Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 15 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2017 - 13:22
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
manoska214 napisał:
Witam. Poszukuję miejscowości Szopa na terenie dzisiejszej Białorusi. Tak miała wpisane w spisie repatriantów moja prababcia. Nazywała się Anna Piwowarczyk z domu Jeremej. Jej rodzice to Ławrenty i Helena. Właśnie szukam tej linii czyli Jeremejów z Szopy. Prababcia mówiła po polsku i mówiła mojej babci, że tam, gdzie się urodziła raz Polska a raz "ruscy" rządzili. Ale czuła się polką i po polsku mówiła. Tego nazwiska jest jak na lekarstwo w internecie i nie mogę ruszyć z tym. Znalazłam jedną Szopę na północ od Mińska. Napisałam do archiwum w Mińsku i cisza. Nie wiem jednak czy odnalazłam właściwą miejscowość. Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam, Monika.


Witaj Moniko,

Łucja napisała:"Dzisiaj to prawdopodobnie Wysoczany (mapa google)"
Idąc za przypuszczeniami Łucji:


To jest wieś Wysoczany-Высочаны ,Высачаны

Wieś Szopa rejon Borysowski -obecnie Wysoczany od 1964r.

деревня Высочаны (Шопа) - Шопа с 1964 Высочаны р-н Борисовский
Высочаны (бывш. Шопа) Моисеевщинского с/с 

д. Шопа  Минской обл, Холопеничского района (Краснолукский)
,Борисовского уезда
https://www.radzima.net/ru/volost/kholopenichskaya.html

https://www.radzima.net/ru/miejsce/shaga.html

http://forum.vgd.ru/file.php?fid=52906&key=230079904

http://rosenbloom.info/naspunkt/naspunkt.html

Высочаны
Высачаны
Моисеевщинский
дер.
2
До 30.7.1964 г. — Шопа,
до 2013 г. в составе Трояновского сельсовета
http://o-ili-v.ru/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0% ... 0%BD%D0%B0

We wsi Francuska Grobla:
Еремей (Еромей) Александр Тимофеевич 1897/12/00 д.Французская Гребля Пуховичского р-на Минской обл. белорус к-зник к-з ŤЛенинский Шляхť Минская обл. Пуховичский р-н д. Французская Гребля 1938/02/05 1938/02/27 к/р агитация 72 УК БССП 1938/03/26 1989/04/10
https://pomnirod.ru/materialy-k-statyam ... D0%B3.html
http://lists.memo.ru/index6.htm

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
marcin_kowalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2018 - 22:18
Członek PTG


Dołączył: 04-11-2017
Posty: 439
Skąd: Tarnobrzeg
Status: Offline
Może komus sie przyda, mapa z zaznaczonymi kosciolami rz.kat.

https://drive.google.com/open?id=1b5IqU ... sp=sharing

_________________
Marcin
______
Nazwiska : Serbinowski, Strupczewski, Witosławski, Gromadczenko, Stręciwilk, Janowski, Stępień, Kostecki, Jasiński, Rajkowski
Teren: Podole, Wołyń, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Grębów
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bury_AnnaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2018 - 23:35
Sympatyk


Dołączył: 20-06-2015
Posty: 55

Status: Offline
Witam
Moi bezpośredni przodkowie (Janiccy) urodzili się (ok.1756 i 1780 r.) w Wasilkowie/Wasylkowie Gubernia Kijowska.
Może ktoś z Was ma jakieś informacje o tej miejscowości ? Gdzie szukać akt ?
Ania
PS. Czy spotkaliście się i imieniem żeńskim EWDALIJA Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marian.POffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-04-2018 - 15:29
Sympatyk


Dołączył: 17-04-2018
Posty: 48

Status: Offline
Witam,
Województwo nowogródzkie,Powiat lidzki, Gmina Zabłocie
dwa błędy prawidlowo to miasteczko Zabłoć,wieś (korczowce) prawidłowo powinno być przez u zwykłe Kurczowce tak pisze na starych mapach.
Pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aligatorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 18:36
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2018
Posty: 31

Status: Offline
Witam,
Czy ktoś z Państwa posiada informacje na temat miejscowości Dębina (powiat kosowski, województwo poleskie)?
Pozdrawiam, Michał

_________________
Pozdrawiam, Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 19:53
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Michale ,
rozumiem ,że bazę miejscowości kresowych i kami.net przeglądałeś-tam brak Dębiny.
A czy sprawdzałeś w Słowniku Królestwa Polskiego?
http://dir.icm.edu.pl/?find_in=fulltext ... ll&x=0&y=0

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aligatorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:03
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2018
Posty: 31

Status: Offline
Pani Elżbieto, przeglądałem bazę kami.net.
W Słowniku również nie widzę żadnej Dębiny w woj. poleskim.

W książce adresowej z roku 1929 również brak miejscowości Dębina dla woj. poleskiego: http://data.jewishgen.org/jri-pl/1929/1929top1060.htm

Pozdrawiam, Michał


Ostatnio zmieniony przez aligator dnia 19-05-2018 - 20:11, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:11
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Michale
nie wiem jakiego zakresu lat poszukujesz.
Jeśli przed 1921r.to pod zupełnie inny pow.i woj.
Należała Dębina

Województwo poleskie – województwo II Rzeczypospolitej
utworzone 19 lutego 1921 z siedzibą w Pińsku. Po pożarze miasta w sierpniu 1921 stolicę przeniesiono do Brześcia Litewskiego, przemianowanego 20 marca 1923 na Brześć nad Bugiem

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aligatorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:12
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2018
Posty: 31

Status: Offline
Pani Elżbieto, pradziadek urodził się w 1926 roku. Wpis Dębina (pow. Kosów Poleski) występuje w jego odtworzonym akcie urodzenia.

Pozdrawiam, Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:26
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Michale ,
zerknij Dębina ,ale brak pow.Kosowski
Skorowidz miejscowości Rzeczypospolitej Polskiej 1933 r
strona 333 oraz 334
http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/docmetadata?id=12786

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aligatorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:30
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2018
Posty: 31

Status: Offline
Dziękuję,
Kiedyś sprawdzałem ten skrowidz. Brak tej lub podobnie brzmiących miejscowości w regionie. Być może pradziadek popełnił błąd przy odtwarzaniu aktu urodzenia.

_________________
Pozdrawiam, Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:50
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1653

Status: Offline
Myślę ,iż chodzi o ten o Kosów Poleski ,
lecz gdzie ta Dębina?

Wyczytałam w Tarnopolskim Dzienniku z 1932r.
Zawiadomienia,str.6
Sołtys wsi Chryszczanowicze
gminy Kosowskiej powiatu Kosowskego — Poleskiego zagubił w dmu 9 czerwca 1932 pieczęć urzędową

Dnia 11 czerwca 1932 zginęła z mieszkania sołtysa
wsi Kołszuby gminy różańskiej powiat Kosów Poleski pieczęć z napisem „Sołtys gromady Kołszuby“.
https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/78151/ ... 32_010.pdf

_________________
Pozdrawiam
Ela


Ostatnio zmieniony przez Pobłocka_Elżbieta dnia 19-05-2018 - 21:07, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2018 - 20:52
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1939

Status: Offline
Powiat kosowski utworzono w 1920 roku w województwie poleskim
https://pl.wikipedia.org/wiki/Powiat_ko ... _poleskie)
Jednak wedle poniższej informacji
https://www.radzima.net/pl/powiat/kossow.html
w żadnej z gmin tego powiatu nie ma miejscowości Dębina. Jedyne co brzmi podobnie to lesniczówka Dabek w gminie Piaski
https://www.radzima.net/pl/gmina/piaski.html
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rempageOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2018 - 13:17
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2016
Posty: 182
Skąd: Katowice
Status: Offline
Witam. Chciałbym zweryfikować informacje "kresowej pracowni genealogicznej" dotyczące parafii w Schodnicy pow. Drohobycz. Wg. portalu Kami.net. samodzielna Parafia Św. Kunegundy dla Schodnicy powstała w 1897r. Jak rozumiem wcześniej musiała to być parafia parafia Wniebowzięcia NMP w Drohobyczu.
Poszukiwałem metryki ślubu z lat 1890-1900 jednak nic nie odnaleziono. Powiedziano mi także że jest księga ślubów z lat 1804-1902 i nie ma w księgach informacji o nazwie parafii. Jak to jest możliwe? Takie księgi powinny chyba być rozdzielone od daty eregowania nowej parafii?
Dodam że chodzi o Archiwum we Lwowie sygnatura 201-4a-7246

_________________
Adam
________________________
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kromplewski_FranciszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2018 - 21:43
Sympatyk


Dołączył: 02-07-2006
Posty: 66
Skąd: Śląskie Towarzystwo genealogiczne -Oława
Status: Offline
Kto może mi pomóc w odnalezieniu miejscowości Adampol Obwód Kowieński, Gubernia Wileńska. Chodzi o rok 1791
Pozdrawiam
Franciszek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.075176 sekund(y)