Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 22 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Jan.EjzertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2019 - 13:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2011
Posty: 836
Skąd: woj. łódzkie
Status: Offline
Myszor_Oskar napisał:

Hoffman to chyba nie jest nazwisko szlacheckie, i nie pojawia się w spisach.


W "Spis szlachty Królestwa Polskiego" z 1851 r. występuje nazwisko Hoffmann herbu Różan.

_________________
Pozdrawiam,
Czarek

Wesołowscy, Flatt, Zamojscy, Grochowscy, Ślascy.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2019 - 13:23
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Rzeczywiście, a Boniecki wymienia kilka rodzin (gł. z XVII-XVIII w. indygenatów). Ale w spisach urzędników Hoffmanów nie ma.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VILLA_POPŁAWYOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2019 - 21:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 24-03-2016
Posty: 13

Status: Offline
Witam,

Proszę o sprawdzenie nazwisk Witkowski oraz Woyno/Wojno w woj.podlaskim
Mam informację, że Wojciech z Rudołtowic Witkowski byl w 1692 podstaroscim bielskim, może będzie coś jeszcze o Witkowskich w podlaskim. Co do Woynów to konkretnie mnie ciekawi Seweryn Woyno/Wojno

pozdrawiam Wojciech
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2019 - 02:22
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
VILLA_POPŁAWY napisał:
Proszę o sprawdzenie nazwisk Witkowski oraz Woyno/Wojno w woj.podlaskim Mam informację, że Wojciech z Rudołtowic Witkowski byl w 1692 podstaroscim bielskim, może będzie coś jeszcze o Witkowskich w podlaskim. Co do Woynów to konkretnie mnie ciekawi Seweryn Woyno/Wojno


Spisy nie obejmują podstarościch. Starostwo bielskie od 1667 do rozbiorów trzymali Braniccy - byłby ww. Witkowski zapewne ich urzędnikiem.

Witkowskich w podlaskiem brak. Woyno jest jeden:

Wojciech Woyno h. Trąby, nom. 21.5.1742 cześnik podlaski, zm. przed 5.8.1762

Poza tym w bełskim:

Łukasz Woyno, nom. 20.10.1634 cześnik bełski (1szy na tym urzędzie), wzm. do 30.5.1640

Jan Woyno, s. Łukasza; cześnik bełski wzm. od 30.9.1646, zm. 23.3.1649/4.4.1650

Jakiś Woyno był przed 1758 podstolim brzeskim litewskim.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
math078Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2019 - 08:22
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2013
Posty: 19

Status: Offline
Proszę o sprawdzenie nazwisk Paczyna, Pieczyna w sieradzkim i wieluńskim.Z góry dziękuję.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ultanOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2019 - 09:12


Dołączył: 23-02-2018
Posty: 9

Status: Offline
Jeżeli można to poprosiłbym o sprawdzenie Tański (h. Nałęcz)

Pozdrawiam,
Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VILLA_POPŁAWYOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2019 - 10:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 24-03-2016
Posty: 13

Status: Offline
dzięki za informacje

Wojciech
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2019 - 15:35
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
ultan napisał:
Jeżeli można to poprosiłbym o sprawdzenie Tański (h. Nałęcz)


Jan Tański, pisarz grodzki poznański, dworzanin królewski, od ok. 1649 wiceinstygator koronny, awans przed 28.5.1658: instygator koronny, zm. 20.6/3.11.1673

Władysław Tański, s. Walentego (zapewne "rotmistrza w Inflanciech" wzm. u Niesieckiego), x 1v przed 1665 Regina Konstancja Gintowt-Dziewiałtowska (1v podkomorzy wiłkomierski Stefan Kamieński) zm. 26.2.1677, 2v Elżbieta Trzeciakówna zm. po 1690; strażnik trocki wzm. od 9.2.1661, zm. po 1.8. 1678

Michał Tański, x 1v Anna Dzięgielewska, 2v 1688 Barbara Pokirska (c. Stanisława); strażnik trocki wzm. od 13.8.1681, testament z 3.11.1701 aktykowany 27.1.1702

Jerzy Michał Tański, s. Michała (chyba nie ww.); x 1v Teresa Pokirska (c. Stanisława = siostra ww. Barbary), 2v 1697 Eufrozyna Pietraszkowiczówna (c. podczaszego bracławskiego) zm. 10.7.1698, 3v 25.10.1698 Anna Sokołowska (c. Jana) zm. po 1732; od 10.4. 1688 wzm. koniuszy trocki, zm. 4.12.1721/16.6.1722

Walenty Józef (Józef Walenty) Tański, x Felicjanna Wołczkówna; strażnikowic trocki, strażnik trocki wzm. od 23.11.1762, zm. po 29.7.1762

Mateusz Tański, 1730 koniuszy trocki (do śmierci), nom. 8.9.1744 podstoli trocki (niedoszły, nie utrzymał się), zm. po 1746

Jakub Michał Tański, x jako 4. mąż przed 1721 Regina Pogibiłówna (1v chorąży kowieński Mikołaj Korff zm. na pocz. 1717, 2v 7.10.1717 porucznik JKM Stefan Reykowski, 3v chorążyc wieszwiański Dawid Gol[i]gont); skarbnik trocki wzm. od 7.12.1747, zm. przed 23.6.1761

Dominik Ignacy Tański, x Anna Desztrunkówna; strażnikowic trocki, strażnik smoleński wzm. 1752-65, nom. 7.6.1752 klucznik trocki 1762 (rez. 19.10.1760, 6.5.1761 i 9.10.1762, ale tytułował się do śmierci), zarazem od 1768 podstarości trocki, zm. 19.12.1776

Mateusz Michał Tański; nom. 1752 pisarz grodzki trocki, awans 20.2.1765 pisarz ziemski trocki, zm. 7.2.1771/15.1.1772

Michał Tański, strażnikowic trocki, nom. 1761/62 (przed 9.2.62) strażnik smoleński, wzm. do 7.2.1787 + Kalendarzyk 1793; rzekomo 26.4.1762 wybrany strażnikiem trockim (chyba się nie utrzymał, jeśli to prawda)

Michał Mateusz Tański, x po 1781? Helena Dolińska (1v Józef? Tyszkiewicz, skarbnik lidzki); strażnikowic trocki, nom. 9.10.1762 klucznik trocki wzm. do 13.9.1793

Franciszek Tański, strażnik trocki wzm. od 11.4.1766 do 7.8.1771

Tadeusz Tański, s. Mateusza Michała; szambelan JKM, nom. 20.4.1790 horodniczy trocki, zm. 1794 (po 30.4)

poza tym herbu nieznanego:

Jan Tański, miecznik nurski na pocz. XVIII w. - jego sprawa jest omówiona w: K. Mikulski, Podwójna obsada urzędów ziemskich, urzędy „tytularne”/„nielegalne” w Rzeczypospolitej w XVII – XVIII w. – kilka uwag wstępnych, Zapiski Historyczne t82/z2.

Tański, rzekomy cześnik smoleński (postulowana nominacja ok. 1756/57)

Piotr Tański, rzekomy cześnik owrucki w XVIII w. (wg Pułaski, Kronika polskich rodów szlacheckich...)

Ignacy Tański, nom. 12.3.1771 wojski mniejszy kruszwicki wzm. do 1793 (Kalendarzyk)

Franciszek Tański był przeorem kanoników regularnych w Trzemesznie ok. 1791.

Są też Tańscy h. Jastrzębiec.

math078 napisał:
Proszę o sprawdzenie nazwisk Paczyna, Pieczyna w sieradzkim i wieluńskim.Z góry dziękuję.


Brak. To na pewno szlachta?

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Czyżewski_Bartłomiej
Temat postu:   PostWysłany: 29-01-2019 - 21:49
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 528
Skąd: Łódź
Poproszę o sprawdzenie: Roch Morawski. Podobno był w drugiej połowie XVIII w. stolnikiem smoleńskim.

_________________
Pozdrawiam,
Bartłomiej Czyżewski

Zapraszam na bloga: http://mojagenealogia.blogspot.com/
Moje biedy: http://mojagenealogia.blogspot.com/2011 ... hiwum.html
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-01-2019 - 22:35
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Czyżewski_Bartłomiej napisał:
Poproszę o sprawdzenie: Roch Morawski. Podobno był w drugiej połowie XVIII w. stolnikiem smoleńskim.


Brak.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Czyżewski_Bartłomiej
Temat postu:   PostWysłany: 29-01-2019 - 23:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 528
Skąd: Łódź
Myszor_Oskar napisał:
Czyżewski_Bartłomiej napisał:
Poproszę o sprawdzenie: Roch Morawski. Podobno był w drugiej połowie XVIII w. stolnikiem smoleńskim.


Brak.


Dzięki Smile

_________________
Pozdrawiam,
Bartłomiej Czyżewski

Zapraszam na bloga: http://mojagenealogia.blogspot.com/
Moje biedy: http://mojagenealogia.blogspot.com/2011 ... hiwum.html
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
baum_aOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-01-2019 - 23:47
Sympatyk


Dołączył: 06-08-2009
Posty: 38

Status: Offline
mogę zadać inne pytanie: czy jest do ustalenia lista starostów z bełskiego w latach 1550-1650?
pozdrawiam Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KostkowskiOffline
Temat postu: Re: Urzędnicy I. Rzeczypospolitej Spisy  PostWysłany: 30-01-2019 - 05:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-10-2010
Posty: 759

Status: Offline
[quote="Myszor_Oskar"]Mam prawie komplet tomów z dwóch serii poświęconych urzędnikom (gł. ziemskim) I. Rzeczypospolitej.
...
4.1. Urzędnicy małopolscy XII-XV wieku
4.2. Urzędnicy woj. krakowskiego XVI-XVIII wieku
4.3. Urzędnicy woj. sandomierskiego XVI-XVIII wieku
4.4. Urzędnicy woj. lubelskiego XVI-XVIII wieku
...
Bardzo proszę o sprawdzenie czy wśród urzędników małopolski i województw: krakowskiego, sandomierskiego, lubelskiego występuje nazwisko Kostkowski.

_________________
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2019 - 08:46
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
baum_a napisał:
mogę zadać inne pytanie: czy jest do ustalenia lista starostów z bełskiego w latach 1550-1650?


Grodowi: Urzędnicy województwa bełskiego i ziemi chełmskiej XIV-XVIII wieku (UdR 3.2)

Niegrodowi od 1564: Starostowie niegrodowi w Koronie 1565-1795

Kostkowski napisał:
Bardzo proszę o sprawdzenie czy wśród urzędników małopolski i województw: krakowskiego, sandomierskiego, lubelskiego występuje nazwisko Kostkowski


Nie.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kołodziejczyk_AnnaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2019 - 18:13
Sympatyk


Dołączył: 21-09-2015
Posty: 26

Status: Offline
Dobry wieczór!


Bardzo proszę o sprawdzenie, czy wśród urzędników województwa ruskiego XVII i XVIII wieku występuje ktoś o nazwisku Katyński?

Dziękuję i pozdrawiam

Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.074065 sekund(y)