Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 28 marca 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
marzanna62Offline
Temat postu: nazwiska rodowe na MyHaritage  PostWysłany: 27-06-2018 - 21:45
Sympatyk


Dołączył: 06-08-2015
Posty: 777

Status: Offline
Szymonie jest specjalny watek na forum dotyczacy MH. Ten temat byl omawiany, moze tydzien temu poszukaj na forum.

_________________
Marzanna

Szukam nazwisk Rzemieniec, Rzemieniecki itp
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BettOffline
Temat postu: Przestrzeń magazynowa  PostWysłany: 02-07-2018 - 19:28
Sympatyk


Dołączył: 06-06-2011
Posty: 170
Skąd: Szklarska Poręba
Status: Offline
Witajcie
Na co jest przeznaczona "Przestrzeń magazynowa" na MH? Na zdjęcia? Usunęłam wszystkie katalogi i nic nie pomogło. A mam problem z wygenerowaniem wykresu, przyszedł komunikat, że to przez brak miejsca. Wszystkie stare wykresy usunięte.
Pozdrawiam, Lucyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Nagórski_BogusławOffline
Temat postu: MyHeritage_alert?!  PostWysłany: 14-07-2018 - 14:27
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-12-2011
Posty: 528

Status: Offline
Witam z Krakowa!

Właśnie dostałem mail od MyHeritage następującej treści.
Sęk w tym, że nie mam(?) u nich konta.
Jak ten ALERT potraktować? Coś przegapiłem?
Czy ktoś z Was otrzymał takiego maila?

"Zawiadamiamy Cię jako jednego z naszych zarejestrowanych użytkowników, że w dniu 4 czerwca 2018 r. o godzinie 13:00 czasu EST dowiedzieliśmy się o naruszeniu bezpieczeństwa danych, obejmującym 92,3 mln adresów e-mail użytkowników MyHeritage i ich zakodowanych haseł (nie są to rzeczywiste hasła).
Dowiedzieliśmy się o naruszeniu, gdy Główny Administrator ds. Bezpieczeństwa Informacji MyHeritage otrzymał wiadomość od analityka bezpieczeństwa, że znalazł on plik o nazwie myheritage, zawierający adresy e-mail i zakodowane hasła na prywatnym serwerze poza MyHeritage. Nasz Zespół ds. Bezpieczeństwa Informacji otrzymał plik od analityka bezpieczeństwa, zapoznał się z nim i potwierdził, że jego zawartość pochodzi z MyHeritage i zawiera adresy e-mail oraz zakodowane hasła wszystkich użytkowników, którzy zarejestrowali się w MyHeritage do 26 października 2017 r. Ogłosiliśmy publicznie informację o naruszeniu w ciągu 8 godzin od otrzymania o nim wiadomości.
Twój adres mailowy był jednym z adresów zawartych w naruszonych danych.
Natychmiast po otrzymaniu pliku Zespół ds. Bezpieczeństwa Informacji z serwisu MyHeritage przeanalizował go i rozpoczął dochodzenie w celu ustalenia, w jaki sposób go pozyskano, by zidentyfikować potencjalną lukę w zabezpieczeniach systemu MyHeritage. Ustaliliśmy, że plik nie został sfałszowany i zawiera adresy e-mail oraz zakodowane hasła 92 283 889 użytkowników, którzy zarejestrowali się w MyHeritage do 26 października 2017 r. W tym dniu dokonano naruszenia. MyHeritage nie przechowuje haseł użytkowników, a jedynie ich kod uzyskany z zastosowaniem jednokierunkowej funkcji szyfrującej, której klucz jest inny dla każdego klienta. Oznacza to, że ktokolwiek uzyskał dostęp do zaszyfrowanych haseł, nie ma faktycznych haseł.
Analityk bezpieczeństwa zgłosił, że na prywatnym serwerze nie znaleziono żadnych innych danych związanych z MyHeritage. Nie ma dowodów na to, że dane z pliku były kiedykolwiek użyte przez sprawców. Od 26 października 2017 r. (dzień naruszenia) do teraz nie zaobserwowaliśmy żadnej aktywności wskazującej, że jakiekolwiek konta MyHeritage zostały naruszone.
Uważamy, że włamanie jest ograniczone do adresów e-mail użytkowników. Nie mamy powodu przypuszczać, że jakiekolwiek inne systemy MyHeritage zostały naruszone. Na przykład informacje o karcie kredytowej od samego początku nie są przechowywane na MyHeritage, lecz tylko u zaufanych, zewnętrznych dostawców usług billingowych (np. BlueSnap, PayPal), z których korzysta MyHeritage. Inne rodzaje poufnych danych, takich jak drzewa genealogiczne i dane DNA, są przechowywane przez MyHeritage w wydzielonych systemach, odseparowanych od tych, które przechowują adresy e-mail, i zawierających dodatkowe warstwy zabezpieczeń. Nie mamy powodu by sądzić, że te systemy zostały naruszone.
Kroki które podjęliśmy
Natychmiast po otrzymaniu informacji o incydencie utworzyliśmy zespół reagowania na incydenty bezpieczeństwa informacji w celu zbadania tego incydentu. Zaangażowaliśmy czołową niezależną firmę zajmującą się bezpieczeństwem cyfrowym, aby przeprowadzić kompleksowe dochodzenie w celu określenia zakresu włamania oraz przeprowadzić ocenę i przedstawić zalecenia dotyczące kroków, które można podjąć, aby zapobiec wystąpieniu takiego incydentu w przyszłości.
Powiadomiliśmy odpowiednie organy zgodnie z RODO.
Utworzyliśmy zespół obsługi klienta ds. bezpieczeństwa, działający przez całą dobę siedem dni w tygodniu, aby pomóc klientom, którzy mają obawy lub pytania dotyczące incydentu.
Wszystkie hasła w MyHeritage zostały wygaszone, co spowoduje konieczność ustawienia nowego hasła przez naszych użytkowników. Więcej na ten temat możesz przeczytać w ogłoszeniu które opublikowaliśmy 5 czerwca 2018 roku.
Dodaliśmy obsługę dwuetapowego uwierzytelnienia.

Co powinieneś zrobić
Zmień swoje hasło na MyHeritage
Odwiedź witrynę MyHeritage i zaloguj się. Zostaniesz poproszony o ustawienie nowego hasła. Jeśli nie pojawi się taki monit, zmień hasło zgodnie z opisem w naszym artykule. Jeśli korzystasz z naszej aplikacji mobilnej lub oprogramowania genealogicznego Family Tree Builder, najpierw zmień hasło na stronie internetowej, a następnie ustaw to samo nowe hasło w aplikacji mobilnej i / lub Family Tree Builder.

Zmiana hasła jest rozważną i zalecaną praktyką. Po wykonaniu tej czynności będziesz bezpieczniejszy, ponieważ nawet jeśli ktoś inny zna twoje hasło, nie będzie mógł od tej chwili uzyskać dostępu do konta MyHeritage.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, często zmieniaj hasła i unikaj używania tego samego hasła w różnych usługach i witrynach internetowych, dzięki czemu jeśli tajność Twojego hasła zostanie kiedykolwiek naruszona na jednej z nich, nie będzie ono mogło być użyte do uzyskiwania dostępu do innych.
Dodaj Uwierzytelnianie dwuetapowe (opcjonalne).
Dwuetapowe uwierzytelnienie stanowi dodatkową warstwę zabezpieczenia dla Twojego konta, zaprojektowaną by mieć pewność, że jesteś jedyną osobą, która ma dostęp do Twojego konta, nawet jeżeli ktoś zna Twoje hasło. Uwierzytelnianie dwuetapowe pozwala Ci uwierzytelnić się za pomocą telefonu, co wzmacnia ochronę Twojego konta MyHeritage przed nieuprawnionym dostępem, ponieważ nikt oprócz Ciebie nie ma dostępu do twojego telefonu. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł na naszym blogu.

Na tę chwilę nie nie ma żadnych innych działań, które musiałbyś podjąć w wyniku tego incydentu.
Obsługa Klienta
Jeśli masz pytania lub obawy, możesz skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta ds. bezpieczeństwa za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem privacy@myheritage.com lub zadzwonić pod bezpłatny numer (USA) +1 888 672 2875 w języku angielskim, dostępny non-stop. Aby uzyskać numery telefonów do obsługi klienta w innych krajach, zobacz naszą stronę Kontakt i w trakcie połączenia wybierz w menu opcję 5 (prywatność). Jeśli nasi pracownicy zapytają o identyfikator konta na MyHeritage, podaj 370778881.
Idziemy naprzód
Jak zawsze Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas najwyższym priorytetem. Nieustannie oceniamy nasze procedury i politykę oraz szukamy nowych sposobów poprawy naszego podejścia do bezpieczeństwa. Rozumiemy wagę naszej roli administratora Twoich informacji i pracujemy każdego dnia, aby zyskać Twoje zaufanie.
Dziękujemy za zrozumienie.
Zespół MyHeritage




Wysłaliśmy ten e-mail, aby ułatwić Ci korzystanie z MyHeritage.
Jeżeli nie chcesz już otrzymywać tego typu wiadomości, kliknij tutaj.
Š 2018 MyHeritage (USA) Inc., 2975 Executive Parkway, Suite 310, Lehi, UT 84043, USA "

Pozdrawiam
Bogusław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-07-2018 - 14:38
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31601
Skąd: Warszawa
Status: Offline
po polsku?
wow!
z ciekawości adres poczty / serwer z "jaką końcówką"?
bo albo jednak nie tylko adresy poczty i wynik szyfrowania hasła trzymają, albo rozsyłali wersje językowe kierując się domeną

Ps ID konta masz podane - to chyba wystarczy do sprawdzenia co tam jest? Nie jestem tego pewny

a co do mnożenia wątków podtrzymuję - MH ma swoje miejsce (wątek/wątki nawet) , nie twórzmy kolejnych - serwis PTG to nie wsparcie techniczne komercyjnych serwisów typu MH

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janowska_Urszula
Temat postu:   PostWysłany: 14-07-2018 - 19:52
Sympatyk


Dołączył: 03-11-2012
Posty: 148
Skąd: Toronto
Boguslaw
Email otrzymala wiekszosc uzytkownikow MH.
Ktos mogl wyslac ci zaproszenie do swojego drzewa, stad twoj email w systemie. Zignorowalabym jezeli nie jestes zainteresowany danym drzewem.
Pozdrawiam
Urszula
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Nagórski_BogusławOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-07-2018 - 10:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-12-2011
Posty: 528

Status: Offline
Witaj, Ulu, z Krakowa!

Dziękuję za informację.
Zmartwiło mnie, ze ktoś bez mojej wiedzy dysponuje moim adresem.
Zobaczymy co z tego wyniknie.

Włodku! Nie jestem tak sprawny "komputerowo" jak Ty.
Według mnie to żadne wsparcie dla MH, który gubi dane swoich użytkowników,
To bardziej przestroga dla nas ...

Pozdrawiam
Bogusław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KostkowskiOffline
Temat postu: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 29-07-2018 - 19:44
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128

Status: Offline
Witam serdecznie
Popsuło mi się coś w drzewie na MyHeritage, w którym byłem webmasterem kilka lat. Od paru miesięcy nie mogę nic dodać ani zmienić. Mając dużo szczegółów do uzupełnienia zwróciłem się do osoby, która mnie przed laty uczyniła webmasterem o ponowne danie mi uprawnień webmastera.
Napisała iż na stronie wygląda, że wszystko jest w porządku, ale na wszelki wypadek cofnęła uprawnienia webmastera a potem je znowu nadała.
Niestety nadal nie ma znaku ołówka w prawym dolnym rogu prostokąta osoby, ani plusa pod prostokątem, jak było wcześniej i jak jest w innych drzewach.
Co zrobić? Kilka miesięcy temu napisałem do MH ale nie odpisali ani nie poprawili.

_________________
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mariuszek69Offline
Temat postu: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 29-07-2018 - 21:41
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-12-2014
Posty: 92
Skąd: Ozorków
Status: Offline
Warto byłoby jeszcze sprawdzić (ale to może zrobić tylko właściciel drzewa) jak wyglądają ustawienia uprawnień do edycji drzewa.
Są trzy możliwości: edytować może tylko właściciel, właściciel i webmasterzy, wszyscy zaproszeni. Jeśli jest wybrana ta pierwsza opcja, to będąc webmasterem nie będziesz mógł edytować.

Uprawnienia można zmienić przechodząc przez menu "Drzewo/Zarządzaj Drzewami", następnie wybierając z tabelki z nazwami drzew, z wierszu z nazwą odpowiedniego drzewa i kolumny "czynności": "ustawienia edycji drzewa".

Pozdrawiam,
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KostkowskiOffline
Temat postu: Re: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 29-07-2018 - 22:12
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128

Status: Offline
mariuszek69 napisał:
Warto byłoby jeszcze sprawdzić (ale to może zrobić tylko właściciel drzewa) jak wyglądają ustawienia uprawnień do edycji drzewa.
Są trzy możliwości: edytować może tylko właściciel, właściciel i webmasterzy, wszyscy zaproszeni. Jeśli jest wybrana ta pierwsza opcja, to będąc webmasterem nie będziesz mógł edytować.

Uprawnienia można zmienić przechodząc przez menu "Drzewo/Zarządzaj Drzewami", następnie wybierając z tabelki z nazwami drzew, z wierszu z nazwą odpowiedniego drzewa i kolumny "czynności": "ustawienia edycji drzewa".

Pozdrawiam,
Mariusz

Właściciel drzewa, który mnie awansował na webmastera kilka lat temu dał mi wszelkie uprawnienia dawno temu i niczego nie zmieniał, bo nawet nie odwiedzał tego drzewa przez kilka miesięcy. Oczywiście przedstawię mu Twe uwagi, ale to zapewne nie to.
Czy mógłbym sam sobie coś popsuć w ustawieniach, jakbym np. usnął nad klawiaturą i coś w klawiaturze nacisnął?
Czy jest możliwe nawiązanie kontaktu z MyHeritage z prośbą o naprawienie tego?

_________________
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lis_TadOffline
Temat postu: Re: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 29-07-2018 - 22:44
Sympatyk


Dołączył: 05-10-2015
Posty: 95

Status: Offline
Kostkowski napisał:

Czy jest możliwe nawiązanie kontaktu z MyHeritage z prośbą o naprawienie tego?


Ależ oczywiście. Zawsze można zgłosić "ticket" jeśli coś nie działa. Sęk w tym, że niewiele to pomaga. Przynajmniej w moim przypadku. Zgłosiłem takie dwa i oprócz standardowych formułek o ustaleniu najwyższego priorytetu dla moich zgłoszeń nic nie zrobiono. Znaczy zrobiono ale po ok 1,5 miesiącu*.

Co prawda w genealogii cierpliwość jest pożądana ale nie w stosunku do systemów IT za które się płaci. Osobiście zlikwidowałem konto MyHeritage.

*) ...Jako, że jesteś członkiem Premium odpowiedź na Twoje zapytanie będzie szybsza niż dla pozostałych! Twoje zgłoszenie zostało wysłane do priorytetowej kolejki. Zajmiemy się Twoim zgłoszeniem...


Pozdrawiam,
Tadeusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mariuszek69Offline
Temat postu: Re: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 30-07-2018 - 20:06
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-12-2014
Posty: 92
Skąd: Ozorków
Status: Offline
Kostkowski napisał:

Właściciel drzewa, który mnie awansował na webmastera kilka lat temu dał mi wszelkie uprawnienia dawno temu i niczego nie zmieniał, bo nawet nie odwiedzał tego drzewa przez kilka miesięcy. Oczywiście przedstawię mu Twe uwagi, ale to zapewne nie to.

Władysławie, napisałem Ci o tych ustawieniach, gdyż sam jakis czas temu miałem podobny przypadek. Też nagle utraciłem możliwość edycji drzewa, właściciel twiedził, że nic nie zmieniał, a ja nie mam powodu aby mu nie wierzyć. A jednak okazało się, że uprawnienia do edycji zostały wyłączone.
Kostkowski napisał:
Czy mógłbym sam sobie coś popsuć w ustawieniach, jakbym np. usnął nad klawiaturą i coś w klawiaturze nacisnął?

No chyba nie, przynajmniej ja nie potrafię sobie wyobrazic jak to mogłoby się stać.

Pozdrawiam,
Mariusz Dąbrowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
verukaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-07-2018 - 13:32
Sympatyk


Dołączył: 02-04-2013
Posty: 139

Status: Offline
Witam,
próbuję się dziś zalogować na MH i otrzymuję informację, że "otwierana witryna została zablokowana przez jej webmastera". Czy ktoś może mnie oświecić, o co tu chodzi?
Pozdrawiam
Iwona
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KostkowskiOffline
Temat postu: Re: Popsuło się coś w drzewie na MyHeritage. Jak naprawić?  PostWysłany: 31-07-2018 - 15:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128

Status: Offline
mariuszek69 napisał:
Kostkowski napisał:

Właściciel drzewa, który mnie awansował na webmastera kilka lat temu dał mi wszelkie uprawnienia dawno temu i niczego nie zmieniał, bo nawet nie odwiedzał tego drzewa przez kilka miesięcy. Oczywiście przedstawię mu Twe uwagi, ale to zapewne nie to.

Władysławie, napisałem Ci o tych ustawieniach, gdyż sam jakis czas temu miałem podobny przypadek. Też nagle utraciłem możliwość edycji drzewa, właściciel twiedził, że nic nie zmieniał, a ja nie mam powodu aby mu nie wierzyć. A jednak okazało się, że uprawnienia do edycji zostały wyłączone.
Kostkowski napisał:
Czy mógłbym sam sobie coś popsuć w ustawieniach, jakbym np. usnął nad klawiaturą i coś w klawiaturze nacisnął?

No chyba nie, przynajmniej ja nie potrafię sobie wyobrazic jak to mogłoby się stać.

Pozdrawiam,
Mariusz Dąbrowski

Bardzo dziękuję za cenne porady. W moim przypadku było tak samo jak w Twoim. MH natrętnie zadręcza mnie do wykupienia wyższego abonamentu. Przełączanie ustawień przez MH zapewne ma "zachęcać" (czytaj: przymuszać) do wydania kasy. Więcej jest nieetycznych, a nawet zbrodniczych działań MH, wielu to boleśnie odczuwa i od nich ucieka. My też dojrzewamy do tego.

_________________
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
CaramonMOffline
Temat postu: Jak zrobić  PostWysłany: 16-12-2018 - 20:06
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-12-2017
Posty: 94

Status: Offline
Witam
Nie wiem jak zrobić odpowiednie połączenie w drzewie MyHeritage dla pewnej sytuacji rodzinnej, a mianowicie:
Jedna z sióstr mojego pradziadka wyszła za mąż. Po jej śmierci jej mąż ożenił się z drugą siostrą mojego pradziadka.
Jak w MyHeritage zrobić połączenie tego męża do obu sióstr aby nie tworzyć kolejnej osoby?

_________________
Pozdrawiam

Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysztof_WasylukOffline
Temat postu: Jak zrobić  PostWysłany: 16-12-2018 - 20:21
Sympatyk


Dołączył: 02-04-2008
Posty: 706

Status: Offline
Wykorzystaj opcję "więcej" na panelu profilu, a w niej "połącz z inną osobą".

Krzysztof


Ostatnio zmieniony przez Krzysztof_Wasyluk dnia 24-12-2018 - 08:14, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.717181 sekund(y)