Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 14 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2019 - 20:49
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
bardzo aktywny młody człowiek i harcerz i dentysta Smile
a to zdjęcie o którym pisałam na początku (z 1945)
https://naforum.zapodaj.net/70fa57f3f235.jpg.html
pozdrawiam
Basia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2019 - 20:54
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Miło popatrzeć,rodzinka w komplecie,uśmiechnięci i szczęsliwi.

Czy widziałaś zdjęcie Krzysztofa ,w linku ,który podałam wcześniej?
Na samym dole ,po lewej -podpisane
http://www.hom.szczecin.pl/galeria/69/V ... czane.html

_________________
Pozdrawiam
Ela


Ostatnio zmieniony przez Pobłocka_Elżbieta dnia 13-02-2019 - 20:56, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2019 - 20:56
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
tak, bardzo podobny icon_smile
Maria jest dla mnie zagadką, jeżeli ur się we Lwowie (część rodziny Bukar pochodziła z Ukrainy, ale raczej z okolic Kijowa) jako Maria Bukartyk, dlaczego podpisywała się Bukar?
Helena z Bukarów, (w jej albumie było zdjęcie) ur się w 1901 więc raczej nie koleżanka, nie miała siostry ani rodzonej ani stryjecznej (z tego co wiem)
ale na innym zdjęciu Maria pisze "mamusia nasza" więc jestem w kropce.
https://naforum.zapodaj.net/ee3f2d724e4b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3eb6d00a06d2.jpg.html
pozdrawiam
Basia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
contrapunctusOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 11:16


Dołączył: 13-02-2019
Posty: 3

Status: Offline
I ja dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Na prośbę Basi (sbasiacz) parę słów o sobie: na imię mam Magda, nie jestem spokrewniona z Marią Bukar. Jestem muzykologiem i "tropię" historię piosenki "Pod żaglami Grażyny". Tak trafiłam na jej autorkę i ze zdziwieniem stwierdziłam, że choć piosenka cieszy się tak wielką popularnością, tak o autorce nie wiadomo właściwie nic... zaczęłam poszukiwania i znalazłam to forum. To tak w wielkim skrócie.

Bardzo frapuje mnie kwestia miejsca pochówku, bo wydaje się, że to powinno udać się odnaleźć, a tam z kolei, może byłaby data urodzenia??

jestem pod wielkim wrażeniem wszystkich odpowiedzi w tym wątku i wyników poszukiwań, naprawdę znakomite! już z tych strzępków informacji może co nieco ułożyć.

Co do nazwiska - może jego zmiana wynika z przenosin ze Lwowa do Nowego Dworu i konieczności zmiany dokumentów. W mojej rodzinie jest taka właśnie sytuacja, że przez błąd urzędnika połowa rodziny przy przenosinach ze wschodu otrzymała inne nazwisko.. (włącznie z tym że rodzeństwo ma różne... lub raczej miało, bo w większości pomarli). To tak na szybko przyszło mi do głowy..
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 11:21
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
super!
Może razem coś wytropimy, moim zdaniem Maria zmarła w Szczecinie, w latach sześćdziesiatych XX wieku była rezydentką Domu Żeglarza, zarejestrowałam się na portalu sedina, czekam na potwierdzenie administratora.
edit
na cmentarzu centralnym w Szczecinie pochowany jest syn Marii Krzysztof (co wytropiła Ela) ale teraz patrzę jeszcze raz i został pochowany 3 tygodnie po śmierci (może zmarł na morzu, w czasie żeglugi?)
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
contrapunctusOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 11:36


Dołączył: 13-02-2019
Posty: 3

Status: Offline
no tak, ale na cmentarzu w Szczecinie nie ma jej grobu (w każdym razie, wyszukiwarka go nie znajduje...). Sprawdzałam pod różnymi wariantami nazwiska.

I ciekawy jeszcze wątek (który wyłonił się z powyższych poszukiwań) - w którym momencie Maria Bukar trafiła do Szczecina (lub na północ w ogóle) i czy pojechała do Łodzi z mężem czy nie...?

cieszę się, że nie jestem sama w tych poszukiwaniach Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 12:59
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Basiu,
to, iż Krzysztof ,był pochowany 3 tyg.po śmierci ,
może być związane z kremacją.

Wspomniałaś o Helenie Bukar,sprawdziłam na familysearch:
na wszelki wypadek podam
Helena Bukar ,lat 23,panna
ur.paraf Bychawa gm.Zakrzew
Spouse
Poland, Lublin Roman Catholic Church Books, 1784-1964
birth:
1902
marriage:
15 luty 1925
Lublin, Lublin, Lublin, Poland
father:
Franciszek Bukar
mother:
Marjanna Wysocka
spouse:
Andrzej Juśkiewicz
other:
Juśkiewicz, Marja Godziszewska
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VN5J-1GP

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 13:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
to oczywiście znam, to jest babcia mojego mężaSmile
Wysłałam mejla do HOM w Szczecinie, czekam na odpowiedź
Basia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 13:12
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Brat Heleny:

Czesław Bukar ur.Stara Wieś i paraf.Bychawa
Poland, Lublin Roman Catholic Church Books, 1784-1964
birth:
1899
death:
12 maj 1928
Bychawa, Bychawa, Lublin, Poland
father:
Franciszek Bukar
mother:
Maria Wysocka
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVMP-V3TT
STARA WIEŚ,. gm. Bychawa, woj. lubelskie. Nosi ona tę nazwę dopiero od XVII w., wcześniej nazywana była Piczkowice. 
 W 1921 r. Stara Wieś leżała w gm. Zakrzew, miała 194 domy i 1206 mieszkańców,
http://www.slownik.ihpan.edu.pl/search.php?id=11879

Pragnę dodać,że moi dziadkowie, są pochowani obydwoje,w odstępie 20 lat,
w jednym grobie,na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie.
O dziwo ,w wyszukiwarce wykazuje tylko dziadka a babci nie!
Grób oczywiście opłacony.
Być może i tutaj ,podobna sytuacja, w jednym grobie syn i matka są pochowani ,a wyszukiwarka również milczy.

_________________
Pozdrawiam
Ela


Ostatnio zmieniony przez Pobłocka_Elżbieta dnia 14-02-2019 - 13:23, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2019 - 13:22
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
Elu, nie trać energii na Bychawę, jestem autorką indeksów staropolskich ksiąg Bychawy, znam jej mieszkańców "na przewylot" Smile
wracając do Marii, podałaś link do czasopisma Płomyk z 1926 (albo sama znalazłam?) w nim Marysia Bukarówna z Tieptiukowa (hrubieszowski, blisko Lwów) pyta redakcję, dlaczego Polska miałaby stracić morze.
Pewnie miała z 12 lat a już myślała o żeglowaniu, co za fascynacja!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 17:19
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
Nikt nie odpisał, sedina -portal o Starym Szczecinie, gdzie się zarejestrowałam i nie otrzymałam mejla z aktywacją konta, chyba już nie działa, Harcerski Ośrodek Morski, gdzie mieszkał syn Krzysztof Wałda, też nie odpowiedział, o Marysi Bukarównej Wałdowej pisał dr.Józef Pluciński, historyk, wykładowca na Uniwersytecie III wieku w Świnoujściu, wysłałam wiadomość na Fb Uniwersytetu z prośbą o kontakt do dr Plucińskiego, też brak odpowiedzi, a dr.Józef Pluciński jeszcze żyje i tworzy
http://scie24.pl/kultura/7401,nowa-ksia ... 54enjnMDpL
Zamieściłam prośbę o zdjęcie grobu Krzysztofa Wałdy w Szczecinie, ale chyba nie ma nikogo z tych okolic.
Może spróbuję zadzwonić do kancelarii cmentarza ?
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 20:43
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Basiu,
dr.Józef Pluciński (1940r.) ,to pasjonat,
on tworzył Muzeum Morskie i był 30 lat jego Dyrektorem
znałam go z widzenia ,mijaliśmy się codziennie ,
gdyż byliśmy prawie sąsiadami .
Ja już ponad 20 lat nie mieszkam w Ś-ciu.
Nie mam starej książki telef.bo być może ,że nadal posiada tel.stacjonarny.
A może do nowej p.dyrektor Muzeum Morskiego ,p. Barbary Adamczewskiej zadzwoń,lub napisz e-mail ?
72-600 Świnoujście, Plac Rybaka 1
tel./fax +48 91 321 2426
e-mail: muzeum@fornet.com.pl

_________________
Pozdrawiam
Ela


Ostatnio zmieniony przez Pobłocka_Elżbieta dnia 03-03-2019 - 20:49, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 20:47
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
wolę pisać niż mówić, ale trudno, spróbuję, czego się nie robi dla przodków Smile
dziękuję
Basia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2019 - 20:59
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Basiu,
jeszcze jedna możliwośc ,gdyz widzę,
że dr.Pluciński tu prowadzi program styczeń 2019r.
http://www.tvslowianin.pl/index.php/gal ... -zdarzenia
kontakt:
http://www.tvslowianin.pl/index.php/kontakt

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2019 - 20:13
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 582

Status: Offline
napisałam do tvslowianin, na razie bez odpowiedzi Sad
dzwoniłam do kancelarii cmentarza centralnego w Szczecinie, grób Krzysztofa, to grób urnowy "w ścianie" i tylko on jest tam pochowany, miła pani poinformowała mnie, że ich wyszukiwarka obsługuje wszystkie cmentarze komunalne, jeżeli jest pochowana w Szczecinie, to trzeba szukać na małych cmentarzach przykościelnych.
W googlach jakoś nie umiem ich znależćSad
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.072449 sekund(y)