Autor |
Wiadomość |
archiwista |
|
Temat postu: Sprawdź swoje dane w PESEL i Rejestrze Dowodów Osobistych
Wysłany: 02-03-2015 - 09:56
|
|
Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Szanowni Państwo,
z dniem 1 marca 2015 roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło System Rejestrów Państwowych (SRP). Nowy system informatyczny łączy kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. W zintegrowanym systemie znajdą się m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.
Szczegóły zmian wprowadzanych wraz z wdrożeniem nowego systemu można znaleźć na stronie MSW
https://msw.gov.pl/pl/aktualnosci/12922 ... owych.html
Szczególnej uwadze polecam uruchomioną wczoraj platformę usług MSW, która jest wdrażana razem z SRP. W pierwszym etapie uruchomione zostały 4 usługi online, do czerwca MSW uruchomi kolejnych kilkanaście na platformie obywatel.gov.pl oraz ePUAP.
https://obywatel.gov.pl/
Pod tym adresem można sprawdzić dane zgromadzone przez gminy i MSW w rejestrze PESEL i Rejestrze Dowodów Osobistych.
https://obywatel.gov.pl/rejestr-pesel/s ... trze-pesel
https://obywatel.gov.pl/dowody-osobiste ... osobistych
https://obywatel.gov.pl/dowody-osobiste ... iewazniony
https://obywatel.gov.pl/dowody-osobiste ... est-gotowy
Warunkiem koniecznym do skorzystania z usług jest posiadanie profilu zaufanego na ePUAP.
Poniżej informacja nt. trybu dostępu.
Cytat:
Jak można sprawdzić swoje dane
1. Kliknij na poniższy przycisk „Sprawdź swoje dane”.
2. System przeniesie Cię na platformę ePUAP. Tam zaloguj się za pomocą profilu zaufanego. W ten sposób potwierdzimy Twoją tożsamość.
3. Po zalogowaniu system przeniesie Cię z powrotem do serwisu OBYWATEL.GOV.PL.
4. Następnie otrzymasz swoje dane.
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu: Sprawdź swoje dane w PESEL i Rejestrze Dowodów Osobistych
Wysłany: 02-03-2015 - 12:15
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33809
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Warto dopisać, gdyż z tytułu i treści to nie wynika, że oprócz sprawdzenia rejestru dowodów unieważnionych, pozostały dostęp jest możliwy tylko do swoich (tj logującego się profilem zaufanym) danych. Czyli łatwiej, szybciej, ale nie "szerzej".
Szerszy - mają m.in. urzędnicy.
Bardzo interesująca natomiast jest zapowiedź czerwcowego wzbogacenia o kilkanaście (!) innych usług. Dla mnie nowość, zakresu tych kilkunastu nie znam. "Mówiło się" o kilku. Nawet nie podejrzewam jakie 14 lub więcej baz będzie dostępnych za 4 miesiące lub szybciej:)
Wyszukiwanie w PESEL zmarłych z kilkoma polami (tj z polami możliwymi do wglądu, bez ochrony danych osobowych)? Prawnie byłoby to możliwe, informatycznie tez nie problem... |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
archiwista |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 13:09
|
|
Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Dlatego zamieściłem linki do konkretnych usług, żeby nie przeklejać zbyt szerokich treści.
Zakres i tryb udostępnianych informacji reguluje przecież ustawa o ewidencji ludności i ustawa o dowodach osobistych. Usługi na platformie obywatel.gov.pl zostały zatem przygotowane na podstawie ww. aktów prawnych. Urzędnicy obsługują zaś aplikację Źródło, tj. program do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych.
Panie Włodzimierzu, w przywołanym przez Pana poście nigdzie nie jest napisane o kilkunastu bazach danych. Wręcz przeciwnie, napisałem
Cytat:
W pierwszym etapie uruchomione zostały 4 usługi online, do czerwca MSW uruchomi kolejnych kilkanaście na platformie obywatel.gov.pl oraz ePUAP.
Żeby uściślić: będą to usługi o zróżnicowanym stopniu dojrzałości, część z nich będzie w trybie wnioskowania część tylko informacyjnych (tzn. jak załatwić jakąś sprawę online lub osobiście).
Między innymi: wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, udostepnianie danych w trybie jednostkowych, w trybie teletransmisji, wnioskowanie o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, zgłaszanie wymeldowania, zameldowania, wyjazdu i powrotu z zagranicy, etc.
Szczegółowa lista będzie dostępna przed 1 czerwca br.
Proszę jednak zauważyć, że nie będą to żadne dodatkowe bazy danych, zresztą sam obywatel.gov.pl to nie baza danych a CMS.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 13:19
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33809
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Oki, kilkanaście usług nie baz. Zbyt szybko przeszedłem "Bardzo interesująca natomiast jest zapowiedź czerwcowego wzbogacenia o kilkanaście (!) innych usług. Dla mnie nowość, zakresu tych kilkunastu nie znam. "Mówiło się" o kilku. Nawet nie podejrzewam jakie 14 lub więcej baz będzie dostępnych za 4 miesiące lub szybciej:) " kończąc "" zdanie o bazach (wcześniej o usługach pisałem)
Tak nie są to bazy, jakaś forma zapytań owszem, ale nie wnikajmy (PESESL, PESEL2 etc) może w technikalia. Bardzo bym się cieszył, gdyby pojawiła się z punktu widzenia użytkowników forum genealogicznego możliwość samodzielnego wyszukania (w pewnym zakresie) oraz wygenerowania raportu (ograniczonego do danych niezastrzeżonych) o osobach zmarłych.
Jeśli banki będą mogły grzebać w żyjących... a ustawa daje możliwość organizacjom wystąpienia o wgląd.. powiedzmy starania się o dostęp. Byłoby to (w odróżnieniu od sprawdzenia sowich danych:) bardzo przydatne w badaniach genealogicznych.
Ot taki temat, który może się rozwinie: możliwość ograniczonego wyszukiwania w PESEL w rekordach dotyczących osób zmarłych.
Bedzie mi miło, gdy pozostaniemy przy przyjętej formie na forum "Ty". |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
archiwista |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 13:41
|
|
Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Dziękuję za uwagi. Spróbuję rozpoznać temat czy MSW w ramach nowych usług rozważa taką możliwość w najbliższej przyszłości. |
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 13:51
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33809
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
W razie potrzeby służę rozwinięciem tematu, w zakresie, w którym mógłbym coś wnieść (typu zakres jaki wydaje się całkowicie "bezpieczny", okresy aktualizacji, tryb dostępu etc).
Wydaje się, że można stworzyć serwis oferujący bardzo przydatne informacje, w żaden sposób nie naruszający dóbr osób żyjących i pamięci zmarłych - tj bez informacji o żyjących podlegających ochronie i z podstawowymi, ale bardzo przydatnymi informacjami o zmarłych. Właśnie na podstawie np PESEL i w miarę aktualny (typu minus 2-3-5 lat) |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
Piotr_Juszczyk |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 17:11
|
|
Dołączył: 30-12-2010
Posty: 684
Status: Offline
|
|
Sprawdziłem. Działa.
Mam pytanie do archiwisty bo może się orientujesz:
czy można już składać elektronicznie do swojego USC poprzez epuap wnioski o odpisy z innych USC? I mam na myśli starsze odpisy (kilkadziesiąt lat temu).
Czy jeśli złożę na epuap w swoim USC to zostanie to zeskanowane i przesłane? Czy może już USC zaczęły skanować czy też będą skanować jedynie żądane akty?
Chodzi mi o to że nie wszystkie dają takie możliwości na epuap. Więc chciałbym złożyć do USC mojego gdzie taka możliwość jest. |
|
|
|
|
|
Małgorzata_Kulwieć |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 17:45
|
|
Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1622
Status: Offline
|
|
A ciekawa jestem dlaczego jak sie wchodzi na te wyżej podane linki, to strona otwiera sie co najmniej dziwna. Z błędami, brakami liter i co najciekawsze z IE przekierowuje na ePuap, ale się nie loguje, mimo posiadania profilu. A w Firefoxie wogóle nie działa, ale wygląda jakby była "w Nigerii" robiona. |
_________________ pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć
Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
|
|
|
|
|
Piotr_Juszczyk |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 17:46
|
|
Dołączył: 30-12-2010
Posty: 684
Status: Offline
|
|
Nie wiem gdzie wchodzisz ale tam gdzie ja wszedłęm wszystko jest ok. Zainfekowany komputer mógłby to wyjaśnić, ale czy tak jest tego nie wiem. |
|
|
|
|
|
Marek.Podolski |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 19:08
|
|
Dołączył: 29-11-2013
Posty: 953
Status: Offline
|
|
Założyłem konto i kicha.
Nie można się zalogować. Błąd uwierzytelnienia.
Marek |
|
|
|
|
|
Piotr_Juszczyk |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 19:42
|
|
Dołączył: 30-12-2010
Posty: 684
Status: Offline
|
|
Założenie to jedno. Trzeba jeszcze mieć profil zaufany a żeby go mieć trzeba odwiedzić odpowiedni punkt w urzędzie.
To co tam zobaczycie to:
swoje obecne i nowe dowody osobiste.
dane na temat żony i swoich rodziców.
Zeskanowane podpisy itp. |
|
|
|
|
|
Marek.Podolski |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 19:44
|
|
Dołączył: 29-11-2013
Posty: 953
Status: Offline
|
|
Jak to robiła im tę stronę firma od systemu wyborczego - to można spodziewać się wszystkiego.
A piszą zupełnie co innego
Marek |
|
|
|
|
|
Robert1 |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 20:05
|
|
Dołączył: 08-07-2014
Posty: 225
Status: Offline
|
|
Piotr_Juszczyk napisał:
Założenie to jedno. Trzeba jeszcze mieć profil zaufany a żeby go mieć trzeba odwiedzić odpowiedni punkt w urzędzie.
To co tam zobaczycie to:
swoje obecne i nowe dowody osobiste.
dane na temat żony i swoich rodziców.
Zeskanowane podpisy itp.
No i adresy zameldowania wraz z dokładnymi datami za/wymeldowania. |
_________________ Pozdrawiam,
Robert
|
|
|
|
|
besla35 |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 20:44
|
|
Dołączył: 31-03-2013
Posty: 170
Skąd: Sochaczew
Status: Offline
|
|
Piotr_Juszczyk napisał:
Sprawdziłem. Działa.
Mam pytanie do archiwisty bo może się orientujesz:
czy można już składać elektronicznie do swojego USC poprzez epuap wnioski o odpisy z innych USC? I mam na myśli starsze odpisy (kilkadziesiąt lat temu).
Czy jeśli złożę na epuap w swoim USC to zostanie to zeskanowane i przesłane? Czy może już USC zaczęły skanować czy też będą skanować jedynie żądane akty?
Chodzi mi o to że nie wszystkie dają takie możliwości na epuap. Więc chciałbym złożyć do USC mojego gdzie taka możliwość jest.
tez jestem zainteresowany czy bedzie mozna do USC zlozyc wniosek o skan aktow
Pozdrawiam Bernard |
|
|
|
|
|
archiwista |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2015 - 21:09
|
|
Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Piotr_Juszczyk napisał:
Sprawdziłem. Działa.
Mam pytanie do archiwisty bo może się orientujesz:
czy można już składać elektronicznie do swojego USC poprzez epuap wnioski o odpisy z innych USC? I mam na myśli starsze odpisy (kilkadziesiąt lat temu).
Czy jeśli złożę na epuap w swoim USC to zostanie to zeskanowane i przesłane? Czy może już USC zaczęły skanować czy też będą skanować jedynie żądane akty?
Chodzi mi o to że nie wszystkie dają takie możliwości na epuap. Więc chciałbym złożyć do USC mojego gdzie taka możliwość jest.
Temat jest złożony - wiem że to truizm. Obecnie urzędnicy pracujący w USC korzystają lub za chwilę będą korzystali (biorąc pod uwagę pierwsze problemy z wdrożeniem) z aplikacji Źródło do rejestracji asc.
Art. 5. 1. ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego
Cytat:
Rejestr stanu cywilnego jest prowadzony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w systemie teleinformatycznym.
Prawo o aktach stanu cywilnego przewiduje 6-miesięczny okres przejściowy. Oznacza to, że urzędy stanu cywilnego od 1 marca 2015 r. jeszcze przez 6 miesięcy wdrażania nowego systemu będą mogły pracować równolegle – na starych i nowych zasadach, czyli prowadzić rejestrację w księgach i systemie teleinformatycznym (Źródle), później wyłącznie w postaci elektronicznej.
W ramach pl.ID zbudowane zostało również centralne repozytorium aktów stanu cywilnego CRASC, do którego przenoszone będą wpisy:
a) bezpośrednio z ksiąg, lub po zeskanowaniu
b) migrowane z tzw. aplikacji wspierających, czyli systemów do obsługi USC, w których część urzędów dokonywała rejestracji asc.
Żeby dokonać migracji należy przygotować dedykowane narzędzie - ile to potrwa niestety nie wiem.
Natomiast wg szacunków MSW odnośnie papierowych ksiąg:
Cytat:
MSW szacuje, że do nowego elektronicznego rejestru stanu cywilnego zostanie przeniesionych około 38 mln dokumentów, które istnieją dziś w formie papierowej.
Jak doskonale wiemy, część urzędów radzi sobie ze skanowaniem lepiej inne gorzej, np. wg zasłyszanych (czyli nie sprawdzonych dostatecznie informacji) Warszawa ma już ponad 40% wpisów przeniesionych do postaci elektronicznej. W takich przypadkach zgromadzone rekordy będą migrowane do CRASC, stamtąd po ich podpisaniu przez kierownika USC lub jego zastępcę będą mogły być wydawane, na wniosek zainteresowanego, w postaci elektronicznej, oczywiście muszą być wtedy uwierzytelnione bezpiecznym podpisem kwalifikowanym urzędnika. Będą również mogły zostać wysłane na skrzynkę ePUAP.
Odnosząc się wprost do Twojego pytania - na dzisiaj nie wszystkie urzędy dają możliwości o których piszesz, ale od czerwca nie będą miały wyboru - mówi o tym znowelizowana w ubiegłym roku ustawa o informatyzacji - przepraszam za tę mnogość ustaw.
Aby każdy USC nie "stawiał" swoich usług na ePUAPie i nie tworzył tym samym chaosu, MSW w czerwcu przygotuje wnioski (jeden wzór) w postaci elektronicznej dla wszystkich urzędów. Wzory odpisów już są przygotowane w rozporządzeniach wykonawczych do ustawy. |
|
|
|
|
|
|