Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 04 kwietnia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Węgrzyn_AniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2019 - 21:09
Sympatyk


Dołączył: 26-02-2009
Posty: 337
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Dziękuję Oskarze i proszę o szczegóły odnośnie Stanisława Skop h. Trąby.

_________________
Pozdrawiam Ania

Skap Chawłowscy Kamińscy Zień Popowicz Przybylscy Jakubowscy Dworzyńscy Moch Sawicz Wrześniewscy Milczarek Łuczkowscy Moch Ciurapińscy Godlewscy Mączyńscy Okraszewscy Pampuch Malonek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 09:50
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 250

Status: Offline
Bartek_M napisał:
W jakiej literaturze znajdę średniowiecznych urzędników płockich?

Ewka58 już odpowiedziała. Swoją drogą, ktoś ma może wspomnianą pozycję Wolffa w skanie?[/quote]

Witaj
Mam książkę Woffla i tą drugą ale w wersji "przedpotopowej" czyli drukowanej Very Happy . Mogę sprawdzić

Ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Węgrzyn_AniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 17:36
Sympatyk


Dołączył: 26-02-2009
Posty: 337
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Poproszę jeszcze o sprawdzenie trzech nazwisk:
Chawłowski, Hawłoski
Dworzyński
Sawicz

_________________
Pozdrawiam Ania

Skap Chawłowscy Kamińscy Zień Popowicz Przybylscy Jakubowscy Dworzyńscy Moch Sawicz Wrześniewscy Milczarek Łuczkowscy Moch Ciurapińscy Godlewscy Mączyńscy Okraszewscy Pampuch Malonek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2019 - 09:03
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
Węgrzyn_Ania napisał:
Dziękuję Oskarze i proszę o szczegóły odnośnie Stanisława Skop h. Trąby.

Stanisław Skop zw. Anelino albo Anielinus, h. Trąby, s. Jakuba, x Anna (c. Paszki, ciwuna jurborskiego po 1496-1502); dzierżawca skirstymoński i rosieński nom. 15.7.1523 do 27.9.1532/19.5.1535 oraz od 1/6.2.1542 do 4.10.1546/22.11.1547 (24.7.1547, gdy nom. na brasławskiego?), dzierżawca tendziagolski wzm. 27.6.1529, dzierżawca miednicki wzm. od 6.7.1541, 21.4/21.10.1542 awans (z Miednik) na dzierżawcę lidzkiego i bielickiego, jednocześnie dzierżawca pojurski od przed 4.10.1546, 24.7.1547 awans (z Lidy i Bielicy, Pojur i zapewne Skirstymoni i Rosieni) na dzierżawcę brasławskiego (do śmierci?); jednocześnie sekretarz łaciński hospodarski (wzm. od 27.3.1523 do 4.12.1551); jednocześnie "kuniczny ziemi żmudzkiej" wzm. 6.5.1539 i 20.11.1551, wyszehorodzki wileński wzm. od 6.7.1541 do 21.10.1542 (gdy był dzierżawcą miednickim); zm. po 4.12.1551, na pewno przed 12.4.1554

Jeszcze:

Felicjan Stanisław Ożak Skop, x Konstancja Izabella Eperyeszanka (c. Krzysztofa Eperyeszego, dworzanina JKM, podstolego kowieńskiego nom. 6.5.1648, zm. 27.6.1664/16.2.1667, bliżej drugiej daty); pisarz grodzki wiłkomierski, wzm. od 23.4.1673, zm. 25.5/5.6.1684

Węgrzyn_Ania napisał:
Poproszę jeszcze o sprawdzenie trzech nazwisk:
Chawłowski, Hawłoski Dworzyński

Nie ma.

Węgrzyn_Ania napisał:
Sawicz

W Żmudzi - nie ma.

Poza tym:

Iwan Iwanowicz Sawicz Ryzhorski, chorąży lejpuński i olkienicki wzm. od 3.5.1550 do 10.1561, 10.10.1567 jako były

Ławryn Sawicz Ryzhorski, pisarz grodzki trocki wzm. od 19.1.1582 do 3.7.1585, elekcja 12.9.1595: podsędek trocki (nom. 25 i 29.1.1596), 6.9.1612 awans: sędzia ziemski trocki (elekcja 1.9), zm. 15.6.1615/18.5.1617

Jan Sawicz Ryzhorski, namiestnik grodzki trocki od 1585/87, do 18.4.1589/26.7.1591

Dalej, w Koronie (!): Marek Marcin Sawicz Ryczygórski, rzekomy łowczy wieluński wzm. 16.6.1692; oraz Sebastian Wojciech Sawicz Ryczygórski, rzekomy miecznik ostrzeszowski (wzm. od 4.5.1764, zm. przed 4.5.1767)

2.7.1755 wzm. Brygida Karpiówna, żona niejakiego Sawicza, skarbnika lidzkiego.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 08:39
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 250

Status: Offline
Oskarze zajrzyj na PW

Ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 10:42
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 208
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Dzień dobry Oskarze
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim.
Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?

Jacek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:13
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
Stradowski_Jacek napisał:
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim. Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?


Jan Rzepecki, starosta (niegrodowy) zwoleński nom. 2.5.1674; zm. przed 30.4.1676, gdy konsens wdowy po nim Anny z Kozickich na cesję tenuty

Poza tym:

Stanisław Rzepecki z Rzepek h. Białynia, wojski lubelski wzm. między 25.4.1700 a 10.4.1714 (nom. po 27.7.1696 gdy ostatni raz wzm. poprzednik), zm. w 1716 przed 19.12

Kazimierz Rzepecki h. Białynia, stolnik kamieniecki, zm. przed 4.1.1718

Ewka58 napisał:
Oskarze zajrzyj na PW

Niestety nic nie ma. Odezwij się proszę na o.myszor na WP.pl.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:32
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 250

Status: Offline
Myszor_Oskar napisał:
Stradowski_Jacek napisał:
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim. Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?


Jan Rzepecki, starosta (niegrodowy) zwoleński nom. 2.5.1674; zm. przed 30.4.1676, gdy konsens wdowy po nim Anny z Kozickich na cesję tenuty

Poza tym:

Stanisław Rzepecki z Rzepek h. Białynia, wojski lubelski wzm. między 25.4.1700 a 10.4.1714 (nom. po 27.7.1696 gdy ostatni raz wzm. poprzednik), zm. w 1716 przed 19.12

Kazimierz Rzepecki h. Białynia, stolnik kamieniecki, zm. przed 4.1.1718

Ewka58 napisał:
Oskarze zajrzyj na PW

Niestety nic nie ma. Odezwij się proszę na o.myszor na WP.pl.



mail poszedł
ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 208
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Oskarze, dzięki za Rzepeckich!

Jacek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2019 - 22:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1006
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
proszę o sprawdzenie nazwiska
Niezwojewski, podobno miecznik sanocki
z góry dziękuję
Basia Sikorska

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-01-2019 - 11:50
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
sbasiacz napisał:
proszę o sprawdzenie nazwiska Niezwojewski, podobno miecznik sanocki


Nie ma takiego nazwiska w spisie mieczników sanockich.

Poza tym:

Niezwojewski (imię nieznane), podczaszy wendeński nom. 19.5.1766

Józef (Aleksander) Niezwojewski h. Hołobok, nom. 8.3.1772 łowczy żytomierski, awans 1.10.1785: podstoli żytomierski, wzm. jeszcze 2.10.1790, w Kalendarzyku do 1794 (czyli najpewniej ostatni na tym urzędzie)

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-01-2019 - 13:44
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1006
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Oskarze, dziękuję bardzo, dla wyjaśnienia, nazwisko to jest wymienione w dokumencie z 1741r., w którym Antoni Bukar ceduje sumę 4000 złp.miecznikom sanockim Niezwojewskim, Antoni Bukar, który był synem Waleriana miecznika smoleńskiego, w tym dokumencie tytułuje się też miecznikiem smoleńskim (chyba, że to pomyłka pisarska, powinno być miecznikowiec)
dzięki
Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 11:55
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
sbasiacz napisał:
wymienione w dokumencie z 1741r., w którym Antoni Bukar ceduje sumę 4000 złp.miecznikom sanockim Niezwojewskim

Krótko mówiąc - odkryłaś nieznanego w Spisach rzekomego miecznika. Rzekomego, bo przy braku nominacji, mogła to być osoba bezprawnie posługująca się tytułem - w XVIII w. zjawisko powszechne (oczywiście tylko dla tytułów bez żadnej faktycznej funkcji, choćby ceremonialnej), szczególnie jeśli dana osoba działała z daleka od danego miejsca. Jeśli wydarzyło się to w ziemi sanockiej, to rzeczywiście dziwne, i mógł ów miecznik być "prawilny".

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 12:04
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1006
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
podejrzani miecznicy sanoccy Niezwojewscy, działali na terenie guberni podolskiej, dokument jest wypisem z akt grodzkich winnickich.
pozdrawiam
Basia S

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 12:15
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 276

Status: Offline
sbasiacz napisał:
podejrzani miecznicy sanoccy Niezwojewscy, działali na terenie guberni podolskiej, dokument jest wypisem z akt grodzkich winnickich.

Niby obok, ale chyba dość aby się "podszywać".
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.079073 sekund(y)