Autor |
Wiadomość |
Barbara_Kubcka |
|
Temat postu: szukam podstawy prawnej
Wysłany: 22-09-2008 - 19:50
|
|
Dołączył: 20-04-2007
Posty: 315
Status: Offline
|
|
Witam.
Czy ktoś wie jakie przepisy prawa regulują sposób prowadzenia i przechowywania oraz udostępniania tzw. teczek dowodowych?
Będe wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie
Barbara Kubacka |
|
|
|
|
|
Jarek_Orszulak |
|
Temat postu:
Wysłany: 22-09-2008 - 21:00
|
|
Dołączył: 04-07-2008
Posty: 49
Skąd: Kraków
Status: Offline
|
|
Chodzi o tzw. koperty dowodowe? Jest tego ze trzy albo nawet cztery rozporządzenia, postaram się to jutro wynaleźć. |
|
|
|
|
|
Barbara_Kubcka |
|
Temat postu:
Wysłany: 22-09-2008 - 21:34
|
|
Dołączył: 20-04-2007
Posty: 315
Status: Offline
|
|
Dokładnie, chodzi o koperty dowodowe. Serdecznie dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Barbara |
_________________ Barbara Kubacka
|
|
|
|
|
Jarek_Orszulak |
|
Temat postu:
Wysłany: 23-09-2008 - 21:35
|
|
Dołączył: 04-07-2008
Posty: 49
Skąd: Kraków
Status: Offline
|
|
Te koperty dowodowe to w języku przepisów “ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych”.
Regulują to:
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych – tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993,
Rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy: Dz. U. z 2002 r. Nr 62 poz. 564 (opłaty za udostępnienie), Nr 236 poz. 1999 (sposób prowadzenia ewidencji), Nr 201 poz.1702 (wzór wniosku o udostępnienie danych).
Oprócz tego jest jeszcze instrukcja kancelaryjna dla organów gmin - Dz. U. z 1999 r. Nr 112 poz. 1319 – i wykaz akt dla organów gmin – Dz. U. z 2003 r. Nr 69 poz. 636 (określa czas przechowywania).
teksty przepisów do znalezienia choćby tutaj:
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw.html |
|
|
|
|
|
|
|
|