Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 12 listopada 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
WarakomskiOffline
Temat postu: Nowojorczyk odtwarza losy ojca Klaudiusza Jamiołkowskiego.  PostWysłany: 20-11-2015 - 17:40
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
„Ta historia jest niesamowita! Miłość, wojna, śmierć. Nowojorczyk kawałek po kawałku odtwarza losy ojca - żołnierza AK”
http://natemat.pl/162541,ta-historia-je ... y-polakow-
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2015 - 22:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1973

Status: Offline
Na 100% nie wiem (konieczne byłoby dotarcie do aktu ślubu Stanisława i Stefanii, ślub prawie na pewno był w Warszawie) ale prawdopodobnie!? ojciec Klaudiusza Stanisław był synem urodzonego w 1904 roku Jana Jamiołkowskiego. Jan ożenił się w 1900 roku w Warszawie z Zofią Wnorowską z Wnor Wand. Wedle aktu ślubu Jan był urodzonym w Truskolasach Woli synem Mateusza Jamiołkowskiego i Domicelli Raciborskiej, w tym akcie był zapisany jako pracownik (bodaj kasjer) Kolei Żelaznej.
I dodatkowa ciekawostak W 2008 roku na genpolu był komunikat
........................
Poszukuję Jamiołkowskiego stanisława syna Jana i Zofii z Wnorowskich - pewnie nie żyje bo urodził się w 1904r . wraz z synem Klaudiuszem został prawdopodobnie wywieziony z Krakowa do Niemiec . Do Krakowa przywieziony został wraz z synem po powstaniu Warszawskim przez Radę Głowną Opiekuńczą w październiku 1944r i ślad po nim zaginął. Chyba w Polsce go nie ma ... Może ktoś zna jego losy?Byłabym wdzieczna za jakieś informacje. Od 4 lat oczekuję na wiadomosć z Arolsen - narazie bez skutku.Moze ktoś ma możliwosć wglądu w archiwa? Mam dla Klaudiusza spadek!
.....................
Wtedy w genealogii Jamiołkowskich byłem zielony.
Teraz jest nieco lepiej. Jesliby chodziło o Klaudiusza o którym myśle (weryfikującym kluczem jest dotarcie do aktu ślubu Stanisława i Stefanii) to dalszy najmniej kilkupokoleniowy wywód przodków to bułka z masłem.
Jako nie anglojęzyczny wysałam tę informację w sieć , byc może ktos przekaże ja synowi Klaudiusza.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
moyra777
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2015 - 22:39
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2008
Posty: 736
Skąd: Montreal
Napisalam do Tadzia. Zobaczymy czy sie odezwie.

_________________
Pozdrawiam Agnieszka
Szukam:
Zynówka, Ostrowska- Podlasie
Józef Koziołkiewicz ok 1813 - 1893 + Julianna Rudnicka ok 1817 -? mogielnickie
Katarzyna Zdrojewska ok 1809 -1868 Wielkopolska
Urban Karski - Sokołów (łódzkie) i okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 06:08
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Opowiada Antoni Bieniaszewski, dowódca plutonu w batalionie "Kiliński"

„Opowiem przypadek. Zgłosił się do mnie na ulicy Widok pan z synkiem, dwunastoletnim chłopcem, nazwisko pan Jamiołkowski i powiada do mnie: „Panie poruczniku, niech pan go weźmie do siebie, on pana będzie słuchał, bo mnie on nie usłucha i on mi zginie.” Przyjąłem go na łącznika. Proszę sobie wyobrazić, że kiedyś przebiegając przez ulicę Widok, która była pod ostrzałem ze starego Dworca Głównego, który był akurat na wprost wylotu Widok na Marszałkowską, tam siedział snajper niemiecki, strzelił do niego i przestrzelił mu małżowinę uszną. Nie wyobrażacie sobie jaki chłopak był dumny, że on był ranny w Powstaniu, Klaudiusz Jamiołkowski pseudonim sobie wybrał „Cezar”. Po Powstaniu siedział w niewoli, po niewoli wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, mieszkał w Stanach Zjednoczonych, ożenił się z Polką. Kiedyś, już nie pamiętam w którym roku, przyjechał do Polski z żoną i z dzieckiem półtorarocznym i mieszkał u mnie w domu chyba z tydzień czasu. Mnie się słuchał, to było wojsko, a w wojsku trzeba słuchać. W wojsku nie ma, że ja sobie pójdę tam, czy gdzieś.”
http://www.1944.pl/szukaj/Jamio%C5%82ko ... 5%82kowski
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kubusia210Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 08:11
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2015
Posty: 233
Skąd: Lubla
Status: Offline
Witam! Smile
Znalazłem na stronie Państwowego Muzeum KL Auschwitz-Birkenau, informację o nazwisku Jamiołkowski, może jakaś dalsza rodzina Pana Tadzia.
Jamiołkowski (Jamiołowski), Wacław
(numer więźniarski: 10048)

urodzony: 1901-02-09, miejsce urodzenia: Warszawa, zawód: rencista

Losy:
1. 1941-02-01, Auschwitz, przybycie do obozu
2. zginął 25.6.1943 r. w KL Auschwitz,

Źródła:
1. warszawska księga pamięci
2. Auschwitz I - Block 4
3. Bunkerbuch
4. Photo
5. Zugangsliste (2)
6. Sterbebücher

Natomiast na stronie strat.pl występuję STANISŁAW DANE OSOBOWE

nazwisko JAMIOLKOWSKI
imię Stanisław
data urodzenia 1900-11-11
miejsce urodzenia Warszawa

INFORMACJE O PRZEŚLADOWANIACH

Źródło: Polski Czerwony Krzyż

stopień wojskowy strzelec
jeniec wojenny
przeniesiony na status robotnika cywilnego Tak
dodatkowe informacje strzelec, przydział wojskowy- mag. waf. ?, Stalag XII-C, nr jeńca 1606, dn.7.11.1942- zwolniony na roboty cywilne

Lub drugi Stanisław:
DANE OSOBOWE

nazwisko Jamiolkowski
imię Stanislaw
data urodzenia 1907-04-30
miejsce urodzenia Warszawa
data śmierci 1943-11-21

INFORMACJE O PRZEŚLADOWANIACH

Źródło: Archiwum Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau

uwięziony zginął
rodzaj uwięzienia obóz koncentracyjny
miejsce zamieszkania przed zatrzymaniem Warszawa
miejsce osadzenia Buchenwald
data osadzenia 1943-04-17
data śmierci 1943-11-21

DANE OSOBOWE

nazwisko Jamiolkowski
imię Stanislaw
data urodzenia 1907-04-30
miejsce urodzenia Warszawa
miejsce urodzenia (państwo) Polska
data śmierci 1943-11-20

INFORMACJE O PRZEŚLADOWANIACH

Źródło: Gedenkstätte Buchenwald

uwięziony zginął
rodzaj uwięzienia obóz koncentracyjny
miejsce osadzenia Buchenwald
numer 12926
data śmierci 1943-11-20
miejsce śmierci Dora

Pozdrawiam
Jakub


Ostatnio zmieniony przez Kubusia210 dnia 21-11-2015 - 08:44, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 08:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1973

Status: Offline
Z Wacławem nie jest wykluczone choc brak dokumentu (ja przynajmniej nie umiem znaleźć) jego urodzin na Pradze, gdzie u Matki Boskiej Loretańskiej był ślub Jana a w 1904( uśw Floriana) urodził się Stanisław. Wczoraj pisałem z moich skróconych notatek,dzis sprawdziłem (przewaga metryk od Szwa w tym przypadku jest znakomita) ten akt i bingo jest wpis o ślubie ze Stefania Zielińska Był on 1 czerwca 1930 w parafii Św Michała . Zatem wystarczy sprawdzic aby wszystko było jasne czy to poszukiwany Klaudiusz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kubusia210Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 08:49
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2015
Posty: 233
Skąd: Lubla
Status: Offline
Witam jeszcze raz!
Jeszcze na straty.pl znalazłem taką informację dotyczącą Stefanii (tylko nie wiem czy to jest Babcia Tadzia)
DANE OSOBOWE

nazwisko Jamiołkowska
imię Stefania
data śmierci 1944

INFORMACJE O PRZEŚLADOWANIACH

Źródło: Archiwum Państwowe m.st. Warszawy

cywilna ofiara wojny śmierć w wyniku działań wojennych
miejsce śmierci Warszawa
data śmierci 1944
Pozdrawiam
Jakub

_________________
Jakub Józef Musiał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
moyra777
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 14:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2008
Posty: 736
Skąd: Montreal
jamiolkowski_jerzy napisał:
Z Wacławem nie jest wykluczone choc brak dokumentu (ja przynajmniej nie umiem znaleźć) jego urodzin na Pradze, gdzie u Matki Boskiej Loretańskiej był ślub Jana a w 1904( uśw Floriana) urodził się Stanisław. Wczoraj pisałem z moich skróconych notatek,dzis sprawdziłem (przewaga metryk od Szwa w tym przypadku jest znakomita) ten akt i bingo jest wpis o ślubie ze Stefania Zielińska Był on 1 czerwca 1930 w parafii Św Michała . Zatem wystarczy sprawdzic aby wszystko było jasne czy to poszukiwany Klaudiusz.


Panie Jurku, Tadzio sie odezwal, bede z nim porownymwac notatki. On ma dane dotyczace slubu dziadkow.

Jakub dzieki za te informacje, przekaze je Tadziowi.

_________________
Pozdrawiam Agnieszka
Szukam:
Zynówka, Ostrowska- Podlasie
Józef Koziołkiewicz ok 1813 - 1893 + Julianna Rudnicka ok 1817 -? mogielnickie
Katarzyna Zdrojewska ok 1809 -1868 Wielkopolska
Urban Karski - Sokołów (łódzkie) i okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 18:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1377
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Może przyda wam sie jeszcze trochę Jamiołkowski z Powstania

http://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwa ... 168/23.JPG
http://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwa ... 69/113.JPG
http://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwa ... 54/323.JPG
http://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwa ... 54/129.JPG

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 20:32
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1973

Status: Offline
Mnie przyda sie na pewno, jako że kolekcjonuje wszystko o J.
Genealogicznieto znalezisko nie stanowi przełomu ale nie znałem tego zasobu. Bardzo dziękuje.
Prawie na pewno Stefania z ostatniego linku to babka Tadzia. Ale to juz on powinien zweryfikowac na podstawie rodzinnej pamięci,
Na marginesie żyły w Warszawie wtedy conajmniej dwie Stefanie ale druga żołnierz powatania pseudo Kasia po powstaniu trafiła do Niemiec , no i przde wszystki była młodsza rocznik 1921.
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dorota_MazurekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2015 - 20:39
Sympatyk


Dołączył: 30-07-2015
Posty: 322

Status: Offline
Może tutaj coś się znajdzie?
http://ipn.gov.pl/indeks_represjonowanych/indeks
http://ipn.gov.pl/indeks_represjonowanych/indeks
http://www.stankiewicze.com/pawiak/nazj.htm

Pozdrawiam
Dorota
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
moyra777
Temat postu:   PostWysłany: 23-11-2015 - 22:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2008
Posty: 736
Skąd: Montreal
Kubusia210 napisał:
Witam jeszcze raz!
Jeszcze na straty.pl znalazłem taką informację dotyczącą Stefanii (tylko nie wiem czy to jest Babcia Tadzia)
DANE OSOBOWE

nazwisko Jamiołkowska
imię Stefania
data śmierci 1944

INFORMACJE O PRZEŚLADOWANIACH

Źródło: Archiwum Państwowe m.st. Warszawy

cywilna ofiara wojny śmierć w wyniku działań wojennych
miejsce śmierci Warszawa
data śmierci 1944
Pozdrawiam
Jakub


Jakubie wyglada na to ze to ona.

Biorac pod uwage ostatni link podany przez Piotra (bo na 99% to ona) czy ktos moze wie jak znajlezc jej grob na Powazkach?

http://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwa ... 54/129.JPG

_________________
Pozdrawiam Agnieszka
Szukam:
Zynówka, Ostrowska- Podlasie
Józef Koziołkiewicz ok 1813 - 1893 + Julianna Rudnicka ok 1817 -? mogielnickie
Katarzyna Zdrojewska ok 1809 -1868 Wielkopolska
Urban Karski - Sokołów (łódzkie) i okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-11-2015 - 05:41
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Pewności nie mam, ale rzecz do sprawdzenia.
Cmentarz wojskowy na Powązkach - Kwatery wojenne z okresu Powstania Warszawskiego - 1944 r.
C - Kwatera ofiar cywilnych z lat 1939-1944, 1937 pochowanych
https://sites.google.com/site/1viii2015 ... wazki-plan
Mogiły zbiorowe,może ktoś pofatyguje się na cmentarz.
https://www.google.pl/search?q=Pow%C4%8 ... bw0mGhM%3A

„W 1945 na cmentarz przenoszono ekshumowane ciała powstańców i osób cywilnych pogrzebanych na terenie miasta w czasie powstania warszawskiego. Ofiary cywilne grzebano w większości na utworzonym w sierpniu 1945 przy wschodniej granicy cmentarza wojskowego na obszarze 7,8 ha miejskim cmentarzu bezwyznaniowym (komunalnym Marian Gajewski: Urządzenia komunalne Warszawy. Zarys historyczny. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1979, s. 412.”
http://otworzksiazke.pl/ksiazka/urzadze ... trona/251/
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
moyra777
Temat postu:   PostWysłany: 24-11-2015 - 23:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2008
Posty: 736
Skąd: Montreal
Dziekuje Krzysztofie, przekaze Tadziowi ta informacje.
Czy wiecie moze czy jest gdzies jakis spis do takich mogil zbiorowych?

_________________
Pozdrawiam Agnieszka
Szukam:
Zynówka, Ostrowska- Podlasie
Józef Koziołkiewicz ok 1813 - 1893 + Julianna Rudnicka ok 1817 -? mogielnickie
Katarzyna Zdrojewska ok 1809 -1868 Wielkopolska
Urban Karski - Sokołów (łódzkie) i okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2015 - 17:59
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 929

Status: Offline
Okoliczności śmierci Stefanii Jamiołkowskiej nie są chyba do końca jasne. Chociaż może rodzina to wie.
Miejsce śmierci – Tyniecka 52, data zgonu – 2.08.1944 / drugi dzień powstania/, przyczyna zgonu – zastrzelona.
Tyniecka 52 to był jednopiętrowy dom/willa, 2-gi lub 3-ci od ulicy Odyńca.
Wykaz z którym mamy do czynienia nie wyjaśnia czy Stefania mieszkała przy Tynieckiej 52, czy zginęła przechodząc obok i została pochowana na tej posesji, czy też urządzono tam jakieś miejsce tymczasowych pochówków.

Jeszcze w sierpniu, na początku powstania na dom spadła jedna z pierwszych bomb, dom praktycznie przestał istnieć. Na pewno jednak nie zdarzyło się to 2.08. W dniu wybuchu powstania na Mokotowie kwaterowały liczne i silnie uzbrojone oddziały SS, żandarmerii niemieckiej i spieszone formacje Luftwaffe, które bez trudu odparły atak słabo uzbrojonych AK-owców.

Mieszkańców okolicznych ulic, w nocy z 1 na 2 sierpnia wysiedlano i przeprowadzano doraźne egzekucje. Nie dotyczy to chyba miejsca zamieszkania Stefanii, przeżyli przecież i mąż i syn. I nie dotyczy to również mieszkańców domu przy Tynieckiej 52. Mieszkał tam dr Piotr Słonimski / brat Antoniego Słonimskiego/, a jego syn w spisanych wspomnieniach niczego takiego nie zanotował.

Więc być może Stefania stała się ofiarą jakiegoś niemieckiego patrolu czy posterunku, które otwierały ogień do każdego Polaka znajdującego się w zasięgu wzroku. Może trafiła na wymianę ognia między powstańcami i Niemcami, a tymczasowo pochowano ją właśnie przy Tynieckiej 52
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.073458 sekund(y)