Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 20:37 poniedziałek, 22 kwietnia 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Myszor_OskarOffline
Temat postu: Generalicja Cesarstwa Rosyjskiego  PostWysłany: 18-01-2017 - 05:48
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 247

Status: Offline
Posiadam dwutomowy słownik biograficzny carskiej generalicji Siergieja Wołkowa (С. В. Волков, Генералитет Российской империи, Москва 2009). Zawiera on ok. 15 tys. biogramów chyba wszystkich czynnych rosyjskich generałów (czyli niekoniecznie pułkowników z "honorowym" awansem przy okazji przejścia na emeryturę) do 1917 roku. Szacunkowo jest tam z 500 do 1000 naszych rodaków. Szerzej w krótkiej recenzji tutaj (strona 58 ).

Uwaga: na prośby przesłane via PM, jeżeli dadzą "trafienie", będę odpowiadać tutaj (oczywiście bez ujawniania pytającego) - bo a nuż kiedyś komuś innemu się przyda dany biogram.


Ostatnio zmieniony przez Myszor_Oskar dnia 20-01-2017 - 01:44, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Jan.EjzertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 10:25
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2011
Posty: 828
Skąd: woj. łódzkie
Status: Offline
Witam
Czy w opracowaniu jest gen. Ignacy Bołtuć. Był ojcem Mikołaja Bołtucia, polskiego generała.

_________________
Pozdrawiam,
Czarek

Wesołowscy, Flatt, Zamojscy, Grochowscy, Ślascy.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 10:57
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 189
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Witaj Oskarze,
Mógłbyś sprawdzić w tym słowniku biogram: Страдовский Александр Христианович (1848 - 1906)?
A może są tam wymienione jeszcze inne osoby z tym nazwiskiem?
Dziękuję z góry i pozdrawiam. Cool

Jacek Stradowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 15:25
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 247

Status: Offline
Bołtucia nie ma. Przy okazji, wyjaśniam co to może oznaczać:
- najprawdopodobniej: był pułkownikiem, który przy przejściu w stan spoczynku otrzymał awans na "tytularnego" generała-majora (co w sumie spotykało większość oficerów kończących służbę w stopniu pułkownika - Wołkow ich pominął, bo szacunkowo byłoby to lekko kolejne kilkanaście tys. osób); taki tytuł uprawniał do noszenia munduru, czy nomen-omen tytułowania się (także np. na grobowcu), ale emerytura była "pułkownikowska". Notabene coś takiego funkcjonowało także w WP okresu II RP.
- nie służył w wojsku/straży granicznej/żandarmerii, tylko w jednej z "mundurowych" formacji cywilnych (Korpus Inżynierów Ministerstwa Komunikacji, Korpus Inżynierów Górnictwa, Korpus Leśniczych albo Korpus Inżynierów Mierniczych).
- z jakiegoś powodu pojawia się w słowniku pod inną literą (tutaj sprawdziłem Boł... i Bał... oraz Dołęga-)
- Wołkow go ominął (zdarza się dla XVIII wieku)
Dwa ostatnie wytłumaczenia są w tym wypadku bardzo mało prawdopodobne.

Co ciekawe, nie widzę także tego nazwiska w przeszukiwaniach sieci (czasem wyskakują jakieś szczegóły). Przyjąłem transkrypcję Болтуть lub Болтуч, Игнатий.

Stradowski, Aleksander s. Chrystiana (Страдовский Александр Христианович) - ur. 24 VI 1848, 1868 gimnazjum, 11 VIII 1871 Konstantynowska Szkoła Wojskowa (Константиновское военное училище, Petersburg), 1874 por., 24 IV 1888 kpt. gwardii, 1893 płk, 1904 gen. mjr. Uczestnik wojny rosyjsko-tureckiej 1877/78, ranny. Od 4 IX 1893 dowódca baonu Aleksandrowskiej Szkoły Wojskowej (Александровское военное училище, Moskwa), od 11 I 1900 4. Warszawskiego pułku fortecznego (4-й Варшавский Крепостной пехотный полк), od 3 VIII 1900 8. pułku strzelców (Częstochowa), od 4 IV 1904 do IX 1905 II. brygady 6. Dywizji Piechoty (Ostrołęka). Miał 4 dzieci*. T. 2, s. 536. [daty z biogramu uzupełniłem za Spisem pułkowników 1901 i nw. linkiem, słownik poza ur. podaje roczne; na marginesie, w 1901 luteranin; lokalizacje jednostek spoza biogramu]
Spoza słownika: dowódca ww. II. brygady od 4 IV 1904, skreślony ze spisu 13 V 1906 jako "zmarły w służbie" - czyli zmarł wtedy lub w ww. IX 1905.
Mniej więcej te same dane tutaj: http://regiment.ru/bio/S/290.htm
* Wt. zapewne Aleksandra s. Aleksandra (Страдовский Александр Александрович), w służbie po 1909, w 1916 sztabskapitan.

Daty domyślnie w kalendarzu juliańskim, ale już się kiedyś spotkałem z sytuacją, gdy chodziło o gregoriańską (błąd nie samego autora słownika, bo takowa widniała jako juliańska w źródłowym Spisku...).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 15:35
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Proszę o informacje, jeżeli takie są. Z góry dziękuję.
http://www.rusgeneral.ru/maxi/v/gen_v068a_F1.jpg
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 15:52
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 247

Status: Offline
Warakomski - nie ma. Guglanie wykazuje, że Варакомский, Николай Устинович ur. 1834, zm. 25 VI 1880. Zbyt młody (46 lat) na "utytułowanie" przy terminowym przejściu na emeryturę, mógł jednak odejść wcześniej ze względu np. na chorobę (w takich wypadkach również zdarzały się awanse tytularne).

Spoza słownika: dowódca 50. Białostockiego pułku piechoty 1867-1878, w stopniu pułkownika.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0 ... 0%BB%D0%BA

Zapewne rodzina:

Warakomski, Justyn (Варакомский, Устин) - kawaler Orderu św. Jerzego IV klasy 3 XII 1839 - ojciec
http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/4 ... 1%80%D1%8B

Warakomski, Aleksander (Варакомский, Александр Устинович) - 22 VII 1840 oficer, 17 XI 1862 ppłk, w 1869 dca 13. Kaukaskiego baonu liniowego, Кавказский линейный №13 батальон [za Spisem podpułkowników 1868] - starszy brat
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 16:07
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 189
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Myszor_Oskar napisał:
Stradowski, Aleksander s. Chrystiana (Страдовский Александр Христианович) - ur. 24 VI 1848......

Dziękuję Oskar za informacje. Jest parę szczegółów, których nie znałem do tej pory, a mam wypis o generale z moskiewskiego archiwum wojskowego.
Pozdrawiam!

Jacek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Jan.EjzertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 16:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2011
Posty: 828
Skąd: woj. łódzkie
Status: Offline
Oskar, dziękuję za czas poświęcony na poszukiwanie.

_________________
Pozdrawiam,
Czarek

Wesołowscy, Flatt, Zamojscy, Grochowscy, Ślascy.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzywekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 16:34
Sympatyk


Dołączył: 17-01-2012
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Status: Offline
Dzień dobry.
Czy można sprawdzić nazwisko Кривоблоцкий lub inaczej pisane Кривоблодский albo Крживоблоцкий.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Maciek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
danishaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 17:25
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2007
Posty: 1016

Status: Offline
Witaj Oskarze
Ponieważ nie wiem z jakim stopniem zakończyli karierę wojskową moi krewni ,więc szukam po omacku.
Chodzi mi o o braci, Jana i Gabriela(Gawryła) Radzimińskich v Radzymińskich i syna tego ostatniego -Wacława (Wiaczesława) Radzimińskiego.
Z góry pięknie dziękuję za trud.
Pozdrawiam serdecznie
Dana
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
M_BrejterOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 18:44
Sympatyk


Dołączył: 23-08-2016
Posty: 39

Status: Offline
Oskarze,
Czy w tym spisie figuruje Adam Debicki, lub Adam Jaxa Debicki, ktory w aktach urodzenia swoich dzieci z lat 1785-1790 okreslany jest jako chorazy wojsk koronnych albo narodowych, a w alegatach przy slubie corki w r 1811 jako general wojsk rosyjskich, przebywajacy od 15 lat nie wiadomo gdzie w Rosji.
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 19:14
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1768

Status: Offline
Mam w dalszej rodzinie generała rosyjskiej armii Kazimierza Niewiadomskiego (1856 - 1922)
Nie wiem, jak się pisze bukwami, poznałam najpierw w wersji Nevyadomsky Kazimierz Edwardowicz. Ożenił się z Polką, zmarł i jest pochowany w Radomiu.
Czy masz jego biogram?

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 20:20
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1530

Status: Offline
Krysiu,

Невядомский Казимир Эдуардович

1856 г. - после 1.01.1905 г.
Католик. Холост (на 1906)
Участвовал в русско-турецкой войне 1877-1878 гг. (ранен), в Китайском походе 1900-1901 гг., в русско-японской войне 1904-1905 гг...........

http://regiment.ru/bio/N/133.htm

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 20:32
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1768

Status: Offline
Elu, bardzo dziękuję.
Mam nadzieję, że w słowniku Wołkowa może być więcej Smile

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2017 - 20:57
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 247

Status: Offline
Krzywobłocki Jakub, s. Stefana (Крживоблоцкий Яков Степанович). Ur. 29 VII 1832. 1851 Aleksandrowski Brzeski Korpus Kadetów (Александровский Брестский кадетский корпус) i Pułk Dworzański (Дворянский полк), 1856 Akademia Sztabu Generalnego. Oficer gwardii 7 VIII 1851. 1857 kpt., 1860 ppłk, 1863 płk, 16 IV 1872 gen. mjr, 30 VIII 1881 gen. lejt., 6 XII 1895 gen. piech. Uczestnik stłumienia Powstania Styczniowego i wojny rosyjsko-tureckiej 1877/78. Od 1860 szef sztabu 2. Dywizji Grenadierów, 1863 4. Dywizji Piechoty. 13 IV 1866-20 II 1870 dowódca 3. Narwskiego pułku piechoty, od 27 VII 1882 14. Dywizji Piechoty, 20 XII 1890-14 XI 1894 14. Korpusu Armii, 1894 zastępca dowódcy Warszawskiego Okręgu Wojskowego*, od 7 XII 1898 członek Rady Wojennej. Zm. 21 IV 1900 w Petersburgu. Żonaty, 5 dzieci. Bracia - płk Konstanty, ppłk Włodzimierz. T. I, s. 719.

* Chyba pomyłka, zastępcą dowódcy był wówczas gen. piech. Nikołaj Zwieriew (1830-1907). Być może Krzywobłocki był tegoż zastępcą?

Nie wiadomo jakie stanowisko zajmował 1870-1882 ?.

Rodzina prawie na pewno prawosławna, zrusyfikowana.

Zdjęcie Jakowa: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ovitch.jpg
Profil w rosyjskim portalu genealogicznym: http://ru.rodovid.org/wk/%D0%97%D0%B0%D ... %8C:868934

***

Radzimińskiego żadnego nie ma.

Adama Dembickiego także, nie widnieje on również w spisie generałów z 1813 roku.

***

Niewiadomskiego bukwami zapisuje się: Казимир Эдуардович Невядомский. W słowniku go nie ma, ewidentnie przypadek awansu na tytularnego gen. mjr przy przejściu na emeryturę. Ale conieco udało mi się znaleźć w spisach i sieci:

Ur. 1856, katolik. Gimnazjum w Wilnie, Moskiewska Szkoła Junkrów Piechoty (Московское пехотное юнкерское училище), Oficerska Szkoła Strzelców. Uczestnik wojny rosyjsko-tureckiej (ranny), interwencji w Chinach 1900-01 i wojny rosyjsko-japońskiej. Praporszczik 1 X 1875, ppor. 11 III 1875, por. 29 X 1879, sztabskapitan 26 III 1887, kpt. 15 I 1890, ppłk 26 II 1897, płk 30 VII 1904. Od 7 XI 1898 do 30 VII 1904 dowódca baonu w 5. Wschodniosyberyjskim pułku strzelców (w Nikolsku Ussuryjskim, ob. Ussuryjsk), następnie dca 27. Wschodniosyberyjskiego pułku strzelców (27-й Восточно-Сибирский стрелковый полк) w obronie Port-Artura, 1905-1906 dyrektor szpitala wojskowego w Harbinie, od 17 VIII 1906 dca 5. Zakaspijskiego baonu strzelców (5-й Закаспийский стрелковый батальон), prawdopodobnie gdzieś w ob. Turkmenistanie. Przeszedł w stan spoczynku w 1907 albo 1908 roku. Prawdopodobna data 4 XII 1907, wtedy wyznaczony nowy dowódca ww. 5. baonu. W 1906 kawaler. Podczas I wojny światowej i wojny domowej nie wrócił do służby.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.075592 sekund(y)