Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 21 listopada 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
karrrol08Offline
Temat postu: Lista żołnierzy z Dystryktu 15 w Hrabstwie Allegheny w I WŚ  PostWysłany: 02-01-2014 - 12:35
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Posiadam książkę "District 15 in The Great War", w której znajduje się lista żołnierzy z Dystryktu 15 w Hrabstwie Allegheny (okolice Pittsburgha), walczących w Europie w I Wojnie Światowej. Miejscowości z tego obszaru to Natrona, Tarentum, Springdale oraz wiele innych... Wielu mężczyzn z listy ma polskie lub polsko brzmiące nazwiska, a przy każdej osobie znajdują się informacje dotyczące służby w Europie.
Jeśli ktoś szuka osób z tego terenu, chętnie pomogę.

Pozdrawiam, Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kujawiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 12:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2012
Posty: 279

Status: Offline
Witam!
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Gańczak/Ganczak.
Pozdrawiam:
Filip
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysiek_ImiołekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 12:57
Zasłużony
Administrator METRYK


Dołączył: 22-08-2012
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Status: Offline
Poszukuję osoby która "zginęła" w czasie I WŚ - K o a rdaszewski K a o rdarzewski Maksymilian. Może występuje ?
Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 13:03
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1301
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Hej, możesz sprawdzić jakie informacje są przy nazwisku:
1). Yarosz Stanley (względnie Harry Stanley), ur. 1890 r. w Polsce i zamieszkały w Natrona Heights, mąż Helen.
oraz
2). czy w wykazie - zupełnym przypadkiem - nie ma jego brata Bronisława, którego nazwisko było zapisywane na bardzo wiele sposobów: Yarosz, Jaros, Jaras... Pochowany na cmentarzu w Natrona Heights jako Bronislaw Yaros w 1943 r. We wcześniejszych dokumentach jednak zarówno imię, jak i nazwisko było zapisywane w dość niespotykany i za każdym razem inny sposób. Nie wiem kiedy Bronek przeprowadził się do Pensylwanii, bo wcześniej mieszkał w Ohio. Nie wykluczone, że został odznaczony w czasie I-szej wojny światowej.

3). No i jakbyś był jeszcze tak miły, to nazwisko Szprengiel albo podobne. Niestety nie znam imienia. Może również Bronisław ? Miał syna Edwarda, ur. ok. 1915 r. zamieszkałego również gdzieś koło Pittsburgha.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bryś_MartynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 19:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2012
Posty: 511

Status: Offline
Witam Smile Prosiłabym o sprawdzenie nazwiska Malczyk (mogę wystąpić różne oboczności).

Z góry bardzo dziękuję

_________________
Pozdrawiam
Martyna

http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 22:19
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
kujawiak napisał:
Witam!
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Gańczak/Ganczak.
Pozdrawiam:
Filip

Niestety, w spisie brak osób o tym nazwisku.

kompakcik napisał:
Poszukuję osoby która "zginęła" w czasie I WŚ - K o a rdaszewski K a o rdarzewski Maksymilian. Może występuje ?
Krzysiek

Niestety, nie znalazłem tej osoby, ani nikogo o tym nazwisku.

Bea napisał:
Hej, możesz sprawdzić jakie informacje są przy nazwisku:
1). Yarosz Stanley (względnie Harry Stanley), ur. 1890 r. w Polsce i zamieszkały w Natrona Heights, mąż Helen.
oraz
2). czy w wykazie - zupełnym przypadkiem - nie ma jego brata Bronisława, którego nazwisko było zapisywane na bardzo wiele sposobów: Yarosz, Jaros, Jaras... Pochowany na cmentarzu w Natrona Heights jako Bronislaw Yaros w 1943 r. We wcześniejszych dokumentach jednak zarówno imię, jak i nazwisko było zapisywane w dość niespotykany i za każdym razem inny sposób. Nie wiem kiedy Bronek przeprowadził się do Pensylwanii, bo wcześniej mieszkał w Ohio. Nie wykluczone, że został odznaczony w czasie I-szej wojny światowej.
3). No i jakbyś był jeszcze tak miły, to nazwisko Szprengiel albo podobne. Niestety nie znam imienia. Może również Bronisław ? Miał syna Edwarda, ur. ok. 1915 r. zamieszkałego również gdzieś koło Pittsburgha.

Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Bryś_Martyna napisał:
Witam Smile Prosiłabym o sprawdzenie nazwiska Malczyk (mogę wystąpić różne oboczności).

Z góry bardzo dziękuję

Niestety, nie znalazłem osób o tym nazwisku.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 22:51
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1301
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
karrrol08 napisał:
Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Wielkie dzięki za sprawdzenie.
A to zagwozdka dlaczego Stanley'a nie ma w zestawieniu.... Szkoda, bo widzę w skanach na ebay'u, że w książce jest masę zdjęć.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 23:27
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Bea napisał:
karrrol08 napisał:
Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Wielkie dzięki za sprawdzenie.
A to zagwozdka dlaczego Stanley'a nie ma w zestawieniu.... Szkoda, bo widzę w skanach na ebay'u, że w książce jest masę zdjęć.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Może nie brał udziału w wojnie? W książce są zdjęcia prawie wszystkich żołnierzy i wg mnie większość mężczyzn jest bardzo młoda, prawdopodobnie jeszcze kawalerzy - niestety lista nie zawiera daty urodzenia. Chociaż w moim przypadku tylko jeden z braci mojego pradziadka walczył w I WŚ, mimo iż obaj byli kawalerami i mieszkali w Natronie.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 00:18
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1301
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Może tak właśnie było.
Wg rodziny obaj bracia byli weteranami I-szej wojny światowej. Ale Stanley się ożenił i przychodziły już na świat jego pierwsze dzieci. Może wcale nie był powołany wtedy do wojska ? Mam jego kartę powołaniową z czasu II w.ś.
Zaś Bronek leży na cmentarzu jako weteran I-szej wś:
https://lh6.googleusercontent.com/-ORVX ... entarz.jpg
Mam też zapis z jakiegoś zestawienia, gdzie stoi: "Hon disch Jan 17/19. 10% disabled".
Prawdopodobnie więc to tylko Bronek brał udział w I-szej wś, podczas której został ranny (jak to rozumieć ? 10% niepełnosprawności ?). Zaś Stanley brał udział tylko w II-giej wś.

Swoją drogą... gdzie mieszkał twój wuj ? Mój na ulicy Argonne Drive Smile Może się znali ?

Jeszcze mam jedno pytanie. Jak znalazłeś taką pozycję ? Bo skoro mówisz, że jest pełno zdjęć, to może powinnam poszukać podobnego wydawnictwa dla Ohio (Toledo) - bo to chyba stamtąd Bronek poszedł na wojnę. A zdjęcia akurat Bronka nie mam żadnego .... Nie bardzo rozumiem te dystrykty.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kaphisOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 00:24
Sympatyk


Dołączył: 10-01-2011
Posty: 170

Status: Offline
Witaj Karolu,

Czy pojawia sie tam Josef Michlicki - walczyl we Francji ?

Pozdrawiam

_________________
Marek Z.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 01:31
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Bea napisał:
Może tak właśnie było.
Wg rodziny obaj bracia byli weteranami I-szej wojny światowej. Ale Stanley się ożenił i przychodziły już na świat jego pierwsze dzieci. Może wcale nie był powołany wtedy do wojska ? Mam jego kartę powołaniową z czasu II w.ś.
Zaś Bronek leży na cmentarzu jako weteran I-szej wś:
https://lh6.googleusercontent.com/-ORVX ... entarz.jpg
Mam też zapis z jakiegoś zestawienia, gdzie stoi: "Hon disch Jan 17/19. 10% disabled".
Prawdopodobnie więc to tylko Bronek brał udział w I-szej wś, podczas której został ranny (jak to rozumieć ? 10% niepełnosprawności ?). Zaś Stanley brał udział tylko w II-giej wś.

Swoją drogą... gdzie mieszkał twój wuj ? Mój na ulicy Argonne Drive Smile Może się znali ?

Jeszcze mam jedno pytanie. Jak znalazłeś taką pozycję ? Bo skoro mówisz, że jest pełno zdjęć, to może powinnam poszukać podobnego wydawnictwa dla Ohio (Toledo) - bo to chyba stamtąd Bronek poszedł na wojnę. A zdjęcia akurat Bronka nie mam żadnego .... Nie bardzo rozumiem te dystrykty.

Dopiero teraz zauważyłem, że Bronisław i Stanley mieszkali w Natrona Heights. Dobrze poznałem historię tej okolicy i wiem, że Natrona i Natrona Heights rozwijały się jako dwie, odrębne miejscowości. Jedyne, co je łączyło to, to że cmentarz parafii w Natronie był w Natrona Heights. Ostatniego lata udało mi się odwiedzić Natronę oraz cmentarze St. Ladislav i Mt. Airy i właśnie wtedy dostałem tę książkę w prezencie od wujka.

Sam Dystrykt 15 był jednym z osiemnastu w hrabstwie, nie licząc tych w Pittsburghu i McKeesport. Wygląda na to, że Natrona Heights to był już inny dystrykt, niestety nie wiem który. A to ""Hon disch Jan 17/19. 10% disabled" czyli "Honorable discharge Jan 17/19. 10% disabled" oznacza honorowe zwolnienie z wojska 17 stycznia 1919 roku z powodu 10% uszczerbku na zdrowiu.

Moja rodzina mieszkała w Natronie, w bliskiej okolicy Kościoła św. Władysława, m.in. na Spruce Street.

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań Smile
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kujawiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 09:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2012
Posty: 279

Status: Offline
Dziękuję serdecznie za sprawdzenie.
Pozdrawiam:
Filip
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 11:39
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
kaphis napisał:
Witaj Karolu,

Czy pojawia sie tam Josef Michlicki - walczyl we Francji ?

Pozdrawiam

Niestety, nie pojawia się nikt o tym nazwisku.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bryś_MartynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 11:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2012
Posty: 511

Status: Offline
Bardzo dziękuję za sprawdzenie.

_________________
Pozdrawiam
Martyna

http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kaphisOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 20:34
Sympatyk


Dołączył: 10-01-2011
Posty: 170

Status: Offline
Dziekuje za fatyge
pozdrawiam

_________________
Marek Z.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.082699 sekund(y)