Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

04:59 sobota, 16 grudnia 2017


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
magidesignsOffline
Temat postu: Potrzebuję Waszej pomocy.  PostWysłany: 29-05-2016 - 16:30
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Kochani jak mam to rozumieć? Może i Wy mieliście podobne przypadki.

To są rodzice mojej pra pra prababci: (przykład z aktu urodzenia mojej pra prababci Tekli)

Ciechanów, 30.XII.1891/ 11.I.1892
Ojciec – Jan Kamiński, rolnik z Niechodzina, lat 40;
Świadkowie – Antoni Imieciński, lat 27 i Andrzej Gwardziński, lat 41, rolnicy z Niechodzina;
Dziecko – ur. w Niechodzinie, 24.XII.1891/ 05.I.1892, o 10 wieczorem, nadane imię – Tekla;
Matka – Anna z Baranowskich, lat 30;
Chrzestni – Antoni Imieciński i Teofila Imiecińska.

Jan Kamiński ma rodziców: Andrzeja Kamińskiego i matkę Annę Kamińską zd. Świder. Ich syn Jan Kamiński i żona Anna Kamińska z domu Baranowska - ich daty na naszych grobach też się zgadzają.
Anna Kamińska zd. Baranowska ma rodziców Mikołaja Baranowskiego i Matkę Agnieszkę Baranowską zd. Świderek. Wszystko po kolei z akt tak nam wychodzi. Wszyscy są z Niechodzina parafia Ciechanów.


i tu pojawia się coś ciekawego i dla mnie nie jasnego! ZGŁUPIAŁAM.



Szukając dalszych akt natrafiłam na
Jana Kamińskiego i jego żonę Annę Kamińską zd. Baranowską, których rodzice mają identyczne imiona, nazwiska itd. Czy to oni czy ich rodzice to i tak samo Świderek, Świder, Baranowscy wszystko się powtarza. Tylko daty się nie zgadzają i miejsce zamieszkana bądź urodzenia. No koszmar. Luknijcie te akta:

151 - 4/16 kwietnia 1887 r. pojawił się Jan Kamiński lat 30 i okazał chłopca urodzonego 2/14 kwietnia z Jana i Anny z Baranowskich lat 26. Na chrzcie dano mu Stanisław, a chrzestnymi byli: Franciszek Myczkowski i Józefa żona jego..
Ksiądz pisze jak potłuczony. Jeżeli to te same osoby jak wyżej, to daty się nie zgadzają...



188 - 24 maja/5 czerwca 1884 r. zjawił się Jan Kamiński lat 30 i okazał chłopca urodzonego 20 maja/1 czerwca w wsi (Obryte) zrodzonego z niego i małżonki Anny z Baranowskich lat 27. Na chrzcie dano mu Franciszek. Chrzestni: Józef Karpiński i Apolonia Ulinowska (?)

I do tego ich rodzice mają identyczne imiona i nazwiska co moi z Niechodzina. Jak ja mam to wszystko rozumieć? Tylko daty się różną o.O a wszystko inne jest identycznie takie same. Akt jest wiele więcej.

Magda Sad
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 16:40
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 14348
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a propos pisze jak potłuczony - przeformułuj uwypuklając problem
no i zawsze warto linkować dokumenty, które mamy pomóc przeanalizować
jakie osoby te same? Tekla i Stanisław to ta sama osoba? jakie daty? gdzie rozbieżność?
problem w tym, że istniał równocześnie więcej niż jeden Jan Kamiński ożeniony z Anną Baranowską?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Potrzebuję Waszej pomocy.  PostWysłany: 29-05-2016 - 16:47
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 742

Status: Offline
Jeśli chodzi o to, że ksiądz podaje wiek rodziców zupełnie "od czapy", to nic dziwnego. To się zdarzało nagminnie. Moja prababcia miała czworo dzieci urodzonych w latach 1878, 1879, 1881 i 1886. W akcie z roku 1878 ma lat 25, z roku 1879 - 32, z 1881 - 26 a w roku 1886 podano, że ma lat 40. A naprawdę urodziła się w 1852 więc miała 26, 27, 29 i 34. A najciekawszy był wiek ojca - też nie zgodny z prawdą, a w ostatnim akcie podano iz ma lat 40, gdy tymczasem zmarł przed narodzeniem dziecka w wieku lat 41.
Nie należy sie tym przejmować i opierać się wyłącznie na metrykach urodzenia danej osoby. Choć z doświadczenia wiem, że i tam wpisywano różne dziwne rzeczy np. aby ukryć "przedślubne" pochodzenie dziecka.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 16:47
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Istnieją dwie osoby o nazwisku Kamiński Jan i tych dwóch Janów Kamińskich rodzice nazywają się identycznie Andrzej Kamiński
i Marianna Kamińska z domu Świdwa.

I identycznie jest w przypadku Anny Kamińskiej z domu Baranowska. Są dwie Anny Kamińskie z domu Baranowskie, których rodzice nazywają się identycznie: Mikołaj Baranowski i Agnieszka Baranowska (nazwisko panieńskie Świderek.

Nie zgadzają się tylko ich daty urodzenia. Tylko one się różnią i w przypadku dwóch Annn i dwóch Janów.



Małgorzato dziękuję Smile Już się bałam, że to tylko tak u mnie się zdarzyło. Czytając te akta zgłupiałam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 16:52
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 14348
Skąd: Warszawa
Status: Offline
to rozbierzmy ten problem
podlinkuj:
akty urodzenia Jana/ów Baranowskiego z Andrzeja/ów i Mariann/y dd Świdwa
akty urodzenia Ann/y Kamińskiej/ich z Mikołaja/ów i Agnieszki/ek dd Świderek

skąd "nie zgadzają się daty urodzenia" i z czym się nie zgadzają (zakładam, że jakaś sprzeczność w datach urodzenia Jana nr 1 i Jana nr 2 oraz Anny Baranowskiej nr1 Anny Baranowskiej nr 2)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 17:03
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Odszukam tylko akta na komputerze i się odezwę. Dziękuje za pomoc Smile

_________________
Magdalena Antosik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 17:06
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 14348
Skąd: Warszawa
Status: Offline
oki, to nie daty urodzenia się nie zgadzają, a nie pokrywa się "ze sobą" wiek rodziców w aktach urodzeń dzieci

przyzwyczaisz się

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 18:36
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Tak właśnie Smile Jest ciężko. Moja babcia też mi to powiedziała Wink "Magda wszyscy to nasi, tylko księża pogmatwali prawdopodobnie". A ja już mam tyle akt, że chyba czas najwyższy je uporządkować, uporządkować wszystkie oryginały, bo nic nie mogę znaleźć Smile

_________________
Magdalena Antosik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 18:51
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 14348
Skąd: Warszawa
Status: Offline
jacy księża?
ksiądz miał obowiązek spisac i spisywał co oznajmił stawający do aktu, a świadkowie potwierdzili
"pogmatwał" i "jak potłuczony" przodek nie urzednik:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 18:56
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
aha, to dlaczego aż takie pomyłki? Hihi opijali urodzenie dziecka przed zgłoszeniem Wink Nic z tego nie rozumiem Sad
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sławek_BinczakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 21:45
Sympatyk


Dołączył: 19-10-2014
Posty: 32
Skąd: Czarna Łąka
Status: Offline
Może i opijali. Ja mam w swoim drzewku dwa akty zgonu pra..... dziadków z lat 1812 i 1816. Oba zgony zgłaszał ten sam syn. Pierwszy umarł ojciec i zapisano, że zostawił żonę lat 70. Cztery lata później umarła żona i zapisano, że miała lat ..... 80. Kto tam pamiętał wiek starych ludzi.

Pozdrawiam, Sławek

_________________
Poszukuję aktów zgonu Roberta Grynika lub Gryninga i jego żony Marianny z Ciesielskich. Łódź i okolice. pomiędzy 1885 a 1920.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-05-2016 - 22:59
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Ooooo nieźle. Już niczemu się nie zdziwię. Dzięki Smile


Babcia się tu właśnie śmieje, że się nie dziwi. W sumie sama mi kiedyś wspominała i właśnie przed momentem mi przypomniała, że ona urodzona w 1937r w akcie kościelnym ma urodziny 4 kwietnia, a w akcie usc i w każdych innych dokumentach 4 wrzesień Wink

Miała się zapytać mamy, ale jakoś tak się o tym zapomniało i już nie zdążyła się zapytać. Ale też ciekawy przypadek Wink Gdzie kwiecień, a gdzie wrzesień Smile


A podpowiedzcie mi jeszcze co byście zrobili na moim miejscu. Szukam Józefy Lubelskiej, niezamężnej matki mojego pra pradziadka Franciszka Lubelskiego. Jak szukać by znaleźć?

Nie wiem czy akt mam przetłumaczony ok. I z tego tłumaczenia wiem tylko, że Józefa Lubelska miała 22 lata jak urodziła mojego pra pradziadka Franciszka. Z akty niby wychodzi 1868r jej urodzenia. No ale jeżeli takie błędy się zdarzają, to jak szukać Józefy Lubelskiej? Nie mogę spać przez moją pra pra prababcię Smile Cały czas o niej myślę. A nic poza tym aktem urodzenia Franciszka, o niej nic nie znalazłam i nie mogę znaleźć. Proszę luknijcie ten akt. Może jest tam więcej informacji niż tylko daty i wieś Nasierowo Dz. Bardzo chcę ją odnaleźć. Ale chyba sama nie dam rady.

To jest akt urodzenia Franciszka Lubelskiego jej syna. Może Wy więcej wyczytacie z tego aktu. Ja niestety nie znam rosyjskiego. Pomóżcie.


Akt nr.13

http://i66.tinypic.com/2m6kbyw.jpg
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Aga_BrzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-05-2016 - 12:59
Sympatyk


Dołączył: 28-01-2015
Posty: 321

Status: Offline
Magdo, Józefa mieszkała z matką. Czyli jej ojciec już nie żył, albo też była nieślubna. Może uda się znaleźć jego akt zgonu.

_________________
pozdrawiam
Agnieszka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
magidesignsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-05-2016 - 13:08
Sympatyk


Dołączył: 22-05-2016
Posty: 39

Status: Offline
Poszukam. Dziękuję za podpowiedz Smile

_________________
Magdalena Antosik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_KazimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-05-2016 - 14:10
Sympatyk


Dołączył: 16-10-2014
Posty: 135

Status: Offline
w akcie jest napisane:

Działo się we wsi Ciemniewko dnia 28.01/9.02 1890 roku o godzinie 2 po południu. Stawiła się: Wanda Palmowska akuszerka zamieszkała w Nasierów Dziurawiec, lat 50, w obecności: Józefa Krupińskiego 50 lat i Wincentego Michalskiego 35 lat, służących, zamieszkałych w Nasierów Dziurawiec, i okazała Nam dziecię płci męskiej, oświadczając, iż urodziło się w Nasierów Dziurawiec 22.01/3.02 bieżącego roku, o godzinie 6 wieczorem, z niezamężnej Józefy Lubelskiej lat 22, mieszkającej przy matce w Nasierów Dziurawiec, i ojca nieznanego.
Dziecku temu przy chrzcie świętym odbytym tego dnia przez ks. Karola Przystańskiego, dano na imię Franciszek a jego chrzestnymi byli: Feliks Nowotczyński i Wiktoria Adamska, zamieszkali w Nasierów Dziurawiec.
Akt ten stawiającej i wszystkim świadkom niepiśmiennym przeczytany i przez Nas tylko podpisany.
ks. Karol Przystański, Nas: Pr. [Nasierów parafia] Ciemniewko, trzymający księgi akt [metrykalne tut.kościoła]

___________________________________
Powodzenia w dalszych poszukiwaniach.
Michał Kazimierz

Ciemniewko - Nasierów / Nasierowo-Dziurawiec
https://www.google.pl/maps/place/Ciemni ... 20.7416965
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.071925 sekund(y)