Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

21:00 sobota, 16 grudnia 2017


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Michał_BąbolOffline
Temat postu: Co znajdę w akcie ślubu?  PostWysłany: 13-07-2017 - 22:57
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Witam! Przygotowuję się do ponownego przejrzenia ksiąg metrykalnych z parafii Naprawa koło Rabki. Zastanawiam się od jakiegoś czasu jakich informacji mogę się spodziewać znaleźć w akcie ślubu z roku około 1813? W szczególności interesuje mnie to czy znajdę tam jakąkolwiek wzmiankę o ojcu pana młodego? Od którego roku w galicyjskich księgach można doszukiwać się takich informacji? Jest to dla mnie bardzo istotne.

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
przemko20161Offline
Temat postu: Co znajdę w akcie ślubu?  PostWysłany: 14-07-2017 - 10:48
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2015
Posty: 495

Status: Offline
Witaj

Jeśli chodzi o informacje o ojca pana młodego to zbyt wiele możesz się nie dowiedzieć poza imieniem czasami o zawodzie jaki wykonywał. Jeśli chodzi o rok od którego można znaleźć informacje na terenie Galicji są to lata od 150 r aczkolwiek też od 1720 lub nawet 1700 lub starsze . Zależy tylko z jakiego wyznania była dana osoba na terenach Galicji przeważały osoby wyznania prawosławnego judaistycznego i grekokatolickiego to tych osób z tych wyznań można spodziewać się można ksiąg nawet i od 1590 r . Jeśli jednak twoi byli wyznania r ymskokatolickiego to w większości były to księgi od 1784 lub 1786 r czyli od ukazów Juzefińskich . Zdarzały się takie parafie rzymskokatolickie których metryki sięgały lat 1590 r ale takich parafii na terenie dawmego województwa Ruskiego a następnie Lwowskiego i Stanisławowskiego było bardzo niewiele można by je policzyczyć na palcach jednej ręki.

Przemek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Burczy_PiotrOffline
Temat postu: Co znajdę w akcie ślubu?  PostWysłany: 14-07-2017 - 11:11
Członek PTG


Dołączył: 23-06-2017
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Status: Offline
Dzień dobry,

Dla pierwszej połowy XIX wieku, w księgach wyznania rzymskokatolickiego, zazwyczaj stykam się z wpisami w aktach ślubu nie zawierającymi danych dotyczących rodziców państwa młodych. Dane rodziców pojawiają się mniej więcej od połowy XIX wieku. Pojawiają się za to wiek małżonków, ich status społeczny oraz imiona świadków. Pomocą może być tutaj wiek państwa młodych, który po przekalkulowaniu może doprowadzić do wpisu w księdze chrztu pana i pani młodych, gdzie dane rodziców znajdują się już z prawie całkowitą pewnością.

Zauważyłem, że skromność w zawartych w metrykach danych wiąże się zazwyczaj z unormowaniem wzorów tabel w których uzupełniano wpisy. Te pisane "ciągiem" są zazwyczaj bardziej kompletne jeśli chodzi o dane rodziców. To jednak kosztem innych informacji, najczęściej takich jak wspomniany wiek państwa młodych w dniu zaślubin.

_________________
Pozdrawiam, Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_BąbolOffline
Temat postu: Co znajdę w akcie ślubu?  PostWysłany: 14-07-2017 - 13:39
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Oczywiście chodzi mi o osoby będące katolikami, w moim przypadku najlepszym przypadkiem byłaby sytuacja, gdyby w akcie ślubu był podany wiek pana młodego. Dlaczego? Zakładam, że małżeństwo zostało zawarte około tego roku 1813. Przybył on z innej miejscowości i w jego pierwotnym miejscu zamieszkania znalazłem dwie metryki mogące być jego aktem urodzenia,ponieważ obie mówią o urodzeniu Stanisława. Problem jest jeden - różnica między tymi metrykami to... 9 miesięcy. Obawiam się więc , że wiek pana młodego w akcie ślubu nie rozwiąże mojego problemu. Podobnie z aktem zgonu pana młodego, niekiedy wiek tam podany jest po prostu zły. Generalnie mam teraz dwóch Stanisławów, zakładam, że któryś z nich to mój przodek, dodatkowo każdy z nich ma dwóch rodziców. Jak więc trafić w takiej sytuacji na tego odpowiedniego?
A może akurat w tym akcie będzie imię jego ojca?


Pisząc tą odpowiedź wpadłem na inny pomysł rozwiązania tej zagadki: jeśli Stanisława umarł powiedzmy około 1840 roku to mogę założyć, że w jego akcie zgonu będą podane imiona jego rodziców?

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paulina_WOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-07-2017 - 14:45
Sympatyk


Dołączył: 29-09-2014
Posty: 250

Status: Offline
Witam,
przeglądam księgi Galicji dopiero od 3 lat, są jednak pewne prawidłowości do zauważenia. Po 1800 w aktach małżeństwa można liczyć na nr domu pana młodego, stan cywilny młodych i wiek (raczej w latach bez miesięcy) oraz imię ojca panny młodej. Jeśli młodzi byli nieletni na końcu aktu umieszczał ksiądz formułkę o tym fakcie i podpisy (znaki krzyża) ojców (opiekunów) młodych. Zdarzało mi się zaobserwować wyjątki jeśli np. pan młody pochodził spoza parafii lub był wcześniej w wojsku (notowano jednostkę i czasem rodziców młodego). Po 1825 pojawił się zapis o rodzicach młodych, tak w ok 50%. Radziłbym spojrzeć na nr domu i szukać przy kolejnych dzieciach, powinny ok. 1830 roku pojawić się nazwiska dziadków. W aktach zgonu z 1 połowy XIX wieku adnotacja o rodzicach pojawiała się przy śmierci małych dzieci, pełnoletnich nie zawsze, a zamężnych tylko dane o partnerach, raczej nie wymieniano rodziców.

P.S.
Radzę zebrać dane o obu Stanisławach (małżeństwa, dzieci, zgony). Osobiście nie odważyłabym się osądzać na podstawie badań rodziny tylko jednego z nich.

_________________
Pozdrawiam, Paulina

http://genealogia-z-ziemi-tarnowskiej.blogspot.com/


Ostatnio zmieniony przez Paulina_W dnia 14-07-2017 - 17:23, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Burczy_PiotrOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-07-2017 - 15:03
Członek PTG


Dołączył: 23-06-2017
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Status: Offline
A czy te dziewięć miesięcy dzielące narodziny obydwu ‘podejrzanych’ Stanisławów wypada w obrębie jednego roku? Jeśli nie, to obliczając rok urodzenia na podstawie różnicy roku w którym zawarto związek małżeński i wieku pana młodego w momencie zawarcia związku używając przy tym pełnych lat, powinno się ‘wyłuskać’ prawidłowego Stanisława.

Michał_Bąbol napisał:
Pisząc tą odpowiedź wpadłem na inny pomysł rozwiązania tej zagadki: jeśli Stanisława umarł powiedzmy około 1840 roku to mogę założyć, że w jego akcie zgonu będą podane imiona jego rodziców?


Księgi zmarłych są najbardziej niesfornym dla mnie źródłem informacji na temat przodków. Poszukując swoich antenatów natrafiam zarówno na zapisanych rodziców, na ich brak - samo tylko imię z nazwiskiem – w przypadku kobiet raz panieńskie raz po mężu. Imię męża obok zmarłej żony. Ale często trafiałem też na istotne dopiski, pozwalające popchnąć poszukiwania do przodu, czy rozwiązać dylemat drugiego małżeństwa czy przekręconego nazwiska.

Jeśli wiek zmarłego zapisany jest pełną dekadą, polecam ostrożność przy obliczaniu daty narodzin na podstawie różnicy – ostatnio w oczy rzuciła mi się mnogość takich pełnych dekad w wieku denatów, co powoduje podejrzenia, że takie pełne dziesiątki są zwyczajnym zaokrąglonym przybliżeniem.

I tak jak w poście powyżej - korelacja krewnych na podstawie numerów domów może dać dobre efekty. Zdarza się jednak, że numery domów traktowane są tak samo jak imiona rodziców - nie ma ich. To wynikać będzie jednak z okresu w którym wprowadzono na danym obszarze jednolity, galicyjski kataster gruntowy a z tym w ogóle samą numerację domów.

_________________
Pozdrawiam, Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_BąbolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-07-2017 - 23:53
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Dziękuję za kolejne odpowiedzi! A więc te 9 miesięcy "na szczęście" w obrębie jednego roku, tylko dwóch lat: listopad 1782 i sierpień 1783. Numery domów... Hm, jeśli zakładamy, że Stanisław sprowadził się do Naprawy to trzeba mieć nadzieję, że w jego akcie ślubu będzie informacja o tym w którym domu mieszkał w miejscowości, w której się urodził. Gorzej jak nie będzie ich tak samo jak imion rodziców :')

Cóż, zakładam, że obaj Stanisławowie są ze mną w jakiś sposób spokrewnieni, być może jednego z nich jestem w linii męskiej bezpośrednim potomkiem, podejrzewam, że sami oni byli dla siebie kuzynami bliższymi lub dalszymi. Niestety, ciężko mi ustalić ich pokrewieństwo ze względu na braki wcześniejszych zapisków niż tych z 1776 (parafia Łętownia, a nóż ktoś z Was tam był i szukał jakiś metryk).

Załóżmy najgorszy scenariusz - brak numerów domów i imion ojców - co wtedy? Próbować z aktem zgonu?

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Burczy_PiotrOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-07-2017 - 14:39
Członek PTG


Dołączył: 23-06-2017
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Status: Offline
Michał_Bąbol napisał:
trzeba mieć nadzieję, że w jego akcie ślubu będzie informacja o tym w którym domu mieszkał w miejscowości, w której się urodził. Gorzej jak nie będzie ich tak samo jak imion rodziców :')


Oj to raczej płonne nadzieje - miejscowość i owszem, ale na numer domu bym nie liczył Smile Ale próbować zawsze można.

Michał_Bąbol napisał:
Cóż, zakładam, że obaj Stanisławowie są ze mną w jakiś sposób spokrewnieni, być może jednego z nich jestem w linii męskiej bezpośrednim potomkiem, podejrzewam, że sami oni byli dla siebie kuzynami bliższymi lub dalszymi. Niestety, ciężko mi ustalić ich pokrewieństwo ze względu na braki wcześniejszych zapisków niż tych z 1776 (parafia Łętownia, a nóż ktoś z Was tam był i szukał jakiś metryk).


A może warto prześledzić losy obydwu potencjalnych antenatów? Skoro jeden z nich - Pana przodek - wyjechał z tej miejscowości, być może drugi pozostał na miejscu i znalazł tam swoją drugą połowę? Wtedy sprawdzając akty ślubów i zgonów w tamtej miejscowości będzie można go (tego niespokrewnionego) wyeliminować. Warto przeszukać także tamtejsze metryki za śladami potomków tego niespokrewnionego Stanisława. Po nitce do kłębka.

Michał_Bąbol napisał:
Załóżmy najgorszy scenariusz - brak numerów domów i imion ojców - co wtedy? Próbować z aktem zgonu?


Polecam na początek zebrać maksimum dostępnego Panu materiału z metryk związanych z tym krewnym - może wtedy, przy ogólniejszym spojrzeniu na posiadane dane, wpadnie się na jakiś trop. Dodatkowo jak wspomniałem - prześledzić historię tego niespokrewnionego Stanisława. Im więcej informacji o tym niewłaściwym, z tym większą precyzyjnością będzie można się tego go "pozbyć".

_________________
Pozdrawiam, Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_BąbolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-07-2017 - 23:34
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Dziękuję! Cóż, póki co muszę obmyśleć plan działania oraz postarać się w miarę szybko przejrzeć księgi z Naprawy, być może coś ciekawego tam znajdę. Myślę, że ta kwerenda przybliży mnie do odpowiedzenia na pytanie który Stanisław jest mój. Najważniejsze to to, by się nie zniechęcać!

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_BąbolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-08-2017 - 23:20
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Witajcie! Jestem po kwerendzie genealogicznej w Naprawie i niestety nie udało mi się odnaleźć pod rokiem 1813 aktu urodzenia mojego przodka, Andrzeja.

Jak wyglądała sytuacja?

Andrzej mieszkał w Naprawie, ożenił się tam dwukrotnie, miał tam dzieci, których akty urodzenia wszystkich znalazłem, znalazłem akt zgonu Andrzeja z 1882 roku, miał wtedy 69 lat, również jego wiek podawany w aktach ślubów datuje nam jego narodziny na lata 1813-1814. Z aktu urodzenia jego syna, Stanisława, wiem, że rodzicami Andrzeja, a tym samym dziadkami Stanisława byli Stanisław i Teresa. I właśnie tu dochodzę ponownie do postaci dwóch Stanisławów z Łętowni z lat 1782-83. Podejrzewałem, że któryś z nich to ojciec Andrzeja. No ale tu się zaczynają schody...

Co ustaliłem?

Pod rokiem 1813 oraz w okolicach tych lat aktu urodzenia Andrzeja w Naprawie nie ma. Nie było go również w Łętowni, być może rodzinnej parafii jego ojca. Wychodzi więc na to, że Andrzej musiał do Naprawy skądś przybyć, jednak nie z Łętowni, jak wcześniej zakładałem tylko z jakiegoś innego miejsca, nie wiem, naprawdę.

Co dalej?

Ksiądz z Naprawy zasugerował, żebym sprawdził jeszcze jedną miejscowość z okolicy, Skawę, ponieważ w akcie ślubu Andrzeja z jego pierwszą żoną jest wspominana ta miejscowość. By było jasne o co chodzi, dodaję zdjęcie tegoż aktu, którego znalazłem podczas pierwszej kwerendy w Naprawie rok temu. Po prostu dziś spojrzeliśmy na niego kolejny raz.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/17 ... ejBbol.JPG
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/17 ... jBbolc.JPG

Skąd był Andrzej? Czy ktoś to wie?

Chociaż pisząc tego posta nasunęła mi się jeszcze jedna myśl: zobaczcie proszę do kolumny z panem młodym, Andrzejem - jest tam zapisane Andrzej, syn Stanisława i Zofii i potem kilka słów po łacinie, których nie mogę odczytać, ale zdaje się, że dwa ostatnie to "ex Chrobacze". Chrobacze to dawniej osobna wioska, obecnie część Jordanowa.
Czy ktoś z Was mógłby odczytać te słowa po łacinie? Czy to może być rozwiązanie mojej zagadki?

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janina_Tomczyk
Temat postu:   PostWysłany: 18-08-2017 - 08:05
Sympatyk


Dołączył: 10-12-2012
Posty: 1252

Michał_Bąbol napisał:
Witajcie! Jestem po kwerendzie genealogicznej w Naprawie i niestety nie udało mi się odnaleźć pod rokiem 1813 aktu urodzenia mojego przodka, Andrzeja.

Jak wyglądała sytuacja?

Andrzej mieszkał w Naprawie, ożenił się tam dwukrotnie, miał tam dzieci, których akty urodzenia wszystkich znalazłem, znalazłem akt zgonu Andrzeja z 1882 roku, miał wtedy 69 lat, również jego wiek podawany w aktach ślubów datuje nam jego narodziny na lata 1813-1814. Z aktu urodzenia jego syna, Stanisława, wiem, że rodzicami Andrzeja, a tym samym dziadkami Stanisława byli Stanisław i Teresa. I właśnie tu dochodzę ponownie do postaci dwóch Stanisławów z Łętowni z lat 1782-83. Podejrzewałem, że któryś z nich to ojciec Andrzeja. No ale tu się zaczynają schody...

Co ustaliłem?

Pod rokiem 1813 oraz w okolicach tych lat aktu urodzenia Andrzeja w Naprawie nie ma. Nie było go również w Łętowni, być może rodzinnej parafii jego ojca. Wychodzi więc na to, że Andrzej musiał do Naprawy skądś przybyć, jednak nie z Łętowni, jak wcześniej zakładałem tylko z jakiegoś innego miejsca, nie wiem, naprawdę.

Co dalej?

Ksiądz z Naprawy zasugerował, żebym sprawdził jeszcze jedną miejscowość z okolicy, Skawę, ponieważ w akcie ślubu Andrzeja z jego pierwszą żoną jest wspominana ta miejscowość. By było jasne o co chodzi, dodaję zdjęcie tegoż aktu, którego znalazłem podczas pierwszej kwerendy w Naprawie rok temu. Po prostu dziś spojrzeliśmy na niego kolejny raz.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/17 ... ejBbol.JPG
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/17 ... jBbolc.JPG

Skąd był Andrzej? Czy ktoś to wie?

Chociaż pisząc tego posta nasunęła mi się jeszcze jedna myśl: zobaczcie proszę do kolumny z panem młodym, Andrzejem - jest tam zapisane Andrzej, syn Stanisława i Zofii i potem kilka słów po łacinie, których nie mogę odczytać, ale zdaje się, że dwa ostatnie to "ex Chrobacze". Chrobacze to dawniej osobna wioska, obecnie część Jordanowa.
Czy ktoś z Was mógłby odczytać te słowa po łacinie? Czy to może być rozwiązanie mojej zagadki?


Mogę to odczytać, ale skany starych metryk trzeba poprawiać specjalnym programem bo inaczej robi się błędy. Najpierw pisałeś, że matką Andrzeja była Teresa, a potem odczytałeś błędnie Zofia. Tu poprawione zdjęcia tego aktu:
https://zapodaj.net/7630d3800f1b7.jpg.html
https://zapodaj.net/685e52c537c15.jpg.html

a tłumaczenie takie:
Nr 5 z 15 stycznia Andrzej syn Stanisława Bombol i Teresy Janiczak ( tu nie wiem co to Janiewbnik ?) z Chrobacze lat 26
i Anna Burmistrz I voto po Wawrzyńcu Kielbasa wdowa lat 46

Jedyna rada jakiej mogę udzielić to najpierw bardzo dokładne przeczytanie wszystkiego co jest w akcie, a potem cierpliwe szukanie z odchyleniami czasowymi i przeglądaniem akt wszystkich okolicznych parafii.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

_________________
Janina Władysława Tomczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paulina_WOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-08-2017 - 08:51
Sympatyk


Dołączył: 29-09-2014
Posty: 250

Status: Offline
Dzień dobry,
z podanego aktu małżeństwa wynika, że pan młody w dnu ślubu mieszkał w Łętowni pod nr 179. Sprawdziłeś kto w tym czasie i wcześniej mieszkał w tym domu? Może trafisz na rodzeństwo przodka i tą drogą dojdziesz gdzie się urodził. Zapytaj czy w Naprawie zachowała się księga zapowiedzi powinna być podana miejscowość urodzenia i zamieszkania młodych. Zgodny wiek między aktem małżeństwa i zgonu może też świadczyć, że ksiądz obliczył lata życia na podstawie aktu małżeństwa skoro pan młody był spoza parafii, a ksiądz mógł być sumienny i sprawdził metryki.

_________________
Pozdrawiam, Paulina

http://genealogia-z-ziemi-tarnowskiej.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janina_Tomczyk
Temat postu:   PostWysłany: 18-08-2017 - 09:07
Sympatyk


Dołączył: 10-12-2012
Posty: 1252

Paulina_W napisał:
Dzień dobry,
z podanego aktu małżeństwa wynika, że pan młody w dnu ślubu mieszkał w Łętowni pod nr 179. Sprawdziłeś kto w tym czasie i wcześniej mieszkał w tym domu? Może trafisz na rodzeństwo przodka i tą drogą dojdziesz gdzie się urodził. Zapytaj czy w Naprawie zachowała się księga zapowiedzi powinna być podana miejscowość urodzenia i zamieszkania młodych. Zgodny wiek między aktem małżeństwa i zgonu może też świadczyć, że ksiądz obliczył lata życia na podstawie aktu małżeństwa skoro pan młody był spoza parafii, a ksiądz mógł być sumienny i sprawdził metryki.


Pod numerem 179 jest kreska i zapis "86 poprawa" więc może podano błędny numer domu, albo była zmiana numerów i być może to niewiele da informacji. Raczej pochodzenie jego rodziców- matki z Chrobacz(e) to bardziej wiarygodny ślad urodzenia Andrzeja Bombola.

Do tłumaczenia dodam, że świadkami ślubu byli kmiecie: Wawrzyniec Woydyła i Michał Śliwa. Może te nazwiska łaczą się z rodziną/ Każdy ślad jest ważny.
Pozdrawiam

_________________
Janina Władysława Tomczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paulina_WOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-08-2017 - 09:12
Sympatyk


Dołączył: 29-09-2014
Posty: 250

Status: Offline
Witam,
W Galicji numeracje domów młodych w aktach małżeństwa zapisywano nr domu pana młodego/ nr domu panny młodej. Tak też zapisano tutaj: Łętownia 179 kreska Naprawa 86.

_________________
Pozdrawiam, Paulina

http://genealogia-z-ziemi-tarnowskiej.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_BąbolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-08-2017 - 09:13
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2016
Posty: 83
Skąd: Meszna
Status: Offline
Witaj! Dziękuję za odpowiedź! Sprawdzałem ten trop ale pod rokiem 1813 jak i w jego okolicach Andrzeja w Łętowni nie ma. Wczoraj pytałem właśnie o tą Łętownie księdza w Naprawie, to powiedział mi, że stamtąd pochodziła panna młoda. Naprawdę nie wiem do czego się odnosi to 179 przez 86, myślę jednak, że numer 179 odnosi się do panny młodej. Tylko tu pojawia się kolejna kwestia: skoro jest tam numer Naprawa 86 to powinno się to odnosić, jak wskazuje logika, do Andrzeja, niestety pod rokiem 1813 lub też parę lat wstecz i potem również go nie ma.
Jeśli zaś chodzi o sumienność księdza, to wydaje mi się, że mój przodek na pewno powiedział mu, gdzie się urodził, a jako, że był to rok 1840 to Naprawa jak i kilka innych miejscowości należało do parafii w Łętowni, tak więc ksiądz zapisujący ten akt nie miał problemu z odnalezieniem aktu urodzenia Andrzeja, musiał tylko wyjąć inną księgę z szafy. Tylko ja teraz, prawie 200 lat po tym nie wiem, którą Sad

_________________
Pozdrawiam, Michał!

Poszukuję informacji o Bąbolach z Łętowni, Skawy, Nowego Targu i innych okolicznych miejscowości
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.089940 sekund(y)