Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 23 października 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Mat135Offline
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 09:29
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2021
Posty: 83

Status: Offline
Mój dziadek niedawno wspomniał, że podobno jego dziadek Józef nie wrócił z wojny. http://des.genealogy.net/search/show/21406035 Ten opis w miarę by się zgadzał bo zgadza się imię oraz nazwisko i mniej więcej z tych terenów pochodził. Józef Mazan miał syna Piotra urodzonego w Kolbuszowie Górnej (1898-1965), który jest ojcem mojego dziadka a więc moim pradziadkiem. Szukam wszelkich informacji na jego temat. Przy okazji, czy mógłby ktoś dla mnie rozszyfrować te dane?
(k. k. LstIR. Nr. 17) Co to może być za jednostka? Pojawia się też data 24.04 1918 wraz z opisem - Schossejnoja, Piotrogród. Czy to może być miejsce i data jego śmierci? Nie znalazłem miejscowości o nazwie Shossejnoja.
Pozdrawiam
Mateusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 09:36
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 612

Odnośnie LstIR
KK Landsturm Infanterie Regiment
KK - Królewsko-Cesarski
https://www.austro-wegry.eu/viewtopic.php?t=1341

Edit: nie to Schossejnoja

Odnośnie Schossejnoja, pierwszy wynik z Google
https://www.bildarchiv-ostpreussen.de/c ... 5322&typ=o

_________________
Pozdrawiam, Irek


Ostatnio zmieniony przez choirek dnia 16-09-2021 - 10:50, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
adamrwOffline
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 09:46
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2018
Posty: 815

Status: Offline
k. k. LstIR. Nr. 17 = kaiserlich königliche 17. Landwehrinfanterieregiment
czyli cesarsko-królewski 17 Pułk Piechoty Obrony Krajowej

To ^^^ też z Googla.

A teraz samemu można się zastanowić co CK armia robiła w kwietniu 1918 roku w Prusach Wschodnich.
Wojny raczej nie prowadziła, bo Traktat Brzeski zawarto ponad miesiąc wcześniej.

Do tego najwyraźniej Pan nie spojrzał w link podany w innym wątku przez Elżbietę. Tam w opisie nie ma Piotrogród (Petrograd) tylko jest gubernia petersburska, czyli obszar zdecydowanie bardziej rozległy.

_________________
Adam
Poszukuję informacji o "urodzonych" Wasilewskich z terenów obecnej Litwy i północnej Białorusi oraz o rodzinie Frost z Pińska.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Mat135Offline
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 09:50
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2021
Posty: 83

Status: Offline
Nie rozumiem, pojawia się miejscowość Shosseynoje i jest taka w Kalinigradzkim a równocześnie pojawia się gubernia piotrogradzka. To gdzie w końcu zmarł ? :/
Pozdrawiam i dziękuję za resztę informacji
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:02
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 612

Edit: fałszywy trop
https://ibb.co/5cN7jh4
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X5QG-27F

_________________
Pozdrawiam, Irek


Ostatnio zmieniony przez choirek dnia 16-09-2021 - 11:17, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:05
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1532

Status: Offline
Szossejnoe to stacja towarowa w południowo-zachodniej czesci, raczej już w okolicach Piotrogroda/ S. Petersburga
Budowa roku 1908
Obecnie istnieje, tylko znajduje się w odległości kilku kilometrów od jej pierwotnej lokalizacji.
Dawna mapka
https://milreview.ru/pics/railstation/s ... _large.jpg
Rok 1909
https://milreview.ru/pics/railstation/s ... _large.jpg
Po lewej Szossejnaja

_________________
Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Mat135Offline
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:35
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2021
Posty: 83

Status: Offline
Dziękuje, ale czy chodzi o Shosseynoe z Piotrogrodu czy z okolic Kaliningradu? Dwie niemal identyczne nazwy więc nie wiem w którym to miejscu zmarł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:37
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 612

Obstawiałbym to, co znalazła Irena. Elżbieta znalazła prawdopodobnych rodziców w bliźniaczym wątku.

_________________
Pozdrawiam, Irek


Ostatnio zmieniony przez choirek dnia 16-09-2021 - 11:18, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
adamrwOffline
Temat postu: Re: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:39
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2018
Posty: 815

Status: Offline
choirek napisał:
Obstawiałbym to, co znalazła Irena. Sprawdź, czy pasują rodzice Józefa, tj. Piotr i Honorata

Też obstawiałbym miejscowość z okolic Petersburga, ale w celu weryfikacji najlepiej poszukać gdzie wiosną 1918 stacjonował k.k. Landwehr Infanterieregiment „Rzeszów“ Nr. 17.

_________________
Adam
Poszukuję informacji o "urodzonych" Wasilewskich z terenów obecnej Litwy i północnej Białorusi oraz o rodzinie Frost z Pińska.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu: Re: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 10:45
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1532

Status: Offline
Mat135 napisał:
Dziękuje, ale czy chodzi o Shosseynoe z Piotrogrodu czy z okolic Kaliningradu? Dwie niemal identyczne nazwy więc nie wiem w którym to miejscu zmarł

Czy Pan nie otwiera linki?
Oczewiscie że z okolic Piotrogrodu.
W roku 1918 miasta z nazwa Kaliningrad nie istniało i istnieć nie mogło.
Oraz nazwy Szossejnaja przed rokiem co najmniej 1946-47 tez w Prusech Wschodnich.

A propos wojsko niemieckie w roku 1918 stacjowalo w okolicach Piotrogroda.
Może jednostki wojska a-w też.

_________________
Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu: RE: Re: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 21:23
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1500
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Przepraszam ale ta dyskusja chyba jest troszkę nie teges.

Tam jest wyraźnie napisane kriegsgef. = jeniec wojenny
I jest podana lokalizacja najpewniej obozu jenieckiego bo to podawano w takim wypadku zwykle.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu: Re: RE: Re: Zaginiony przodek  PostWysłany: 16-09-2021 - 21:29
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1532

Status: Offline
piotr_nojszewski napisał:
Przepraszam ale ta dyskusja chyba jest troszkę bez sensu.

Tam jest wyraźnie napisane kriegsgef. = jeniec wojenny
I jest podana lokalizacja najpewniej obozu jenieckiego bo to podawano w takim wypadku zwykle.

Wtedy może zmarł w obozie jenieckim albo na robotach, np przy kolei żelaznej.
Tak, byli zatrudnieni m.i. Na budowie kolei żelaznej.
Artykuł w języku rosyjskim, rok 2018
https://spbvedomosti.ru/news/nasledie/p ... z_konvoya/
W gub. piotrogrodskiej znajdowało się ok. 62 tys. Jeńców, właśnie wojska a-w, tj Polaków, Rusinow, Czechów i Słowaków.

_________________
Pozdrawiam,
Irena


Ostatnio zmieniony przez Irena_Powiśle dnia 16-09-2021 - 21:37, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-09-2021 - 21:35
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2463

Status: Offline
Rzeczywiście ,moj błąd ,bardzo przepraszam
kriegsgefangen-jeniec wojenny
Miałam 2 Józefów Mazan w spisie
jeden zmarł,lecz ,to raczej nie poszukiwany
Jozef Mazan Węgry Budapeszt, gestorben 23.09.1917
http://des.genealogy.net/search/show/20900065

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-09-2021 - 21:55
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1532

Status: Offline
Pobłocka_Elżbieta napisał:
Rzeczywiście ,moj błąd ,bardzo przepraszam
kriegsgefangen-jeniec wojenny
Miałam 2 Józefów Mazan w spisie
jeden zmarł,lecz ,to raczej nie poszukiwany
Jozef Mazan Węgry Budapeszt, gestorben 23.09.1917
http://des.genealogy.net/search/show/20900065

Elu, trochę już zgubiłam się.
To znaczy ze data 24/4/1918 nie jest datą śmierci?

Poszukam jeszcze o obozie jenieckim.
Dodam tylko ze właśnie w tej okolicy znajdowało się później lotnisko z nazwa Szossejnaja, które "wyrosło" do lotniska międzynarodowego z nazwa Pułkowo. Nazwa tego lotniska jako Szossejnaja istniała do lat 1960-ch.
Może właśnie tam na budowie lotniska dla aeroplanow pracowali jeńcy - np osuszczali bagna ect.

_________________
Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-09-2021 - 22:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1500
Skąd: Warszawa
Status: Offline
1918-04-24 to data opublikowania listy strat.
Ten człowiek żył w niewoli kiedy Austriakom dostarczono listę jeńców.
Data jest podawana przy śmierci. Na innych listach wydaje mi sie że czasem jesli był ranny data bywała.
To zresztą koniec wojny na wschodzie. 3 marca 1918 to traktat brzeski. I ta cała lista składa się prawie wyłącznie z jeńców wojennych. Zapewne w wyniku własnie traktatu pokojowego. Sa też wymienione osoby, które wróciły z niewoli jako inwalidzi.
On mógł umrzeć w obozie nawet w dniu publikacji bo śmiertelność byłą duża. W zasadzie wczesniej powinien być na innej liście jako zaginiony. Ale Landsturm mam wrażenie był słabszy w publikowaniu list.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.256885 sekund(y)