Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 02 kwietnia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Małgorzata2005Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-01-2019 - 13:30
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2014
Posty: 270
Skąd: Kielce
Status: Offline
Dzień Dobry, Oskarze.

Bardzo proszę o sprawdzenie dwóch nazwisk: Połubiński oraz Budkiewicz/ Butkiewicz - WKL.

_________________
Pozdrawiam - Małgorzata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 01:12
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
Małgorzata2005 napisał:
Bardzo proszę o sprawdzenie dwóch nazwisk: Połubiński oraz Budkiewicz/ Butkiewicz - WKL.


Niżej tylko Połubińscy pominięci przez PSB (zob. t. XXVII)!

Iwan Andrejewicz Połubiński; "sędzia dworny" wielkiego księcia wzm. XII 1540

Jan Połubiński; u Niesieckiego starosta trykacki - błędnie, Aleksander (zob. PSB)!

Aleksander Aleksandrowicz Połubiński; x Anna Alemanówna; dzierżawca wilkijski, nom. 11.2.1603 podkomorzy lidzki, zm. 26.9/26.10.1616

Aleksander Rajnold/Reinhold/Reginold Połubiński; x 1v Krystyna Berkówna Rzeżycka (1v Mikołaj Nieczajewicz), 2v przed 1668 Felicjanna Adamówna Kucharska, 3v przed 1684 Jadwiga Monwidówna Irzykowiczówna (1v Jan Kazimierz Boguszewicz, sędzia grodzki słonimski); podsędek smoleński od przed 9.4.1668, awans 1.2/12.4.1671: chorąży smoleński, zm. 1686/87

Krzysztof Karol Połubiński; stolnik parnawski 22.11.1690

Jan Kazimierz Połubiński; x 1v Katarzyna Staręska, c. ciwuna pojurskiego Staręskiego; 1688 skarbnik mścisławski, pułkownik pow. żorańskiego i szawelskiego wzm. 27.6.1697, ciwun berżański wzm. 27.8.1694, nom. przed 10.6.1698 ciwun użwencki (usunięty 25.4.1703 jako stronnik szwedzki, ale ponownie już 2.9.1704), awans 1708 (przed 25.4): podkomorzy WKL z nadania Lasa wzm. VI-VII 1709 (musiał ustąpić po powrocie Sasa, ale tytułował się jeszcze 27.2.1713), 25.6.1708 wybrany pułkownikiem generalnym Ks. Żmudzkiego, a 16.8.1708 starostą żmudzkim (sejmik zerwany = nominacja niezrealizowana, a wybór anulowany 11.9), zm. po 4.5.1717

Antoni Połubiński; prawdopodobnie syn wojewody nowogrodzkiego Dymitra Samuela; podczaszy grodzieński wzm. od 1718 do 16.10.1723

Władysław Połubiński; łowczy grodzieński wzm. od 14.5.1720 do 4.6.1728; syn Stefan (łowczyc) wzm. 23.4.1748

Leon Połubiński; błędnie wzm. przez Uruskiego jako sędzia ziemski lidzki w 1722

Józef Połubiński; s. Leona Kazimierza; x 1v 1731 Teresa Piestrzecka, 2v przed 1737 Eufrozyna Puzynianka zm. po 20.9.1757; nom. 26.4.1726 (po rezygnacji ojca) i ponownie 24.5 (po śmierci ojca): starosta twerski (Żmudź), zm. przed 25.2.1757

Kazimierz Połubiński; podkomorzy parnawski wzm. 7.8.1732

Władysław Połubiński; x Teresa Baranowiczówna zm. po 1748; porucznik petyhorski, nom. 8.5.1735 skarbnik grodzieński, zm. 4.2/7.7.1737

Jan Połubiński; skarbnik smoleński zm. przed 15.10.1740

Felicjan Połubiński; nom. 15.12.1756 miecznik grodzieński, zm. przed 23.3.1758

Leon Połubiński; x 1v Dowgowska?, 2v Mirska?, albo (1/2v?) Bogumiła Wołkówna?; skarbnik grodzieński wzm. od 27.8.1763 do 7.4.1778, zm. przed 13.7.1786

Rafał Połubiński; rzekomy skarbnik grodzieński wzm. 26.4.1780 - być może skarbnikowic (syn Leona)?

Jan Połubiński; horodniczy lidzki wzm. 13.4.1790

Mikłasz Budkowicz; namiestnik ostryński od 1488, wzm. do 13.8.1496 (następca wzm. od V 1501)

Maciej Butkowicz, chorąży tendziagolski wzm. 1.5.1528

Tomasz Kazimierz Butkiewicz; kancelarysta M. K. Radziwiłła, nom. 12.4.1668 skarbnik lidzki, zm. 3.4.1680

Szymon Hieronim Budkiewicz, cześnik starodubowski wzm. 23.4.1678

Bazyli Budkiewicz, cześnik starodubowski wzm. 30.7.1685

Andrzej Budkiewicz/Butkiewicz; cześnik starodubowski wzm. od 2.7.1770 do 28.2.1784

Michał Budkiewicz; mostowniczy wołkowyski 1781-92, regent sądów zadwornych asesorskich WKL, sędzia ziemski sokólski wybrany 3.2.1794 (1 z 6), 14.4.1794 wybrany także prezydentem sądu ziemskiego

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AquilaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 03:04
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2018
Posty: 95

Status: Offline
Prosiłbym uprzejmie o sprawdzenie nazwiska Bal na terenie obecnego woj. Podkarpackiego.

_________________
Mirek Bal, ale również Bąba, Pilch, Kowalczyk, Ojrzyński, Truszczyński, Rogala, Kamiński, Sawicki, Liszkiewicz, Janiszewski, Dzierżanowski, Kazienko, Podgórniak i wielu, wielu innych nazwisk...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata2005Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 08:16
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2014
Posty: 270
Skąd: Kielce
Status: Offline
Witam Oskarze,

Bardzo Ci dziękuję z podane informacje i podpowiedzi. Dobrego Dnia.

_________________
Pozdrawiam - Małgorzata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majtka_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 10:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 18-10-2016
Posty: 258

Status: Offline
Cześć Oskar,

Czy mogę prosić o sprawdzenie nazwiska Jundził(ł) z WKL?
Z góry dziękuję!

Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 10:45
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
Aquila napisał:
Prosiłbym uprzejmie o sprawdzenie nazwiska Bal na terenie obecnego woj. Podkarpackiego.


Piotr Matiaszowic Bal ze Zboisk i Tyrawy, chorąży sanocki wzm. od 23.10.1434, zm. 8.11.1474/20.3.1475 (pierwszy na tym urzędzie)

Jan Bal, stolnik sanocki wzm. od 14.4.1439 (pierwszy na tym urzędzie), zm. 16.2.1479/29.1.1480

Maciej Bal z Nowotańca na Hoczwi, Terpiczowie, Tarnce, Brzusce i Wołkowyi; chorąży sanocki wzm. od 21.3.1475 (po Piotrze), awans 3.8.1483/21.4.1484: podkomorzy sanocki, awans 16.2.1495: kasztelan sanocki, wzm. do 24.2.1506, zm. przed 25.4.1511 (jest w PSB)

Piotr Bal z Nowotańca, pisarz sanocki wzm. 29.8.1481

Mikołaj Bal z Nowotańca, na Hoczwi; x Zofia; stolnik sanocki wzm. od 20.7.1484 (po Janie), awans 26.5/6.7.1496: podkomorzy sanocki, wzm. do 9.5.1497, zm. przed 17.11.1502, prawdopodobnie żył jeszcze 22.6.1501

Mikołaj Bal, chorąży sanocki wzm. 15.7.1485 (po Macieju), następca wzm. od 28.7.1505

Mikołaj Bal z Nowotańca, podstoli sanocki wzm. 4.5.1490

Mikołaj Bal z Hoczwi, pisarz sanocki wzm. 14.1.1501, awans 21.2.1518: podkomorzy sanocki, zrezygnował 1.9.1535/15.9.1537 na rzecz syna Stanisława

Adam Bal z Nowotańca, wojski sanocki wzm. VIII 1518

Stanisław Bal, s. Mikołaja; nom. 15.9.1537 podkomorzy sanocki, wzm. do 5.9.1554, zm. przed 26.3.1563, chyba żył jeszcze w 1562

Piotr Bal, nom. 25.2.1607 podkomorzy sanocki, zm. po 31.7.1616, prawdopodobnie w 1617

Adam Bal, dworzanin królewski, nom. 25.3.1635 chorąży przemyski, wzm. do 11.5.1637, zm. przed 26.9.1644

Stefan Bal, brat Adama; nom. 26.9.1644 chorąży przemyski, awans 1660 (przed 27.7): podkomorzy sanocki, zm. (albo zrez.?) 4.4/8.5.1679

Mikołaj Bal, stolnik sanocki ok. 1670

Stanisław Bal, podkomorzy sanocki wzm. 9.5.1679 (po Stefanie)

Jan Bal, komornik graniczny sanocki od przed 1680, podkomorzy sanocki wzm. 23.9.1690 (po Stanisławie), zm. przed 18.1.1698

Antoni (Jan?) Bal, sędzia sanocki wzm. od 13.9.1712 do 11.9.1714

Ignacy Bal, podstoli przemyski wzm. 1716

Antoni Bal, nom. 28.12.1716 cześnik przemyski, awans 12.9.1724: podkomorzy sanocki, zm. po 10.12.1733

Michał Bal z Hoczwi, stolnik czernihowski wzm. 26.3.1733, zm. przed 29.7.1743; syn Hieronim (stolnikowic) wzm. 1745

Aleksander Bal z Hoczwi, podstoli latyczowski wzm. 20.8.1758

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AquilaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 13:57
Sympatyk


Dołączył: 16-01-2018
Posty: 95

Status: Offline
Bardzo dziękuję.

_________________
Mirek Bal, ale również Bąba, Pilch, Kowalczyk, Ojrzyński, Truszczyński, Rogala, Kamiński, Sawicki, Liszkiewicz, Janiszewski, Dzierżanowski, Kazienko, Podgórniak i wielu, wielu innych nazwisk...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rychter_IdaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2019 - 21:59
Sympatyk


Dołączył: 17-11-2013
Posty: 194

Status: Offline
Dobry wieczór Oskarze
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Żabczyński
Okolice Lidy /prawdopodobnie/. Pozdrawiam Barbara

_________________
Barbara
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zielonagOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 00:48
Sympatyk


Dołączył: 18-11-2018
Posty: 13

Status: Offline
Dzień dobry, bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Rylski - świętokrzyskie, imiona Antoni, Ignacy, Michał, Franciszek Ksawery, Antoni Hipolit,dziękuję - Wera.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
annhofOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 11:27
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2011
Posty: 219

Status: Offline
Dzień Dobry, Oskarze!

Bardzo proszę o sprawdzenie 2-ch nazwisk z XVIII wieku:

Hoffmann Franciszek
Zalewski (Zaleski) Michał

Dziękuję

Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slawekkrecickiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 11:36
Zasłużony


Dołączył: 07-07-2012
Posty: 5

Status: Offline
Witaj Oskarze
Prosiłbym o sprawdzenie nazwisk Kiedrzyński, Mękarski i Luboieński - Wielkopolska, Ziemia Sieradzka i Wieluńska.
Pozdrawiam
Sławek Kręcicki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 14:54
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
annhof napisał:
Bardzo proszę o sprawdzenie 2-ch nazwisk z XVIII wieku: Hoffmann Franciszek; Zalewski (Zaleski) Michał


Nazwiska bardzo popularne (przy czym pierwsze raczej nie szlacheckie?), więc proszę o doprecyzowanie pod względem lokalizacji.

Majtka_Łukasz napisał:
Czy mogę prosić o sprawdzenie nazwiska Jundziłł z WKL?


Jundziłł h. Łabędź

Jundziło/Jundyło Raczkowicz, dzierżawca dubicki wzm. 25.11.1470

Mikołaj Jundyłowicz (Jundził) s. ww; kuchmistrz wielkiej księżnej Heleny wzm. 1495-1505, ciwun koniawski i dubicki wzm. od 25.7.1495 do 10.4.1511, chorąży ziemski WKL wzm. od lata 1506 do 21.9.1511 (następca wzm. od IV 1514), marszałek hospodarski wzm. od 2.2.1516, zm. po 28.4.1527

Jan Jundyłowicz (Jundził), brat Mikołaja; namiestnik koniawski i dubicki od przed VI 1514 do VI 1519, namiestnik oszmiański od VI 1519 do końca 1522, zm. po 29.9.1525

Sebastian Jundził, dzierżawca dowgowski, przełajski i puński (w imieniu Bony, od 1538/40, ale nie do śmierci), zm. krótko przed 24.3.1551

Maciej Janowicz Jundził, s. Jana Jundziłowicza; marszałek hospodarski wzm. 17.3.1538

Mikołaj Szymkowicz Jundził, dworzanin hospodarski, dzierżawca merecki (w imieniu królowej Bony) od 1537 wzm. do V 1542, nom. 14.5.1539 koniuszy grodzieński, awans już 2.5.1539 wojski grodzieński, zm. przed 13.3.1548

Wojciech Szymkowicz Jundził, brat Mikołaja; dworzanin hospodarski, sędzia trocki wzm. od 5.12.1540 do 23.6.1541, nom. 1541 (przed 23.6) namiestnik lejpuński i olkienicki wzm. do 15.11.1542, ciwun wileński i raduński oraz horodniczy wileński nom. V 1542 (wzm. do 27.9.1542 jako horodniczy, do 12.7.1543 jako ciwun), dzierżawca pieniański i uszpolski (w imieniu królowej Bony) 1542-43/44, zm. przed 13.2.1550

Janusz Szymkowicz Jundziłł; rzekomy horodniczy wileński wzm. 1549 - najpewniej błędnie (pomyłka z Wojciechem?)

Stanisław Mikołajewicz Jundziłł, podstarości lidzki od 1557/1.8.1568 do 5.5.1574/30.7.1577

Andrzej Jundziłł, marszałek wołkowyski, nom. 2.4.1586 marszałek hospodarski wzm. do 1603, zm. przed 14.2.1606; miał córkę Annę (1v po 1580 podczaszy podlaski Mikołaj Włoszek zm. 1592, 2v Walenty Sławogórski)

Jerzy Jundziłł, x 1v 1624 Katarzyna Jewłaszewska, 2v po 1635 Barbara Czarnowska/Ciarniawska/Ciarnowska zm. 1666 (1v Mikołaj Limont, wojski lidzki - rozwód?); podstarości lidzki od 21.5.1629/24.5.1630 do 2.3.1635/6.4.1636, zarazem nom. 1630/31 (przed 8.5.1631) chorąży lidzki, zm. 6.4.1636/12.3.1639

Samuel Jundziłł, podstoli kowieński wzm. 18.9.1661

Krzysztof Wiktoryn Jundziłł, x 1v przed 1664 Elżbieta Anna (c. Jana Dołmata Isajkowskiego; 1v Adam Chreptowicz, wojewodzic nowogrodzki), 2v Domicella Kamodzińska, 3v 1693/96 Teresa Gintowtówna Dziewiałtowska (c. podstolego mińskiego; 1v Jan Hliński, 2v podstoli trocki Jerzy Kazimierz Iwaszkiewicz), 4v 1698/1706 Zofia Krystyna Stryjeńska (*19.4.1661, kalwinka; 1v Adam Grodecki, podczaszy czernihowski zm. 1692/97), 5v przed 1716 Konstancja (wzm. jako wdowa 6.10.1745); nom. przed 1673 stolnik dorpacki, awans 1689 podsędek grodzieński, awans 20.2/4.4.1699 sędzia ziemski grodzieński, awans 20.11.1714/3.2.1716 marszałek grodzieński; w międzyczasie zarazem pisarz grodzki grodzieński (nom. przed 3.12.1683, wzm. do 20.2.1690); zm. po 13.5.1724

Tadeusz Jundziłł, x 1v przed 1739 Franciszka Elżbieta Łazówna (c. kasztelana mścisławskiego; 1v Marcin Połubiński, chorąży słonimski) zm. XI 1749, 2v Angelika Zaleska (c. kasztelana wiskiego) zm. przed 22.12.1779; rzekomy stolnik słonimski, nom. 19.9.1746 podkomorzy grodzieński, awans 28.2.1765 (wybrany 7.2) marszałek grodzieński, zm. 1771

Franciszek Jundziłłł, s. Tadeusza, x Teresa Burzyńska (c. wojewody mińskiego); nom. 10.3.1784 (wybrany 11.2) podkomorzy grodzieński (ostatni), zm. 9.2.1818

Jundziłł Ryłło

Michał Jundziłł Ryłło, x Konstancja Bikowska (2v 20.5.1688 Stanisław Kotowski); nom. 1665 miecznik lidzki, zm. 1675/20.5.1688

Adam Franciszek Jundziłł Ryłło, x Zuzanna Zofia Szretterówna (c. kasztelana inflanckiego); nom. 19.7.1699 cześnik lidzki, zrez. 6.11.1720 na rzecz syna, zm. po 4.1.1725

Aleksander Kazimierz Jundziłł Ryłło, x Barbara Lenkiewiczówna Ipohorska (1v Hilary Kunowski, cześnik mozyrski); nom. 12.5.1712 krajczy lidzki, zrez. przed 17.10.1732, ale tytułu używał nadal, zm. po 30.6.1737

Jerzy Michał Jundziłł Ryłło, s. Michała, x Ludwika Skopówna (1v Leon Laudański Talmont, cześnik żmudzki); wzm. jako miecznikowic lidzki 14.2.1713 i 21.10.1714

Jan Tadeusz Jundziłł Ryłło, x Eleonora Świechowska (c. sędziego ziemskiego oszmiańskiego Erazma Jana; 1v Jan Osiński); nom. I/VI 1713 podczaszy lidzki, zm. po 11.12.1729

Jan Jundziłł Ryłło, s. Adama Franciszka; nom. 6.11.1720 cześnik lidzki

Antoni Jundziłł Ryłło, podczaszy lidzki wzm. 6.7.1721 - być może podczaszyc (s. Jana Tadeusza)?

slawekkrecicki napisał:
Prosiłbym o sprawdzenie nazwisk Kiedrzyński, Mękarski i Luboieński - Wielkopolska, Ziemia Sieradzka i Wieluńska.


Antoni Kiedrzyński h. Ostoja, nom. 16.12.1774 strażnik parnawski (urząd tytularny “w Inflantach”, więc mógł być skądkolwiek)

Ludwik Mękarski h. Prawdzic, regent grodzki inowrocławski, pisarz grodzki inowrocławski, nom. 30.5.1738 cześnik kowalski, zm. 5.10.1750/6.6.1752

Spoza urzędników: 26.9.1741 święcenia niższe w diecezji wrocławskiej otrzymał niejaki Christophorus Luboinski (Krzysztof Lubojeński?)

zielonag napisał:
Dzień dobry, bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Rylski - świętokrzyskie, imiona Antoni, Ignacy, Michał, Franciszek Ksawery, Antoni Hipolit


Rylski h. Ostoja

Franciszek Rylski, 1589 łożniczy królewski, od 1592 (intromisja 30.4) wielkorządca krakowski (do śmierci); zarazem starosta niegrodowy kamionacki 2.11.1588-5.5.1598; zm. 8.3/2.8.1603

Jan Rylski z Wielkiego Rylska, nom. 12.1.1637 (intromisja 27.1) burgrabia krakowski, zm. po 27.6.1651

Samuel Rylski, dworzanin królewski, nom. 14.1.1637 burgrabia krakowski; nom. X 1642 podkomorzy koronny, awans 27.6/21.7.1654 podskarbi nadworny koronny (do śmierci); zarazem starosta niegrodowy przasnyski 3.7.1643-10.7.1647, rabsztyński 23.1.1649-11.6.1652; zm. 1659 (przed 24.7) - jest w PSB t. XXXIII

Wojciech Rylski, pisarz grodzki kijowski, nom. 9.11.1739 (wzm. już 17.9) wojski żytomierski wzm. do 2.3.1650, zm. ok. 1655; mylnie wzm. jako wojski owrucki 25.6.1648

Stanisław Rylski, nom. 25.11.1647 stolnik krakowski, zm. 26.6.1648/15.8.1652

Zbigniew Rylski, rzekomy skarbnik czernihowski wzm. 1648

Jan Rylski z Wielkiego Rylska, nom. 30.5.1653 (konsens od poprzednika) burgrabia krakowski, rez. 7.7.1656

Michał Ścibor Rylski, s. Jana; nom. 4 i 19.2.1676 cześnik łęczycki, awans 26.2.1684 kasztelan gostyniński, zm. 1701

Jan (Ludwik) Rylski, nom. 26.2.1684 (zapewne - ekspetatywa 23.2.1683, nominacja wpisana do ksiąg łęczyckich 29.3.1684) cześnik łęczycki, 14.7.1695 cesja na syna Hieronima

Hieronim Rylski, 14.7.1695 cześnik łęczycki z ww. cesji

Stefan Rylski, nom. 2.10.1697 podstoli nowogrodzki siewierski, zm. po 9.10.1715

Łukasz Rylski, nom. 10.9.1703 podczaszy czernihowski

Antoni Ścibor Rylski, rzekomy cześnik łęczycki wzm. 24.7.1732 - zapewne tylko cześnikowic (s. Michała?)

Stefan Ścibor Rylski, cześnik inflancki wzm. od 1730 do 1739/50

Jerzy Ścibor Rylski, wiceregens biecki, podczaszy wendeński wzm. 6.2.1764

Szymon Rylski, rzekomy stolnik czerwonogrodzki wzm. 27.1.1769

NN Rylski h. NN, rzekomy łowczy wołyński wzm. 1777

Rychter_Ida napisał:
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Żabczyński Okolice Lidy


Brak.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slawekkrecickiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 18:25
Zasłużony


Dołączył: 07-07-2012
Posty: 5

Status: Offline
Witaj Oskarze
Bardzo dziękuję za sprawdzenie nazwisk.
Pozdrawiam
Sławek Kręcicki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
annhofOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 19:44
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2011
Posty: 219

Status: Offline
Witam!
Bardzo proszę o sprawdzenie 2-ch nazwisk z XVIII wieku: Hoffmann Franciszek; Zalewski (Zaleski) Michał
Nazwiska bardzo popularne (przy czym pierwsze raczej nie szlacheckie?), więc proszę o doprecyzowanie pod względem lokalizacji.

Uzupełniam:

Hoffman Franciszek mieszkał w Chorzelowie w Galicji Austriackiej, potem rodzina
przeprowadza się do Królestwa Polskiego, ur. ok. 1755

Zalewski (zaleski) Michał mieszkał w Królestwie Pruskim ur. ok. 1769

Bardzo dziękuję
Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 22:07
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
annhof napisał:
Hoffman Franciszek mieszkał w Chorzelowie w Galicji Austriackiej, potem rodzina przeprowadza się do Królestwa Polskiego, ur. ok. 1755
Zalewski (zaleski) Michał mieszkał w Królestwie Pruskim ur. ok. 1769


Masz dowody, że to szlachcice?

Hoffman to chyba nie jest nazwisko szlacheckie, i nie pojawia się w spisach.

Natomiast Zaleskich jest sporo (co też o niczym nie świadczy, sam mam w drzewie jakichś Zaleskich, i to na pewno byli akurat chłopi). Michała żadnego pasującego, ale też data urodzenia raczej "skreśla" z urzędów staropolskich.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.082828 sekund(y)