Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

19:23 poniedziałek, 12 listopada 2018


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kat_pasOffline
Temat postu: Franciszek Szczepański  PostWysłany: 14-09-2018 - 09:17
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2011
Posty: 71

Status: Offline
Wiktoria, Urszula Grzegorczyk ur. 27.12.1822 w Warszawie córka Błażeja i Urszuli Woźniakowskiej
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1079&y=576

Przed 1857 r. wyszła za mąż za Franciszka Szczepańskiego aktu brak
W 1858 w Warszawie umarła ich córka Anna mająca rok i 7 miesięcy akt 567
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 497&y=1478
Aktu urodzenia Anny Szczepańskiej brak

31.10.1896 ich córka Maria Helena Szczepańska wszyła za mąż za Piotra Chrzanowskiego ( moi pradziadkowie)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 544&y=1228

W alegatach jest akt urodzenia Piotra Chrzanowskiego Marii nie. Urodziła się prawdopodobnie w tej parafii (św. Krzyża) około 1870 r. – aktów brak.
Nic nie wiem o Franciszku Szczepańskim jak i jego rodzicach
Gdzie i kiedy się urodził, gdzie i kiedy zmarł.
Nie mam również aktu zgonu Wiktorii, Urszuli Szczepańskiej zd. Grzegorczyk

Dziwnym jest, że dzieci Błażeja Grzegorczyka żeniły się, wychodziły za maż w parafii św. Krzyża lub Jana, ale aktu ślubu jego najstarszej córki Wiktorii tam nie ma
Poszukiwania pośrednie.
Wiktoria Urszula Grzegorczyk miała młodszą siostrę Mariannę Juliannę, która 20.01.1852 wyszła za mąż za Józefa Kwiatkowskiego. Nie mieli dzieci – Marianna Kwiatkowska ( to dziwne) zmarła w Koninie 7.05.1877. Do 1871 chyba była w Warszawie bo w 1871 Józef Kwiatkowski z Michaliną Sobocińską mają syna Wacława Michała.
Po śmierci Marianny Kwiatkowskiej zd. Grzegorczyk w 1877 Józef Kwiatkowski ożenił się w Łodzi z Michaliną Sobocińską i mieli jeszcze dzieci: Anatolia ur. 1878 i Stefania ur. 1884 – na tych aktach nie ma informacji o Wiktorii i Franciszku Szczepańskich

Wiktoria Urszula Grzegorczyk miała też brata przyrodniego Ignacego Józefa Grzegorczyka, który ożenił się z Józefą Dąbek przed 1879 ( nie wiem gdzie) i mieli w Warszawie córki Michalinę ur. w 1879 i Mariannę ur. 1882 ( zm. 1882).
Na akcie urodzenia Michaliny Grzegorczyk jako chrzestna widnieje Wiktoria Nowicka – pomyślałam, że Franciszek Szczepański zmarł przed 1879 rokiem a Wiktoria Grzegorczyk wyszła ponownie za maż za Pana Nowickiego – ale nic w tym temacie nie znalazłam co by pasowało do reszty informacji.
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1981&y=501
Ignacy Grzegorczyk po śmierci Józefy Grzegorczyk zd. Dąbek ożenił się w 1882 w Warszawie z Anną Murlikiewicz – dzieci ich nie znalazłam
Katarzyna

_________________
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu: Franciszek Szczepański  PostWysłany: 14-09-2018 - 12:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 196

Status: Offline
Kasiu,

Zainteresował mnie Twój temat, gdyż mam kilku Franciszków Szczepańskich przebywajacych w tym czasie w Warszawie. Niestety żaden z nich nie pasuje do Twojego Franciszka. Mam też nazwisko Grzegorczyk, ale tu tez nie ma związku.

Na początku zaczepiłbym się śladu z 1858 roku - Franciszek Szczepański - dworski zamieszkały przy Senatorskiej nr 478 (trzeba sprawdzić czyj pałac tam się znajdował i gdzie jeszcze "bawili" jego właściciele);
Drugi świadek Błażej Grzegorczyk to jego teść jak mniemam (był Weteranem, może poznał pryszłego zięcia w wojsku)?

Franciszek i Wiktoria żyli na pewno pomiędzy 1857 rokiem a 1870 rokiem - możliwe że mieszkali cały czas w Warszawie - można przeszukać zwłaszcza po aktach rodzin i świadków.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kat_pasOffline
Temat postu: Franciszek Szczepański  PostWysłany: 14-09-2018 - 13:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2011
Posty: 71

Status: Offline
Dziękuję za zainteresowanie.
Te wszystkie możliwości już sprawdziłam.
Ja sama mam od strony rodziny męża w Czerniewicach również Grzegorczyków i Szczepańskich
ale nie są powiązani z tymi występującymi w Warszawie
Pozdrawiam.
Katarzyna

_________________
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
danishaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 13:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2007
Posty: 964

Status: Offline
Mam małe pytanie -poszczególnych aktów to nie ma w ogóle w parafii, czy nie ma ich w Ganetece?
Dana
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 13:27
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 196

Status: Offline
Akt urodzenia, przytoczonej w pierwszym poście Anny Szczepańskiej powinien być w 1857 roku w tej lub sąsiednich parafiach - ale nikt o podobnie brzmiacych danych w Warszawie w tym czasie się nie rodził.

Akt urodzenia Marii Heleny powinien być w 1870 roku w parafii Św Krzyża - nie chce wyrokować, że ich nie ma wogóle ale na akurat jest to rocznik brakujący w AP Warszawa (za szwa).

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 13:35
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1396

Status: Offline
Dodam tylko, że w alegata ze ślubu Marii Heleny z Chrzanowskim jest odpis jego aktu chrztu i info o zapowiedziach ze św. Trójcy ale odpisu jej aktu chrztu brak, co może wskazywać na św. Krzyż jako parafię chrztu
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 13:46
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 16840
Skąd: Warszawa
Status: Offline
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 859-1873a/
nie przyłożyłem się do przeczytania ze zrozumieniem

czego szukamy?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 13:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1396

Status: Offline
ślubu Franciszka Szczepańskiego i Wiktorii Urszuli Grzegorczyk jak rozumiem Smile
Pewnie 1856 lub przed
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kat_pasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2011
Posty: 71

Status: Offline
Dziękuję Włodku.
Faktycznie tu mogę mieć potwierdzenie, że Maria, Helena Szczepańska urodziła się w parafii św. Krzyża
Szukam faktycznie aktu ślubu Franciszka Szczepańskiego z Wiktorią Grzegorczyk przed 1856 rokiem.
Na tym akcie powinno być najwięcej informacji.
Szukam też aktów zgonu Franciszka Szczepańskiego i Wiktorii Szczepańskiej zd. Grzegprczyk.
Pozdrawiam.
Katarzyna

_________________
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:04
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 16840
Skąd: Warszawa
Status: Offline
tej z Błażeja GrzegorSZCZyka ur 1822?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 196

Status: Offline
Zaczałbym od tego co wiadomo najwięcej czyli MAria Helena Szczepańska córka Franciszka i Wiktorii Urszuli z Grzegorczyków urodzonej (najprawdopodobniej) w 1870 w parafii św Krzyża w Warszawie.

Ślub Franciszka i Wiktorii to dość duży zakres czasowy (nie znając nawet przybliżonego wieku może to być i 1845rok) oraz w zasadzie wszystkie parafie Warszawy.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:14
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 16840
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a rodzeństwo (gdy się rodziło lub małżeństwa zawierało) w okresie 1840-1856 jakie ma adresy?
rodzeństwo Gr(z)egor(sz)czykówny?
nie "ktora parafia" a dokładnie - domy
np na 1854...Smile ale niekoniecznie (skorowidz 1854 to tylko jedna z możliwości:)
"dworski z Pałacu Prymasowskiego" pewnie nie raz zmieniał adres, więc pomimo oboczności nazwisk chyba "po młodej łatwiej
no i kluczowe - co znaczy "nie ma ślubu" (gdzie nie ma, co sprawdzone) ojciec w 1832 chyba tuż na granicy Św. Andrzeja i Św. Krzyża ( mieszkał, ona miała lat 10..gdzie później dzieci z drugiego małżeństwa Błażeja się rodzą, ew. umierają wychodzą za mąż z któregokolwiek? pod jakimi adresami?

PS
Błażej 1834, 1835, 1837, 1840, 1842, 1846 Senatorska 479
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 154&y=1366
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1611&y=88
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1303&y=102
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1159&y=57
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 743&y=1562
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0



http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1 ... faff006x70


Błażej 1861 Bracka 1586/7
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 326&y=1094

http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1 ... faff006x70

cdn?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz


Ostatnio zmieniony przez Sroczyński_Włodzimierz dnia 14-09-2018 - 14:53, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 196

Status: Offline
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 385&y=2062

W 1852 siostra wzwyż rzeczonej bierze ślub w parafii świętojańskiej mieszkając na Kapitulnej 536?

Czy ja dobrze odczytuje że Marianna Julianna urodziła się w Kaliszu? (wzwyż rzeczonym, mieście, tj miejscu urodzenia też pana młodego)? To by pasowało do miejsca jej zgonu (Konin).
No a w Wielkopolsce Szczepańskich jak mrówków.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:55
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 16840
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie:) w Warszawie urodzona:), ale już nie przy rodzicach mieszka, a na słuzbie, wiec Kapitulna 536 nie będzie także adresem siostry..chyba, że przez przypadek

http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... /00063.jpg

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kat_pasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2018 - 14:59
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2011
Posty: 71

Status: Offline
Dziękuję za wsparcie.
To wszystko analizowałam.

1834 – ur. Marianna Agnieszka Grzegorczyk ul. Senatorska 479
1835 – Roch Ludwik Grzegorczyk ul. Senatorska 479
1837 – Rozalia Ludwika Grzegorczyk ul. Senatorska 479
1840 – Wincenty Wojciech Grzegorczyk ul. Senatorska 479
1842 Ignacy Józef Grzegorczyk ul. Senatorska 479
1846 Władysław ul. Senatorska 479
1852 Marianna Grzegorczyk ślub z Józefem Kwiatkowskim – mieszkała ul Kapitulna 536
1856 zgon Anna Grzegorczyk zd. Jerzyńskiej ul. Senatorska 479
1861 zgon Błażej Grzegorczyk ul. Bracka 1856 i 7 ( św. Aleksander)
Pozdrawiam.
Katarzyna

_________________
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.078975 sekund(y)