Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 06 kwietnia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
miloszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 09:47
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 294

Status: Offline
Witam Panie Włodku
Relacje świadków wydarzenia znam.Kto mordował i kogo mordowali wiem również.
Chodzi mi raczej o potwierdzenie, że tam zginęła

Pozdrawiam Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOnline!
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 09:56
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20119
Skąd: Warszawa
Status: Online!
Może źle się wyraziłem (chociaż "kto" to nie jest takie banalne pytanie) ale grunt, że doszliśmy do sedna...albo dochodzimy.
Akt zgonu zapewne był wydany na podstawie orzeczenia sądu o uznaniu za zmarłą?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 10:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 5252
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Bogdaszewski_Marek napisał:

dzwoniłem do Mamy - powiedziała, że mieszkały z Babcią przy Wolskiej 102. Babcia nazywała się Małgorzata Kalisiewicz z d.Cyrańska
bedę wdzięczny za wszelkie dane
pozdrawiam
marek


Marku,

jeżeli chodzi o Wolską 102/104 zamieszczono następującą informację:
„Miejsce męczeńskiej śmierci około 2500 mieszkańców okolicznych domów, wymordowanych w pierwszych dniach Powstania Warszawskiego.
Patron: Szk. Przyzakł. WZMech., ul. Jana Kazimierza i Szkoła Tysiąclecia z ul. Grabowskiej”.

Myślę, że trzeba dodatkowych danych poszukać w AP.

Pozdrawiam,
AK
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 10:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 5252
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
milosz napisał:
Poszukiwana przez naszą rodzinę od ponad 50-ciu lat to Stanisława Lewandowska
mieszkanka ulicy Gostyńskiej.
Pozdrawiam Beata


Witam serdecznie,

w publikacji „Pozostaną na zawsze w naszej pamięci” widnieje następująca informacja dotycząca Górczewskiej 51:

„Miejsce rozstrzelania (skarpa posesji) około 400 mieszkańców ulic Gostyńskiej, Górczewskiej i Płockiej dn. 5 VIII 1944 roku. W rejonie tym – na rogu Zagłoby i Moczydła oraz za wałem kolejowym – rozstrzelano około 3 000 chorych ze szpitala Wolskiego i mieszkańców z sądziedztwa. Monolit po przeciwległej stronie Górczewskiej 51 upamiętnia łącznie 12 tysięcy mieszkańców tego rejonu Woli, pomordowanych i spalonych przez jednostkę SS Reinefahrta.
Patron: Jednostka Wojskowa, Zakłady im. Róży Luksemburg i KD ZMS z ul. Młynarskiej

Myślę, że jest duża szansa na odnalezienie danych Pani krewnej w Wykazach Ekshumowanych w AP m.st. Warszawy.

Pozdrawiam serdecznie

Aneta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
miloszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 11:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 294

Status: Offline
Pani Aneto

Ślicznie dziękuję za wskazówki.

Pozdrawiam Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 11:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 5252
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Pani Beato,

co do szans na odnalezienie, to może na wyrost napisałam o dużej szansie - różnie może być.
Niedługo będę w Archiwum, to zwrócę uwagę na nazwisko Pani krewnej.

Pozdrawiam,
AK
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
miloszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 12:19
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 294

Status: Offline
Od wielu lat moja rodzina poszukuje NAJMNIEJSZEJ nawet informacji.
Stanisława Lewandowska to siostra mojej babci więc / nie w prostej linii/
trudno uzyskać coś nie będąc "najbliższą krewną".
Najbliżsi krewni niestety zginęli w Powstaniu.
W związku z tym mam jeszcze jedną prośbę czy ktokolwiek wie coś na temat ekshumacji zwłok
osób, które zostały 26.08 1944 zasypane pod gruzami kamienicy na ul Freta 18 /Zbigniew Lewandowski lat 20/
Z góry dziękuję Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 12:41
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 5252
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
W publikacji "Pozostaną na zawsze w naszej pamięci" jest tylko następująca wzmianka:

"FRETA 16
Tablica ku czci członków Sztabu Warszawskiego Armii Ludowej, którzy zginęli 26.VIII.1944 r. pod gruzami domu - siedziby sztabu. Patron: Szk. Podst. nr 19, ul. Zakroczymska 6"

Pozdrawiam,
AK
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOnline!
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 12:42
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20119
Skąd: Warszawa
Status: Online!
Wydaje mi się, że ekshumacje z tego adresu były w marcu 1945.
Wydobyć protokołów ekshumacyjnych z PCK, uzyskać w ogóle do nich dostępu dwa i pół roku temu nie udało mi się.
Ale nic na piśmie nie mam (tj odmowy, ew. "nie posiadamy")
Warto może spróbować?
Nic mi nie wiadomo o wcześniejszych pogrzebach z tego adresu -tj wydaje się, że zwłoki przysypanych leżały od sierpnia do marca 1945 pod gruzami.
Jako nieustanny optymista - uderzyłbym do PCK o dostęp do protokółów z ekshumacji. Jako realista - zazznaczam, ze chyba warto mieć odmowę ew. informację "nie posiadamy" na piśmie, może trudniej będzie to napisać niz odmówić telfeonicznie...
pozdrawiam

P.S. chyba że chodzi o numer 16..wtedy zupełnie inna historia:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
miloszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 12:56
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 294

Status: Offline
Przepraszam Panie Włodku przejrzałam w tej chwili notatki babci
i to chyba ta inna historia Freta 16 to tam po powrocie do Warszawy
babcia poszukiwała sistrzeńca.
Pozdrawiam Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOnline!
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 13:05
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20119
Skąd: Warszawa
Status: Online!
16? to akurat bardzo dobrze udokumentowana, świeża historia
na tyle dobrze (choć nie zawsze dokładnie), na tyle świeża i popularna (gazety ogólnopolskie, telewizja etc) że wystarczą google aby chwycić początek nitki:)
"sztab AL" "skwer Hoovera, groby" "ekshumacja Freta 16"
wiele grobów w ciągu kilku lat było otwieranych ale zdarzenia związane z adresem Frest 16 są mocno w mediach obecne
pozdrawiam, życzę powodzenia:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
miloszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 13:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 294

Status: Offline
Wielkie dzięki
Pozdrawiam Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOnline!
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 13:21
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20119
Skąd: Warszawa
Status: Online!
ad PCK , protokoły, udostępnianie etc..taki przyyczynek gdyby ktoś w PCK odpowiedział ogólnei że "PCK nie ma"
http://www.mhw.pl/mhw/index.jsp?place=L ... xt&lang=pl

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bogdaszewski_MarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2010 - 19:00
Członek PTG


Dołączył: 06-09-2009
Posty: 225
Skąd: Baranowo k/Mrągowa
Status: Offline
Kaczmarek_Aneta napisał:
Bogdaszewski_Marek napisał:

dzwoniłem do Mamy - powiedziała, że mieszkały z Babcią przy Wolskiej 102. Babcia nazywała się Małgorzata Kalisiewicz z d.Cyrańska
bedę wdzięczny za wszelkie dane
pozdrawiam
marek


Marku,

jeżeli chodzi o Wolską 102/104 zamieszczono następującą informację:
„Miejsce męczeńskiej śmierci około 2500 mieszkańców okolicznych domów, wymordowanych w pierwszych dniach Powstania Warszawskiego.
Patron: Szk. Przyzakł. WZMech., ul. Jana Kazimierza i Szkoła Tysiąclecia z ul. Grabowskiej”.

Myślę, że trzeba dodatkowych danych poszukać w AP.

Pozdrawiam,
AK


bardzo dziekuję
bedę próbować

pozdrawiam
marek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
danishaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2010 - 16:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2007
Posty: 1118

Status: Offline
Anetko, czy w tych publikacjach jest coś o Hieronimie v.Henryku Urbańskim, ostatnio zamieszkałym prawdopodobnie na Floriańskiej?
To był najstarszy brat mojego ojca.Miał 20-21lat.W 1944 wyszedł z domu i wszelki słuch po nim zaginął.Matka szukała gdzie mogła, niestety żadnego śladu.
Danka Lenart
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.073350 sekund(y)