Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 18:53 środa, 26 czerwca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-03-2015 - 22:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-03-2015 - 22:51
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18206
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Łukaszu!
Tak szybko się nie opędzisz:) Jak się ujawniłeś z kompetencjami to będę wiercił dalej.
Czy masz wiedzę o wymaganiach dotyczących elektronicznych kopii? Nie chodzi mi o wpisy ale o możliwość (czy tez konieczność w przypadku nie przeniesienia treści?) wprowadzenia obrazów. Szczególnie akt zbiorczych/aneksów. Jakie te kopie powinny być pod względem formy, aby spełniały wymogi i zaistniały w systemie?
Opis poszczególnego obrazu ("format") jak i ew. wymogi na poziomie wyższym (opis jednostki etc) by mnie interesowały - z dość konkretnych powodówSmile Możesz na ten temat kilka słów?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 10:44
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Kwestie wymagań technicznych wykonywania kopii cyfrowych nie zostały dotychczas rozstrzygnięte. Jak dotąd jest to indywidualna procedura lub praktyka przyjęta przez poszczególne urzędy. Nie została jak dotąd rozstrzygnięta podstawowa kwestia czy do centralnego rejestru asc będą przenoszone wpisy na zasadzie retrokonwersji (przepisywane) czy raczej będą skanowane, przy czym w przypadku skanowania i tak będą musiały być z czasem przepisane i uwierzytelnione (z uwagi na ewentualne przypiski). Wydaje się, że aby w rozsądnym czasie przenieść do centralnego rejestru wpisy ze wszystkich ksiąg będzie potrzebna koordynacja na szczeblu centralnym, być może przez MSW, najlepiej w tej perspektywie finansowania z UE.
Reasumując, w obecnej chwili nie określono jednolitych wymagań dla sporządzania kopii cyfrowych, w tym także dla akt zbiorowych, zaryzykuję nawet tezę, że dyskusja jest cokolwiek niemrawa.
Niestety tylko tyle na razie, dam znać jeśli pojawią się jakieś bardziej konkretne informacje.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 10:47
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18206
Skąd: Warszawa
Status: Offline
super!
Te informacje (że jeszcze nikt nie zastopował możliwości decyzji na poziomie USC jak kopie są wykonywane), byle były czytelne, nie powstał "kodeks dobrych praktyk ..co trzeba zamawiać i przetargować od kogo" to świetna informacja - dobrze rokująca przynajmniej w kilku miejscach procesowi wytworzenia kopii cyfrowych Smile
Obawiałem się, że przez trzy miesiące opóźnienia już ktoś coś pomotał, ale jeśli w dalszym ciągu można jak się chce -byle skutecznie
..to jest bardzo dobra wiadomość
pozdrawiam, dziękuję

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 11:48
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
Hmm, ostatecznie muszą być przecież wersje przepisane. Nowe zaświadczenie o stanie cywilnym (czy jak to się nazywa) jest przecież zupełnie nowym dokumentem i będzie potrzebować wpisów jeśli ma być tworzone elektronicznie. Rozumiem że niezależnie od tego powstaje jakby wersja cyfrowa w postaci skanów?
Dziękujemy za bardzo cenne informacje.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 14:17
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Jeszcze raz, kilka informacji porządkujących ze strony MSW, na której można znaleźć informacje o asc wg nowej ustawy.
https://www.msw.gov.pl/pl/sprawy-obywat ... Informacja o nowych przepisach z zakresu rejestracji stanu cywilnego

Dnia 1 marca 2015 roku weszła w życie nowa ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, z poźn. zm.) wprowadzająca elektroniczny sposób prowadzenia rejestracji stanu cywilnego w Polsce, który zastępuje dotychczasowe prowadzenie papierowych ksiąg stanu cywilnego.

Urodzenia, małżeństwa i zgony są rejestrowane przez kierowników urzędów stanu cywilnego w jednym, centralnym Rejestrze Stanu Cywilnego.

WAŻNE ! Równocześnie, w okresie przejściowym tj. do dnia 31 sierpnia 2015 roku, możliwe jest dokonywanie określonych czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego w formie dotychczasowej tj. w księgach stanu cywilnego. Dopuszczalne jest m. in.: sporządzanie aktów stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego oraz wydawanie z nich odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń na dotychczasowych formularzach.

UWAGA ! Wzory dokumentów z zakresu rejestracji stanu cywilnego obowiązujące od 1 marca 2015 roku zostały określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych (format pdf.).

Są to wzory:

    odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego (w tym także w postaci dokumentu elektronicznego)
    zaświadczeń wskazanych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego np. zaświadczeń o stanie cywilnym (w postaci papierowej i elektronicznej), zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby (w postaci papierowej i elektronicznej), zaświadczeń potwierdzających uznanie ojcostwa, zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo
    wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (w postaci papierowej i elektronicznej)
    zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
    protokołów
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 16:07
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18206
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Piotr_Juszczyk napisał:
Hmm, ostatecznie muszą być przecież wersje przepisane. Nowe zaświadczenie o stanie cywilnym (czy jak to się nazywa) jest przecież zupełnie nowym dokumentem i będzie potrzebować wpisów jeśli ma być tworzone elektronicznie. Rozumiem że niezależnie od tego powstaje jakby wersja cyfrowa w postaci skanów?
Dziękujemy za bardzo cenne informacje.

No z tego co wiem - to niekoniecznie
Aneksy owszem można przepisać, ale można także w formie elektronicznego obrazu przechowywać, tu wybór wydaje się dla mnie prosty

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 18:31
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
Aneksy możesz przepisać, możesz przechowywać ale to jest zupełnie inna sprawa.
A jak wydasz komuś akt stanu cywilnego? To jest zupełnie nowy dokument, nie zrobisz go zszywaczem z aktu urodzenia, ślubu i zgonu. Więc koniecznie musisz mieć dane do wypełnienia spisane jeśli chcesz to zrobić automatycznie.
Tu jest rozporządzenie o przenoszeniu
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0150000204
"""""§ 14. Dokonanie przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego wymaga uwierzytelnienia przez
właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego przez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu
wydanego przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Złożenie podpisu odbywa się z wykorzystaniem
karty mikroprocesorowej zabezpieczonej kodem PIN.""""""""""
Więc koniecznie, a nie niekoniecznie Włodzimierzu.
archiwista
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0150000194
tu widzę wzory z tego roku ale nie jest to akt stanu cywilnego ten co myślałem.
Pomyliłem się, bo myślałem że będzie jeden rodzaj aktów a tylko dane będą w różnym zakresie. Tak wywnioskowałem z doniesień medialnych. Bo szczerze mówiąc jest bezsensowny podział na akta urodzeń, małżeństwa i zgonu.
Każdy kto ma akt małżeństwa ma w nim wpisane dane o urodzeniu, w akcie zgonu są dane o urodzeniu. Jedynie o małżeństwie są mniejsze.
Tak więc powinien być jeden akt wypełniany w zależności od stanu człowieka. Zła rzecz dla genealoga, dobra dla ludzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 19:20
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18206
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Ja się wypowiadałem o aneksach. Nie ma sporu co do konieczności wprowadzania do rejestru alfanumeryków z ksiąg.
Pytania były co do aneksów, zbiorowych , gdzie nie ma obowiązku przepisywania treści- jest alternatywa
albo cyfrowe rekord alfanumeryczny
albo cyfrowe rekord obrazek

I nie wyobrażam sobie (no może gdzie w małym urzędzie, mało pracy, mało aneksów) żeby ktoś wybrał " a przepiszmy aneksy z lat 1915-1945" gdy będzie wybór "zróbmy kopie" a tym bardziej jeśli będzie wybór pomiędzy "przepiszmy" a "podłączmy kopie które dostaniemy"

pozdrawiam:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 21:13
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Rzeczywiście akta zbiorowe powinny być skanowane, a powstały w ten sposób obraz powiązany z rekordem w bazie danych. Taki wybór wydaje się rozsądny, szczególnie wobec ogromu zadania przeniesienia asc do centralnego rejestru.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 21:18
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 18206
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Pytanie otwarte (zachęcam, ale oczywiście nie wymagam odpowiedzi) jak zinterpretowane zostaną
terminy obowiązujące przy wprowadzeniu kopii aneksów -> zakres aneksów, które trzeba wprowadzić do danej daty
możliwości współpracy przy wytworzeniu owych kopii

na razie - nie wchodząc w szczegóły, nie mogę powiedzieć, że propozycja odciążenia tym zakresem jakiś entuzjazm wywołała i przed poprzednim terminem wejścia ustawy w życie, i po zmienionym i teraz - już w czasie obowiązywania
trochę mnei to dziwi..ale młody widać jeszcze jestem i wiele zdziwień przede mnąSmile

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2015 - 21:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
A to przepraszam, nie zrozumiałem że piszesz o aneksach Wink
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magdalena_DąbrowskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 07:22
Sympatyk


Dołączył: 15-09-2009
Posty: 352

Status: Offline
besla35 napisał:
Piotr_Juszczyk napisał:
Sprawdziłem. Działa.
Mam pytanie do archiwisty bo może się orientujesz:
czy można już składać elektronicznie do swojego USC poprzez epuap wnioski o odpisy z innych USC? I mam na myśli starsze odpisy (kilkadziesiąt lat temu).
Czy jeśli złożę na epuap w swoim USC to zostanie to zeskanowane i przesłane? Czy może już USC zaczęły skanować czy też będą skanować jedynie żądane akty?
Chodzi mi o to że nie wszystkie dają takie możliwości na epuap. Więc chciałbym złożyć do USC mojego gdzie taka możliwość jest.


tez jestem zainteresowany czy bedzie mozna do USC zlozyc wniosek o skan aktow

Pozdrawiam Bernard


Wniosek przez ePUAP możesz złożyć do każdego urzędu nawet jak ci w wyszukiwarce USC nie znajduje. Jest coś takiego jak wniosek uniwersalny. Ja tak uzyskałam juz kilka aktów- kopii nie mających mocy dokumntu urzędowego. Trzeba sie tylk onamęczyć żeby znaleźć włąściwy urząd bo filtrowanie pozostawia wiele do życzenia.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 10:33
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
[/quote]Wniosek przez ePUAP możesz złożyć do każdego urzędu nawet jak ci w wyszukiwarce USC nie znajduje. Jest coś takiego jak wniosek uniwersalny[quote]

Zgadza się, tak się wnioskuje za pomocą formularza pisma ogólnego, ale część urzędów wystawiła już swoje usługi dedykowane, z których można skorzystać. Tak jest np. w Opocznie czy Krakowie.

http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_OpisU ... ds=opoczno

Po zalogowaniu się na epuap, automatycznie wypełniany jest formularz PODANIE O WYDANIE AKTU URODZENIA/MAŁŻEŃSTWA/ZGONU.
Dane osobowe są autouzupełniane z naszego profilu/konta, następnie komunikat - Proszę o wydanie mi odpisu (wybór) i dalsze pola, cel, etc.

Ta usługa rzeczywiście działa. Niestety lista urzędów, które takie usługi wystawiła jest krótka, dlatego pisałem o tym, że na epuap MSW planuje wystawić usługę centralną.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sandra_LauerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 14:47
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2015
Posty: 62

Status: Offline
Panowie chyba patrzycie na nowe przepisy, nowo powstającą bazę i usługi dotyczące USC za bardzo z punktu widzenia genealoga, a za mało z punktu widzenia działalności USC.
Nie wiem skąd pomysł, że będzie to baza skanów, po co ona urzędom nie wiem? Uważacie, że jak w USC w Pcimiu Dolnym złożycie wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu dziadka z USC w Koziej Wólce, to pani wejdzie w centralną bazę danych i będzie wypatrywała swoje oczęta szukając w odręcznych zawijaskach personaliów dziadka?
Marzenie ściętej głowy. Wpisze po prostu imię i nazwisko oraz datę i dane właściwego USC (lub co tam będzie potrzebne) i dane potrzebne do wystawienia odpisu pojawią jej się w wyszukiwarce wraz z możliwością wydruku zgodnie z ustalonym wzorem, ewentualnie w postaci cyfrowej z możliwością wysłania petentowi e-mailem ale odpisu, a nie skanu z oryginału, jeśli ma być inaczej proszę o pokazanie gdzie w przepisach pisze o powstaniu centralne bazy skanów?
Dotychczas wspomniane artykuły dotyczą prowadzenia ksiąg w sposób cyfrowy, co nie oznacza ich skanowania:
archiwista napisał:
Jeszcze raz, kilka informacji porządkujących ze strony MSW, na której można znaleźć informacje o asc wg nowej ustawy.
https://www.msw.gov.pl/pl/sprawy-obywat ... Informacja o nowych przepisach z zakresu rejestracji stanu cywilnego

Dnia 1 marca 2015 roku weszła w życie nowa ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, z poźn. zm.) wprowadzająca elektroniczny sposób prowadzenia rejestracji stanu cywilnego w Polsce, który zastępuje dotychczasowe prowadzenie papierowych ksiąg stanu cywilnego.

Urodzenia, małżeństwa i zgony są rejestrowane przez kierowników urzędów stanu cywilnego w jednym, centralnym Rejestrze Stanu Cywilnego.

WAŻNE ! Równocześnie, w okresie przejściowym tj. do dnia 31 sierpnia 2015 roku, możliwe jest dokonywanie określonych czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego w formie dotychczasowej tj. w księgach stanu cywilnego. Dopuszczalne jest m. in.: sporządzanie aktów stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego oraz wydawanie z nich odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń na dotychczasowych formularzach.

UWAGA ! Wzory dokumentów z zakresu rejestracji stanu cywilnego obowiązujące od 1 marca 2015 roku zostały określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych (format pdf.).

Są to wzory:

    odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego (w tym także w postaci dokumentu elektronicznego)
    zaświadczeń wskazanych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego np. zaświadczeń o stanie cywilnym (w postaci papierowej i elektronicznej), zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby (w postaci papierowej i elektronicznej), zaświadczeń potwierdzających uznanie ojcostwa, zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo
    wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (w postaci papierowej i elektronicznej)
    zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
    protokołów

Krótko, po 31 sierpnia każdy nowy akt będzie umieszczany wyłącznie w cyfrowej bazie danych. Nie, to nie oznacza, że zostanie spisany w papierowej księdze, a potem zeskanowany, półroczny okres na to by USC podpięły się do centralnej bazy, przeszkoliły pracowników z jej obsługi itp. nic nie trzeba przepisywać po prostu nowa dokumentacja prowadzona będzie komputerowo a papierowo będą archiwizowane co najwyżej wnioski petentów a wystawienie odpisów. To samo analogicznie do aktów starszych, tylko okres przejściowy dłuższy bo potrzeba czasu na utworzenie elektronicznej bazy aktów, bądź na eksport danych z bazy lokalnej do bazy centralnej, jako że w każdym urzędzie mogą być bazy w różnych formatach trochę roboty informatycznej będzie trzeba wykonać.
Wiele urzędów ma w praktyce już takie bazy danych, jeszcze mi się nie zdarzyło abym musiała czekać na odpis aktu osoby aż pani w USC wyszuka ją we właściwej księdze, wpisywała po prostu dane osoby i na podstawie bazy wystawiała odpis aktu, pełna automatyzacja. Teraz chodzi o to aby te lokalne bazy zamienić na bazę centralną, co w praktyce nie oznacza ich przepisania fizycznego. Nieco inaczej będzie wyglądało gdy USC nie miał takiej bazy lub miał ją tylko dla akt np. 50 lat wstecz, a starsze nie zostały wpisane do bazy, bo i rzadziej są potrzebne w praktyce USC (o ile przepisy na taką sytuację pozwalały) lub kiedy zakres danych jest niewystarczający dla nowo powstałej bazy danych (np. tylko dane potrzebne dla odpisu skróconego).
Z tej samej strony co cytowane artykuły:
Cytat:
Fotokopia aktu stanu cywilnego

można wykonać nieodpłatnie fotokopię aktu stanu cywilnego sporządzonego w księdze stanu cywilnego prowadzonej w formie papierowej na podstawie dotychczasowych przepisów prawa, jeżeli jej wykonanie nie zagraża trwałości księgi i zawartych w niej aktów
Ważne ! Fotokopia aktu stanu cywilnego nie ma mocy dokumentu urzędowego - jest dokonywana aparatem osoby uprawnionej do jej otrzymania, a rolą kierownika urzędu stanu cywilnego jest wyłącznie udostępnienie księgi, o ile jest to możliwe bez jej uszkodzenia.

Osoby uprawnione do otrzymania fotokopii (te same osoby, które otrzymają odpis), tj.:

osoba, której akt dotyczy
jej małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun
osoba, która wykaże w tym interes prawny


Ani słowa o centralnej bazie skanów.
Masowe fotografowanie ksiąg w USC nie jest wykluczone wówczas gdy USC będzie chciał wprowadzić dane do bazy danych bo nie miał lub ma niekompletne w stosunku do nowych wytycznych i nie będzie chciał robić tego własnymi siłami, karkołomne ale możliwe, ksiąg nie można wynieść poza USC i konieczne zachowanie tajemnicy związane z ochroną danych osobowych i innymi przepisami. W przypadku akt starszych niż 80 lat (urodzeń 100 lat) udostępnianie na zasadach jak w AP, czyli jak dobrze wiemy też nie muszą być zdigitalizowane, w praktyce nie ma wielu chętnych na finansowanie tego, a USC też to nie bardzo potrzebne za to zgodę na fotografowanie łatwiej dostać, tyle że to nie za wiele ma wspólnego z nowo ustawą.
W ogóle nowe zmiany dotyczą wydawania odpisów, a nie fotokopii, w przypadku fotokopii nic się nie zmieniło w procedurze poza tym, że najstarsze akta są dostępne na zasadach jak w AP.

_________________
Sandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.076272 sekund(y)