Autor |
Wiadomość |
|
Temat postu:
Wysłany: 08-02-2018 - 13:04
|
|
Dołączył: 19-01-2015
Posty: 105
Skąd: Warszawa
|
|
Myślę, że na pierwszej stronie tego wątku powinien wisieć tekst zawierający wzór wniosku o dostęp do kopert zawierający odpowiednie odwołania do orzecznictwa tak, by każdy nie musiał na nowo przecierać ścieżki postępowania. |
_________________ Pozdrawiam Marcin - syn Remigiusza, wnuk Eugeniusza, prawnuk Konstantego, 2xprawnuk Józefa, 3xprawnuk Ignacego, 4xprawnuk Jana(?)...
|
|
|
|
|
SebastianG |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2018 - 21:44
|
|
Dołączył: 29-10-2015
Posty: 48
Status: Offline
|
|
Mam pytanie. Po jakim czasie koperty dowodowe z Urzędów Miast i Gmin zostają przekazane do Archiwum Państwowego? |
|
|
|
|
|
marcin_kowal |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2018 - 21:50
|
|
Dołączył: 04-11-2017
Posty: 1363
Skąd: Tarnobrzeg
Status: Offline
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2018 - 21:51
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31601
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
|
|
|
Andrzej_Iwanowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 02-03-2018 - 22:57
|
|
Dołączył: 20-03-2015
Posty: 54
Status: Offline
|
|
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
po takim po jakim się urzędnikom zachce:)
Dobry wieczór,
Niestety i smutne zarazem, Pan Włodzimierz ma rację.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Kostkowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 03-03-2018 - 14:00
|
|
Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128
Status: Offline
|
|
Jeśli w AP traficie na przyjazne dusze to proście osobę, która wizytuje/kontroluje Urzędy, żeby zabrała do AP to, czego urzędnicy nie zdążyli zniszczyć/zlikwidować/spalić. AP ma takie możliwości, choć w stosunku do kopert dowodowych nie ma takiego obowiązku. |
_________________ Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 04-03-2018 - 22:11
|
|
Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184
|
|
Wie ktoś może czy koperta dowodowa mogła być "wypożyczana" do innej miejscowości, w której zmarła osoba w celu uzupełnienia zawartości koperty, a potem ją odsyłano. Czy raczej takiej praktyki nie stosowano?
Michał |
|
|
|
|
|
Kostkowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 04-03-2018 - 22:32
|
|
Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128
Status: Offline
|
|
Koperta dowodowa przekazywana była za człowiekiem z gminy z której wybywał do gminy do której się przesiedlił i tam pozostawała do śmierci tej osoby lub jej przesiedlenia się do innej gminy, więc szukaj tam gdzie twój poszukiwany ostatnio był zameldowany. |
_________________ Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 04-03-2018 - 22:50
|
|
Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184
|
|
Ja to wiem.
Nie pytam też bez powodu, bo rozmawiając z jedną z urzędniczek, otrzymałem informację, że inne urzędy mogły żądać takie koperty. Z uwagi na to, że pewien UM nie może się doszukać jednej koperty, próbuję ustalić czy mogła być przekazana do innego urzędu, np. w przypadku śmierci danej osoby. |
|
|
|
|
|
KarwalskaJustyna |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-03-2018 - 11:58
|
|
Dołączył: 24-02-2015
Posty: 422
Status: Offline
|
|
W moim przypadku, przez zmiany przynaleznosci miejscowości raz pod jedna, raz pod druga miejscowość, koperty moje byly albo w gminie, albo w powiecie. |
_________________ Pozdrawiam
Justyna
|
|
|
|
|
Dorota_Mazurek |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-03-2018 - 12:04
|
|
Dołączył: 30-07-2015
Posty: 341
Status: Offline
|
|
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że wcześniej koperty dowodowe przechowywała ówczesna milicja. A potem koperty mieszkańców miasta trafiły do Urzędu Miasta, a mieszkańców wiosek do Urzędu Gminy. Jednakże starsze koperty pomimo, że ktoś mieszkał np na wsi mogły trafić zamiast do Urzędu Gminy, do Urzędu Miasta. Zatem należy pytać i tu i tu.
Pozdrawiam
Dorota |
|
|
|
|
|
Piotr_Romanowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-03-2018 - 15:19
|
|
Dołączył: 14-06-2009
Posty: 766
Skąd: Płock
Status: Offline
|
|
Kostkowski napisał:
Koperta dowodowa przekazywana była za człowiekiem z gminy z której wybywał do gminy do której się przesiedlił i tam pozostawała do śmierci tej osoby lub jej przesiedlenia się do innej gminy, więc szukaj tam gdzie twój poszukiwany ostatnio był zameldowany.
Nie do końca jest to zgodne z prawdą. Ktoś mógł się przeprowadzić np z Warszawy do Radomia ale nie wyrabiał nowego dowodu osobistego. Zgodnie z tym co pan napisał koperta powinna być w Radomiu a faktycznie nadal jest w W-wie. |
|
|
|
|
|
Dorota_Mazurek |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-03-2018 - 15:22
|
|
Dołączył: 30-07-2015
Posty: 341
Status: Offline
|
|
A ten ktoś dokonał przemeldowania?
Pozdrawiam
Dorota |
|
|
|
|
|
Piotr_Romanowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-03-2018 - 15:22
|
|
Dołączył: 14-06-2009
Posty: 766
Skąd: Płock
Status: Offline
|
|
Kostkowski napisał:
Jeśli w AP traficie na przyjazne dusze to proście osobę, która wizytuje/kontroluje Urzędy, żeby zabrała do AP to, czego urzędnicy nie zdążyli zniszczyć/zlikwidować/spalić. AP ma takie możliwości, choć w stosunku do kopert dowodowych nie ma takiego obowiązku.
To też nie do końca prawda. Jak pan sobie wyobraża zabranie np 10 tys. kopert dowodowych? Pani z AP ma je wziąć pod pachę i wynieść z urzędu? Ktoś przecież musi zrobić inwentaryzację, spis, itp. To trwa latami. |
|
|
|
|
|
Dorota_Mazurek |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-03-2018 - 15:28
|
|
Dołączył: 30-07-2015
Posty: 341
Status: Offline
|
|
Bez przesady. Przygotowuje do przekazania do AP referent z urzędu i można robić to sukcesywnie, etapami. Owszem wymaga trochę pracy, samo się nie zrobi. Natomiast AP może wywierać nacisk, np poprzez nieudzielenie zgody na brakowanie akt kategorii B.
Pozdtawiam
Dorota |
|
|
|
|
|
|