Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 28 listopada 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Młochowski_JacekOffline
Temat postu: Jak indeksować metryki  PostWysłany: 13-12-2009 - 19:17
Członek Honorowy


Dołączył: 20-06-2006
Posty: 1725
Skąd: Radom
Status: Offline
A propos tworzenia indeksów. Wystarczy trochę dobrych chęci i jedno popołudnie by dołożyć swoją cegiełkę do Metryk. Wiem bo sprawdziłem.
Aby rozpocząć swoję przygodę z indeksacją należy:

1. Wejść na stronę np. parafii św. Aleksandra i wypatrzyć sobie zakres pracy klikając po prawej stronie link sygnatury dowolnej księgi (z wyjątkiem tych niedostępnych pisanych szarą czcionką). Po kliknięciu w link należy wybrać sobie katalog. Katalog to fragment księgi i jednocześnie najmniejsza porcja foto do opracowania. Może to być 300-1000 aktów do których linki pokażą się po kliknięciu w wybrany katalog. Do powstania styczniowego 1863r. i kilka lat po jego upadku po którym wzmożono rusyfikację akty pisane są po polsku.
Zazwyczaj ostatnie foto przedstawiają skorowidze z danego roku co ułatwia pracę.

2. Po upatrzeniu sobie katalogu klikamy ikonkę Zasoby w trakcie indeksacji aby sprawdzić czy zasób jest wolny. Jeśli nie znajdziemy go w tabeli "Zasoby znajdujące się w opracowywaniu przez uczestników projektu" to wysyłamy maila do Administratora aby przydzielił go nam, zapisał w tabeli "Zasoby znajdujące się w opracowaniu ..." z naszym nazwiskiem lub nickiem i tym samym nie przydzielał go do opracowywania innej osobie.

3. Z fotografii skorowidzów należy spisać w excelu nr aktu, imię i nazwisko. Po spisaniu wszystkich pozycji trzeba je posortować według numerów aktów (3 kliknięcia).

4. Z podstrony Jak indeksować ściągamy szablon wklejamy do niego nasze indeksy i uzupełniamy pola miejscowość = Warszawa oraz plik = nazwę pliku który zawiera określony akt np. dla aktów 259, 260, 261 i 262 będzie to plik 259-262.jpg

-Podstawowy zakres danych to nr aktu, imię, nazwisko, miejscowość i plik.
-Rozszerzony zakres danych to jak wyżej + imiona rodziców i nazwisko panieńskie matki.
-Pełny zakres to jak wyżej + płeć, data zdarzenia (urodzenia a nie chrztu, zgonu a nie zgłoszenia i zapisania w księdze. W małżeństwach data zapisu i ślubu są tożsame. W aktach pisanych po rosyjsku - druga tj. późniejsza data).

5. Po zakończeniu wysyłamy plik excela z zakresem podstawowym, rozszerzonym lub pełnym do Administratora.

Zachęcam do spróbowania ostrzegając jednocześnie, że to może wciągnąć.

Uwagi:
1. Zasoby opracowane w zakresie podstawowym będą udostępnione osobom chcącym poszerzyć ich zakres do rozszerzonego lub pełnego.
2. Dla osób zainteresowanych statystykami autorów, które pojawią się później dodam że statystyki autorów podawać będą ilość opracowanych rekordów w obu zakresach łącznie tzn. za każdy opracowany rekord w zakresie podstawowym - 1 pkt, za rozszerzenie zakresu z podstawowego do rozszerzonego - 1 pkt a za opracowany rekord w zakresie rozszerzonym lub pełnym - 2 pkt.

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Jacek Młochowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.277801 sekund(y)