Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 05:34 wtorek, 26 marca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-10-2018 - 23:39
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1851

Status: Offline
To zapewne jest ten Stanisław ale dane zamieszczone w akcie są takie, że nie zgadza się imię ojca, wiek, imię matki, wiek w miarę. To trochę sporo. Zwykle nie zgadzało się nazwisko matki, czasem imię przy dobrym nazwisku, czasem oba ale wszystko na raz ? A potem na podstawie tego aktu ksiądz pisze akt ślubu, w którym wszystko się zgadza ? Alegata będą ciekawe Smile
A co do Piotra i Tomasza to hardkor, dwa miesiące przerwy między urodzinami dziecka i zajściem w kolejną ciążę ?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-10-2018 - 23:40
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17664
Skąd: Warszawa
Status: Offline
może nie przy każdym dziecku, ale "co rok prorok" to nie taka rzadkość - hardcore może (ale też niekoniecznie) z dzisiejszego punktu widzenia

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-10-2018 - 23:53
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
zelezny napisał:
Michale,

Jeszcze aby rozwiać Twoje wątpliwości w stosunku do zawierającego błędy aktu chrztu Stanisława B. z roku 1837 z Miszewka Strzałkowskiego, zwróć uwagę na podany wiek Stanisława w akcie chrztu jego pierworodnego syna Tomasza.

Pozdrawiam

Janek


A to o Tomaszu nie mam pojęcia myślałem że miał tylko Józefa, Wincentego, Dominika, Jana i Władysława urodzeni wszyscy w Białej jako Bońkowscy... Gdzie Pan znalazł Tomasza? Jest jeszcze jedna ciekawostka żona Stanisława czyli Tekla Obidowska córka Macieja i Marauanny umiera w 1899 roku w Białej w wieku 80 lat czyli urodziła się w 1819 roku czyli dzieci rodzi w wieku 50 i więcej lat?!?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 00:09
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1851

Status: Offline
Mój post powyżej, Tomasz 22.11.1800 Trzepowo, Piotr 10.11.1801
Włodku, co rok to prorok w sensie kalendarzowym tak, bo w styczniu jedno a w czerwcu następnego roku kolejne. Ale tu jest około 11 miesięcy między porodem i porodem. Możliwe teoretycznie i wydawałoby się że tylko teoretycznie a jednak...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 00:18
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17664
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Żeby nie odejść zbytnio od genealogii nie ma co teoretyzować (ale naprawdę - to nie tylko teoretycznie możliwe:) ogólnie - przy takim zagęszczeniu w AU (a naprawdę zdarza się) nie mam jakoś wątpliwości genealogicznych.

Bardziej stawiam sobie "?" (ale na ogół tylko sobie, nie głoszę teorii, jednak jakąś hipotezę bywam że robię i raz czy dwa okazało się zasadne) przy AU gdy matka (nie tylko z AU, ale i poprzednich AU dzieci AM swojego i czasem AU swojego) ma mieć np 55, a widać, że w domu jest córka 16 lat licząca. Po tym jak zobaczyłem (raz czy dwa), że po latach dziecko w AM bywa z tejże córki jednak (poślubionej 2-3 lata później), nie zawsze dowierzam biologicznym zdolnościom przodkiń co do prokreacji w okolicach i po 50-tce . Co prawda nie w "moich" aktach to, ale przy podejrzanie sporym wieku (potwierdzonym) matki - zerkam co małoletniego w domu się pałętało Smile

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 01:03
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
poki co W Dobrzyniu jeszcze znalazłem Mateusza Bieńkoskiego z 1802 roku i jeszcze jednego Piotr z 1798 . Dzieci Wojciecha i Agnieszki. Wcześniej jesy dość sporo rodziny Bonkoskich i Bieńkoskich. Nazwiska na zmiane. Szukam Dalej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Al_MiaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 01:20
Sympatyk


Dołączył: 08-11-2013
Posty: 811

Status: Offline
Jest jeszcze jedna ciekawostka żona Stanisława czyli Tekla Obidowska córka Macieja i Marauanny umiera w 1899 roku w Białej w wieku 80 lat czyli urodziła się w 1819 roku czyli dzieci rodzi w wieku 50 i więcej lat?!?

Wiek zmarłej podany z "sufitu"

Dla porównania zobacz jaki wiek podano gdy rodziły się dzieci.
np.
1867 ur Józef- Tekla ma 30 lat, Stanisław 30 lat
1870r ur Jan - Tekla ma 36 lat, Stanisław 36 lat

jestem przekonana że w 1899 roku miała mniej niż 70 lat.
Stanisław umiera 8 lat później wiek 75 lat.
A wg urodzeń dzieci byli równolatkami.



pozdrawiam

Ala
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 10:27
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 314

Status: Offline
Michale,

Pierworodny syn Stanisława B. Tomasz urodził się (dwa dni przed urodzinami swojego ojca) w tym samym roku, w którym Stanisław ślubował z Teklą i to w tej samej parafii.
Tekla O. urodziła się również w tej samej co wyżej parafii 19/09/1830 roku stąd w dacie śmierci miała lat 69 a nie jak zapisano 80.

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek

Ps: Dopisz sobie do drzewa jeszcze jedną osobę - najstarszą córkę Stanisława B. Mariannę - i tu również sprawdź w jej akcie chrztu wiek ojca - jest jak najbardziej poprawny.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 10:42
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
Panie Janku wczoraj znalazłem akt urodzenia Tomasza niestety w następnym roku umiera. Znalazłem jeszcze w Trzepowie córkę Marianne i potem rodzina przeprowadza się do Dragania i tam już do dzisiaj zostaje... Co do urodzenie Piotra Borkowskiego to te r trochę jak n wygląda według mnie... Ten kto pisał te sumariuszu to n miał zbyt ładnego pisma 😁 najstarsze dziecko Wojciecha jakie znalazłem w Dobrzyń to Piotr w 1798 a najmłodsze to Mateusz z lutego 1802. Tak więc wydaje mi się że potem poszli już w kierunku Trzepowo. Tak mi się wydaje. W Dobrzyniu jeszcze w latach 1780 do 1799 rodzą się jeszcze dzieci Szczepana, Jana i Józefa Bonkoski. Dzieci Wojciecha już nie znalazłem.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 10:57
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 314

Status: Offline
Michale,

Zdobyte doświadczenie możesz teraz przekuwać na Twoją pomoc dla innych uczestników forum Smile
Twoja genealogia jak zauważyłem zatoczyła koło, co zdarza się wbrew pozorom nader często - znamienny jest ten "powrót przodków" do parafii związanej z "Bergerami".

Pozdrawiam

Janek

Ps: Akt zgonu Jana Bergera pozostaje chyba jeszcze otwartą kwestią - pytanie czy sprawdziłeś księgi z parafii Rościszewo oraz okolicznych (niezindeksowanych dla Z) z powiatu sierpeckiego w AP Płock.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2018 - 16:26
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
Witam sprawdziłem już prawie wszystkie parafie. Niestety brak. Rościszewo jeszcze nie szukałem ale napiszę o kwatende na dniach 😁 znalazłem za to ciekawy trop iż mój Jan Berger mieszkał między 1821 a 1824 z rodzicami... Ale szukam oczywiście dalej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2018 - 14:25
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
Witam allegata już odnaleziona do aktu małżeństwa:) Na dniach dostane skan...Teraz mam mały problem z ojcem Piotra, czyli Wojciechem , który według metryki slubu Piotra w 1821 roku mieszkał juz w Trzepowie razem z żona Agnieszką...Akt zgonu Agnieszki znalazłem w 1830 w Trzepowie..Przeszukałem Trzepowo, Miszewko i Słupno. Niestety po Wojciechu zero śladu...Może jakies sugestie gdzie jeszcze mogę szukać?
Pozdrawiam Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2018 - 18:51
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 314

Status: Offline
Michale,

Wojciech Bońkowski zmarł dnia 22 września o godzinie 5 rano. Z aktu zgonu dowiesz się jak brzmiało nazwisko panieńskie jego żony Agnieszki.

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek

Ps: Podany przez Ciebie przedział 1821-1830 jest jak najbardziej poprawny.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cyganmokotowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2018 - 19:26
Sympatyk


Dołączył: 18-06-2010
Posty: 328

Status: Offline
Panie Janku jak Pan to róbi 😁😉
A w jakiej parafii bo szukałem już Płock, Trzepowo, Imielnica i Miszewko i nic
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2018 - 19:33
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 314

Status: Offline
Michale,

Jeżeli "postawisz" na Tolka Banana i sprawdzisz jak brzmiało jego filmowe nazwisko, to odnajdziesz część nazwy miejscowości, w której zmarł Wojciech - a stamtąd trafisz już do właściwej parafii - bardzo bliskiej, bliższej niż sądzisz.

Pozdrawiam

Janek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.070700 sekund(y)