjalnego w Będzinie,oraz Parafii w Targoszycach.Niestety też nie
posiadają tych archiwaliów.
O co tu chodzi...Czy spotkaliście się kiedyś z podobną sytuacją ?

Aleks.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Dziwna sprawa  PostWysłany: 15-12-2019 - 09:26
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1034

Status: Offline
W Archiwum w Katowicach w zespole Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Targoszycach 12/895/0 https://szukajwarchiwach.pl/12/895/0/st ... bJednostki pod podanymi przez Ciebie jednostkami sa lata 1869-1909.
Zapewne powstało jakieś nieporozumienie przekazie.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
A.MichałowskiOffline
Temat postu: Dziwna sprawa  PostWysłany: 15-12-2019 - 09:36
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2008
Posty: 633
Skąd: województwo śląskie
Status: Offline
Wiem o aktach z l.1869-1909,są zdigitalizowane i przeglądałem je online.Ale,skąd informacja u Mormonów
o zespole z lat 1808 -1909 na 41 mikrofilmach tym bardziej,że podane tam sygnatury: archiwum (12 -Katowice),oraz zespół 895 (Targoszyce) wskazują jednoznacznie na pochodzące z Archiwum w Katowicach....Podobne informacje na temat tego samego zespołu z l.1808-1909,są też w katalogu
WorldCat.Przy tym zespole u Mormonów pisze też,że materiały są po polsku,niemiecku rosyjsku,a te od roku 1869 dostępne w AP w Katowicach
tylko po rosyjsku,w związku z tym o pomyłce raczej nie ma mowy.

Aleks.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 11:55
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 693

Status: Offline
Witam!
Małe uzupełnienie do przedmówców. Wszystko jest prawdą, tylko mówimy tutaj o digitalizacji, czyli zdjęciach cyfrowych. To nie są mikrofilmy.
Od 2016 roku była robiona digitalizacja w AP Katowice i wtedy sporo jej wyników pojawiło się na stronie mormonów (głównie teren szeroko pojętej małopolski zachodniej - rejon Olkusza, ale nie tylko).
Co niektórzy mają do nich dostęp. Być może wkrótce będą ogólnodostępne.
Mam osobiście kilka takich ksiąg - jakość nieporównywalnie lepsza niż w przypadku zdjęć robionych z mikrofilmów.
W archiwum w Katowicach powinieneś mieć do nich dostęp na komputerze.
Pozdrawiam!
Tadek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 12:01
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale to oznacza, że 41 jednostek pokrywa zakres 1808-1909?
czy 1869-1909 - lepszą jakością obrazu - choć chyba nie wyższą jakością opisu - jak opis zasobu w szwa wskazuje

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
A.MichałowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 12:03
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2008
Posty: 633
Skąd: województwo śląskie
Status: Offline
Archiwum w Katowicach uparcie twierdzi,że nie ma takich materiałów,chociaż ze strony u Mormonów wynika co innego.Byłem nawet tam osobiście.Pokazali mi tylko inwentarz do USC Targoszyce z lat 1869-1909 i nic więcej.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez A.Michałowski dnia 15-12-2019 - 12:07, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 12:06
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
może gdyby było prościej zadane pytanie np: skąd są indeksy w genetece sprzed 1869 (czego dokładnie) z podlinkowanym materiałem z FS - co to jest i gdzie przechowywane, nie gdzie był dostęp do kopii, ale czego to kopie
to byłoby prościej odpowiedziećSmile
na niesformułowane: AP ma rację, natomiast AD/parafia wprowadziło w błąd
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... _date=1868

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 12:48
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 693

Status: Offline
Witam!
Włodzimierzu!
Te 41 j.a. będzie obejmowało okres 1869-1909.
Tutaj jedna pozycja cyfrowa = jeden rok.
Aleksandrze!
Nie zawsze nadążają z aktualizacją inwentarzy. Nieraz co innego jest na papierze, co innego w internecie, a rzeczywistość jeszcze inna.
W przypadku interesującej mnie parafii digitalizacja obejmowała lata 1891-1916 oraz alegaty do bodajże 1934 roku. Nie wiem jak jest teraz (bo już ponad rok nie zaglądałem w Katowicach do tych ksiąg), ale jeszcze w ubiegłym roku nie było ich w inwentarzu - mimo, że fizycznie były.
Co do Targoszyc, to chyba w piątek będę w AP Katowice - wezmę jakąś pozycję z tego zespołu z lat po 1869 roku i wszystko ostatecznie wyjaśnię.
Tadek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 12:54
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
wiem:)
dlatego też nie ma znaczenia dla problemu, czy zdjęcia na mikrofilmy wrzucili, czy nie (czyli czy faktycznie są mikrofilmy w tym z nowych materiałów, czy są "stare mikrofilmy" czy są zdjęcia i stare mikrofilmy, ale zdjęć na razie nie ma)
istotne jaki materiał został skopiowany
opis jest nieprawidłowy zdaje się i już

czy istnieją mikrofilmy z innego niż AP materiału - wydaje się, że tak
ale gdzie ten zasób/gdzie te księgi są - nie ma prostej odpowiedzi po info z AD i parafii
raczej wizyta w AP nie wyjaśni, tu widać potrzebę weryfikacji sów przekazanych przez Aleksandra o zasobie pozaapowskim..miejmy nadzieję, że nadal w Polsce, choć poza AP:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 13:34
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 693

Status: Offline
Witam!
To co zostało zindeksowane pochodziło z mikrofilmów zrobionych w AACz.
https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library
Jeżeli nie ma teraz tych ksiąg w Częstochowie (do sprawdzenia w internecie), to powinny być w AD Diecezji Sosnowieckiej w Będzinie (do sprawdzenia telefonicznie). Jeśli obsługa w AD twierdzi, że nie ma tych pozycji - to należy sprawę wyjaśnić z dyr. ks. T. Zmarzłym. Nieoficjalnie wiem, że były problemy z przekazywaniem zbiorów z Częstochowy. Jak to się skończyło ? Nie wiem!
Pozdrawiam!
Tadek


Ostatnio zmieniony przez Ted_B dnia 15-12-2019 - 13:46, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 13:40
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
o widzisz
Częstochowa powinna wiedzieć jeśli przekazała całość to kiedy

cyfrowe:
1. Akta urodzonych 1776-1787 AACz, sygn. KM 1144 digital 391-19
2. Akta małżeństw 1776-1787 AACz, sygn. KM 1144 digital 391-19
3. Akta zmarłych 1776-1787 AACz, sygn. KM 1144 digital 391-19
4. Akta urodzonych 1826-1840 AACz, sygn. KM 1145 digital 390-27
5. Akta zmarłych 1832-1854 AACz, sygn. KM 1146 digital 390-28
6. Akta małżeństw 1833-1854 AACz, sygn. KM 1146 digital 390-28
7. Akta urodzonych 1840-1855 AACz, sygn. KM 1147 digital 390-29
8. Raptularz urodzonych 1852-1857 AACz, sygn. KM 1237 digital 497-1
9. Raptularz małżeństw 1852-1856, 1858 AACz, sygn. KM 1237 digital 497-1
10. Raptularz zmarłych 1852-1858 AACz, sygn. KM 1237 digital 497-1
11. Akta urodzonych 1855-1867 AACz, sygn. KM 1148 digital 390-30
12. Akta małżeństw 1855-1866, 1872-1891 AACz, sygn. KM 1149 digital 390-31
13. Akta zmarłych 1855-1884 AACz, sygn. KM 1150 digital 391-20
14. Raptularz urodzonych 1863-1866 AACz, sygn. KM 4932 digital 497-21
na podstawie
Katalog zdigitalizowanych ksiag metrykalnych z terenu diecezji czestochowskiej z lat 1581-1910
https://www.genealodzy.czestochowa.pl/z ... tdown/382/



oraz mikrofilmy

91. TARGOSZYCE
2758. Metrica baptisatorum, copulatorum et mortuorum ecclesiae parochialis Targoszycensis [19 I
1776 – 30 XII 1787] – Metrica baptisatorum [l. 1776 – 1787]; Metrica copulatorum [l. 1776 –
1787]; Metrica mortuorum [l. 1776 – 1787].
Rękopis; 36 cm x 11 cm; stron 80 + 18; język łaciński i polski.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1144.
Mikrofilm 103/1.
2759. Liber metrices baptisatorum in ecclesia parochiali Targoszycensi [16 I 1826 – 8 XII 1840].
Rękopis; 36 cm x 22 cm; kart 64 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1145.
Mikrofilm 103/2.
2760. Liber mortuorum ab anno 1832 et liber matrimoniorum ab anno 1833 in parochia Targoszycensi [8 I 1832 – 29 XII 1854] – Liber mortuorum in parochia Targoszycensi incipit a die 1 januarii 1832 anni [l. 1832 – 1854]; Liber matrimoniorum in parochia Targoszycensi incipit a die 1 januarii 1833 anni a folio 79. Liber hic comparatus est a Thaddeo Zielmański curato Targoszycensi
[l. 1833 – 1854].
Rękopis; 40 cm x 25 cm; stron 135; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1146.
Mikrofilm 103/3.
2761. Liber metrices baptisatorum ecclesiae parochialis Targoszycensis ab anno 1840, die vero 11
mensis decembris [12 XII 1840 – 16 IX 1855].
Rękopis; 32 cm x 21 cm; kart 64 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1147.
Mikrofilm 118/3.
2762. Liber mortuorum in parochia Targoszycensi incipit a die 1 mensis januarii 1855 anni [1 I 1855
– 30 XII 1866].
Rękopis; 34 cm x 21 cm; kart 66 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1150.
Mikrofilm 118/4.
2763. Liber matrimoniorum in parochia Targoszycensi incipit a die 1 mensis januarii 1855 anni [29 I
1855 – 26 XI 1866].
Rękopis; 34 cm x 20 cm; kart 60 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1149.
Mikrofilm 118/5.
2764. Liber metrices baptisatorum ecclesiae parochialis Targoszycensis ab anno 1855, die vero 16
mensis septembris [21 IX 1855 – 2 II 1867].
Rękopis; 34 cm x 21 cm; kart 58 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1148.
Mikrofilm 118/6.

na podstawie
katalog-mikrofilmow.pdf
https://www.genealodzy.czestochowa.pl/z ... tdown/186/

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
A.MichałowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 14:13
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2008
Posty: 633
Skąd: województwo śląskie
Status: Offline
Kontaktowałem się z AD w Będzinie i otrzymałem informację,że nie mają przedmiotowych akt z Targoszyc z lat
1808-1909.W internecie (Mormoni) są akta z l.księgi chrztów z lat 1776-1787, 1826-1867,księgi ślubów z lat 1776-1787, 1833-1866,księgi pogrzebów z lat 1776-1787, 1832-1883.Są one zdekompletowane,jak pisze na stronie Parafii w związku z tym,że w r.1775 pożar strawił część akt.W związku z tym cytowane u Mormonów akta:
Katowice, Targoszyce (Zawiercie), Civil registration, 1808-1909,które digitalizowali w l.2015-2018,których miejsce przechowywania jest obecnie oficjalnie nieznane,byłyby cennym tego uzupełnieniem.

https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library

https://www.worldcat.org/title/poland-k ... 1029848988


Pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 14:31
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
one nie są cytowane
to opis
a ostatnie znane miejsce przechowywania oraz - jak sądzę - udostępniania kopii - w tym cyfrowych, w tym także z interesującego Cię okresu 1808-1909, np

Akta urodzonych 1826-1840 AACz, sygn. KM 1145 digital 390-27
Akta urodzonych 1840-1855 AACz, sygn. KM 1147 digital 390-29
Akta urodzonych 1855-1867 AACz, sygn. KM 1148 digital 390-30

Akta małżeństw 1833-1854 AACz, sygn. KM 1146 digital 390-28
Akta małżeństw 1855-1866, 1872-1891 AACz, sygn. KM 1149 digital 390-31

Akta zmarłych 1832-1854 AACz, sygn. KM 1146 digital 390-28
Akta zmarłych 1855-1884 AACz, sygn. KM 1150 digital 391-20

czyli spoza zasobu AP - masz podane wyżej
zdecydowana większość z nich doczekała się indeksów osobowych, które są opublikowane w genetece
wydaje się, że kontakt z archidiecezjalnym częstochowskim rozwieje wątpliwości czy , gdzie i kiedy przekazali księgi

ale o tym już było całkiem niedawno

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 15:06
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 693

Status: Offline
Witam!
Odniosę się tylko jeszcze opisów tych nowych "civil registration" jednostek archiwalnych. To, że nic z tych opisów nie wynika to jedno. Każdy to widzi na stronie mormonów. Są jeszcze ciekawsze rzeczy.
W interesującej mnie parafii znalazłem najpierw 1 pozycję z alegatami z innej parafii. Została włączona do parafii X, gdyż w teczce pierwszy dokument (jakaś metryka urodzenia) wystawiona była w parafii X - ale było to na potrzeby małżeństwa w parafii Y. Poprosiłem o wrzucenie na komputer wszystkich pozycji z alegatami z tych lat (były to lata 20-te ubiegłego roku). Znalazłem jeszcze kilka kolejnych takich pozycji. Wypisałem kartę z uzasadnieniem o wyłączenie tych j.a. z tego zespołu i przeniesienie ich do
nowego zespołu (konieczność utworzenia nowego zespołu dla parafii powstałej w 1923 r.). Zostały wyłączone z tego zespołu, zaś zespól dla tej nowej parafii chyba jeszcze nie powstał (bo na razie jest tylko trochę alegat).
Teraz na tej stronie widzę chyba inny kwiatek:
https://www.worldcat.org/title/poland-r ... ef_results

AP Katowice - Rzeszów, Zagórz (Sanok) ???
Założę się, że chodzi o Zagórze (d. Sosnowiec).

Pozdrawiam!
Tadek

PS. W piątek, lub sobotę wyjaśnię sprawę Targoszyc w Katowicach
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-12-2019 - 15:23
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 19633
Skąd: Warszawa
Status: Offline
z opisu to w ogóle chyba nie jest civil registration?
tzn nie wiem czy na pewno
Akta urodzonych 1826-1840 AACz, sygn. KM 1145 digital 390-27
jest tożsame z
Liber metrices baptisatorum in ecclesia parochiali Targoszycensi [16 I 1826 – 8 XII 1840].
Rękopis; 36 cm x 22 cm; kart 64 nlb.; język łaciński.
AACzęstochowskiej sygn. KM 1145.
Mikrofilm 103/2.
sądząc po sygnaturze - tak

więc to raczej - jak wskazuje wiarygodny opis ks. Wlaźlaka z 2008 roku
księga chrztów
nie religijno-cywilna rejestracja (unikat) urodzeń
co do 1809-1825 może warto byłoby poszukać cywilnych kierując się np "gmina Sulików"? jeśli to ta gmina w tym okresie (bądź jego części), więc i AP Kielce i AP Łódź? ale tam chyba tych ASCków nie ma, za to inne materiały genealogicznie istotne - chyba tak

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.075084 sekund(y)