Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 01:49 poniedziałek, 16 września 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
KostkowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-12-2016 - 12:12
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-10-2010
Posty: 757

Status: Offline
MichalChudzikowski napisał:
Trzydzieści lat poza tematem, ale komuś może się przydać spis garncarzy iłżeckich ze starszej księgi cechowej.
http://imgur.com/a/Z9Tpr

Bardzo proszę o podanie tytułu i autora tej publikacji, której jedna karta jest widoczna pod powyższym linkiem.

_________________
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-12-2016 - 00:32
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
Aleksander Jaworczak "Z dziejów cechu garncarskiego w Iłży" Lublin 1948r.

Broszurka wbrew numeracji stron ma ich ok 40. Może jest częścią jakiejś większej pracy etnograficznej, ale nie znalazłem nic o autorze w internecie. Książeczka leży w rodzinie jako egzemplarz autorski dla pradziadka.

Ciekawi mnie od dawna, czy przetrwały oryginalne księgi cechowe opisane tam jako zaginione w czasie wojny. Może leżą gdzieś w archiwum.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-01-2017 - 14:24
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
http://imgur.com/a/RAvko

Będąc w domu na Święta przejrzałem książeczkę ze zjazdu rodziny Orczykowskich. Znalazłem tam zdawkowe informacje z jakich źródeł korzystał twórca tego drzewa. Są tam 4 inne niż księgi sfotografowane na plebanii.

Według tego Pan Jan Bogusław Orczykowski korzystał z ksiąg metrykalnych 17w, jakiś dokumentów sprzed soboru trydenckiego i spisu ludności z 1733.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-01-2017 - 23:11
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
Uzupełniając powyższy post moje pytanie - skąd może pochodzić ta karta?

http://imgur.com/a/cFbPg

Kserówka księgi chrztów z 1611, par Iłża. Widać był do niej dostęp we wczesnych latach dwutysięcznych.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pastuszko_PatrykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-03-2017 - 22:46
Sympatyk


Dołączył: 27-05-2011
Posty: 161

Status: Offline
Przeglądając metryki urodzeń z XVIII wieku z sąsiedniej par. Krzyżanowice na family search natrafiłem na nazwiska takie jak Nobis, Bogucki, Łabęcki, Celuch, Brudka. Niektóre te nazwiska wystepują w Gaworzynie i w Pakosławiu, a Pakosław należał do par. Iłża chyba że niektórzy mieszkańcy uczęszczali do innych parafii nie jestem pewny. Druga sprawa wszedłem z ciekawości na metryki z Krzyżanowic z XVIII wieku zamieszczone w genbazie i są sprzeczności między metrykami z family search i genbazy. Np. na family search odnalazłem metrykę urodzenia Bernarda Celucha (mojego przodka) urodzonego 20 sierpnia 1750 roku w Gaworzynie. W genbazie z kolei w rocznikach 1750 nie ma dziecka o imieniu Bernard i nazwisku Celuch. O co w tym wszystkim chodzi ?? Czy jedna parafia miała dwie ksiegi z tych samych roczników ??
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pastuszko_PatrykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-08-2018 - 00:27
Sympatyk


Dołączył: 27-05-2011
Posty: 161

Status: Offline
Jeżeli ktoś interesuje się genealogią mieszkańców Pakosławia to zapraszam do mojego drzewa na myheritage, trochę mam już wpisanych danych, ale jeszcze dużo brakuje. Teraz robię drzewo genealogiczne mieszkańców pakosławia przeglądając metryki pokolei rocznikowo. Skończyłem dzisiaj na roku 1815.

Pozdrawiam

Patryk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zibi50Offline
Temat postu:   PostWysłany: 04-08-2018 - 12:45
Sympatyk


Dołączył: 31-01-2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Man nadzieję, że niedługo "powrócą" najstarsze księgi do parafii Iłży i będą mogły być przedmiotem poszukiwań genealogicznych osób zainteresowanych swoimi korzeniami. Obecnie jestem na etapie opracowywania materiałów do kolejnej publikacji książkowej "Bliżej przodków moich. Iłża, Krępa Kościelna, Tczów". Zainteresowanych tą problematyką zapraszam do każdej możliwej formy współpracy.

Serdecznie pozdrawiam

Zbigniew Jopek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
_czyz
Temat postu:   PostWysłany: 08-01-2019 - 22:38
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 110

Czy coś się nowego w sprawie pojawiło? Czy te stare księgi / ich scany sa już dostępne? Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:15
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
Rok temu będąc w mieście pytałem o to księdza kancelistę. Według niego wszystkie księgi są w radomskiej kurii, ale nic więcej nie powiedział o samych księgach więc równie dobrze mówił o tych już znanych.

Za to wróciłem do przepisywania tych ksiąg po długiej pauzie. Bez korekty błędów i nierozczytanych nazwisk co nie nadaje się jeszcze na indeksy, mam już komplet małżeństw 1750-810 i urodzenia między 1740-50.

Polecę też dwie książki.

http://ilza.pl/art,88,zaproszenie_na_pr ... zy-60.html

Książka jest niesamowicie szczegółowa i dzięki temu jest też dobrym materiałem do poszukiwań genealogicznych. Jest tam przepisany spis ludności z 1733, właścicieli placów i gruntów z 1833, właścicieli domów z 1857 czy lista mieszczan podpisujących odebranie praw miejskich po powstaniu styczniowym.

http://proceramika.blogspot.com/2018/11 ... isawa.html

Niedawno wydana, dla mnie szczególnie ważna, gdyż wielu moich przodków trudniło się garncarstwem. Niemniej garncarze nie żyli w oderwaniu od wydarzeń miasta i można w niej znaleźć szersze informacje o pierwszej połowie 20w, a unikatowość polega na jej pamiętnikowym charakterze. Książkę można za darmo dostać w muzeum lub bibliotece.

Zainteresowanym mogę przesłać na pw foto indeksów nazwisk z tych książek.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
_czyz
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:21
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 110

Bardzo dziękuję. Czy aby nie znalazłby się tam ślub jakiegoś Czyżewskiego / Czyżowskiego w okolicy 1745-1760? Pytam bo ja szukam Joachima Czyżewskiego, który objawił mi się nieopodal w Lipsku. Tam żył i umarł. Ale za nic w Lipsku nie mogę znaleźć ani jego urodzenia (ok 1760 roku) ani ślubu jego rodziców, kimkolwiek by nie byli. Zatem szukam w okolicy, a nóż trafię. pozdrowienia. krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:41
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
W tym co przepisałem jest jeden wpis z takim nazwiskiem. 1791.02.28 ślub szlachcica Tymoteusza Czyżowskiego z Katarzyną Wuzi/Wudzianowską? Skan znajdziesz tutaj https://drive.google.com/drive/folders/ ... VZzeGtXaTA
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
_czyz
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:44
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 110

Dzięki! To jednak za późno. Wtedy mógłby być już ślub samego Joachima. Ale to i dobra widomosc - muszę szukać gdzie indziej nie w Iłży. Życzę powodzenia! Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:49
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
Teoretycznie jeszcze może trafić się to nazwisko. Śluby są od 1750r więc nawet w latach 60tych może urodzić się jeszcze dziecko ze ślubu spoza zasięgu akt małżeństw. Zwrócę uwagę na to nazwisko przy przepisywaniu. Jeśli cokolwiek znajdę, to dam znać.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
_czyz
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 21:54
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 110

Bardzo dziękuje. A czy orientujesz się - masz jakaś hipotezę. Skad na ten rejon napływali ludzie? Bardziej z Galicji? Jak wtedy wyglądała migracja? Pozdrawiam krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MichalChudzikowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2019 - 22:10
Sympatyk


Dołączył: 16-11-2016
Posty: 103

Status: Offline
Te księgi bardzo rzadko podają coś więcej o pochodzeniu. Jest kilkanaście wpisów z okolic. Dwa z Lipska dla nazwiska Pająkowski i kilka takich z okolic Krakowa jak Busko Zdrój, Borzęcin, Wolbrom. Jednak to za mało na statystykę.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.068797 sekund(y)