Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 24 lutego 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-04-2016 - 10:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 2084

Status: Offline
Dwóch Konstantych Mikołajewiczów ? Nieprawdopodobne, No i dlaczego dwie daty urodzin? Celowe fałszerstwo- po co? W sprawie poszukiwań metryk Stefani w tej sytuacji nic sensownego nie przychodzi mi do głowy. Moze warto, podobna jak z polskimi genealogami, korespondencje rozpocząć z genealogami białoruskimi. Wiedza o związkach Cybulskich i Podwerebnych może być cenne. Informacja Anny o Podwerebnych w Ziemi brasławskiej umacnia sens badania białoruskiego tropu. No i może na białoruskim forum znajdzie się ktos z Bobrujska kto Tobie metryki z Bobruska jeszce raz sprawdzi. Może trzeba tej metryki szukac w cerkwi wojskowej?. Ja nie wiem czy taka tam była ale z praktyki Królestwa Polskiego to wielce prawdopodobne,
Zastanawia mnie dlaczego nie znalazłes w Petersburgu dokumentów personalnych Mikołaja. Gdzie zatem ich szukać. Co to było ta Główna Polowaja Prowiantskaja Komisja. Do żadnego urzedu w Królestwie Polskim mi to nie pasuje . Do Rady Administracyjnej na pewno nie, do struktur gubernialnych tez chyba ? nie. To mi wyglada bardziej na jakąś strukturę organizacyjna w ramach wojska. Spróbuj popytac rosyjskich historyków. Moze Mikołaja trzeba szukać w wojskowych archiwach w Moskwie
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-04-2016 - 19:01
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Wygląda na to, że Mikołaj od 1850 do 1864 zajmował się zaopatrzeniem armii.
Wojska, które stacjonowały na terenie Królestwa Polskiego, wchodziły w skład rosyjskiej Armii Czynnej. W 1855 r. Armia Czynna została przemianowana na I Armię, której główną kwaterą została Warszawa, a Intendentura zajmowała się tym co poniżej

„Obwieszczenie
Główna Polowa Komisja Prowiantska Czynnej Armii na zasadzie reskryptu Pełniącego Obowiązki Generał-Intendenta armii, niniejszym zawiadamia iż na Izbie Sesjonalnej tejże Komisyi będzie się odbywać publiczna licytacja na dostawę dla wojsk Warszawski garnizon składających od 1 stycznia 1838 po dzień 1 stycznia 1839 roku, wódki i mięsa.” – str.4
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=19742

Tu str. 6
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=39984

Nie potrafię dokładnie powiedzieć w jakim okresie, ale zaopatrzenie w żywność Twierdzy Modlin /Nowogeorgijewsk /odbywało się w guberni grodzieńskiej i wołyńskiej.
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MihaborOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-04-2016 - 21:01
Sympatyk


Dołączył: 04-05-2012
Posty: 55
Skąd: Rosja
Status: Offline
Witam

Annaniena napisał:

Dziękuję. Tak, to mój prapradziadek Mikołaj.

Annaniena napisał:
Podwerbni był rod z ziemi brasłąwskiej chyba Mińska Gubernia?

Nic o tym nie wiem. Myślę, że to nie krewni, but persons bearing the same family name (nie wiem, jak to powiedzieć po polsku).

jamiolkowski_jerzy napisał:
W sprawie poszukiwań metryk Stefani w tej sytuacji nic sensownego nie przychodzi mi do głowy. Moze warto, podobna jak z polskimi genealogami, korespondencje rozpocząć z genealogami białoruskimi. Wiedza o związkach Cybulskich i Podwerebnych może być cenne. Informacja Anny o Podwerebnych w Ziemi brasławskiej umacnia sens badania białoruskiego tropu. No i może na białoruskim forum znajdzie się ktos z Bobrujska kto Tobie metryki z Bobruska jeszce raz sprawdzi. Może trzeba tej metryki szukac w cerkwi wojskowej?. Ja nie wiem czy taka tam była ale z praktyki Królestwa Polskiego to wielce prawdopodobne

Już pisałem. Pusto

jamiolkowski_jerzy napisał:
Zastanawia mnie dlaczego nie znalazłes w Petersburgu dokumentów personalnych Mikołaja. Gdzie zatem ich szukać. Co to było ta Główna Polowaja Prowiantskaja Komisja. Do żadnego urzedu w Królestwie Polskim mi to nie pasuje . Do Rady Administracyjnej na pewno nie, do struktur gubernialnych tez chyba ? nie. To mi wyglada bardziej na jakąś strukturę organizacyjna w ramach wojska. Spróbuj popytac rosyjskich historyków. Moze Mikołaja trzeba szukać w wojskowych archiwach w Moskwie

Informacja jest, ale trudno zrozumieć, jak i gdzie się poruszać. Już zrobił dwa okrążenia, chyba trzeba będzie robić trzeci.
Метрические документы церквей военного ведомства
Опись фонда комиссариатских комиссий

Warakomski napisał:
Wygląda na to, że Mikołaj od 1850 do 1864 zajmował się zaopatrzeniem armii.
Wojska, które stacjonowały na terenie Królestwa Polskiego, wchodziły w skład rosyjskiej Armii Czynnej. W 1855 r. Armia Czynna została przemianowana na I Armię, której główną kwaterą została Warszawa, a Intendentura zajmowała się tym co poniżej
„Obwieszczenie
Główna Polowa Komisja Prowiantska Czynnej Armii na zasadzie reskryptu Pełniącego Obowiązki Generał-Intendenta armii, niniejszym zawiadamia iż na Izbie Sesjonalnej tejże Komisyi będzie się odbywać publiczna licytacja na dostawę dla wojsk Warszawski garnizon składających od 1 stycznia 1838 po dzień 1 stycznia 1839 roku, wódki i mięsa.” – str.4


Myślę, że Mikołaj do 11 sierpnia 1864 roku (do czasu likwidacji) był w stanie Głównej Polowej Prowiantskej Komisji Królestwa Polskiego. A potem, pewnie, chodźmy szukać nowej pracy.

mihabor napisał:

Tutaj informacje na Włodzimierza Podwerbnego jego córka

Niesamowite: podczas poszukiwań Stefanii znalazło się wiele nowych ludzi, wiele różnych metryków, a najważniejszym faktem w tej chwili jest brak metryki, mam na myśli metryki urodzenia Emilia Cybulska. To daje nadzieję, że jesteśmy jednak na dobrej drodze i Stefania wciąż może być córką Stefana i Antonina.

Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AnnanienaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-04-2016 - 21:16
Sympatyk


Dołączył: 04-08-2013
Posty: 52

Status: Offline
Witam


Teraz w którym kosciele mogli ślub brac ?
W cerkwi czy kościele rzymsko - katolickim?

Pozdrawiam Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MihaborOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-04-2016 - 22:39
Sympatyk


Dołączył: 04-05-2012
Posty: 55
Skąd: Rosja
Status: Offline
Annaniena napisał:
Witam


Teraz w którym kosciele mogli ślub brac ?
W cerkwi czy kościele rzymsko - katolickim?

Pozdrawiam Anna


Formalnie miały w сerkwe prawosławnym. Ale nie wykluczam, że mogli także i w kościele, tak jak mama Mikołaja była polką. Myślę, że mogła mieć wpływ na wybór żony Mikołaja i na miejsce gdzie im ślubu. Ale w сerkwe na pewno.
Dam 80% że ślub odbywała się w Warszawie!!!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janina_Tomczyk
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2016 - 04:59
Nieaktywny


Dołączył: 10-12-2012
Posty: 1260

Witaj Michale

Widzę z Twoich wpisów, że masz wytypowany trop poszukiwania Stefanii z Cybulskich Podwerbnej jako córki małżonków Stefan Cybulski i Antonina Trzcińska i wydaje się iż jest to możliwe bo w Genealogii Wielkich dr Minakowskiego pomiędzy narodzinami ich córki Emilii w 1820 roku a Antonim Ildefonsem Cyrylem Cybulskim w 1833 roku nie odnotowano narodzin jakiegokolwiek dziecka, a to jest mało prawdopodobne bo kobiety zwykle rodziły co kilka lat. Po prostu brakuje wielu indeksów z wielu parafii oraz są luki w latach wykonanych zdjęć metryk. W całej dyskusji jest trochę chaosu więc postaram się to uporządkować co wiemy.
Stefan Cybulski herbu Prawdzic urodził się ok 1792 roku jako syn Franciszka ur ok 1740 r i Marianny Raczyńskiej ur ok 1770 r, jako wnuk Macieja Cybulskiego ur ok 1690 r i jako prawnuk Łukasza Cybulskiego ur ok 1660 r
Stefan Cybulski zawarł ślub dn 15.06.1818 r w parafii Łąkoszyn (obecnie Kutno) z Antoniną Trzcińską herbu Rawicz ur ok 1801 roku córką Seweryna Wojciecha Trzcińskiego ( 1733-1819) właściciela wsi Sklęczki w parafii Łąkoszyn i Doroty Lisowskiej ( z akt wynika, że jego drugiej żony). Tu dodam, że odezwał się Pan Adam Trzciński potomek rodu Trzcińskich, który ma dużą wiedzę o Rodzie Trzcińskich, ale został przytłoczony dyskusją o Podwerbnych i nie został przez Ciebie zauważony. Koniecznie powinieneś szukać kontaktu z tym panem jeśli uważasz, że Stefania z Cybulskich Podwerbna może być córką Antoniny z Trzcińskich.
Teraz wypiszę ustalone dane o dzieciach pary Stefan Cybulski i Antonina Trzcińska:
1) Konstancja Cybulska h.Prawdzic ur ok 1818 r Sklęczki par.Łąkoszyn jej ślub ok 1840 r z Stefan Michał Joachim Tański herbu Nałęcz ur ok 1810 r - ich syn Jan Nepomucen Tański ur 16.05.1841 Żeronice parafia Orłów chrzest akt 23/1841 i chrzestnym jest dziadek Stefan Cybulski.
2) Emilia Cybulska herbu Prawdzic ur 1820 - jej ślub akt 6 z 1842 r parafia Orłów z Julianem Stanisławem Janem Szypowskim herbu Szreniawa ur ok 1820 r. Ich córka Antonina Ludwika Apolonia Szypowska h. Szreniawa ur 1843 r brała ślub w Warszawie w parafii Św. Aleksandra akt 68 z 1860 r z Władysławem Sbarboni i matka żyła, była na ślubie a mieszkała jak zapisano w Łęczyckim.
4) Antoni Ildefons Cyryl Cybulski h Prawdzic ur 09.07.1833 akt 43 z 1833 r Oszkowice. jego chrzestnymi byli Ildefons Tański i Bibianna Miklaszewska zd Trzcińska rodzona siostra Antoniny Cybulskiej.
5) Seweryna Dorota Cybulska h.Prawdzic ur ok 1841 r Orłów
Jak widać z powyższego brakuje wiele danych o tej rodzinie i możliwe, że poszukiwana przez Ciebie Michale Stefania z Cybulskich Podwerbna mogła pochodzić z tej rodziny. W dostępnych aktach metrykalnych nie spotkałam wzmianki o Podwerbnych o czym napisała w wyższych postach Anna.
Będę w wolnej chwili przeglądała metryki z parafii Łąkoszyn jakie są w moim posiadaniu i postaram się poszukać urodzin Stefanii Cybulskiej bo w rodzinie Trzcińskich był zwyczaj rodzenia dzieci w domu rodzinnym w Sklęczkach. Tak było z pierwszą córką Marianną z Kazimierza Miklaszewskiego i Bibianny Trzcińskiej ur 1820 r.
Zauważ także, że były inne rodziny Cybulskich także związane z Warszawą jak np Józefat Cybulski ur 1794 zmarły 05.06.1884 pochowany na Powązkach, który ożenił się z Faustyną Żerońską h. Adwaniec, a nawet we wsi Prusy, gdzie teraz mieszkam mieszkała i zmarła Józefa z Cybulskich Laskowska matka Pauliny z Laskowskich Pruskiej (dziedzice wsi Prusy) ich grób rodziny jest na cmentarzu w Głuchowie i także u Minakowskiego nie ma wywodu tej rodziny Cybulskich.
Wydaje mi się, że trzeba uczepić się tej nitki wiodącej do Stefanii Cybulskiej ewentualnej córki Stefana Cybulskiego, ale badać także inne rody Cybulskich i dokładnie śledzić losy Mikołaja Podwerbnego w Polsce i Warszawie, bo to krąg centralnej Polski.

Pozdrawiam serdecznie
Janina Władysława Tomczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MihaborOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2016 - 11:09
Sympatyk


Dołączył: 04-05-2012
Posty: 55
Skąd: Rosja
Status: Offline
Janina_Tomczyk napisał:

Witaj Janina
Dziękuję. Po prostu nie zauważyłem to ciekawa wiadomość, sam nie wiem jak to wyszło. Napiszę później, teraz nie ma czasu.

Pozdrawiam
Mihał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2016 - 16:19
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Raz jeszcze przejrzałem notatki dotyczące tej linii / to co jest w Genetece/.
Franciszek Cybulski i Marianna Raczyńska. Synowie; Stefan, Jozefat Konrad, Karol Stanisław

„Radca Heroldyi Dyrektor Kancellaryi.....”
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/docmetadat ... =&lp=1&QI=

Dzieci Stefana i Antoniny Trzcińskiej
-Konstancja – brak aktu ur. brak aktu ślubu / ur. raczej w 1819, ponieważ jej rodzice biorą ślub w czerwcu 1818r./jest akt ur. syna Konstancji Cybulskiej, Jana Nepomucena Tańskiego /1841/ gdzie ojcem chrzestnym jest Stefan Cybulski.
-Emilia – brak aktu ur. /ok. 1820 /, akt nr 6 ślubu 1842 Orłów z Julianem Stanisławem Janem Szypowskim
-Joanna Olimpia – brak aktu ur. / ok. 1826 Rogaszyn/, akt ślubu nr.15 z 1846 r. Wa-wa św. Jan z Wawrzyńcem Romanem Mrozowskim. Matka Antonina Trzcińska mieszka w Warszawie na ul. Piwnej.
-Antoni Ildefons Cyryl – ur. 09.07.1833 Drogusze /Oszkowice
Seweryna Dorota – akt 35 ur. 17. 08.1841 Żeronice

Dzieci Jozefata Konrada i Faustyny Żerońskiej / mieli tylko 2 synów - z aktu zgonu Jozefata/
-Władysław 1831 akt ur.40 Zeleniewo/Mazew
-Stefan / Cebulski/ akt ur. 1832 41 Zeleniewo/Mazew

Dzieci Karola Stanisława i Antoniny Zielińskiej
-Izydor Roch Cybulski 1850 akt 137 Łowicz Kolegiata
-Teodozja Antonina Tekla Zuzanna 1845 akt ur. 59 Piaski /Oszkowice
-Marianna Stanisława ur.ok. 1840 w Małachowicach , akt ślubu 1872 nr.19 z Ryszardem Szmigielskim w Oszkowicach
-Zuzanna ur. ok. 1837 r. w Piaskach, akt zgonu 1882 nr 48 Oszkowice / panna/

Dla przypomnienia: Antonina Trzcińska Cybulska w 1842 r. /mąż Stefan Cybulski już nie żyje/ mieszka w mieście Łęczycy. W 1846 r. mieszka już w Warszawie / tam też ślub córki Joanny Olimpii/.
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janina_Tomczyk
Temat postu:   PostWysłany: 14-04-2016 - 19:06
Nieaktywny


Dołączył: 10-12-2012
Posty: 1260

Witam

Nie ma to może bezpośredniego związku z tematem poszukiwań, ale skoro zamieszczony został wpis o uznaniu Cybulskich w 1845 roku za szlachtę dziedziczną to krótko przybliżę postać Wincentego Topór Matuszewskiego Radcę Heroldii Królestwa Polskiego z tych lat. Otóż w 1836 r ten niezmiernie wpływowy człowiek na podstawie postępowania spadkowego po Feliksie Czarneckim przejął ogromny majątek ziemski bratoszewicki, strykowski, miasto Głowno z licznymi folwarkami i majątkami składowymi, który w I połowie XIX wieku wyceniany był na ok 1,5 miliona zł polskich.(źródło str 34 książki " Z dziejów Bratoszewic" Alicji Król-Kamińskiej). Autorka opisuje sposób przejęcia majątku po Feliksie Czarneckim jako dość dwuznaczny, bo sprawy majątkowe Czarneckich prowadzone właśnie przez owego Wincentego Topór Matuszewskiego doprowadziły do kolosalnego zadłużenia tych włości i przejęcia za długi i częściowo z mocy ustanowionego spadku właśnie przez owego mecenasa. W owym czasie Pan Matuszewski był mecenasem przy Sądzie Najwyższym Królestwa Polskiego, a wcześniej w czasie powstania listopadowego (1830-1831) "wkręcił się do (rosyjskiego, trzeba rozumieć) sądu wojennego, był jakimś audytorem" jak napisała Pani Wanda Micińska z Pruskich w książce "Wspomnienia rodzinne".
Również autor "Historii parafii św.Jakuba Apostoła w Głownie" ksiądz Stanisław Banach nie wyrażał się o nowym właścicielu dóbr klucza bratoszewickiego pochlebnie.
Z tych zapisów jasno wynika, że jego ogromne wpływy były związane ze ścisłą współpracą z rosyjskim zaborcą, a rodziny szlacheckie mające podobne wpływy cieszyły się jego względami.
To tylko taki przyczynek do podanego wyżej zapisu: Radca Heroldyi Dyrektor Kancellaryi.....”
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/docmetadat ... =&lp=1&QI=

Pozdrawiam
Janina
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2016 - 17:40
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Ponieważ nigdzie nie widać śladu metryk ślubu Mikołaja i urodzenia Konstantego, wydaje mi się, że obie ceremonie miały miejsce w nowo wybudowanej cerkwi św. Aleksandra Newskiego w Cytadeli Warszawskiej.
Tak również w Warszawie wyglądały pułkowe miejsca modlitwy przed wybudowaniem tej cerkwi. Więc tu ślubu raczej nie brali. Czy mogło to być w „cywilnej” cerkwi, też raczej nie.

„Początkowo był to polowy składany ikonostas wraz z utensyliami
liturgicznymi, który duchowny wojskowy przewoził wraz za przemieszczającą się jednostką. W miejscu stacjonowania pułku cerkiew urządzano na terenie koszar w namiocie lub w budynku. Do lat 90. XIX wieku wszystkie pułkowe cerkwie mieściły się w salach, pokojach i jadalniach adaptowanych na domy modlitwy. Budowa prawdziwych cerkwi pułkowych rozpoczęła się w końcu XIX wieku”


„W 1836 roku wprowadzono prawo o związkach mieszanych.
Dzieci, narodzone ze związku prawosławnych z innowiercami, miały być odtąd
obowiązkowo chrzczone i wychowywane w wierze prawosławnej. W związku ze wzrostem liczby wiernych, w 1834 roku utworzono wikariat warszawski, którym zarządzał archimandryta Antoni, dotychczasowy namiestnik monasteru w Poczajowie. W roku 1841 wikariat przekształcono w diecezję. W końcu 1835 roku konsekrowano pierwszą z prawdziwego zdarzenia cerkiew, wybudowaną w Polsce. Była to cerkiew św. Aleksandra Newskiego w Cytadeli Warszawskiej.”
http://www.chram.com.pl/wp-content/uplo ... siazka.pdf

I kolejna ważna, wydaje mi się sprawa, trzeba sprawdzić gdzie ewakuowano w 1915 r. cerkiewne archiwa i co się z nimi dalej działo. W AGAD jest „Ukaz cesarski w sprawie przygotowań do ewakuacji majątku cerkiewnego i inne pisma w tej sprawie” Sygn. 487 / 6 kartek/
http://www.agad.archiwa.gov.pl/pomoce/kons226.xml
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AnnanienaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-04-2016 - 18:38
Sympatyk


Dołączył: 04-08-2013
Posty: 52

Status: Offline
Witam
Tylko AGAD zostal / Sa tam materialy o emeryturach uwolnienach od sluzby.
http://www.agad.archiwa.gov.pl/pomoce/O ... ml#series1
Józefat Cebulski pracowal był oficjalistą w Komisji aprowizacyjnej.
Jak juz pisalam i podalam link Konstancja Tańska z Cybulskch i Seweryna Pągowska z Cybulskich kwestę robly w kosciele św.Andrzeja .

Tańskim w Warszawie rodzi sie syn ale prożne poszukiwania metryki slubu Pagowskiego z Cybulska./

Pągowski nie jeden pracowal w Komisi Aprowizacyjnej,
Ogólnie z tego rodu wszyscy albo w Drogach żelaznych albo Aprowizacja.
Mikolaj Podwerbny zanotowano metrykę zgonu w Kościele prawoslawnym na Podwalu z interesujacych nas lat nie ma metryk.
Jeszcze sprawdzam inne wykazy.

Pozdrawiam Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MihaborOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-04-2016 - 11:38
Sympatyk


Dołączył: 04-05-2012
Posty: 55
Skąd: Rosja
Status: Offline
Dzieci Stefana i Antoniny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AnnanienaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-04-2016 - 13:12
Sympatyk


Dołączył: 04-08-2013
Posty: 52

Status: Offline
Witam


Seweryna Dorota córka Stefana prawdopodobnie zona Pagowskiego.
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0

Antoni
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0

Pozdrawiam Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
yankiel666Offline
Temat postu: Re: Proszę mi pomóc znaleźć metrykę  PostWysłany: 19-05-2016 - 15:51
Sympatyk


Dołączył: 08-04-2016
Posty: 21

Status: Offline
Dzień dobry,Przeglądając swoje zasoby genealogiczne dotyczące rodziny Trzcińskich,znalazłem zapiski mego dziadka-Zygmunta.Notatka o której wspominam pochodzi z lat 30-tych XX wieku.W wykazie znajdują się potomkowie Seweryna Trzcińskiego z 2-go małżeństwa. W pkt.VII jest wymieniona jedna z jego córek-Antonina. Wyszła ona za mąż za Stefana Cybulskiego. Wymienia mój dziadek jej dzieci,niestety nie wszystkie z imionami/.I tak:
1. Konstancja za Tańskiego,
2. Emilia za Szypowskiego,
3.Joanna Olimpia za Mrozowskim,
4. bez imienia za Bronikowskim,
5. bez imienia za Podwierbnym.
Na życzenie mogę przesłać skan tego zapisu.
Na razie to tyle.
Dlaczego o tym piszę? Ponieważ z tego zapisu wynika,że Antonina Trzcińska i Cybulski mieli 5 dzieci. I jedna z córek wyszła za Podwierbnego. Może to była Stefania.
Pozdrawiam-Adam Trzciński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AnnanienaOffline
Temat postu: Re: Proszę mi pomóc znaleźć metrykę  PostWysłany: 19-05-2016 - 19:39
Sympatyk


Dołączył: 04-08-2013
Posty: 52

Status: Offline
Witam
Antoni z eleonora jarocka.
Seweryna Dorota prawdopodobnie za Pagowskim w Warszawie.
Olimpia Joanna w Warszawie bierze slub z Wawrzyńcem Romanek Mrozowskim w 1846 r.
drugi maz Bronikowski
http://szukajwarchiwach.pl/72/1216/0/-/ ... /#tabSkany
Olimpia urodzona w Rogaszynie parafia Piatek , więc Stefania pewnie też.
Mrozowscy w Łomzy mieszkaja i tam rodzą się dzieci.Roman jest patronem Trybunalu Cywilnego Gubrni augustowskiej.
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 423&y=1640
Stanislaw syn Olimpii.1854 r Lomzy
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0
Ślub - syn Olimpii Zgierz

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 051&y=2001
Stefania Mrozowska z Grygorewiczem Janem z Wilna,

Emili historia,
Wychodzi a maz za Szypowskiego Juliana w 1842 r ,
W 1843 w Łęczycy rodzi sie Ludwika Antonina
W 1869 Ludwika wychodzi za mąż za Sbarbori Wladysława w Warszawie..

Emilia corka Stefana wychodzi za maż drugi raz .

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 421&y=1784
ślub Emilii drugi

Z metryki slubu dowiadujemy się ze jej maż zmarl w Poddebicach , Emilia ma napisane nazwisko Wisniewska z domu,
A w metryce jej meża zapisano ze niewiadomej żony?

Pozdrawiam Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.084171 sekund(y)