Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 05 sierpnia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
zlota_wilczycaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 08:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2010
Posty: 34
Skąd: Kraków
Status: Offline
Dzień dobry, proszę o sprawdzenie

Rychlak Bazyli

Dziękuję i pozdrawiam, Aleksanda Ufir
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 09:14
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 167

Status: Offline
zlota_wilczyca napisał:
Dzień dobry, proszę o sprawdzenie

Rychlak Bazyli

Dziękuję i pozdrawiam, Aleksanda Ufir


Niestety, w księdze żołnierzy poległych we wrześniu 39 nie występuje Rychlak Bazyli, ani nikt inny o tym nazwisku. Są natomiast Rychlik i Rychlicki, ale żaden nie ma na imię Bazyli.
Chyba, że na zasadzie błędnego odczytu:
RYCHLIK. Bronisław, strz. 145 pp rez. 44 DP Rez. poległ/zmarł 5.10.1939 r. w Warszawie, 1-KW Warszawa, Żoliborz, ul. Powązkowska.

Pozdrawiam Jacek Lombarski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
margaritareOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 09:38
Sympatyk


Dołączył: 24-12-2019
Posty: 10

Status: Offline
Dzień dobry,
Proszę o sprawdzenie
Stępniewski Gwidon (zginął w Motyczu koło Lublina)
Rędziejowski Ryszard (zginął w Warszawie)
Pozdrawiam,
Margarita
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 10:49
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 167

Status: Offline
margaritare napisał:
Dzień dobry,
Proszę o sprawdzenie
Stępniewski Gwidon (zginął w Motyczu koło Lublina)
Rędziejowski Ryszard (zginął w Warszawie)
Pozdrawiam,
Margarita


Nie znalazłem Rędziejowskiego Ryszarda ani Stępniewskiego Gwidona w księdze żołnierzy września zmarłych lub poległych. Znalazłem natomiast informację o nekrologu Ryszarda na stronie Nekrologi Warszawskie:
http://www.nekrologi-baza.pl/?page_id=1149&paged=2382

Wg nekrologu poległ/zmarł 27.09.1939.
Pozdrawiam Jacek L
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 11:04
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2907
Skąd: Hamburg
Status: Offline
zlota_wilczyca napisał:
Dzień dobry, proszę o sprawdzenie

Rychlak Bazyli

Dziękuję i pozdrawiam, Aleksanda Ufir


Taka osoba jest na rosyjskiej liscie strat.
Podajesz zbyt malo informacji aby stwierdzic czy chodzi o osobe przez
Ciebie poszukiwana.

Фамилия Рыхляк
Имя Базили
Отчество Щепанович
Дата рождения/Возраст __.__.1903
Место рождения Тарнопольская обл., Трембовлянский р-н, д. Сороск
Дата и место призыва Трембовлянский РВК, Украинская ССР, Тарнопольская обл., Трембовлянский р-н
Последнее место службы 1 пехотная див.
Воинское звание рядовой
Причина выбытия убит
Дата выбытия 16.04.1945
Первичное место захоронения Германия, Бранденбург, д. Альт Реднитз, при доме лесника на бугре, западнее мельницы, братская могила № 1, 13 слева

Rychlak Bazyli syn Szymona, ur. 1902, pow. Tarnopol, Trembowla, wies Sorock, jednostka - 1 dywizja piechoty, zginal 16.04.1945 Niemcy, Brandenburg, wies Alt Rüdnitz/Stara Rudnica. Pochowany w zbiorowej mogile nr. 1, 13-ty od lewej, przy lesniczowce. Matka?- Maria c. Jana, zam. Sorock.
skan - 1 poz.
https://obd-memorial.ru/html/info.htm?id=4942825

wies Stara Rudnica
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stara_Rudnica
Teraz pochowany w Siekierkach
http://www.pomorze1945.com/?co=213&stro ... 38&lang=PL

Pozdrawiam
Grazyna


Ostatnio zmieniony przez Grazyna_Gabi dnia 24-01-2021 - 11:23, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
margaritareOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 11:06
Sympatyk


Dołączył: 24-12-2019
Posty: 10

Status: Offline
Lombarski_Jacek napisał:
margaritare napisał:
Dzień dobry,
Proszę o sprawdzenie
Stępniewski Gwidon (zginął w Motyczu koło Lublina)
Rędziejowski Ryszard (zginął w Warszawie)
Pozdrawiam,
Margarita


Nie znalazłem Rędziejowskiego Ryszarda ani Stępniewskiego Gwidona w księdze żołnierzy września zmarłych lub poległych. Znalazłem natomiast informację o nekrologu Ryszarda na stronie Nekrologi Warszawskie:
http://www.nekrologi-baza.pl/?page_id=1149&paged=2382

Wg nekrologu poległ/zmarł 27.09.1939.
Pozdrawiam Jacek L


Dziękuję. Pozdrawiam,
Margarita
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dominik1315Offline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 15:51
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 35

Status: Offline
Dzień dobry
Proszę o sprawdzenie Zientkowski/Ziętkowski Henryk ur 1906.
Dziękuję
Pozdrawiam
Dominik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karoliniOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-01-2021 - 23:55


Dołączył: 24-01-2021
Posty: 2

Status: Offline
Witam,
Czy jest mozliwe sprawdzenie naziska Labudda badz Labuda Wladyslaw syn Lucjana i Jadwigi urodzony 05.08 1913. z gory dziekuje Iwona
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
FilipmiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-01-2021 - 16:32


Dołączył: 01-01-2021
Posty: 5

Status: Offline
Uprzejmie proszę o sprawdzenie nazwiska:
Szyszka Albert, ur. 27.04.1896, s. Ignacego i Anny.

Dziękuje i pozdrawiam
Filip Michalak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karoliniOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2021 - 22:38


Dołączył: 24-01-2021
Posty: 2

Status: Offline
karolini napisał:
Witam,
Czy jest mozliwe sprawdzenie naziska Labudda badz Labuda Wladyslaw syn Lucjana i Jadwigi urodzony 05.08 1913. z gory dziekuje Iwona
. witam ponowniem, nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi, moze cos przeoczylam.....z gory dziekuje
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wojciechowska_EwkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 00:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 466

Status: Offline
Witam,
Proszę o sprawdzenie nazwiska Michał Zawadzki kampania wrześniowa 1939
Dziękuję
Ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GryfOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 11:19
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2008
Posty: 89

Status: Offline
Dzień dobry,
Proszę o sprawdzenie - Józef Krzywaźnia (wrzesień 1939 prawdopodobnie bitwa nad Bzurą)
Józef Krzywaźnia był synem Franciszka i Marianny z Salamonów, urodzony w Mielcuchach 22 września 1906 roku.
Z zawodu robotnik, przed wojną zamieszkały w Drziewianowie, pow. Wyrzysk, został powołany przez PKU Bydgoszcz do służby wojskowej w stopniu starszego strzelca dnia 24.08.1939 roku i wcielony do 61 pułku piechoty w Bydgoszczy. Z pułkiem tym wyruszył na front, zaginął, dalszy jego los był nieznany.

Z góry dziękuje

_________________
pozdrawiam serdecznie
Jerzy Krzywaźnia
http://szkicehistoryczne.blogspot.com


Ostatnio zmieniony przez Gryf dnia 27-01-2021 - 20:00, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PastanOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 13:37


Dołączył: 15-08-2013
Posty: 6

Status: Offline
Witam.
Proszę o sprawdzenie nazwiska Józef Iwańczyszak ur. 1910 s. Andrzeja i Katarzyny z domu Komarnicka.
Dziękuję i pozdrawiam.
Stanisław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Liliana_czOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 15:19


Dołączył: 27-01-2021
Posty: 1

Status: Offline
Prosze sprawdzić jozef grabinski, nie wrócił z wojny, był bratem mojego dziadka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 16:21
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 167

Status: Offline
Liliana_cz napisał:
Prosze sprawdzić jozef grabinski, nie wrócił z wojny, był bratem mojego dziadka

Jest w księdze żołnierzy poległych we wrześniu 1939 roku
GRABIŃSKI Józef Bolesław,
ur. 6.11.1907 r., kpt. 27 pp, poległ/zmarł 09.1939 r.
w Łodzi, 24-KW Łódź, ul. Wojska Polskiego.
Czy jest to ten Józef Grabiński? Podajesz zbyt mało danych.
Pozdrawiam Jacek L
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.283411 sekund(y)