Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 16 stycznia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Galas_MałgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 00:54
Sympatyk


Dołączył: 03-12-2020
Posty: 21

Status: Offline
Dzień dobry,
prosze o pomoc w szukaniu mojego przodka Ludwika Chmielewskiego urodzonego około roku 1818-1819. Wiem jedynie z przekazów rodzinnych, że został wcielony jako młody chłopak do Wojska Carskiego i spędził w nim 25 lat (Dokładna daa urodzenia nieznana, wiem że jego Ojciec miał na Imię Franciszek, a matka Józefa).

Na szukajwarchiwach.gov.pl znalałam dokumenty "O pieriesielenii Ludwika Chmielewskiego w Carstwo Polskoje." Dostałam skany częściowo po polsku i po rosyjsku z Archiwum Głównego Akt Dawnych i data powrotu pokrywa się z jego późniejszym ożenkiem i założeniem rodziny. Niestety nie ma tam informacji o rodzicach czy nawet daty urodzin i trudno jest jednoznacznie stwierdzić czy to na pewno mój przodek (niestety dosyć popularne nazwisko nie pomaga mi w poszukiwaniach).

Czy ktoś z Państwa były w stanie polecić mi jakieś strony gdzie mogę szukać informacji? Stanęłam w martwym punkcie i nie wiem gdzie dalej szukać.

Pozdrawiam,
Małgosia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 02:09
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1448
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Czy zaczynasz z dobrej strony?
Informacje. ktorych szukasz powinny byc w akcie malzenstwa.
Czy masz jego akt zgonu i malzenstwa?

Oczywiscie mozesz szukac akt wojskowych ale nie wiedzac gdzie sie urodzil, w jakim byl stopniu i gdzie sluzyl masz duze szanse znalesc przodka ale nie swojego.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Galas_MałgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 14:43
Sympatyk


Dołączył: 03-12-2020
Posty: 21

Status: Offline
Piotrze,
bardzo dziękuję, że zainteresowałeś się moją sprawą! Posiadam akt zgonu Ludwika (zmarł w Cieciórkach w 1894 roku w wieku 75 lat, o których opowiadała mi jeszcze prababcia). Niestety w akcie jest wpisane miejscowość urodzenia nieznana, rodzice z imienia nieznani, małożnkowie Chmielewscy, oraz informacje, ze po śmierci pozostawił żonę Teofilę z domu Raszemborską. W akcie ślubu Ludwika i Teofilii mam wpisanych rodziców Franciszka i Józefę z domu Wojdewicz (lub Wojdejewicz) i miejscowość Radzyń lub Sadzyń. Znalazłam jedną pasującą osobę ze wskazanymi rodzicami (Boydej) w Radzikowie, oraz Małżeństwo z podobnym nazwiskiem z domu (Bojdewicz) z Radzymina.

Niestety jest tu tyle niewiadomych, że trudno jest mi cokolwiek dokładnie określić.

Pozdrawiam,
Małgosia


Ostatnio zmieniony przez Galas_Małgorzata dnia 12-01-2021 - 18:02, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 16:07
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1448
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Galas_Małgorzata napisał:
Niestety w akcie jest wpisane miejscowość urodzenia nieznana, rodzice z imienia nieznani, małożnkowie Chmielewscy, oraz informacje, ze po śmierci pozostawił żonę Teofilę z domu Raszemborską. W akcie ślubu Ludwika i Teofilii mam wpisanych rodziców Franciszka i Józefę z domu Wojdewicz (lub Wojdejewicz) i miejscowość Radzyń lub Sadzyń.


Podawaj najlepiej parafie i daty albo jeszcze lepiej linki.
Zgon znalazłem miejscowosc faktycznie nieco niejasna bo pierwsza litera nioczywista.
A czy sprawdzałaś allegaty do aktu małżeństwa? To potencjalnie odpowie ci na pytanie.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł_ZawadzkiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 16:07
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 02-11-2019
Posty: 16

Status: Offline
Witam!

W wyszukiwarce https://gwar.mil.ru znalazłem interesujące mnie nazwisko i zastanawiam się czy można ustalić datę urodzenia, ewentualnie inne szczegóły.

Chodzi o Franciszka Rurkę, syna Stanisława

Znalazłem wyniki:

Pobyt w szpitalu
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 26page%3D1

Listę strat
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_donesenie11309273/

Franciszek Rurka, który mnie interesuje urodził się w 1895 w Burakowie, w parafii św. Marii Magdaleny (dziś Warszawa-Wawrzyszew) - akt 330.
Syn Stanisława i Antoniny Midak
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 840&y=1732

W 1918 brał ślub w parafii MB Królowej Polski (dziś Warszawa-Bielany) - akt 51.
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 50-051.jpg

Do tego mam jeszcze akt zgonu z USC - Warszawa, parafia św. Jozafata, 1928 rok.

W Warszawskiej Powiatowej Powinności Wojskowej widnieje w spisie z 1916 - nr 83
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00024.jpg

oraz skorowidzu

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00063.jpg

To co jest zbieżne między metrykami, a archiwami rosyjskimi to nazwisko, ojciec i miejsce zamieszkania/urodzenia. Nie zgadza się data zgonu 1916/1928. Przejrzałem nazwisko Rurka w parafii Wawrzyszew i Kiełpin - nie występuje tam inny Franciszek syn Stanisława. Chyba, że źle odczytuję оставлен на поле боя jako poległ na polu bitwy? Kogo dotyczy spis ze wskazanej Powinności Wojskowej - poborowych, rezerwistów?

Dziękuję,
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 16:35
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1310

Status: Offline
Paweł_Zawadzki napisał:
Witam!

W wyszukiwarce https://gwar.mil.ru znalazłem interesujące mnie nazwisko i zastanawiam się czy można ustalić datę urodzenia, ewentualnie inne szczegóły.

Chodzi o Franciszka Rurkę, syna Stanisława

Znalazłem wyniki:

Pobyt w szpitalu
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 26page%3D1

Listę strat
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_donesenie11309273/

Franciszek Rurka, który mnie interesuje urodził się w 1895 w Burakowie, w parafii św. Marii Magdaleny (dziś Warszawa-Wawrzyszew) - akt 330.
Syn Stanisława i Antoniny Midak
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 840&y=1732

W 1918 brał ślub w parafii MB Królowej Polski (dziś Warszawa-Bielany) - akt 51.
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 50-051.jpg

Do tego mam jeszcze akt zgonu z USC - Warszawa, parafia św. Jozafata, 1928 rok.

W Warszawskiej Powiatowej Powinności Wojskowej widnieje w spisie z 1916 - nr 83
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00024.jpg

oraz skorowidzu

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00063.jpg

To co jest zbieżne między metrykami, a archiwami rosyjskimi to nazwisko, ojciec i miejsce zamieszkania/urodzenia. Nie zgadza się data zgonu 1916/1928. Przejrzałem nazwisko Rurka w parafii Wawrzyszew i Kiełpin - nie występuje tam inny Franciszek syn Stanisława. Chyba, że źle odczytuję оставлен на поле боя jako poległ na polu bitwy? Kogo dotyczy spis ze wskazanej Powinności Wojskowej - poborowych, rezerwistów?

Dziękuję,
Paweł

Ale w tych kartkach z archiwum ros. nie jest napisane że zaginął.

Franciszek Rurka s. Stanisława, szeregowiec 57-go pułku Modlińskiego, ur. w Burakowie, gub. Warszawska powiat Warszawski gmina Młociny, wyznania r-k.
18.VI. (albo III?) 1916 trafił do szpitala z chorobą na uszy.
Szpital (Żytomierski ruchomy szpital Czerwonego Krzyża) znajdował się w Zdołbunowie gub. Wołyńskiej,


5.7.1916 zostawiony na pole walki przy kolonii Sofiewka.
Na ile rozumiem z tego co na kartce zostało tam 31 osob.
Mogli gdzieś schować się i później wrocić do domu. Może nie chcieli strzelać w takich samych Polaków tylko z innego zaboru.
Może była to splanowana akcja.
Nie ma kartki że zabity albo dostał do niewoli.


W czasie IWS było wiele takich wypadków, nie jest to aż taki wyjątek.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł_ZawadzkiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 17:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 02-11-2019
Posty: 16

Status: Offline
Irena_Powiśle napisał:
Paweł_Zawadzki napisał:
Witam!

W wyszukiwarce https://gwar.mil.ru znalazłem interesujące mnie nazwisko i zastanawiam się czy można ustalić datę urodzenia, ewentualnie inne szczegóły.

Chodzi o Franciszka Rurkę, syna Stanisława

Znalazłem wyniki:

Pobyt w szpitalu
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 26page%3D1

Listę strat
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_donesenie11309273/

Franciszek Rurka, który mnie interesuje urodził się w 1895 w Burakowie, w parafii św. Marii Magdaleny (dziś Warszawa-Wawrzyszew) - akt 330.
Syn Stanisława i Antoniny Midak
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 840&y=1732

W 1918 brał ślub w parafii MB Królowej Polski (dziś Warszawa-Bielany) - akt 51.
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 50-051.jpg

Do tego mam jeszcze akt zgonu z USC - Warszawa, parafia św. Jozafata, 1928 rok.

W Warszawskiej Powiatowej Powinności Wojskowej widnieje w spisie z 1916 - nr 83
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00024.jpg

oraz skorowidzu

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00063.jpg

To co jest zbieżne między metrykami, a archiwami rosyjskimi to nazwisko, ojciec i miejsce zamieszkania/urodzenia. Nie zgadza się data zgonu 1916/1928. Przejrzałem nazwisko Rurka w parafii Wawrzyszew i Kiełpin - nie występuje tam inny Franciszek syn Stanisława. Chyba, że źle odczytuję оставлен на поле боя jako poległ na polu bitwy? Kogo dotyczy spis ze wskazanej Powinności Wojskowej - poborowych, rezerwistów?

Dziękuję,
Paweł

Ale w tych kartkach z archiwum ros. nie jest napisane że zaginął.

Franciszek Rurka s. Stanisława, szeregowiec 57-go pułku Modlińskiego, ur. w Burakowie, gub. Warszawska powiat Warszawski gmina Młociny, wyznania r-k.
18.VI. (albo III?) 1916 trafił do szpitala z chorobą na uszy.
Szpital (Żytomierski ruchomy szpital Czerwonego Krzyża) znajdował się w Zdołbunowie gub. Wołyńskiej,


5.7.1916 zostawiony na pole walki przy kolonii Sofiewka.
Na ile rozumiem z tego co na kartce zostało tam 31 osob.
Mogli gdzieś schować się i później wrocić do domu. Może nie chcieli strzelać w takich samych Polaków tylko z innego zaboru.
Może była to splanowana akcja.
Nie ma kartki że zabity albo dostał do niewoli.


W czasie IWS było wiele takich wypadków, nie jest to aż taki wyjątek.


Bardzo dziękuję za pomoc,
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 17:38
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1310

Status: Offline
Nie ma za co.
Polecam poszukać na tamtej stronie gwar jednostkę i dokumenty dotyczące szlaku bojowego 57 p. Może być tam jakś dziennik z ktorego sytuacja może być bardziej zrozumianą.

Kolonia Sofiejewka/Zofijewka/Sofiiwka to kolonia żydowska rolnicza na Wołyniu

Софиевка, колония — еврейская земледельческая колония Волынской губ., Луцкого уезда. Основана в 1835 г. на собственной земле; в 1898 г. семейств евр. коренного населения 235; душ 1200; в пользовании 640 десят. земли. По переписи 1897 г. жит. 1591, среди них 1580 евр.
https://ru.wikisource.org/wiki/%D0%95%D ... 0%B8%D1%8F
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Galas_MałgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 18:01
Sympatyk


Dołączył: 03-12-2020
Posty: 21

Status: Offline
piotr_nojszewski napisał:
Galas_Małgorzata napisał:
Niestety w akcie jest wpisane miejscowość urodzenia nieznana, rodzice z imienia nieznani, małożnkowie Chmielewscy, oraz informacje, ze po śmierci pozostawił żonę Teofilę z domu Raszemborską. W akcie ślubu Ludwika i Teofilii mam wpisanych rodziców Franciszka i Józefę z domu Wojdewicz (lub Wojdejewicz) i miejscowość Radzyń lub Sadzyń.


Podawaj najlepiej parafie i daty albo jeszcze lepiej linki.
Zgon znalazłem miejscowosc faktycznie nieco niejasna bo pierwsza litera nioczywista.
A czy sprawdzałaś allegaty do aktu małżeństwa? To potencjalnie odpowie ci na pytanie.


Nie wiedziałam nawet, że jest coś takiego jak allegaty. Zajmuję się drzewem geneaologicznym od 3 miesięcy i nadal się tego uczę Smile Powiesz mi proszę jeszcze czy żeby je odnaleźć powinnam się zgłosić do parafii gdzie odbywał się ślub? Czy jest jakaś inna możliwość?

Małgosia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 18:38
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1310

Status: Offline
Paweł_Zawadzki,

W Warszawskiej Powiatowej Powinności Wojskowej widnieje w spisie z 1916 - nr 83
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00024.jpg

oraz skorowidzu

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00063.jpg

To co jest zbieżne między metrykami, a archiwami rosyjskimi to nazwisko, ojciec i miejsce zamieszkania/urodzenia. Nie zgadza się data zgonu 1916/1928. Przejrzałem nazwisko Rurka w parafii Wawrzyszew i Kiełpin - nie występuje tam inny Franciszek syn Stanisława. Chyba, że źle odczytuję оставлен на поле боя jako poległ na polu bitwy? Kogo dotyczy spis ze wskazanej Powinności Wojskowej - poborowych, rezerwistów?


Nie rozumiem.
Z powodu spisu trzeba zerkąć tytuł tych ksiąg.
W roku 1916 na terenie Młocin juz nie było Rosjan. I żadnego poboru. Raczej te księgi to rok 1915.
Z tego co widzę nie mógł być rezerwistą moim zdaniem, bo chyba był jedynym synem w okresie ew. poboru (kiedy miał 21 lat). W roku 1915 ma brata 6 lat.

z tego co czytałam na te tematy poborowi roku 1915 byli słabo szkoleni, brakowało broni, oraz nie wszyscy rozumieli z rosyjskiego.

Dla tego przy pierwszej okazji masowa dezercja.

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 18:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1513
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Galas_Małgorzata napisał:
piotr_nojszewski napisał:
Galas_Małgorzata napisał:
Niestety w akcie jest wpisane miejscowość urodzenia nieznana, rodzice z imienia nieznani, małożnkowie Chmielewscy, oraz informacje, ze po śmierci pozostawił żonę Teofilę z domu Raszemborską. W akcie ślubu Ludwika i Teofilii mam wpisanych rodziców Franciszka i Józefę z domu Wojdewicz (lub Wojdejewicz) i miejscowość Radzyń lub Sadzyń.


Podawaj najlepiej parafie i daty albo jeszcze lepiej linki.
Zgon znalazłem miejscowosc faktycznie nieco niejasna bo pierwsza litera nioczywista.
A czy sprawdzałaś allegaty do aktu małżeństwa? To potencjalnie odpowie ci na pytanie.


Nie wiedziałam nawet, że jest coś takiego jak allegaty. Zajmuję się drzewem geneaologicznym od 3 miesięcy i nadal się tego uczę Smile Powiesz mi proszę jeszcze czy żeby je odnaleźć powinnam się zgłosić do parafii gdzie odbywał się ślub? Czy jest jakaś inna możliwość?

Małgosia

Małgosiu, nawet teraz, żeby zawrzeć związek małżeński, trzeba przedstawić dokumenty m.in. akt urodzenia to są właśnie alegata inaczej aneksy do aktu ślubu (małżeństwa) jeżeli masz ten akt ślubu w formie skanu wystarczy umieścić go w sieci (fotosik, zapodaj, czy inna strona) dostaniesz link do dokumentu i będziemy mogli go zobaczyć, bez tego trudno udzielać Ci wskazówek

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł_ZawadzkiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 19:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 02-11-2019
Posty: 16

Status: Offline
Irena_Powiśle napisał:
Paweł_Zawadzki,

W Warszawskiej Powiatowej Powinności Wojskowej widnieje w spisie z 1916 - nr 83
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00024.jpg

oraz skorowidzu

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00063.jpg

To co jest zbieżne między metrykami, a archiwami rosyjskimi to nazwisko, ojciec i miejsce zamieszkania/urodzenia. Nie zgadza się data zgonu 1916/1928. Przejrzałem nazwisko Rurka w parafii Wawrzyszew i Kiełpin - nie występuje tam inny Franciszek syn Stanisława. Chyba, że źle odczytuję оставлен на поле боя jako poległ na polu bitwy? Kogo dotyczy spis ze wskazanej Powinności Wojskowej - poborowych, rezerwistów?


Nie rozumiem.
Z powodu spisu trzeba zerkąć tytuł tych ksiąg.
W roku 1916 na terenie Młocin juz nie było Rosjan. I żadnego poboru. Raczej te księgi to rok 1915.
Z tego co widzę nie mógł być rezerwistą moim zdaniem, bo chyba był jedynym synem w okresie ew. poboru (kiedy miał 21 lat). W roku 1915 ma brata 6 lat.

z tego co czytałam na te tematy poborowi roku 1915 byli słabo szkoleni, brakowało broni, oraz nie wszyscy rozumieli z rosyjskiego.

Dla tego przy pierwszej okazji masowa dezercja.

Irena


Franciszek Rurka urodził się 23.11.1895 i był pierwszym dzieckiem. Michał, wspomniany w spisie, urodził się 29.09.1909 i był drugim, żyjącym, synem.

Okładki Spisu jak i Skorowidza są datowane na 1916, ale nie umiem tego zinterpretować.

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00002.jpg

https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... _00003.jpg

Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 19:45
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1310

Status: Offline
Wtedy jest to spis zrobiony w Roku 1915 ( w dowodu tego wiek drugiego syna, 6 a Nie 7 lat) na rok 1916.
W sierpniu Roku 1915 w Warszawie juz byli wladze niemieckie, I dokumentacja w jezykach polskim I niemieckim.
Rok 1916 I jezyk rosyjski to absurdalne.

Raczej Franciszek był w Roku 1915 zmobilizowany. Wcielony do wojska.
Druga wersja - Jesli rodzina byla ewakuowana w Roku 1915 z Mlocin, to mogl byc wcielony do wojska w Roku 1916, ale Nie z punktu poborowego warszawskiego.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 20:54
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1448
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Galas_Małgorzata napisał:


Nie wiedziałam nawet, że jest coś takiego jak allegaty. Zajmuję się drzewem geneaologicznym od 3 miesięcy i nadal się tego uczę Smile Powiesz mi proszę jeszcze czy żeby je odnaleźć powinnam się zgłosić do parafii gdzie odbywał się ślub? Czy jest jakaś inna możliwość?

Małgosia


Allegaty inaczej aneksy albo akta zbiorowe o ile przetrwały są zasadniczo w Archiwach Państwowych. Zakładam, ze ten ślub miał miejsce w Królestwie Polskim. Możesz ich poszukać na szukajwarchiwach w skanach albo w bazie pradziad (vel akta metrykalne). Ew napisz jaka parafia małżeństwa.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2021 - 21:07
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 23393
Skąd: Warszawa
Status: Offline
spis na 1916, czyli rejestracja tych co mieli być wzięci w 1916 był (jak zawsze) wcześniej - rok (albo nietypowo i więcej niż rok)
"mieli służyć od 1916" nie znaczy, że się nie zmieniłoSmile

i tak też i w XXI wieku - rejestracja to nie znaczy, że od razu bilet

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.287080 sekund(y)