Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 21:39 poniedziałek, 15 lipca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Markowski_MaciejOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2014 - 10:35
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-05-2010
Posty: 742
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Zdjęcia(i nie tylko) swoich dziadków z młodzieńczego okresu zdobyłem w Archiwum Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie są prawie wszystkie dokumenty studentów z lat 1915-1939
Uwaga. na wycieczkę trzeba się wybrać z wypchanym portfelem!

Jak zdobyłem napisałem tu: http://www.kimonibyli.pl/dokumenty-prze ... studentow/
Co zdobyłem o babci tu:
http://www.kimonibyli.pl/zdobycze-archiwum-uw
Co zdobyłem o dziadku tu:
http://www.kimonibyli.pl/szkoly-adama-m ... erialy-uw/

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Maciej

http://KimOnibyli.pl
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdalenaChruOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2014 - 12:43
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2014
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Status: Offline
A gdzie szukać zdjęć przodków, jeżeli byli oni chłopami, w XIX wieku jeszcze niepiśmiennymi?
Czy np robiono zdjęcia służbie?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sawicki_JulianOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2014 - 15:47
Sympatyk


Dołączył: 05-11-2009
Posty: 3427
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Status: Offline
Witam Magda, zdjęcia najczęściej są w domu, w starej szafie, na strychu w kuferku, w starych domach na wsi były też różne pamiątki przechowywane za obrazem. Po pierwszej wojnie były dowody ze zdjęciami nawet na wsi, mam taki z 1924 roku. Odpowiedź na pytanie ; czy były zdjęcia w latach 1800, oczywiście że były odtąd, odkąd były zakłady fotograficzne w Polsce tj. od około 1860 roku.
Kto miał takie zdjęcia, ten kto chciał i było go na to stać. Czy byli chłopi jako służba na takim zdjęciu, byli na zdjęciach w plenerze np. jako stangret - powożący bryczką, czy pokojówka podająca np. okrycie na nogi dla pani w bryczce, mogło być wesele i grupa ludzi.
Moje zdjęcie najstarsze jest kobiety - szlachcianki ur. w 1814 roku, jest to zdjęcie w kształcie elipsy robione przed 1880 rokiem. Czy zachowały się zdjęcia ze starych domów, mało prawdopodobne, bo jak szukałem sam takich w rodzinie, była czasem taka odpowiedź na wsi ; zdjęcia jakieś były, ale i tak nie wiadomo kto to na nich był i wyrzucono je do pieca, koniec - kropka ; pozdrawiam - Julian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Seba_głowackiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2014 - 18:09
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2014
Posty: 27

Status: Offline
A ja mam pytanie w jakich instytucjach takich zdjęć mam szukać ? W urzędzie gminy skala niestety nie posiadają ( podobno znaczna część uległa spaleniu w czasie 2 w.ś.) ale myślę ze gdzieś ,,wyżej'' powinno byc. Moja prababka zmarła w 1937r. jej córka czyli moja babcia urodziła się w tym roku (dwa miesiące przed śmiercią matki) i niestety nigdy jej nie widziała na zdjęciu.

_________________
Sebastian Głowacki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magda_lenaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2014 - 22:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 05-01-2013
Posty: 656

Status: Offline
* Seba, ja powtórzę za Julianem: najlepiej w szufladzie Wink
Mój Tata nie pamiętał swojego ojca, bo ten zginął w 1945 r, kiedy Tata był małym dzieckiem. Dziadek miał brata, który wyjechał po wojnie, z rodziną, do Gdańska i ponoć był podobny do mojego dziadka "jak dwie krople wody". Myśmy nawet do tego Gdańska pojechali , w latach 70-tych ubiegłego wieku, bo Tata chciał zobaczyć, jak wglądał jego ojciec (pamiętam, miałam jakieś 8 lat), ale potraktowano nas 'brzydko". Tata nigdy już nie wracał do tematu.
Ku mojemu zdumieniu, w szufladzie, po xxx latach, likwidując mieszkanie Mamy, znalazłam zdjęcie dziadka! (ponad 20 lat od śmierci Taty i prawie 70 od śmierci dziadka). Przystojny był z niego facet (tzn. z dziadka) i co najlepsze - odziedziczyłam uszy - odstające Laughing
Zdjęcie Tata znalazł prawdopodobnie po śmierci swojej mamy, kiedy likwidował jej mieszkanie. Czemu mi o tym nie powiedział wiem, ale za długo by pisać.
Tak więc, może zacznij od przeszukania szuflad i szaf ...

* Magda, służba też robiła sobie zdjęcia. Mój kuzyn ma zdjęcie swojej niepiśmiennej pra ... prababci z ok. 1870 r. Swojej, nie mojej, bo jesteśmy spokrewnieni nie z tej strony. Ta prababcia była służącą. Wiąże się z tym zabawna historia. Prababcia ma na zdjęciu bardzo okazały kapelusz. Kuzyn cieszyl się, że taki ładny. Do czasu, kiedy ekspert okreslający wiek zdjęcia, uświadomił go, że stroje często były wypożyczane (od fotografa) i cała wieś fotografowała się w jednakowych Laughing
Ale skąd to zdjęcie zdobył - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam, Magdalena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdalenaChruOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-02-2014 - 09:58
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2014
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Przypomniało mi się, że u babci widziałam zdjęcie dwóch kobiet w kapeluszach. Byłam zdziwiona, bo przecież chłopki nie chodziły w kapeluszach....ale to na pewno było zdjęcie z XX wieku...Oczywiście babcia nie wie kto na nich jest.
Ale kto powiedział, że badanie dziejów rodziny jest prostym zajęciem:) Im więcej niewiadomych, tym więcej radości z odkrywania tych niewiadomych:)
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jartOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-02-2014 - 11:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2011
Posty: 906

Status: Offline
Różnie to bywało...
Babka mojej małżonki, będąc na terminie u krawcowej w Wilnie w latach 30-tych, razu pewnego wraz z dwoma koleżankami, postanowiły zrobić sobie sesję fotograficzną w strojach "roboczych" z warsztatu swojej mistrzyni. Cylindry też były. Nie musiały w nich chodzić na co dzień Smile

_________________
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marcin_MądryOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-06-2014 - 20:03
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2013
Posty: 49
Skąd: Mysłowice
Status: Offline
Witam. Większość moich przodków mieszkała na Śląsku, więc oczywistym jest, że sporo z nich znajdowało zatrudnienie na kopalniach. Nie posiadam żadnego zdjęcia mojego pradziadka Ignacego Kozioł, który był sztygarem na Kopalni "Mysłowice". Zmarł w 1962 roku, mając 64 lata- wiadomo jednak, że górnicy przechodzą na emeryturę wcześniej niż inni, więc podejrzewam, że od co najmniej dziesięciu lat mógł nie pracować, tym bardziej, że w pracy uległ wypadkowi.

I teraz moje pytanie- czy ktoś z Was szukał zdjęć przodków lub informacji na ich temat w kopalniach? Myślicie, że coś mogło zachować się tam mimo, że minęło już pół wieku?

Pozdrawiam
Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BartosOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-06-2014 - 22:33
Sympatyk


Dołączył: 03-03-2009
Posty: 356

Status: Offline
Marcinie,

jak najbardziej. Ja swego czasu szukałem zdjęcia i informacji o krewnym w pewnym dużym zakładzie przemysłowym. Zwróciłem się z pismem , takim oficjalnym do działu kadr. Wyobraź sobie że mimo iż zakład po 89 przechodził w różne prywatne ręce otrzymałem dwukrotnie pisany przez wujka ( w latach 40 i 50 ) życiorys ( kserokopia ) oraz fotografię legitymacyjną ! Myślę że wszystko zależy od osoby na którą trafisz ale wydaję mi się że ewidencja jest.

Powodzenia,
Bartosz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marcin_MądryOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-06-2014 - 13:41
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2013
Posty: 49
Skąd: Mysłowice
Status: Offline
Bartoszu, dziękuję za odpowiedź.
Zwrócę się więc do kadr, a o odpowiedzi napiszę tutaj.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-06-2014 - 14:29
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1595

Status: Offline
Marcinie,twój pradziadek był również Powstańcem Śląskim,więc może tutaj również jest zdjęcie?

Zasoby archiwalne Powstań Śląskich (1919-1921)
http://www.pilsudski.org/powstania/lista.php?filtr=
Kozioł Ignacy
ur.1898-08-30 
zamieszk.Mysłowice
obóz Jaworzno,Batalion III
http://www.pilsudski.org/powstania/szcz ... 170&filtr=

Pozdrawiam
Ela

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marcin_MądryOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-06-2014 - 21:00
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2013
Posty: 49
Skąd: Mysłowice
Status: Offline
Pani Elżbieto, jest jednak pewien problem- nie mam pewności, czy to właśnie o mojego pradziadka chodzi.
Ten "mój" Ignacy owszem, urodził się w 1898 roku, ale 31 lipca, a nie 30 sierpnia. Możliwe jednak, że zaszła tu jakaś pomyłka, bo Mysłowice w tamtych latach były o wiele mniejsze niż teraz i dziwnym byłoby, gdyby mieszkało tam dwóch mężczyzn o tym samym nazwisku, dość rzadkim imieniu i z jednego roku.

Od rodziny raczej niczego więcej na ten temat się nie dowiem- okazało się, że także prapradziadkowie byli Powstańcami, a nikt już o tym nie pamiętał.

Co Pani o tym sądzi? Chętnie skontaktowałbym się z administratorami tej strony o Powstaniach, nie ma tam jednak żadnych danych. Hmmm..
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-06-2014 - 21:28
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1595

Status: Offline
Marcinie,prawdopodobnie jest to pomyłka.

Zerknij na ten wpis-scan w księdze :
szeregowy Ignacy Kozioł ,III Oddział
urodz.30.08.1898 ,Mysłowice,rej.Katowicki
zawód górnik,Mysłowice
stan cywilny kawaler
http://www.pilsudski.org/powstania/skan ... 42-044.jpg
Pozostałe księgi wg nr przejrzyj na nazwisko Kozioł:
http://www.pilsudski.org/powstania/szcz ... =lista.php

A tu kontakt do Administratorów:
http://www.pilsudski.org/portal/pl/o-nas/kontakty
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marcin_MądryOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-06-2014 - 22:15
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2013
Posty: 49
Skąd: Mysłowice
Status: Offline
Pani Elżbieto- serdecznie dziękuję za wszystkie podane informacje. Kolejny raz bardzo mi Pani pomaga.

Spróbuję dowiedzieć się czegoś więcej, bo rzeczywiście może być to pomyłka. Większość faktów się zgadza- nawet stan cywilny, bo pradziadkowie wzięli ślub 20 sierpnia 1920 roku.
O wynikach dalszych poszukiwań z pewnością Panią powiadomię.

Również pozdrawiam
Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-06-2014 - 07:30
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1595

Status: Offline
Marcinie ,życzę powodzenia w dalszych poszukiwaniach.
Zwróć uwagę w scanie ,pod lp.52 wpisany jest Stanisław Kozioł
o rok młodszy od Ignacego,może to brat ?

Dobrego dnia
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.075870 sekund(y)