Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 28 marca 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-04-2020 - 19:13
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1527

Status: Offline
Witam.
Napisałam wnioski w/g wskazówek Pani Anety. Dziękuję Jej bardzo.
Otrzymałam ksera wszystkich dokumentów z kopert dowodowych swoich Rodziców, m. in. ich akty urodzenia, karty meldunkowe, akt ślubu, zdjęcia których nie miałam oraz ankiety z 1952r. Otrzymałam także 2 oryginalne zdjęcia Mamy i Taty. Opłata za 2 koperty - po 31 zł mimo, że Tata składał 2 wnioski.
Z innego Urzędu Gminy otrzymałam też ksera wszystkich dokumentów z 2 kopert dowodowych moich Dziadków - zdjęcia są dla mnie bezcenne bo np. nie miałam żadnego zdjęcia Dziadka ani Babci. Wyciągi z ich aktów urodzenia (akta urodzenia z 1891r. i 1902r. spłonęły w pożarze plebanii) - koszt za 2 koperty 62 zł.
Warto wnioskować
pozdrawiam Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-04-2020 - 21:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
Mam pytanie, dowody osobiste zaczęły obowiązywać od 1952 r prawda? Czy jest sens pisać do Urzędów Gmin wnioski dot. osób zmarłych np. w latach 40 (mam 2 prapradziadków co zmarli w 1948r)? Pytam tylko dlatego gdyż widzę w Waszych postach informacje o zdobytych materiałach typu kenkarty czy inne zdjęcia sprzed 1952 roku.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-04-2020 - 06:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6178
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Tomku,

pisząc do urzędu nic nie tracisz - pytać zawsze warto. Toż to nic nie kosztuje, a może zaowocować świetnymi zdobyczami, więc nie zastanawiaj się dłużej.

Pozdrawiam
Aneta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-04-2020 - 09:35
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1527

Status: Offline
Witam.
Moi Dziadkowie (ze strony Mamy i Taty) żyli w jednej gminie. Wnioskowałam o 4 koperty. Mieli tylko tych, którzy zmarli w 1977r. i 1980r. Drudzy zmarli w 1943r. i 1957r. - tych kopert nie było. Ale tak jak napisała Aneta warto próbować.
Pozdrawiam
Bożena

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-04-2020 - 18:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 766
Skąd: Płock
Status: Offline
tomes napisał:
Mam pytanie, dowody osobiste zaczęły obowiązywać od 1952 r prawda? Czy jest sens pisać do Urzędów Gmin wnioski dot. osób zmarłych np. w latach 40 (mam 2 prapradziadków co zmarli w 1948r)? Pytam tylko dlatego gdyż widzę w Waszych postach informacje o zdobytych materiałach typu kenkarty czy inne zdjęcia sprzed 1952 roku.


Obawiam się, że nie ma sensu. Nie widziałem nigdzie kopert sprzed 1954 roku a i te były zachowane szczątkowo.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-05-2020 - 19:42
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
Witam, zgodnie z Waszą namową spróbowałem. Wykorzystałem wzór pisma Pani Anety (odpowiednio modyfikując na swoje potrzeby). Nie bawiłem się w klasyczną wysyłkę emaili ani listownie tylko skorzystałem z:
https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
Normalnie można tam z listy wybrać odpowiedni typ pisma, wkleić treść i dodać załączniki, a następnie 1 kliknięciem wysłać. Oczywiście trzeba mieć np. profil zaufany. Wysłałem pisma do 10 urzędów 1 maja. Do dziś już 3 się ze mną kontaktowały z czego 1 coś znalazł ale muszę wypełnić ich wzór wniosku (+ 31zł per koperta), który mi podesłali.
Oczywiście takich starych dokumentów jak lata 50 w tym jednym nie mieli. Czy takie stare dokumenty mogły zostać przekazane do archiwum tam gdzie oddają księgi metrykalne? Jest sens tam próbować dzwonić i pytać? Pytam, bo tak mi babeczka zasugerowała podczas rozmowy lecz chciałbym uzyskać od Was info.
Poza tym czekam jeszcze na odzew pozostałych 7 urzędów.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-05-2020 - 19:47
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31601
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a czytasz czasem wątek, w którym piszesz - czy z założenia nie?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-05-2020 - 20:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
tak codziennie przeglądam wszystkie 58 stron:)
nie chcesz pomóc to nie komentuj proszę.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-05-2020 - 20:12
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31601
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Regulaminu tez nie czytałeś bo nie czytasz z założenia?
Generalnie to wiesz - zadanie pytania, na które odpowiedź już jest to niehalo, a jak jest do tego w tym samym wątku, w którym pytasz...to mocna kpina.
Forum to nie hot-line - skorzystaj z wiedzy już udostepnionej
i pojadę analogiem: nie chcesz korzystać - nie korzystaj ( ale w ogóle , w tym nie pisz)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-05-2020 - 05:17
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6178
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
tomes napisał:

Oczywiście takich starych dokumentów jak lata 50 w tym jednym nie mieli. Czy takie stare dokumenty mogły zostać przekazane do archiwum tam gdzie oddają księgi metrykalne? Jest sens tam próbować dzwonić i pytać? Pytam, bo tak mi babeczka zasugerowała podczas rozmowy lecz chciałbym uzyskać od Was info.
Poza tym czekam jeszcze na odzew pozostałych 7 urzędów.


Tomku,
zerknij na wypowiedzi Małgorzaty Rejowskiej z zakładki 4-6 tego wątku - to wiele wyjaśni.
I tak jak pisałam wcześniej - zawsze jest sens pisać, tym bardziej, jeśli sugeruje to archiwistka.
Pozdrawiam
Aneta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-05-2020 - 12:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
Aneta dzięki za info. Przeczytałem. W międzyczasie przejrzałem info na szukajwarchiwach.gov.pl dot. AP GM. Zadzwoniłem do nich i faktycznie mają zasoby z różnych interesujących mnie miast. Jak dostane zwrotki z wszystkich urzędów (niektóre pewnie bez pozytywnych rezultatów) to w następnej kolejności piszę do właściwych archiwów by poszukali dla mnie kopert. Orientuje się ktoś ile się aktualnie czeka na realizację w AP Grodzisk Maz.? Przykładowo w przypadku metryczek dowodowych z Milanowka jak składałem wniosek w grudniu 2019 to odpisali, że załatwią moją sprawę do końca 2 kwartału br.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ksztajOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 13-05-2020 - 18:30
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2019
Posty: 206

Status: Offline
Witam,

Czy mogę prosić o wzór wniosku o wydanie kopii dokumentów z teczki dowodowej



Dziękuję i pozdrawiam
Karolina
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 14-05-2020 - 10:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6178
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Witaj Karolino,

jeśli chciałabyś skorzystać z mojego wzoru, to podałam w tym wątku (55 zakładka):
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... -810.phtml

Pozdrawiam
Aneta
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maja_pOffline
Temat postu: Koperta dowodowa do 1963r.  PostWysłany: 30-06-2020 - 14:42
Sympatyk


Dołączył: 02-06-2019
Posty: 47

Status: Offline
UM z miejscowości, gdzie mieszkał mój dziadek, odpowiedziało, że koperty dowodowej dziadka nie ma i prawdopodobnie nigdy nie było (ale znaleźli kopertę dowodową prababci zmarłej w latach 90).

Znalazłam informację, która podaje, że od 1950r dowody osobiste były obowiązkowe.
Czy jest to możliwe, żeby dziadek zmarły w 1963r w wieku 27 lat nie miał wyrobionego dowodu? Albo żeby urząd nie miał informacji co stało się z kopertą?

Czy poza urzędem miasta mogę jeszcze gdzieś pytać o posiadanie koperty z lat 60?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adamus_POffline
Temat postu: Koperta dowodowa do 1963r.  PostWysłany: 30-06-2020 - 18:14
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 03-01-2020
Posty: 106

Status: Offline
Dowód w latach 50'tych wydała Komenda Milicji Obywatelskiej. Koperty dowodowe osób zmarłych były zwykle niszczone po upływie 10 lat od śmierci danej osoby, więc prawdopodobieństwo odnalezienia koperty dowodowej osoby zmarłej w 1967r. jest niewielkie (ale nie niemożliwe). Takiej koperty poszukiwałabym w:
1) Archiwum Urzędu Miasta Powiatowego lub
2) w Archiwum Państwowym - np. poprzez stronę szukajwarchiwach.pl

Pozdrawiam,
Patrycja

_________________
Pozdrawiam,
Patrycja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.589284 sekund(y)