Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 14:53 sobota, 23 marca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sbasiaczOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 16-02-2019 - 20:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 372

Status: Offline
a to nie nie jest tak, że Walenty Kaczorek miał ciotkę, która wyszła za Orła i miała syna Antoniego?
Czyli ojciec Walentego miał siostrę i wtedy ona była zd.Kaczorek po mężu Orzeł Smile
edit
przeczytałam pierwszy ślub Walentego, w którym miał 33 lata po 5 latach odmłodniał i miał 30 lat, ale nie o tym, w tekście ślubu nie ma nazwiska panieńskiego matki a indeksujący je wpisał, no ale może indeksował od lat późniejszych do wcześniejszych,
Baranowo jest zindeksowane od 1809r., nie wiemy jakie nazwiska były wcześniej

Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamilmazowieckiOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 16-02-2019 - 23:49
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2016
Posty: 109

Status: Offline
sbasiacz napisał:
a to nie nie jest tak, że Walenty Kaczorek miał ciotkę, która wyszła za Orła i miała syna Antoniego?
Czyli ojciec Walentego miał siostrę i wtedy ona była zd.Kaczorek po mężu Orzeł Smile
edit
przeczytałam pierwszy ślub Walentego, w którym miał 33 lata po 5 latach odmłodniał i miał 30 lat, ale nie o tym, w tekście ślubu nie ma nazwiska panieńskiego matki a indeksujący je wpisał, no ale może indeksował od lat późniejszych do wcześniejszych,
Baranowo jest zindeksowane od 1809r., nie wiemy jakie nazwiska były wcześniej

Basia S



w tekście wyraźnie jest nazwisko panieńskie matki pana młodego, ale nie potrafię go odczytać

http://s1.fotowrzut.pl/BK0GF8V5XH/1.jpg


Kamil Maciej


Ostatnio zmieniony przez kamilmazowiecki dnia 16-02-2019 - 23:53, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 16-02-2019 - 23:52
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 372

Status: Offline
w drugim ślubie z 1826r. jest, ja pisałam o pierwszym ślubie Walentego z 1821r gdzie nie podano nazwiska panieńskiego matki, a w indeksie jest
B
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamilmazowieckiOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 16-02-2019 - 23:54
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2016
Posty: 109

Status: Offline
sbasiacz napisał:
w drugim ślubie z 1826r. jest, ja pisałam o pierwszym ślubie Walentego z 1821r gdzie nie podano nazwiska panieńskiego matki, a w indeksie jest
B


z tym się zgadzam, co nie zmienia sprawy, że nie ptorafię odczytać tego nazwiska

Kamil Maciej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 16-02-2019 - 23:56
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 372

Status: Offline
ktoś (indeksujący)odczytał Treper i ja się z tym zgadzam
Basia S.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamilmazowieckiOffline
Temat postu: Re: Nazwisko panieńskie żony zmarłego.  PostWysłany: 17-02-2019 - 08:17
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2016
Posty: 109

Status: Offline
sbasiacz napisał:
ktoś (indeksujący)odczytał Treper i ja się z tym zgadzam
Basia S.


tak, nazwisko Treper, potwierdzam. W księdze zapowiedzi tak jest wyraźnie napisane

dziękuję

Kamil Maciej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
agnesoli21Offline
Temat postu: Dwa niezrozumiałe słowa w polskim akcie  PostWysłany: 18-02-2019 - 10:10
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2018
Posty: 42

Status: Offline
Proszę o pomoc w odczytaniu miejsce urodzenia Kunegundy Górskiej z aktu zgonu nr53 z 1851 r Bobownia Księża - Szadek
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =724&y=155

_________________
Pozdrawiam. Agnieszka Narbutowicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu: Dwa niezrozumiałe słowa w polskim akcie  PostWysłany: 18-02-2019 - 10:19
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1851

Status: Offline
urodzona w Kobyli Miejskiej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
San.Min.Offline
Temat postu: Dwa niezrozumiałe słowa w polskim akcie  PostWysłany: 18-02-2019 - 19:04
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2018
Posty: 109

Status: Offline
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 2167&y=878

Akt 12. proszę o pomoc w odczytaniu:
1. Imienia pana młodego i jego ojca (bo wygląda jak takie samo). Ja widzę Lulek...
2. Miejscowości z której jest akt urodzenia pana młodego
3. nazwiska matki pana młodego

_________________
pozdrawiam

Sandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Re: Dwa niezrozumiałe słowa w polskim akcie  PostWysłany: 18-02-2019 - 19:09
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 3090
Skąd: Wrocław
Status: Offline
San.Min. napisał:
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&zs=1609d&sy=1814&kt=2&plik=11-12.jpg#zoom=1&x=2167&y=878

Akt 12. proszę o pomoc w odczytaniu:
1. Imienia pana młodego i jego ojca (bo wygląda jak takie samo). Ja widzę Lulek...
2. Miejscowości z której jest akt urodzenia pana młodego
3. nazwiska matki pana młodego

Ten akt jest zindeksowany w Genetece:
http://www.geneteka.genealodzy.pl/index ... _date=1814
Ad 2 — Oszkowice (...z ksiąg kościoła parafialnego oszkowskiego)

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ewa_marciniakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2019 - 20:48
Sympatyk


Dołączył: 20-01-2016
Posty: 65

Status: Offline
witam,

ad 3. do prośby San.Min - jako uzupełnienie

nazwisko matki pana młodego jest chyba zindeksowane z błędem; ja tam widzę raczej: Szydziranka niż Szydzianka

podobnie rodowe nazwisko matki panny młodej, które w akcie jest jako Gruszczanka, czyli zapewne Gruszka i nie wiem czy to "Gruszczyńska" podane w indeksie nie jest zbyt dalekim uwspółcześnieniem

(no i dalej sprawdzaj czy Klara Szymczak z Oszkowic (Ślub 1810 r.) nie jest przypadkiem siostrą Łukasza - tam też są ciekawe informacje o rodzicach)

pozdrawiam, em.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2019 - 21:23
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1851

Status: Offline
Tak z kontekstu poszukiwań Sandry chyba istotne jest, że rodzonym bratem Łukasza wynienionym w tym akcie jest Michał, ojciec Franciszka, Antoniego i Zofii
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
San.Min.Offline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2019 - 21:24
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2018
Posty: 109

Status: Offline
jest Klara tylko wiek jej się pomylił. Z pierwszego ślubu by wynikało, że powinna mieć 45, a podaje 49 (!) podczas gdy pan młody 20??? Spotkaliście się z taką różnicą wieku w tą stronę?
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 449&y=1978

_________________
pozdrawiam

Sandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2019 - 21:47
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1851

Status: Offline
To drobna pomyłka. O metrykę chrztu nikt jej nie prosił bo wdowa więc jej wpisali spod dużego palca Smile jego wiek w 100% poprawny, bo i w 1808 się urodził
Może bogata wdowa była. Zdarzało się. Dzieci Walczaka z Klarą nie widzę
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
San.Min.Offline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2019 - 22:00
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2018
Posty: 109

Status: Offline
Dziękuję Smile

_________________
pozdrawiam

Sandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.066189 sekund(y)