Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 15 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
gandawaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2017 - 17:51
Sympatyk


Dołączył: 11-12-2013
Posty: 41

Status: Offline
Oskarze,
raz jeszcze bardzo dziękuję. Gdybyś mógł jeszcze podać mi Skrzetuskich h. Jastrzębiec od XVI w.

Pozdrawiam serdecznie,
Monika
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2017 - 18:44
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Wpierw Czarneccy, a teraz Skrzetuscy? No, nieźli antenaci.

ks. Jakub Skrzetuski al. Skrzatuski, jurysta, kanonik kaźmierski (kapituły poznańskiej) 1527, zm. 1544

Piotr Skrzetuski, harcerz JKM Stefana, zm. IX 1591

Bartłomiej Skrzetuski z Jelitkowa h. Jastrzębiec, podwojewoda proszowicki (woj. krakowskie) wzm. 24 III 1733

Stanisław Skrzetuski h. Jastrzębiec, podżupek wielicki, podwojewoda proszowicki (nom. 5 XI 1739)

N. Skrzetuski, pisarz poznański (nom. 24 XI 1738, zm. przed 11 VI 1740)

Józef Skrzetuski h. Jastrzębiec, podczaszy przemyski (nom. 14 VII 1737, rezygnacja przed 21 IX 1752), podstoli bracławski (wzm. 1765 - ale zm. 1764?); zarazem podwojewodzi lwowski (przysięga 1 IV 1735, rezygnacja 15 I/5 III 1739, potem ponownie: nom. 29 XII 1759, do śmierci); zarazem starosta /niegrodowy/ rzeczycki i mogileński (mogilnicki); zm. 9 I/19 III 1764

Tadeusz Skrzetuski h. Jastrzębiec, starościc mogilnicki (czyli s. ww. Józefa), cześnik kołomyjski (nom. 25 IX 1771), przed 1788 awans: cześnik trembowelski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gandawaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2017 - 20:13
Sympatyk


Dołączył: 11-12-2013
Posty: 41

Status: Offline
Ślicznie dziękuję Smile Nie ma letko, Skrzetuski to moja b. bliska rodzina, ale nie krew. Znam ich drzewo poprowadzone od 1504 roku, mają piękną stronę.

Pozdrawiam,
Monika
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2017 - 22:21
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Cytat:
Byłbym wdzięczny za sprawdzenie nazwiska Wyszyński o przydomku rodowym "Jałbrzyk" w woj. podlaskim.

Są, i to tłumnie Surprised Wyszyńscy al. Wyszeńscy (taka forma czasem do pocz. XVIII w.), herbu Grabie.

Marcin Jałbrzyk Wyszyński, pisarz surogator /notarius surrogatus/ bielski (od 1551/53), 1557/65 awans: sędzia bielski, zm. 1567

Stanisław Jałbrzyk Wyszyński, chorąży bielski (nom. 20 X 1551), zm. 1563 po 13 VII

Andrzej Jałbrzyk Wyszyński, brat nw. Fabiana, pisarz grodzki brański (1573-1590), podstarości grodzki brański (1590-XII 1591), wojski drohiczyński (1584/86-XII 1591); nom. 18 i 20 XII 1591 sędzia bielski, zm. 12 XI 1594/23 II 1595

Fabian Jałbrzyk Wyszyński, brat ww. Andrzeja, cześnik podlaski (nom. 1579/83 - urząd nowoustanowiony), nom. 22 XII 1583 (wybrany 14 XI) podsędek bielski (rezygnacja 12 X 1603), zm. po 3 II 1604

Jan Jałbrzyk Wyszyński, chorąży bielski (nom. 1588/89), zm. 24 VI 1606/25 V 1613

Mateusz Jałbrzyk Wyszyński, podsędek bielski (wybrany 22 I 1636), zm. 1657

Stanisław Jałbrzyk Wyszyński, rzekomy chorąży bielski (wzm. 1640) - prawdopodobnie tylko chorążyc, czyli syn ww. Jana

Tomasz Wyszyński, o. nw. Wojciecha, podstoli bielski (nom. 30 VIII 1658), zm. przed 12 XII 1665

Wojciech Wyszyński, s. ww. Tomasza, podstoli bielski (nom. 12 XII 1665 po śmierci ojca), zm. po 13 IX 1677

Stanisław Wyszyński, podsędek bielski (nom. 3 XII 1664), następnie sędzia bielski (wybór 29 I 1678), zm. przed 22 V 1691

Andrzej Wyszyński, o. nw. Jana Kazimierza, skarbnik podlaski (nom. 16 VIII 1664), nom. 1 I 1672 podsędek warszawski, zm. 1695

Jan Kazimierz Wyszyński, s. Andrzeja, podstoli bielski (wzm. 8 VI i 4 VIII 1695)

Grzegorz Jerzy Wyszyński, podsędek bielski (nom. 29 V i 3 VI 1694), zm. po 1704

Antoni Wyszyński, podsędek bielski (wzm. 24 IX 1736)

Jerzy Wyszyński, podsędek bielski, zm. przed 6 X 1750 (nom. następcy)
- pomiędzy Grzegorzem a Antonim oraz Antonim a Jerzym na urzędzie są luki, czyli albo następowali po sobie, albo w międzyczasie był ktoś nieznany; możliwe też że Antoni = Jerzy

Marcin Wyszyński, podstoli bielski (nom. 6 III 1702, wzm. jeszcze 25 VI 1721 oraz bez imienia 11 III 1724)

Antoni Wyszyński, łowczy bielski (nom. 14 VII 1737), nom. 13 X 1744 podstoli bielski (rezygnacja 26 V 1755)

Jan Wyszyński, łowczy bielski (nom. 13 X 1744), nom. 26 V 1755 podstoli bielski, zm. przed 19 IX 1757

Mikołaj Wyszyński, wojski podlaski (nom. 1 XI 1738)

Wyszyński, skarbnik drohiczyński (wzm. 9 V 1745 oraz 1750)

W innych województwach pojawiają się pojedynczy Wyszyńscy h. Trzywdar.

Cytat:
Oprócz tego prosiłbym o sprawdzenie czy w spisie województwa lubelskiego nie występują Kazimierz Bystrzycki burgrabia łukowski i Gracjan Bystrzycki, obaj w XVIII wieku.


Nie ma nikogo tego nazwiska w tomie.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakozakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2017 - 11:22
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1383
Skąd: gmina Mykanów
Status: Offline
Stanisław Podczaski h.Rawicz, rotmistrz królewski, stolnik czernihowski (nom. 4 V 1673, zm. po 23 V 1681

A masz może odnośniki do Metryki Koronnej w AGAD dla tych zdarzeń?

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów: - zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz, - chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670, - chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817, - ślubu Podczaskiego z Hadziewiczówną ok. 1720
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2017 - 19:45
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
jakozak napisał:
A masz może odnośniki do Metryki Koronnej w AGAD dla tych zdarzeń?

Przypisy źródłowe:
ASK II, nr 65, k. 37v; ASK VI, nr 15, k. 457 (Archiwum Skarbu Koronnego)
Sig. 12 (Księgi Sigillat Metryki Koronnej), k. 55, Metryka Wołyńska 29
Oczywiście wszystko AGAD.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakozakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2017 - 20:49
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1383
Skąd: gmina Mykanów
Status: Offline
Serdeczne dzięki

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów: - zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz, - chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670, - chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817, - ślubu Podczaskiego z Hadziewiczówną ok. 1720
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dybowski_Damian
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2017 - 21:34
Sympatyk


Dołączył: 19-09-2015
Posty: 12

Witam serdecznie
Czy można prosić o sprawdzenie nazwisk Dybowski, Radziszewski?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-02-2017 - 00:35
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Dybowski_Damian napisał:
Witam serdecznie
Czy można prosić o sprawdzenie nazwisk Dybowski, Radziszewski?


Sebastian Dybowski h. Nałęcz, dworzanin królowej Bony, sprawca starostwa krzemienieckiego (wzm. 17 I 1549), grodzieńskiego (1550/51-po 22 VIII 1562), namiestnik-dzierżawca nowodworski, molawicki i ozierski 1557, ostryński (przed 7 III 1559-po X 1561), zm. ok. 1565

Jan Krzysztof Dybowski, miecznik smoleński (przed 22 XII 1648-po 30 V 1660)

Aleksander Radziszewski h. Niezgoda, wiceinstygator koronny, sekretarz JKM, elektor Jana Kazimierza i Michała Korybuta, podkomorzy drohiczyński (nom. przed 1663), nom. 1664 kasztelan liwski - senator, nom. 5 IV 1666 kasztelan podlaski, zm. przed 24 IV 1670

Stanisław Radziszewski, komornik bielski, elektor Michała Korybuta i Jana III z ziemi bielskiej

Jan Radziszewski h. Niezgoda, podstoli podlaski (nom. 24 XII 1692), nom. 24 VII 1699 stolnik podlaski, zm. 10 IV 1704/6 VIII 1705

Jan Radziszewski, rzekomy podczaszy nowogrodzki siewierski (wzm. 23 II 1712 i 3 VIII 1715)

Leon Jerzy Radoszewski (błędnie wzm. Radziszewski) h. Oksza, skarbnik czernihowski (nom. ok. 1745, na pewno przed 31 VIII 1750), nom. 22 XII 1756 koniuszy trocki, nom. 20 II 1765 podczaszy trocki (do śmierci), nom. 1771 sędzia grodzki trocki, zm. pod koniec 1777

Marcin Franciszek Radziszewski, elektor Stanisława Augusta z ziemi warszawskiej

Michał Radziszewski, ur. 1743; x 1v. 16 IV 1776 Maria Morawska (ur. 9 VII 1749, zm. 20 IV 1787); 2v. 1787/88 Ludwika Brzostowska (c. wojewody inflanckiego Stanisława Brzostowskiego zm. 8 IV 1769); pułkownik wojska nadwornego Radziwiłłów; pisarz grodzki starodubowski (wzm. 22 III 1783), nom. 17 III 1785 (elekcja 9 II) pisarz ziemski starodubowski, nom. 17 III 1786 (elekcja 8 II) chorąży starodubowski, nom. 5 II 1794 marszałek stwołowicki, zm. po 1812

Szymon Radziszowski, burgrabia zamku wyższego lwowski (przed 10 IX 1578-po 20 X 1581)

Wojciech Radziszowski, wicesgerent lwowski (po 18 I 1583, wzm. 31 III 1584, przed 11 III 1585)

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dybowski_Damian
Temat postu:   PostWysłany: 15-02-2017 - 18:59
Sympatyk


Dołączył: 19-09-2015
Posty: 12

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
M_BrejterOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-02-2017 - 13:55
Sympatyk


Dołączył: 23-08-2016
Posty: 39

Status: Offline
Oskarze, czy wystepuje w okolicach lat 1785 +/-10lat Debicki lub Jaxa Debicki, zwlaszcza Adam. Moze gdzies jako chorazy?

pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-02-2017 - 23:42
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
Nie występuje. Najbliżej pasuje Antoni Sebastian Dębicki h. Gryf, chorąży wiślicki (nom. 2 XII 1757-rezygnacja przed 17 VIII 1760), zm. 1763.

Bardzo luźna hipoteza: Adam był jego synem = chorążycem?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
M_BrejterOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 12:15
Sympatyk


Dołączył: 23-08-2016
Posty: 39

Status: Offline
Dziekuje Oskarze

Hipoteza warta sprawdzenia. U Bonieckiego jest wykazany Adam- Antoniego wnuk z syna Witta Modesta.
Ale chyba wnuk nie bylby nazywany "chorazycem"?

pozdrawiam
mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakozakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 12:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1383
Skąd: gmina Mykanów
Status: Offline
A może jeszcze Hadziewicz? Na pewno mieszkali we Wrzawach, a nie mam pojęcia, gdzie mogło być coś większego. Obecnie to województwo podkarpackie/ Gorzyce.

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów: - zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz, - chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670, - chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817, - ślubu Podczaskiego z Hadziewiczówną ok. 1720
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 14:41
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 254

Status: Offline
M_Brejter napisał:
Ale chyba wnuk nie bylby nazywany "chorazycem"?

O ile tytuły "odojcowskie" były w XVIII dość częste, to "oddziadkowskie" były już jednak ogromną rzadkością, choć jednak takie zjawisko występowało (wtedy byłby "chorążycowic"). Zatem - możliwe, ale bardzo, bardzo mało prawdopodobne.

Zatem albo pomyłka, albo nieuprawniony tytuł, albo nieznany w spisach (które miewają jednak sporo luk przy urzędach czysto tytularnych), albo spoza zakresu opracowanego spisami (przypominam: brak Mazowsza, woj. bracławskiego, i większości WKL).

jakozak napisał:
A może jeszcze Hadziewicz? Na pewno mieszkali we Wrzawach, a nie mam pojęcia, gdzie mogło być coś większego. Obecnie to województwo podkarpackie/ Gorzyce.


Grzegorz Krzysztof (Krzysztof Grzegorz) Hadziewicz h. Wieniawa, łowczy przemyski (wzm. 1658, 1671, 1676), niedoszły starosta kowalski (nie wykorzystał cesji 17 XI 1665), chorąży wendeński (nom. 1687, wzm. także 1703), zm. 1703/07

Przy nim ciekawy przypis: "Wg Łozińskiego (Prawem i lewem t. I, s. 303) nie utrzymał się na urzędzie na skutek świeżo otrzymanego szlachectwa (zob. Balzer, Skartabelat w ustroju szlachectwa polskiego, s. 129 - tam wymieniony jako Mikołaj, łowczy wzm. 1662 i 1668, nobilitacja 1654) i łowczym został Jerzy Grochowski. Jednak Hadziewicz jako łowczy jest wzm. w 1671 (VL V, s. 1907; PSB IX/226) i 1676 (Niesiecki). Wg Bonieckiego w 1687 otrzymał nominację na chorążego wendeńskiego".

Piotr Paweł Hadziewicz h. Wieniawa, towarzysz wojska koronnego, stolnik czernihowski (wzm. 1679 i 21 VIII 1696, zm. 1716)

Piotr Hadziewicz h. Wieniawa, stolnik czernihowski (przed 5 II 1736-po 21 VIII 1747)

Piotr Hadziewicz h. Wieniawa, podstoli łukowski (nom. 5 X 1746, rezygnacja 10 I 1763/23 IX 1767), zm. 1782

Być może dwaj ww. = jedna osoba, ale raczej nie.

Jakub Aleksy (Aleksander) Hadziewicz h. Wieniawa, komornik graniczny pilzneński, pisarz grodzki nowomiejski (nowokorczyński), nom. 7 XI 1760 wojski nowomiejski, nom. 18 VIII 1773 skarbnik wiślicki, już 26 IX 1773 awans: wojski mniejszy wiślicki (wg Sig. rezygnacja przed 14 XI 1773, ale wg VL występował jeszcze 1775); elektor Stanisława Augusta, sędzia kapturowy (w czasie bezkrólewia po śmierci Augusta III?) i pisarz grodzki sandomierski; rzekomy podsędek sandomierski (wyst. z tym tytułem na sejmie 1777); w Galicji radca Trybunału Apelacyjnego, 1780 baron

Maciej Hadziewicz h. Wieniawa, wojski mniejszy pilzneński (w 1793)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.072820 sekund(y)