Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 15:34 niedziela, 15 września 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
karrrol08Offline
Temat postu: Lista żołnierzy z Dystryktu 15 w Hrabstwie Allegheny w I WŚ  PostWysłany: 02-01-2014 - 12:35
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Posiadam książkę "District 15 in The Great War", w której znajduje się lista żołnierzy z Dystryktu 15 w Hrabstwie Allegheny (okolice Pittsburgha), walczących w Europie w I Wojnie Światowej. Miejscowości z tego obszaru to Natrona, Tarentum, Springdale oraz wiele innych... Wielu mężczyzn z listy ma polskie lub polsko brzmiące nazwiska, a przy każdej osobie znajdują się informacje dotyczące służby w Europie.
Jeśli ktoś szuka osób z tego terenu, chętnie pomogę.

Pozdrawiam, Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kujawiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 12:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2012
Posty: 276

Status: Offline
Witam!
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Gańczak/Ganczak.
Pozdrawiam:
Filip
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysiek_ImiołekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 12:57
Zasłużony
Administrator METRYK


Dołączył: 22-08-2012
Posty: 178
Skąd: Sosnowiec
Status: Offline
Poszukuję osoby która "zginęła" w czasie I WŚ - K o a rdaszewski K a o rdarzewski Maksymilian. Może występuje ?
Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 13:03
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1289
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Hej, możesz sprawdzić jakie informacje są przy nazwisku:
1). Yarosz Stanley (względnie Harry Stanley), ur. 1890 r. w Polsce i zamieszkały w Natrona Heights, mąż Helen.
oraz
2). czy w wykazie - zupełnym przypadkiem - nie ma jego brata Bronisława, którego nazwisko było zapisywane na bardzo wiele sposobów: Yarosz, Jaros, Jaras... Pochowany na cmentarzu w Natrona Heights jako Bronislaw Yaros w 1943 r. We wcześniejszych dokumentach jednak zarówno imię, jak i nazwisko było zapisywane w dość niespotykany i za każdym razem inny sposób. Nie wiem kiedy Bronek przeprowadził się do Pensylwanii, bo wcześniej mieszkał w Ohio. Nie wykluczone, że został odznaczony w czasie I-szej wojny światowej.

3). No i jakbyś był jeszcze tak miły, to nazwisko Szprengiel albo podobne. Niestety nie znam imienia. Może również Bronisław ? Miał syna Edwarda, ur. ok. 1915 r. zamieszkałego również gdzieś koło Pittsburgha.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bryś_MartynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 19:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2012
Posty: 511

Status: Offline
Witam Smile Prosiłabym o sprawdzenie nazwiska Malczyk (mogę wystąpić różne oboczności).

Z góry bardzo dziękuję

_________________
Pozdrawiam
Martyna

http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 22:19
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
kujawiak napisał:
Witam!
Bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Gańczak/Ganczak.
Pozdrawiam:
Filip

Niestety, w spisie brak osób o tym nazwisku.

kompakcik napisał:
Poszukuję osoby która "zginęła" w czasie I WŚ - K o a rdaszewski K a o rdarzewski Maksymilian. Może występuje ?
Krzysiek

Niestety, nie znalazłem tej osoby, ani nikogo o tym nazwisku.

Bea napisał:
Hej, możesz sprawdzić jakie informacje są przy nazwisku:
1). Yarosz Stanley (względnie Harry Stanley), ur. 1890 r. w Polsce i zamieszkały w Natrona Heights, mąż Helen.
oraz
2). czy w wykazie - zupełnym przypadkiem - nie ma jego brata Bronisława, którego nazwisko było zapisywane na bardzo wiele sposobów: Yarosz, Jaros, Jaras... Pochowany na cmentarzu w Natrona Heights jako Bronislaw Yaros w 1943 r. We wcześniejszych dokumentach jednak zarówno imię, jak i nazwisko było zapisywane w dość niespotykany i za każdym razem inny sposób. Nie wiem kiedy Bronek przeprowadził się do Pensylwanii, bo wcześniej mieszkał w Ohio. Nie wykluczone, że został odznaczony w czasie I-szej wojny światowej.
3). No i jakbyś był jeszcze tak miły, to nazwisko Szprengiel albo podobne. Niestety nie znam imienia. Może również Bronisław ? Miał syna Edwarda, ur. ok. 1915 r. zamieszkałego również gdzieś koło Pittsburgha.

Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Bryś_Martyna napisał:
Witam Smile Prosiłabym o sprawdzenie nazwiska Malczyk (mogę wystąpić różne oboczności).

Z góry bardzo dziękuję

Niestety, nie znalazłem osób o tym nazwisku.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 22:51
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1289
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
karrrol08 napisał:
Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Wielkie dzięki za sprawdzenie.
A to zagwozdka dlaczego Stanley'a nie ma w zestawieniu.... Szkoda, bo widzę w skanach na ebay'u, że w książce jest masę zdjęć.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-01-2014 - 23:27
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Bea napisał:
karrrol08 napisał:
Niestety, nie znalazłem osób o nazwisku Yarosz/Jarosz, jak również o nazwisku Szprengiel.

Wielkie dzięki za sprawdzenie.
A to zagwozdka dlaczego Stanley'a nie ma w zestawieniu.... Szkoda, bo widzę w skanach na ebay'u, że w książce jest masę zdjęć.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Może nie brał udziału w wojnie? W książce są zdjęcia prawie wszystkich żołnierzy i wg mnie większość mężczyzn jest bardzo młoda, prawdopodobnie jeszcze kawalerzy - niestety lista nie zawiera daty urodzenia. Chociaż w moim przypadku tylko jeden z braci mojego pradziadka walczył w I WŚ, mimo iż obaj byli kawalerami i mieszkali w Natronie.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 00:18
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1289
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Może tak właśnie było.
Wg rodziny obaj bracia byli weteranami I-szej wojny światowej. Ale Stanley się ożenił i przychodziły już na świat jego pierwsze dzieci. Może wcale nie był powołany wtedy do wojska ? Mam jego kartę powołaniową z czasu II w.ś.
Zaś Bronek leży na cmentarzu jako weteran I-szej wś:
https://lh6.googleusercontent.com/-ORVX ... entarz.jpg
Mam też zapis z jakiegoś zestawienia, gdzie stoi: "Hon disch Jan 17/19. 10% disabled".
Prawdopodobnie więc to tylko Bronek brał udział w I-szej wś, podczas której został ranny (jak to rozumieć ? 10% niepełnosprawności ?). Zaś Stanley brał udział tylko w II-giej wś.

Swoją drogą... gdzie mieszkał twój wuj ? Mój na ulicy Argonne Drive Smile Może się znali ?

Jeszcze mam jedno pytanie. Jak znalazłeś taką pozycję ? Bo skoro mówisz, że jest pełno zdjęć, to może powinnam poszukać podobnego wydawnictwa dla Ohio (Toledo) - bo to chyba stamtąd Bronek poszedł na wojnę. A zdjęcia akurat Bronka nie mam żadnego .... Nie bardzo rozumiem te dystrykty.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kaphisOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 00:24
Sympatyk


Dołączył: 10-01-2011
Posty: 170

Status: Offline
Witaj Karolu,

Czy pojawia sie tam Josef Michlicki - walczyl we Francji ?

Pozdrawiam

_________________
Marek Z.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 01:31
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
Bea napisał:
Może tak właśnie było.
Wg rodziny obaj bracia byli weteranami I-szej wojny światowej. Ale Stanley się ożenił i przychodziły już na świat jego pierwsze dzieci. Może wcale nie był powołany wtedy do wojska ? Mam jego kartę powołaniową z czasu II w.ś.
Zaś Bronek leży na cmentarzu jako weteran I-szej wś:
https://lh6.googleusercontent.com/-ORVX ... entarz.jpg
Mam też zapis z jakiegoś zestawienia, gdzie stoi: "Hon disch Jan 17/19. 10% disabled".
Prawdopodobnie więc to tylko Bronek brał udział w I-szej wś, podczas której został ranny (jak to rozumieć ? 10% niepełnosprawności ?). Zaś Stanley brał udział tylko w II-giej wś.

Swoją drogą... gdzie mieszkał twój wuj ? Mój na ulicy Argonne Drive Smile Może się znali ?

Jeszcze mam jedno pytanie. Jak znalazłeś taką pozycję ? Bo skoro mówisz, że jest pełno zdjęć, to może powinnam poszukać podobnego wydawnictwa dla Ohio (Toledo) - bo to chyba stamtąd Bronek poszedł na wojnę. A zdjęcia akurat Bronka nie mam żadnego .... Nie bardzo rozumiem te dystrykty.

Dopiero teraz zauważyłem, że Bronisław i Stanley mieszkali w Natrona Heights. Dobrze poznałem historię tej okolicy i wiem, że Natrona i Natrona Heights rozwijały się jako dwie, odrębne miejscowości. Jedyne, co je łączyło to, to że cmentarz parafii w Natronie był w Natrona Heights. Ostatniego lata udało mi się odwiedzić Natronę oraz cmentarze St. Ladislav i Mt. Airy i właśnie wtedy dostałem tę książkę w prezencie od wujka.

Sam Dystrykt 15 był jednym z osiemnastu w hrabstwie, nie licząc tych w Pittsburghu i McKeesport. Wygląda na to, że Natrona Heights to był już inny dystrykt, niestety nie wiem który. A to ""Hon disch Jan 17/19. 10% disabled" czyli "Honorable discharge Jan 17/19. 10% disabled" oznacza honorowe zwolnienie z wojska 17 stycznia 1919 roku z powodu 10% uszczerbku na zdrowiu.

Moja rodzina mieszkała w Natronie, w bliskiej okolicy Kościoła św. Władysława, m.in. na Spruce Street.

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań Smile
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kujawiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 09:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2012
Posty: 276

Status: Offline
Dziękuję serdecznie za sprawdzenie.
Pozdrawiam:
Filip
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
karrrol08Offline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 11:39
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2008
Posty: 167
Skąd: Gniezno
Status: Offline
kaphis napisał:
Witaj Karolu,

Czy pojawia sie tam Josef Michlicki - walczyl we Francji ?

Pozdrawiam

Niestety, nie pojawia się nikt o tym nazwisku.

Pozdrawiam,
Karol
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bryś_MartynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 11:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-05-2012
Posty: 511

Status: Offline
Bardzo dziękuję za sprawdzenie.

_________________
Pozdrawiam
Martyna

http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kaphisOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-01-2014 - 20:34
Sympatyk


Dołączył: 10-01-2011
Posty: 170

Status: Offline
Dziekuje za fatyge
pozdrawiam

_________________
Marek Z.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.089877 sekund(y)