Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 21 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Krzych.KOffline
Temat postu: Brak aktu urodzenia - OK  PostWysłany: 01-09-2019 - 22:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
Witam
Dostałem akt zgonu prababci. Jako data i miejsce urodzenia jest wpisane: Rusinowo, gm. Rypin, 6/09/1888.
Sprawdziłem parafię Strzygi i Rypin i nie ma tam jej aktu urodzenia.
Czyli co: dane w akcie zgonu są nieprawdziwe czy też została zgłoszona w innym czasie lub innej parafii? ( dobra, nie pamiętam teraz ile lat przeszukałem w Strzygach - zrobię to jeszcze raz jak GWA wróci ). Czy też mam jakieś inne opcje. Chodzi o Bronisławę Szymańską.
A może inne nazwisko było wpisane, torchę przekręcone, bo też tak już miałem z pradziadkiem. No ale na nic takiego w tej dacie nie wpadłem. Confused

_________________
Dzięki

Krzychu


Ostatnio zmieniony przez Krzych.K dnia 04-09-2019 - 11:23, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AlicjaSurmackaOffline
Temat postu: Brak aktu urodzenia  PostWysłany: 01-09-2019 - 22:48
Sympatyk


Dołączył: 12-07-2007
Posty: 861
Skąd: Radomsko
Status: Offline
Witam,
Ja również miałam dokładną datę urodzenia prababki Marii Nimfy Wilczyńskiej ur w 1861 roku w Pilicy i kuzyna do archiwum w Katowicach wysyłałam dwa razy. Okazało się, że akt jej urodzenia był sporządzony dwa lata później a jej brata pięć lat później. Takich przykładów mam w swojej genealogii znacznie więcej. Ostatni odszukany to akt urodzenia Mieczysława Neugebauera ur w 1889 roku w Rzejowicach akt sporządzony w 1891roku a wikipedia podaje 1884.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410
Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu: Brak aktu urodzenia  PostWysłany: 01-09-2019 - 23:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
No właśnie.
Teraz przeszukałem indeksy na stronie Szpejanowskich, parafii Strzygi i do 1903 r jej nie ma. To samo z Rypinem w genetece.
Hmm

_________________
Dzięki

Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
majkussOffline
Temat postu: Brak aktu urodzenia  PostWysłany: 01-09-2019 - 23:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-08-2012
Posty: 261

Status: Offline
W akcie zgonu mojej prababci podana jest data urodzenia, która z prawdziwą nie ma nic wspólnego (nie zgadza się rok, miesiąc ani dzień). Taką samą datę, jak w akcie zgonu podaje jej dowód osobisty. W rzeczywistości urodziła się ona 6 lat wcześniej niż podano w akcie zgonu - w ten sposób próbowała się odmłodzić i ukryć, że była starsza od męża. Na akt urodzenia udało mi się natrafić dopiero po znalezieniu jej aktu ślubu, który wskazywał faktyczny rok urodzenia.
Może akt ślubu Twojej prababci rzuci nowe światło na jej akt urodzenia?

_________________
Pozdrawiam,
Maciej Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piachu2Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 09:23
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-01-2012
Posty: 183
Skąd: Orzysz
Status: Offline
Ja aktu chrztu swojego dziadka, a więc nie tak odległe czasy, szukałem kilka lat. Hipotez było wiele, ale nie to, że akt zostanie sporządzony 14 lat później.

Akt nr 116. Działo się w mieście Łomża dnia 3 /16/ marca 1914 roku, o godzinie 10 rano stawił się Stanisław Piaszczyński właściciel ziemski mieszkający w Łomżycy 40 lat mający, w obecności Kazimierza Makowskiego lat 40 i Jana Bargielskiego 33 lat mających obu właścicieli ziemskich w Łomżycy zamieszkałych i okazali nam młodzieńca płci męskiej oświadczając, iż urodził się on w Łomżycy 2 /15/ lipca 1899 roku o godzinie 10 rano z prawowitej jego małżonki Walerii z Zaorskich lat 40 mającej. Młodzieńcowi temu na chrzcie świętym odbytym w 3 dniu po urodzeniu przed księdzem Stajanowiczem dano imię Marian, a rodzicami chrzestnymi jego byli: wspomniany ksiądz Wincenty Stajaniewicz i Adela Malinowska. Akt ten przez opieszałość ojca dziś sporządzony... [/b]

_________________
Krzysztof
- Szukam rodzin: Piaszczyńskich / Piaścików z Łomży, Nowogrodu, Poznania, Śremu, Leszna, Łodzi, Lublina ...
http://www.piaszczynski.pl
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
elgra
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 09:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 2385

A wiek rodziców jest liczony w dniu sporządzenia aktu czy w dniu urodzenia syna?

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 09:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 2331

Status: Offline
Hipotez jest parę ale łatwiej byłoby sprawdzić gdyby GWA działało Smile
a tak w ogóle to jej rodzice to Antoni i Julianna (jak nazwisko?) ?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 10:24
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 959

Status: Offline
Moja prababcia Czesława Stecka z Babińskich we wszystkich dokumentach miała zapisane iz urodziła się 20-04-1851r w Warszawie. Szukałam jej aktu urodzenia we wszystkich warszawskich parafiach, w różnych latach i nic.
Urodziła się w Warszawie? Możliwe.

Tylko tyle, że była ochrzczona i akt został spisany 02-04-1852 r w Tuliszkowie, do którego nie prowadził żaden trop ... oprócz jednego, ale bardzo późno i przypadkiem odkrytego. Otóż w Tuliszkowie proboszczem był ks. Józef Kobyliński - stryj matki Czesławy.
Można sobie szukać ...? Można!

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 11:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
A ja sie modlilem, ze to jednak jest tylko pomylka. Tak - Arek - rodzice to Anotni i Julianna. Ale nie to niestety nie jest pomylka. Zamierzone wprowadzenie w blad. GGrrrrr !!!. Dobra, poddaje sie - teraz to juz wiem kiedy i gdzie sie urodzila.

_________________
Dzięki

Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 11:46
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18776
Skąd: Warszawa
Status: Offline
po "OK" zrobiło się ciekawie
"Ale nie to niestety nie jest pomylka. Zamierzone wprowadzenie w blad"
tzn?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 11:59
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
Bo nie urodzila sie w 1888 lecz raczej cos kolo 1878. Musze od nowa ten akt szukac. Jest na FS. Grrrrrrrrrrrr !!!.Odmlodzila sie. Ciekawe jaki wiek podala pradziadkowi?

_________________
Dzięki

Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 12:01
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18776
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale dlaczego celowe?
nie wiem kiedy sporządzono akt zgonu (nie mieliśmy okazji zobaczyć kopii / odpisu), ale AZ (nie z uwagi na celowe podanie fałszywych informacji) są najmniej wiarygodne
j.w. akt małżeństwa (wraz z ew. aneksem) byłby pożądany

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 13:52
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
AZ sporzadzone w 1961 r. Celowe - nie wiem do konca ale jezeli jest ta osoba, o ktorej mysle, ze jest to widocznie miala powody. Smile. Na angrobku miala napisane, ze zyla 85 lat wiec to I tak nie daje nam 1888 r urodzenia.

_________________
Dzięki

Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 13:56
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18776
Skąd: Warszawa
Status: Offline
odmłodziła się sporządzając własny akt zgonu w 1961 roku?:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzych.KOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-09-2019 - 18:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-06-2018
Posty: 89

Status: Offline
AZ sprządzone w USC więc chyba na podstawie czegoś, chybaże to było na podstawie tego co jej syn poweidział urzędnikowi. Smile

_________________
Dzięki

Krzychu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.074196 sekund(y)