Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 05 grudnia 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Jawoszek_ElzbietaOffline
Temat postu: Daleszyce  PostWysłany: 02-12-2013 - 14:43
Sympatyk


Dołączył: 30-08-2010
Posty: 138

Status: Offline
Przeglądam dostępne akty z parafii Daleszyce. Interesuje mnie XVII wiek. Zarówno w metrykach jak też na stronie AD Kielce http://www.cwiklinski.pl/ptg/kielce/ są akty urodzenia z lat 1603 – 1617 a potem od 1658r. Natomiast na stronie familysearch https://familysearch.org/search/catalog ... %20Library jest informacja, iż dostępne są akty urodzenia z lat 1602 – 1644.
Czy faktycznie mormoni posiadają akty urodzeń z lat 1618 – 1644? Jeżeli tak, to z czego je fotografowali? Czyżby z akt AD Kielce? A jeżeli tak, to czy w trakcie fotografowania akt Daleszyc w AD Kielce sfotografowano również i te lata (nie widzę ich w metrykach ani w genBazie)?
Kolejne pytanie dotyczy aktów małżeństwa z księgi obejmującej małżeństwa z lat 1645 – 1697. Zauważyłam, iż dwukrotnie sfotografowana są strony 96 – 97 i brak jest stron 100 – 102 z tej księgi. Brakuje końcówki 1662 i prawie całego 1663 roku. Akurat dla mnie rok 1663 jest istotny Smile Stąd moje pytanie, czy to pomyłka przy fotografowaniu i znajdę te dwie strony (rok 1663) w AD Kielce lub u mormonów czy też po prostu faktycznie brak tych stron w księdze?
Pozdrawiam (absolutnie nic nikomu nie wytykam, chylę głowę przed ciężką pracą, która wykonali fotografujacy i indeksujacy i dziękuję im bardzo za to co zrobili)
Elżbieta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sawicki_JulianOffline
Temat postu: Parafia Daleszyce  PostWysłany: 02-12-2013 - 15:33
Sympatyk


Dołączył: 05-11-2009
Posty: 3427
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Status: Offline
Witam, przeglądałem tu w necie Daleszyce i też bym chciał rok 1763 i 74 z urodzeniami, ale chyba go nie ma w księdze, dlaczego tak jest, są poprzestawiane strony latami te w Daleszycach i te np. w Świętomarzy i wszędzie są braki. Te ze Świętomarzy miałem księgi w ręce do fotografowania, są po prostu zniszczone. Dlaczego się tak dzieje, widziałem to w AP w Sandomierzu, jakiś człowiek rozdziela ( rozrywa) księgę jak raz z hipoteki na części, bo tak mu wygodnie robić zdjęcia za grubej księgi, a potem na chybił trafił ją złożył. Następny ktoś ma już pomieszane strony, oto jest obraz poszanowania cudzego. Piszę to co widziałem nie tak dawno i podejrzewam ze poprzednicy przed nami może nawet sto lat temu też tych ksiąg nie szanowali i są jakie są ; pozdrawiam - Julian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WielebnowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-12-2013 - 16:46
Członek PTG


Dołączył: 04-04-2007
Posty: 105
Skąd: Bielsko-Białą
Status: Offline
Witam
W Genbazie par.Daleszyce księga 01 -chrzty 1603-1618 oraz od str104 śluby 1602 -1644.
Podejrzewam że Mormoni mają tą samą księgę.
Pozdrawiam
Jasiu W.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magda2000Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-03-2014 - 14:50
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2013
Posty: 57

Status: Offline
Witam. Przeglądając indeksy znalazłam w aktach zgonów Daleszyc Mariannę Borycką 1910 akt 242 i Mariannę Borycką 1915 akt 167. Mam pytanie czy akta z tych lat zostały zdygitalizowane, bo nie mogę znależć, czy może to tylko index? Bardzo możliwe, ze któraś z tych Mariann to siostra prababci, której znalazłam akr urodzenia ale nikt o niej wcześniej nie słyszał więc pewnie umarła będąc dzieckiem. Gdybym miała akt zgonu sprawa by się wyjaśniła. Rodzice to Augustyn Borycki i Agata Jagus. Cyz ktos cos wie na ten temat?
Pozdrowienia Magda
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_FiedorekOffline
Temat postu: Daleszyce 1740-1752?  PostWysłany: 09-01-2018 - 11:41
Sympatyk


Dołączył: 03-10-2017
Posty: 20

Status: Offline
"liber z Daleszyc 1740-1752?"

Poszukuję libera urodzeń z Daleszyc za lata 1740-1752 (w zasadzie interesują mnie lata 1740-1748).

Czy ktoś wie, czy coś takiego istnieje i jest gdzieś dostępne?

Pytam, ponieważ w metrykach na genealodzy.pl jest gigantyczna luka w liberze urodzeń (1740-1780), czyli np. nie ma roczników 1740 , ale - o dziwo - rocznik 1740 jest zindeksowany na genetece!

Czy ktoś wie, skąd te indeksy? I czy jest gdzieś ten liber?

W razie udostępnienia chętnie zindeksuję te roczniki dla dobra ogółu na genetece Smile

Pozdrawiam

Tomasz Fiedorek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu: Re: Daleszyce 1740-1752?  PostWysłany: 09-01-2018 - 16:53
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 412

Status: Offline
Tomasz_Fiedorek napisał:
"liber z Daleszyc 1740-1752?"

Poszukuję libera urodzeń z Daleszyc za lata 1740-1752 (w zasadzie interesują mnie lata 1740-1748).

Czy ktoś wie, czy coś takiego istnieje i jest gdzieś dostępne?

Pytam, ponieważ w metrykach na genealodzy.pl jest gigantyczna luka w liberze urodzeń (1740-1780), czyli np. nie ma roczników 1740 , ale - o dziwo - rocznik 1740 jest zindeksowany na genetece!

Czy ktoś wie, skąd te indeksy? I czy jest gdzieś ten liber?

W razie udostępnienia chętnie zindeksuję te roczniki dla dobra ogółu na genetece Smile

Pozdrawiam

Tomasz Fiedorek


Jeśli nie ma na genbazie to najpewniej znajdują się w archiwum parafialnym w Daleszycach. Możesz zawsze napisać do osoby która zindeksowała rocznik 1740 i zapytać.

Pozdrowienia,

Witold
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
majaszpotOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-01-2018 - 17:05
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2017
Posty: 10

Status: Offline
Też ostatnio tych ksiąg szukałam. Mam wrażenie że skany na metrykach są wybrakowane bo nie mogłam znaleźć kilku skanów (np. akt urodzenia Marcina Macieja Trembickiego ur 1723) mimo że są bardzo wyraźnie wypisane w genetece... Sad
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bezimienny12Offline
Temat postu:   PostWysłany: 31-10-2019 - 19:14
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 02-09-2018
Posty: 40

Status: Offline
Odnośnie roku 1739 i 1740 to są one w Księdze 3 (niekompletnej), tak nazywa się na metrykach. Pytałem o to Pani, która je indeksowała. Z informacji na okładce księgi wynika, że są jeszcze w niej urodzenia 1770-1772, 1767-1768, ale o dziwo zdjęcia urywają się w połowie księgi, tak więc nie wiadomo czy rzeczywiście te roczniki tam są. Może ktoś wie coś na ten temat?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.072163 sekund(y)